Apr 6, 2013

VIDEO KANTOI - PENGAKUAN TAUKEY CINCIN RM24 JUTA MILIK ROSMAH..?







VIDEO bawah merupakan Penjelasan dari Director of Fine Jewelry of Jacob & Co. Philip, Nassimi berkaitan cincin yang dikatakan dibeli Isteri PM Rosmah Mansor bernilai RM24 Juta dari syarikat beliau.





 
KETERANGAN VIDEO :-

Cincin tersebut dibawa oleh wakil Jewellry Jacob & Co New York mengiringi bakal besan Rosmah, Maira Nazarbayev. ke kediaman PM di Putrajaya sebagai bahan pameran dan promosi.

Maira Nazarbayev merupakan salah seorang pelanggan tetap syarikat  sebagaimana yang diperjelas menerusi video tersebut.

Persoalannya, adakah Rosmah benar2 membeli cincin tersebut?





Ketika cincin itu dibawa masuk ke Malaysia pada 16 April 2011, beberapa proses dilakukan di KLIA termasuklah urusan pengisytiharan Kastam mengikut prosedur Undang2 yang dilakukan oleh Airoceanic Express Sdn Bhd. (Klik pada imej borang di atas untuk lihat lebih jelas)

Jujur betul Rosmah. Nak beli cincin harga RM24 Juta kena check kastam. Isteri PM pulak tu? Kenapa tak masuk secara menyeludup je? Confirm kantoi?

Kan Kuasa Rosmah lebih besar dari PM? Siap arah Najib lagi. Rosmah arah jela tiada sebarang bentuk prosedur dilakukan ketika bawa cincin tu. Berani kau nak lawan? Pembangkang yang kata la.

Isteri PM ke, Isteri TPM ke, kastam tetap kena check. Buat apa nak takut? Sebab Rosmah tak belipun cincin tu. Kan...



 

   
Seterusnya, pemeriksaan Kastam sekali lagi dilakukan di KLIA ketika cincin tersebut dibawa keluar pada 20 April 2011 ke Singapura bagi tujuan pameran buat pelanggan Jacob & Co di negara berkenaan. (Klik pada imej borang di atas untuk lihat lebih jelas)

Dilaporkan setelah promosi pameran terakhir di Hong Kong, ianya dibawa pulang semula ke New York dari Hong Kong pada 13 Mei 2011.

Tak percaya jugak? Tengok puas2 imej di bawah ni. Borang Pengisytiharan Kastam Amerika-Pengembalian produk Amerika tanpa cukai. Gila tak gila punya bukti. (Klik untuk lihat lebih jelas) : -



Hah. Nak terang apa lagi? Taukey cincin sendiri sudah nafi. Anwar nak bagi alasan apa?

Taukey cincin dibeli BN? Alasan sama jugak. Mamposs la semua nak dibeli.

Sudah2 lah. Nak tegur, tegur la. Tak kira siapapun manusia tu. Isteri PM pun tiada masalah kalau nak ditegur. Manusia. Tak ada yang sempurna. Asalkan teguran tu membina, baguslah kalau beritahu kat dia dengan cara baik.

Jangan heret Rosmah dengan cerita2 gosip dalam kancah politik. Fitnah pulak tu.

Kalau nak cerita sepak terajang politik ni sampai kiamat tak selesai. Serabut. Tapi biarlah Orang politik berdepan dengan lawannya dalam gelanggang yang sama.


7 comments:

Anonymous said...

Kalau dasar pemfitnah mana nak terima semua bukti yang dikemukakan. Dia orang tunggu balasan Allah s.w.t. je baru dia orang reti dan faham sefaham-fahamnya.

Anonymous said...

ala nanti diorang kata semua tu umno yg suruh, bayaq sekian-sekian n settle... tau dah modus operandi cai-cai bangat semua ne. pakat kencing rakyat,,, hamPAS, DAPig...

Siti Kohagi said...

Chegubard fitnah rupanya.

Opex Tigere said...

bpe tahun bru nk mengaku?kalu berani bwk ke mahkamah la...

Anonymous said...

mahalnya dermalah sikit pada yg bujang nak kahwin tak mampu nak hantar berian 15k timeni kena kumpul 5 tahun lagilah,kalau adalah derma,boleh kawinkan ribu orang tanpa hutang ooooooooooi
mak

Anonymous said...

Utusan Malaysia....beli sendiri guna duit kumpul sikit dari kecik.....ni lain plak statement....MANA SATU BETUL DAN NAK PERCAYA NI.....KENCING EH!!!!!!!!!!!....pape pon Rosmah ni mmg nafsu besar lah.....kalau fitnah apa kata saman lah.....ADA BERANI KE ROSMAH....JGN NAK CKP2 ATAU NAFIKAN...SAMAN LAH!!!!!!!

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK_GHOB_2D_3D_4D_6D_DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK_GHOB_2D_3D_4D_6D DISINI

Powered by Blogger.