Apr 28, 2013

TUN DAIM - EKONOMI DUNIA BAWA MALAYSIA MUSNAH JIKA ANWAR PM..!!







Malaysia akan berada dalam situasi bahaya sekiranya rakyat memilih pihak yang tidak berpengalaman untuk menerajui kerajaan pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).

Bekas Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin berkata, dalam keadaan krisis ekonomi yang melanda dunia ketika ini, ia bukanlah masa yang sesuai untuk rakyat menukar tampuk pemerintahan negara dengan menyerahkannya kepada pakatan pembangkang yang tidak mempunyai pengalaman.

Apatah lagi jika Ketua Pembangkang diangkat sebagai PM bagi meneruskan misi sulit yang pernah dibawanya bersama beberapa tokoh US ke Negara ini.



 
"Sekarang ini krisis ekonomi dunia, di Amerika Syarikat, Eropah, Jepun, India, China, masalah ekonomi akan berlaku.

"Kalau kita ambil kerajaan yang kita tidak tahu, tidak ada pengalaman... lingkuplah negara kita, " katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perjumpaan Jentera PRU13 Parlimen Merbok di sini, hari ini.




Mengenai PRU13, Daim berkata, beliau berkeyakinan Barisan Nasional (BN) akan mengekalkan kuasa sebagai Kerajaan Persekutuan, dan BN  empunyai peluang yang cerah untuk mendapatkan kembali Kedah dan Selangor, yang kini ditadbir parti pembangkang.

Beliau berkata, ini boleh dicapai sekiranya pemimpin dan anggota Umno serta parti komponen BN bersatu.

Mengenai insiden letupan ketika ceramah BN di Pulau Pinang dan Perak, Daim berkata, tindakan sedemikian dilakukan oleh mereka cuba mewujudkan rasa takut di kalangan rakyat.


17 comments:

tokgaru said...

Pemimpin Pas tahu. Ahli Pas juga tahu. Pas dan DAP berdepan dengan musuh yang sama (common enemy). Pas mahu menumbangkan Umno. DAP juga mahu yang serupa. Kerjasama politik Pas - DAP adalah atas matlamat yang saya, " Menumbangkan Umno ". Sebab itu mereka masih boleh bersama walau pun tak sekepala dalam isu Hudud atau Negara Islam.

Mungkin yang dimaksudkan oleh Haron Din baru2 ini adalah, " kita tumbangkan Umno dahulu kemudian baru kita bincang pasal Hudud, pasal negara islam "

Adakah ini boleh disamakan, " tak apa kita robohkan dulu rumah lama yang sedia ada, selepas tu baru kita bincang berapa pampasan nak beri kepada tuan rumah, berapa pampasan nak beri kepada tuan tanah, nak bina mesjid sahaja atau nak bina tokong saja atau nak bina mesjid dan tokong dalam satu kompleks, kemudian kita boleh bincang "

Anda tahu apa akan berlaku selepas rumah lama dirobohkan dan tanah telah diratakan.

1. Tuan rumah mungkin tak dapat pampasan walau pun sikit.
2. Tuan tanah juga mungkin tak dapat pampasan walau pun sikit.
3. Mesjid tak menjadi kenyataan.
4. Tokong juga tak menjadi kenyataan.
5. Tanah itu akhirnya ditumbuhi semak dan samun.
6. Pemaju sesama dia naik turun mahkamah tak sudah2.

Berdoalah supaya selepas PRU13 nanti KITA SELAMAT dan NEGARA JUGA SELAMAT.

Anonymous said...

sedag la melayu oi. Jgn jadi pak kadok..

Anonymous said...

DAP baru nak sibuk sibuk jangan undi PAS.. Pengundi PAS dari awal awal dah tahu tak akan mengundi DAP.. Haram mengundi DAP yang sudah pasti tidak akan menjayakan dan akan terus menentang agenda hukum hudud..

Anonymous said...

Baru sekarang DAP nak sedar yang mereka kena kencing dengan PAS.. Pergi tengok ceramah LKS di johor.. Dipentas DAP ribuan cina datang.. Di pentas PAS tak sampai seratus pun yang hadir.. Itu pun belum dikira newsman, balachi dll lagi..

Anonymous said...

A vote for DAP is a vote for PAS.. Is a vote to neraka..

Anonymous said...

Biarlah si taksub PAS undi DAP tu.. Suatu masa dahulu pun pernah terdengar yang si taksub PAS ni pun tak kisah jika LKS jadi PM.. Biar makin padah ISLAM di malaysia.. Itu yang dimahukan oleh sitaksub PAS..

Anonymous said...

Kenapa Anuar sampai sekarang masih senyap pasal hudud.. Apa pendirian PKR.. Cuba tanya presiden parti, si azizah.. Tak kan azizah pun nak saman kalau tanya pasal ini.. Ini negara demokrasi.. Rakyat hendak tahu sebelum mengundi..

Ini hanya berlaku dalam Malaysia aje.. Kalau kat negara barat lain sudah pasti pemimpin yang tidak menyatakan isu pokok seperti ini di tolak oleh rakyat..

Anonymous said...

DAP, PAS dan juga siapa siapa atas pagar tu tidak patut undi PKR selagi pendirian parti PKR mengenai hukum hudud tidak terjawab.. Ini negara demokrasi.. Kita hanya pilih parti yang berani untuk bersuara mengenai sesuatu issue pokok..

Anonymous said...

Tolak PKR selagi tidak menyatakan dengan jelas pendirian hudud.

Anonymous said...

Doa anwar termakbul.. Penceramah PKR maut di Shah Alam selepas memberi ceramah dan mendoakan kehancuran dan kematian Tun M dan BN.. Harap Anuar terus berdoa kerana doa dia ahli syurga jalan belakang akan sentiasa di makbulkan allah..

Anonymous said...

Itu namanya mati katak.. Mati langgar pokok.. Mati selepas memburukkan pemimpin islam yang tak semesti apa yang dikatakan itu betul..

Anonymous said...

Bila giliran DUN Lenggong.. Dia patut dihantar segera ke gelanggang PRU13 jika ingin berjihad untuk nik aziz.. Jangan dok berehat aje di ICU HKL tu.. Gerenti tak menang..

Anonymous said...

Kenapa Mustaffa Ali takut bersumpah laknat.. Adakah dia nya takut pada laknat allah.. Atau takut pada laknat anwar.. Sudah pasti rakyat akan berfikir kenapa Mustaffa ali boleh besumpah tetapi tidak anwar jika mustaffa ali berada di pihak yang benar.. Allal'hualam.. Fikir kan lah..

Anonymous said...

Mustaffa ali tetap berdosa walupun jika video lucah nya itu adalah palsu.. Dia mempunyai pilihan dengan tidak membenarkan umat islam terus berdosa untuk ada rasa syak wasangka kepada dia dengan hanya bersumpah laknat sahaja.. tetapi mustaffa memilih jalan untuk tidak melakukannya dan terus membiar umat islam meletakkan syak wasangka terhadap dia.. Kerana apa.. Kerana hendak menjaga anwar..

Anonymous said...

Ada ke wujud sumpah laknat ni di dalam al quran atau amalah rasullah atau para sahabat... Minta nik aziz ulas sedikit..

Anonymous said...

Vote bn

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Powered by Blogger.