Apr 25, 2013

PRU13 - PESANAN TERAKHIR MAHATHIR SEBELUM NIK AZIZ KECUNDANG.







Pas tidak mungkin dapat melaksanakan hukum Hudud kerana parti itu tidak akan mampu menguasai majoriti kerusi Parlimen untuk meminda perlembagaan negara, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.
   
Beliau berkata bagi meminda perlembagaan, Pas perlu memperoleh sokongan dua pertiga kerusi Parlimen dan ia pasti tidak akan tercapai kerana parti itu hanya bertanding 70 kerusi Parlimen daripada keseluruhan 222 kerusi.
   
"DAP dan PKR tidak aakn sokong, mereka (Pas) tidak akan mendapat dua pertiga majoriti tetapi rakyat tidak memahaminya.
   



 
"Untuk menubuhkan negara Islam dan melaksanakan hukum Hudud, ini semua temberang, cakap bohong. Orang yang menipu, suka berbohong tak boleh jadi kerajaan," katanya kepada pemberita pada Program Himpunan Rakyat Padang Terap Bersama Calon Barisan Nasional di Padang Awam Padang Terap, di sini hari ini.
   
Beliau berkata pakatan pembangkang juga tidak layak mentadbir negara kerana pemimpin-pemimpin mereka sering bercanggah pendapat.
  
"Kalau kita tengok Datuk Seri Najib (Tun Razak) cakap semua sokong, Cina, Melayu, India, Iban dan Kadazan. Tapi bila satu pihak mereka (pembangkang) kata sesuatu benda, yang lain semua bantah.
   
"Mereka bertanding, PKR lawan PAS, mana boleh ada kerjasama, kalau tak dak kerjasama macam mana nak bentuk kerajaan bersekutu?," kata Mahathir.     





Dalam perkembangan lain, beliau menyifatkan insiden letupan ketika majlis ceramah perdana anjuran Barisan Nasional (BN) di pekarangan Bilik Gerakan BN Nibong Tebal Selasa lalu sebagai bukan budaya orang Malaysia.
   
Mahathir berkata budaya itu mungkin ditiru dari negara yang kerajaannya bersifat kuku besi dan perkara seumpama itu tidak seharusnya berlaku di sini kerana Malaysia ada pilihan raya umum setiap lima tahun.
   



 
"Dia tak tau nak jawab apa yang kita kata, dia guna kekerasan, cuba nak bunuh orang, orang Malaysia tak bunuh orang, ini budaya orang luar," katanya merujuk kepada mana-mana pihak tidak bertanggungjawab yang melakukan perkara itu.
   
Dalam kejadian pada 10.15 malam itu seorang petugas keselamatan cedera di kaki kanan akibat terkena bahan letupan yang diletakkan pada jarak kira-kira 10 meter dari bahagian belakang pentas ucapan.

14 comments:

Anonymous said...

Komen Tun M semua nyer brutal buat Pakatan Ranjang!!

Bebulu Telinga mendengar Beb!!

Sayang Tun!! Hidup Tun!!

Anonymous said...

Tun pandang ke depan bukan cam seorang tu asyik main belakang

Anonymous said...

apa yang tun cakap itu kebenarannya,tak kan DAP menyokong dah pastinya PKR tak sokong

Anonymous said...

Tiada setanding negarawan seperti Tun Dr. Mahathir,Semoaga nasihatnya menjadi pedoman kepada setengah Melayu yang tidak sedar bahaya akan menimpa mereka dan anak cucu mereka sekiranya DAP diberi peluang menguasai politik negara ini.Renung-renungkanlah..........Fahami tektik dan strategi mereka hendak menguasai negara ini.Kehilangan Singapura yang pernah menjadi sebahagian daripada bumi ini ke tangan golongan imigran Cina haruslah menjadi pengajaran kepada Melayu yang sudah tiada lagi semangat kebangsaan dan cintakan bangsa,agama dan tanahair mereka.....Fikir-fikirlah nasib anak cucu anda nanti kalau anda tidak mahu fikirkan nasib diri anda sendiri.Jangan biarkan sentimen dan kebencian merosak bangsa anda sendiri.Terima kasih.

Zul said...

Walaupun dasar PAS ialah ISLAM, tetapi parti ini;
1. tidak mengamalkan nilai-nilai hidup Islam.
2. tidak mempertahankan kesucian Islam.
3. tidak memperjuangkan Islam sebagai aqidah dan syariah.
4. tidak mengajak dan menyeru masyarakat untuk mengenali dan memahami perjuangan dan cara hidup Islam.
5. tidak membela kepentingan umat Islam dan rakyat seluruhnya.
6. tidak memperjuangkan kebudayaan negara berasaskan nilai-nilai yang tidak bercanggah dengan ajaran-ajaran Islam.
7. tidak memperjuangkan hak dan kepentingan umat Islam di negara ini.
8. tidak berusaha untuk mengembangkan bahasa al-Quran.
9. tidak meletakan AL-QURAN sebagai hukum yang tertinggi sekali dalam pegangan dan perlembagaan PAS.
10. tidak mempraktikkan SUNNAH Nabi saw yang sebenar.

AbgEvo6 said...

Terang dan jelas benar PAS bermazhab Syiah. .tiada seorang pemimpin mereka yang menafikannya. Syiah itu kufur. .

jijan mali said...

PAS-piss-pussy ni semenjak dikuasai geng2 anwarinas, semua yang depa nak buat, kentutke, kencingke, makanke, tidok ke...semuanya dikontrol ole juak-juak DAPpigs dan P'Gay'R. Nasib kamu semua lah...dari Murshitdol Am dia sampai lah kepaling bawah semua dah jadi macai-macai parti rakan mereka tu...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

Hey there! Would you mind if I share your blog with my myspace group?
There's a lot of folks that I think would really enjoy your content. Please let me know. Cheers

Look into my webpage - the tao of badass youtube

Anonymous said...

JOM KLIK DISINI
---->> COPY LINK INI

[URL="http://www.kedaikeluarga.com/pro-extender"]http://bit.ly/11dcWl8[/URL]

- Tambah saiz zakar -
- Tambah Nafsu & Stamina -
- Pewangi Khas Lelaki -
- Keraskan zakar | penis -
- Zakar Sihat -
- ingin panjangkan zakar

JOM KLIK - LIHAT PRODUK < TERBAIK >
---->> COPY LINK INI
[URL="http://www.kedaikeluarga.com/pro-extender"]
http://bit.ly/ZXH69l[/URL]

[URL="http://www.kedaikeluarga.com/pro-extender"]KLIK DISINI SEKARANG[/URL]

BnTube said...

Assalamualaikum

Blog tuan telah saya pautkan dan harap tuan dapat paut blog saya iaitu http://www.bntube.tk

Jom semua pakat berkempen utk kejayaan besar Bn pada PRU13 ini

Sekian, terima kasih

Anonymous said...

Antara fakta dan angan angan.. Itu lah PKR malas nak melayan kerenah PAS mengenai hukum hudud.. DAP pula tahu ianya tidak akan berlaku jika PR menang nanti.. DAP tidak mahu kelihatan oleh pengikut nya sebagai mengikut telunjuk PAS walaupun sebelum PR.. Itulah mereka bertegas berdasarkan kenyataan atau fakta bahawa hukum hudud tidak akan di buat.. Hanya PAS yang berangan dapat mengubah perlembagaan dengan hanya bertanding kerusi parlimen sebanyak 70 sahaja.. Nampak sangat bahawa PAS hanya pandai memainkan pengikut dia yang taksub dan kurang berfikir seperti Tun..

Anonymous said...

Samalah seperti apa yang PAS jaja di ceramah ceramah dia.. Macamana DAP atau cina nak hapauskan hak melayu jika yang bertanding parlimen dari DAP cuma 50 orang.. Tun M pula telah memberi satu penampar kepada PAS.. Macamana mereka nak adakan hukum hudud jika yang bertanding Parlimen dari PAS cuma 70 orang, satu pertiga pun tak sampai dari jumlah kerusi parlimen..

Anonymous said...

Hudud hanya boleh dilaksanakan jika UMNO dan PAS bersatu.. Mungkinkah ini mainan politik umno dan PAS.. UMNO pun tidak mampu ubah perlembagaan jika berseorangan kerana tidak cukup qorum.. Bukan melayu dari MCA dan MIC juga sudah pasti akan marah jika umno memulakan ini.. Jalan mudah dapat qorum dari PAS.. Lagi pun ramai cina dah tak sokong BN.. Apa sahaja boleh jadi dalam politik.. Lagi pun nampak PAS begitu yakin untuk hudud..

Anonymous said...

Itu gambar tengah angkat mummy firaoun ke..

Powered by Blogger.