Apr 26, 2013

PAS IKTIRAF FATWA TUAN IBRAHIM - "HUDUD KINI RUGIKAN ISLAM DI MALAYSIA."







Ketua Penerangan PAS Datuk Tun Ibrahim Tuan Man menggesa semua kepimpinan dan ahli parti itu untuk berhenti mengulas lebih lanjut berhubung pelaksanaan isu hudud jika Pakatan Rakyat mentadbir Putrajaya.

Sebaliknya kata beliau fokus harus diberikan kepada isu-isu pilihan raya termasuk menerangkan tentang manifesto pembangkang.

Menurut Tuan Ibrahim, isu tersebut hanya akan merugikan PAS di saat-saat akhir tempoh kempen pilihan raya umum.

"Saya menyeru supaya semua ahli dan pimpinan agar memfokuskan kepada isu pilihan raya dari menyentuh isu hudud," katanya memetik Sinar Harian Online.

Beliau berkata demikian ketika ditanya berhubung kenyataan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din yang menegaskan hukum hudud akan dilaksanakan jika pakatan mengambil alih kerajaan pusat walaupun DAP menentang keputusan tersebut.

Kelmarin, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yakin pelaksanaan hukum hudud akan direalisasikan sekiranya PR menang di Putrajaya pada PRU13.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam satu kenyataan berkata PAS akan melaksanakan hudud berdasarkan mazhab Maliki dan menegaskan hanya akan melibatkan orang Islam di negara ini.

22 comments:

Anonymous said...

pas semakin sesat... kerana putrajaya, lupakan hudud, tinggalkan negara islam, boleh gadaikan kalimah Allah swt, murtad tak penting..

pas sememangnya semakin sesat..
inilah ciri2 ularmak akhir zaman..

Anonymous said...

Sokong PAS sebab hudud saja, yang lain tu BN dah buat elok.

Anonymous said...

kalimah 'Allah'..pun PAS tak mampu nak pertahan..ni nak buat hudud..tak payah temberang la..jika PAS bertanding di semua kawasan pilihan raya dan sanggup bersumpah dengan nama ALLAH..jika menang pilihan raya mereka akan terus tegakkan HUDUD..baru aku sokong ..kalau sekadar propa ..tak payah la..lu boleh bla!!!

Anonymous said...

Aksi yang dirakam ketika keganasan dicetuskan oleh penyokong politik ekstrem ------->>>>>>>> ohpilihanrayaku

Matrojak said...

Mampukah PAS mempertingkatkan sistem pengangkutan awam di Malaysia??? lihat disini (klik)

Anonymous said...

Pemimpin langgar perintah parti dipecat. Pemimpin langgar perintah Allah tidak diambil sebarang tindakan, malah dikatakan dapat pahala. Siasatpun tidak... adakah ini cara Islam atau cara pas pis pus.....

Anonymous said...

Bukan sekadar sesat. Pas mempamerkan bentuk sebenarnya sekarang.
Pas adalah KELDAI HIJAU yang ditunggang oleh biaDAP dan Anuar untuk ke putrajaya.
Jika Allah izinkan mereka sampai, si KELDAI HIJAU ini Akan di tambat di wetland atau mana2 kolam kumbahan.
Itulah hakikat pas sekarang. Nampak BODOHHHHH sangat dan terhegeh-hegeh.

muhammad nor alif said...

X buat hudud wat pe nk sokong...orang sokong sbb hudud..i2 undang undang Allah klu x wat ape beza pas dgn kerajaan

muhammad nor alif said...

X buat hudud wat pe nk sokong...orang sokong sbb hudud..i2 undang undang Allah klu x wat ape beza pas dgn kerajaan

Anonymous said...

nuar, mat sabu, stopa dan badrul amin setuju ke nak hudud? mestila setuju sebab kena ada empat orang saksi tu............

Anonymous said...

ada ularmak pas kata hudud hanya 000.001% dan negara islam tidak ada dalam al quran... dan terbaru ularmak pas kata hudud merugikan pas...

ini yg kata pas pejuangkan islam..??
pas sebenarnya perosak islam, gadaikan islam demi kepentingan politik dan putrajaya..

pas sememangnya sesat sejak berkiblatkan dap/pkr

hakim said...

mazhab maliki?????hadi awang ni ada masalah ke apa....mazhab yang menjadi ikutan di malaysia ialah mazhab syafie...mazhab maliki dianggap minima di malaysia dan hanya orang islam je yang kena hukuman seperti ah chong dan ahmad pegi merompak kedai lepastu kena tangkap dapat hukuman...ahmad kena potong tangan dan ah chong hanya penjara sahaja....hukum hudud bukan ke semua penganut agama dapat hukuman yang sama atau atas dasar pancing undi je.....

Anonymous said...

Buat udud aku sokong, tapi tak nak buat aku sokong puok pemimpin kena sunat kote

Anonymous said...

Mari lah ramai2 pingikut pas supaya jangan ulas cakap dan cerita pasal hudud. Ularmak kata rugi undi kita akan berkurangan. Mari pakat terang pasal menipistol hok dok masuk akal tu bila menang mampus dia ah, janji putrajaya kita kiblatkan. Ha ha ha ha Islam kemana hukum hakam kemana. Hancurrrrrr.

Anonymous said...

baca pesanan Umat Terakhir

Nota Panel: Untuk kali ini, buatlah kerana Allah

http://umat-akhir.blogspot.com/2013/04/nota-panel-untuk-kali-ini-buatlah.html

-posman-

Anonymous said...

Elok la ada hudud nanti semakin ramai spender besar kena hudud

jijan mali said...

Inilah PAS-piss-pussy, bos-bos depa semuanya nak kuburkan hudud sebab takut kan DAPpigs, anak buah depa pulak mati-mati pertahankan hudud sebab pikiaq bos cacai depa dok pertahankan hudud. Siap marah kat BN sebab tak nak kat hudud. Apa bahlul punya parti.

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

azlan aini said...

Bengong aku tengok puok nih berkecek... Kalu aku kata memperdagangkan Islam demi sekelumit kuasa Puok bengong tuh marah.. Satu je aku naj tanya... Betul ko puokpuok keldai nih bertaraf ulamak?

Anonymous said...

Mazhab maliki pulak dah .... Stopa pakai mazhab puki la kot?

Anonymous said...

Ginilah puak puak PAS dah gila kuasa.. Semua tergadai.. Prinsip dan juga calon calon mereka sendiri.. Mana cakap hadi awang yang pas akan bertanding dengan PKR di sesetengah kawasan sebab calon pkr ni jusl pil kuda dsbnya.. Last last PAS tarik diri sebab kena jentik dgn anuar dan LKS.. Inilah parti yang kononnya hendak buat HUDUD tetapi hanya dia sorang dalam pakatan yang nsk buat.. Ingat boleh tercapai ke.. Kalu begini.

tokgaru said...

Blog Papagomo melaporkan semasa berceramah di Kampong Abdullah, di Segamat, Johor ..... Anwar Ibrahim minta doa supaya Tun Mahathir mati.

Ish ish ... tak baik doa macam tu. Orang islam yang pro Umno tak disuruh berdoa macam tu, dan tak pernah lagi ada orang islam pro Umno berdoa semacam itu. Doa macam tu selalunya dibuat oleh orang islam pro Pas/PKR.

Pas contohnya, pernah berdoa kat Allah minta Najib pecah perut, pernah doa kat Allah minta Umno KO. Ada Najib dah pecah perut ? Ada Umno dah KO ? Tidak, bukan ...

Itu maknanya Allah tak berkenan dengan doa2 pelik macam tu. Kalau Allah berkenan dah lama Najib pecah perut, dah lama Umno berkubur.

Meh pakat ramai2 ikut saya berdoa,

" Ya Allah tuhan sekalian alam. Kami mohon kau berikan hidayah kepada pemimpin islam kami dari Umno, Pas dan PKR supaya sama2 bermuafakat menjaga agama mu, menjaga kebajikan bangsa kami dan menjaga keselamatan negara kami. Ya Allah, kau jadikan negara kami sebuah negara yang aman dan sejahtera, kau jadikan kami seluruh rakyat negara ini hidup dalam keadaan harmoni diantara satu sama lain walau pun kami berbeza bangsa, berbeza bahasa, berbeza kebudayaan dan berlainan agama. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kau jadikan tanggal malam 5hb Mei 2013 bersamaan 24hb Jamadilakhir 1434 dan hari2 selepas itu sama keadaan seperti hari2 yang pernah kami lalui sebelumnya. Ya Allah, jangan lah kau hukum kami seperti mana kau hukum saudara seagama kami di beberapa negara di timur tengah hanya kerana mereka engkar terhadap seruan perpaduan oleh mu. Ya Allah, dengar lah rayuan kami, terima lah rintihan kami, kami tak mungkin akan dapat melaksanakan perintah mu dengan sempurna, kami tak mungkin akan dapat menjaga agama mu dengan sebaik2nya, jika sekiranya negara kami ini dalam keadaan huru hara. Amin, Ya Rabbulalamin "

Setiap anda yang membaca posting saya ini, ertinya anda turut bersama saya berdoa. Mudah2an ramai yang membaca sambil berdoa. Jika 13 juta pengundi membaca doa ini, insyallah, Allah akan beri petunjuk untuk SELAMATKAN KITA dan NEGARA KITA.

Anonymous said...

Makin lama , makin merapu . timbalan mursyidul am cakap kanan , mursyidul am cakap kiri , sekarang ketua penerangan pulak cakap tengah . mana 1 kami ( pengundi ) nak dengar la ? kami ni bodoh sangat ya , pada fikiran kamu semua , wahai tok lebai politikus ? POODAHHH !!

Powered by Blogger.