Apr 29, 2013

MUSA HASSAN ISYTIHAR SOKONG PAKATAN RAKYAT?







Bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan kini menyertai Majlis Keselamatan Pakatan Rakyat sebagai penasihat.

Walau bagaimanapun jelasnya, beliau tidak memihak kepada mana-mana parti politik dan akan membuat perkara sama jika dijemput oleh Barisan Nasional (BN).

Musa menegaskan keputusan dibuat atas dasar kebimbangan beliau terhadap keganasan politik menjelang pilihan raya umum, 5 Mei nanti.

“Saya tidak memihak kepada mana-mana parti politik...Saya datang hari ini kerana saya mengambil urusan keselamatan rakyat dengan serius,” kata Musa.

Sidang media itu juga disertai bekas ketua turus tentera darat Jeneral (B) Tan Sri Md Hashim Hussein yang juga calon Pakatan di Parlimen Johor Bharu.

"Sebagai pihak yang menghabiskan sebahagian besar hidup kami melindungi dan berkhidmat kepada rakyat Malaysia untuk memastikan keselamatan di negara kita, kami berharap keganasan politik tiada tempatnya lagi dalam proses demokrasi kita," kata Hashim.

Musa sebelum ini dikaitkan dengan pembangkang apabila mendakwa Kementerian Dalam Negeri (KDN) campur tangan dalam urusan polis sekali gus mengganggu urusan pihak berkuasa.

"Saya tidak mahu ada pihak beri arahan salah. Arahan mesti dari polis, bukan dari orang luar," kata beliau.

Namun apabila ditanya sama ada beliau mahu menyertai politik, Musa berkata beliau tidak berminat.

23 comments:

Anonymous said...

Takut jadi mcm arwah datuk Shaharudin,dulu ada body guard. Walaubagaimana pon harap Dato' berjaya mengelakan keganasan. Kami sangat bimbang skrang.

Anonymous said...

adakah relevan musa sertai risau majlis itu sebenarnya taktik pembangkang utk buat kacau kerana bekas ketua polis pasti tahu strategi utk membuat rusuhan..betul2 aku was-was dengan majlis nie

Anonymous said...

Declare jer lah Tan Sri org tak marah pon hak demokrasi bebas kenapa tubuh majlis keselamatan.

Anonymous said...

Ya, kami sgt bimbang... Aneh bila PR begitu bersungguh menanam keyakinan kpd penyokong mereka bahawa mereka akan menang... Semua ini hanya akan menjadi punca pada 5 Mei ni kerana keyakinan melampau ini akan menjadikan mereka sukar menerima kekalahan

Semoga kehadiran dia mampu memujuk puak PR dan bukannya menjadi alasan kpd puak PR

Anonymous said...

Betul tu

Anonymous said...

Bagus la. Tapi puak PR ni boleh ke terima arahan utk jadi berdisiplin.

anti-LGBT said...

Dia boleh ngam ke nanti dengan Nuaq Berahi tu???

Anonymous said...

siapa yang siasat kes liwat DSAI dengan azizan abu bakar? bukankah tan sri Musa Hasan? siapa yang siasat isu salah guna kuasa DSAI menggunakan kedudukan untuk mendapatkan akuan bersumpah azizan? bukan ke Tan Sri Musa Hasan? sekarang orang PAS, orang KEADILAN boleh tanya banyak soalan. orang DAP takpa...sebab karpal singh dah tau semua......

Anonymous said...

Puak Pakatan Ranjang ni nak di ajar berdisiplin??

Lambat lah!!

Bukan kah Keganasan dah sinonim dgn Puak Pakatan Ranjang ni??

Anonymous said...

Salah! Salah tu Tan Sri, patut Tan Sri percaya dengan pentadbiran negara dibawah Kementerian Dalam Negeri - walaupun naluri ingin berkuasa macam KP Polis Negara yg Tan Sri pernah pengang dulu ingin Tan Sri pegang balik tapi Tan Sri dah bersara, badan yg Tan Sri pegang itu dari parti politik pembangkang - tak apa yg boleh Tan Sri nak buat!

Anonymous said...

Tah berpa banyak s anu arrr bayar?????

Anonymous said...

Tan Sri-jangan pandang depan aje belakang pun kena jaga

Anonymous said...

Itu kerja SB bang. Ramai high-profile individu pro BN/UMNO dah menyelinap masuk kedalam PR untuk mendapat maklumat dan mengenalpasti dalang2... xbimbang!!!

Anonymous said...

sedih sekali,di malaysia ni org bijak pandai boleh di manupulasi oleh anwar, matlamat apa tubuh majlis keselamatan tu, bukan kah baik, siapa menang election dia ambil alih dengan aman, kenapa nak adakan rusuhan, keganasan, BN lebih beretika bila 5 negeri bertukar tangan selepas 2008 dulu, kenapa PR nak create tension kalau kalah,.. think....

razali zakaria said...

Semua dah lentur iman akibat politik. Lupa kepada qada dan qadar Allah. Siapa saja yang menang PRU-13 adalah kerana kehendak Allah. Jika Allah tidak berkehendak kepada BN maka BN akan kalah, jika Allah tidak mahu pakatan memerintah Malaysia, maka buat lah apa cara sekalipun maka pakatan tidak akan memerintah Malaysia. Itu adalah kuasa Allah Yang Maha Besar. Jangan lupa kepada Allah..

Anonymous said...

Pasukan keselamatan dah ada apa rasionalnya wujud Majlis Keselamatan PR untuk menghadapi PRU ...

Anonymous said...

Setuju sgt.........

Anonymous said...

walau apa pun Umno yg mengepalai BN telah menang Pru 13...dgn kejayaan Simple majoriti telah berjaya membentuk kerajaan...semoga rakyat terus bersatu rapatkan barisan terus menyokong najib membangunkan negara ke arah menjadi negara maju pd 2020!

Anonymous said...

kenalah terima hakikat BN menang dan terus menjadi kerajaan... Ds Najib pula telah pun dilantik sbg Perdana Menteri Malaysia...jgn gaduh2 lagi!

Anonymous said...

udah-udahlah tu wahai pembangkang...kalu dah kalah tu kalahlah!...kata nak jadi pejuang demokrasi... ini jadi pejuang demonstrasi... tak habis2 duk fitnah dn buat provokasi...kerja tak buat juga...walau macam mana pun BN tetap menjadi kerajaan negara Malaysia!

Anonymous said...

TAN SRI MUSA HASSAN !!!!! YG AKU RESPECT GILER WHEN HE WAS IGP BUT NOW SORRY, TOTALY LOST RESPECT.
KENAPA TAN SRI MUSA NAK MASUK KEM SI ANWAR IBRAHIM DAJAL ALJUBURI AL LIWATI TU???
NANTI TAN SRI KENA LIWAT NGAN SI DAJAL ANWAR TU, BARU TAN SRI SEDAR.
JAGA ANWAR BERAHI TU DOK TARAM TAN SRI MUSA... NANTI DIA TERKAM TAN SRI..HABIS!!!!
SAYA SAYANG TAN SRI MUSA !!!! PLS MAKE A U-TURN. BE FIRMED.
TAN SRI MUSA!!! PLS !!!

Anonymous said...

To all Malaysian!!! sejak bila kita guna pakai undi popular ???? Gila betul si Dajal Anwar Ibrahim Al JUburi Al Liwati ni,
Bodoh !!!! bahalol!!!!!
pergi mampus cepat!!!!

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Powered by Blogger.