CONFIRM - UPSI WARNING KES GANGSTER ADAM ADLI.




Hakim Mahkamah Tinggi yang mendengar kes semakan kehakiman pelajar Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Adam Adli Abdul Halim, hari ini mengingatkan pelajar itu supaya menghormati pemimpin walaupun pegangan politik berbeza.

Hakim Datuk Zaleha Yusuf berkata demikian dalam penghakimannya selepas menolak permohonan Adam Adli untuk mencabar keputusan UPSI yang menggantungnya kerana melanggar peraturan universiti.

Beliau tidak menetapkan sebarang kos setelah mengambil kira pemohon (Adam Adli) adalah seorang pelajar.

Hakim Zaleha berkata perbuatan Adam Adli di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Disember 2011, telah mendapat publisiti meluas dan sebagai pelajar UPSI, nama UPSI turut tercalit dan pihak universiti berhak mengambil tindakan disiplin terhadapnya.




"UPSI memberitahu mahkamah bahawa Adam Adli telah diberi peluang untuk mengemukakan kesnya dan beliau boleh menghantar wakil. Tetapi pemohon menolak untuk menghantar wakil dalam prosiding jawatankuasa tatatertib UPSI dan tidak memberi sebarang bantahan semasa prosiding dijalankan.

"Beliau tidak hadir walaupun telah dimaklumkan sebelum itu dan Adam Adli hanya menghantar wakil untuk mengetahui keputusan pihak jawatankuasa sahaja," katanya.

Tambahnya, afidavit jawapan Adam Adli juga tidak mempertikai dakwaan responden berhubung alasan kenapa keputusan penggantungan dibuat.

Hakim Zaleha berkata Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 2009 yang dipinda turut memberi hak kepada jawatankuasa tatatertib UPSI mengendalikan prosiding terhadap pelajar dan ianya sah.

Pada 17 April 2012, Adam Adli, 24, pelajar semester kelima Pengajian Inggeris sebagai Bahasa Kedua, memfailkan permohonan tersebut dengan menamakan UPSI, jawatankuasa rayuan tatatertib dan kerajaan sebagai respondan.

Beliau memohon supaya Mahkamah Tinggi membatalkan keputusan jawatankuasa rayuan pada 8 Mac 2012 yang menolak rayuannya terhadap perintah jawatankuasa tatatertib UPSI yang menggantungnya.

Pada 9 Jan 2012, jawatankuasa tatatertib memerintahkan penggantungan selama tiga semester ke atas Adam Adli yang akan berakhir penghujung September tahun depan.

Dalam permohonannya itu, Adam Adli berkata dia didapati bersalah oleh jawatankuasa tatatertib kerana memburukkan nama universiti itu dan mengganggu ketenteraman serta keselamatan awam.

Peguam Mohd Afiq Mohd Noor yang mewakili Adam Adli memberitahu pemberita, pihaknya akan mengemukakan rayuan.


19 comments:

Anonymous said...

Kalau dh cukup ilmu kt dada, nk berpolitik berpolitik lah. TAPI KENA TUNJUK KT MASYARAKAT bahawa politik yg dibawa tu bersih. Imej bersih dan pemikiran yg matang. Jangan tunjukkan kebodohan diri demi politik tiga suku..Adam2, betulkan diri kamu dulu sblm kamu nk betulkan org lain. Jangan jadi kuda sbb politik tiga suku kamu tu. Bkn semua yg suka dgn cara kamu. Jadi tunjukkan lah tamadun manusia kamu tu...

Anonymous said...

Dah lah macam GAY , nak jadi "CHEAP GANGSTER " pulak .
Kalau GPA rendah , patut belajar rajin rajin. Ini nak jadi kepala perusuh.
Ini namanya MAHASEWEL

Anonymous said...

ini adalah sorang drpd macai yang nak hapuskan ptptn yang baghal dan dah tahu x lulus tuyang jadi kurang ajar

Anonymous said...

Sapa lah agaknya yang bayar yuran dia masa kat UPSI? aku rasa tentu dia ambik PTPTN. Suruh dia bayar jer balik PTPTN tu. Suruhlah DAP bayarkan fees pengajian dia.Kalau dia pelajar buat PhD macammana lagilah agaknya perangai dia? Belum habis first degree pun dah sibuk, sedarlah diri skit.

Anonymous said...

Adam Adli ini spesis BAGHAL @ KELDAI. Otak tarok kat lutut.
BANGANG PUNYA SPESIS.

Anonymous said...

kasihan adam adli...

dia ingat pemimpim PR nak peduli nasib dan masa depannya? Masa terbuang, sia-sia dia korbankan pengajiannya. kabur masa depan kau pun tak sedar lagi. Kasihan...

Pretty Boy said...

Macam nak bagi penampar aku kat budak ni..jgn berdiri kat depan aku sudah ye boboy..

Anonymous said...

DIA SPESIS MENYUSAHKAN ORANG TUA DIA. BELAJAR DAHLAH BODOH MUDA2 NAK TUNJOK LAGAK. MCM ANWAR MUDA2 DULU, DAH TUA MENYUSAHKAN ORG. ADAM OH ADAM OTAK LEMBU!.,

Anonymous said...

org tua dia pun sama macai macam anak...
Kalau betul...anal tak jadi sewel mcm tu...aku rasa satu keluarga mmg sewel....

Anonymous said...

Brother, lebih baik lu abiskan lu punya pelajaran dulu, baru nak berpolitik. Kesian samalah sama orang tua, penat baiaya untuk belajar tapi p ke arah politik pulak. Kalau lu betul-betul minat sama politik, lu ambil jurusan law. Kemudian, habis mengaji, lu nak politik itu lu punya hal lah. najib, kalau nak buat kebebasan terlebih. Beginilah jadinya ...

Anonymous said...

adam adli...u r our hero..yg kt atas semua mls..semua nak ptptn...tak nak cari duit sendiri..semua nak kena suap...semua kos nak org tanggung...nampak sangat sengkek..pastu nak msuk rancang bersamamu..nak minta simpati....padahal mls nak kerje....kerja belambak....tp demand sgt haha

Anonymous said...

Adam is fight against for our new generation our hero. Those say BAD COMMENT on Adam are BRAINLESS, talk those nonsense and brainless thing. thought you are hero when you talk like that. Adam proud of the family. We support you.ADAM

Anonymous said...

yang komen kat atas kata org malas n with adam adli figt utk hapus ptptn tu, kata yg lain malas berusaha.. deyyy apa hampa nak ni? sat kata free edu.. sat kata hapu ptptn? pendirian pun x tetap.

Anonymous said...

Apa lak bodohnya kata org ambil PTPTN tu malas.. org yg nak pendidikan free la yg malas.. bodoh tol... Org yg ambil PTPTN, kalau rajin belajar, dpt result bagus.. bleh wave.. boleh dpt free.. kalau dah semuanya free.. tak de PTPTN.. belajar jd lg malas.. lg pun yuran je free kot.. sara hidup, siapa nak kasi... jgn jd bodoh la..

Anonymous said...

Whats up! I simply wish to give a huge thumbs up for the nice information
you may have right here on this post. I will likely be coming
again to your blog for more soon.

my web page :: SEO

Anonymous said...

ptptn tu kan bkn paksaan..kalau rasa tak mampu nk byr balik n beban tak payah le ambil..pelik gak..ape lg yg awak nak eh..bckp ni bkn sbb macai or ape tp sbb nye boleh fikir..take it or leave it kan? kdg2 tak faham gak manusia ni.

Anonymous said...

mamposs kau adam adli abdul halim cucu tok hamid. celako punyo budok. mmg celako

Anonymous said...

Whats up! I just want to give an enormous thumbs up
for the good information you’ve got here on this post.
I will probably be coming back to your weblog for extra soon.


my web-site - seminole community college athletics

Anonymous said...

Hello! I simply wish to give an enormous thumbs up for the good info you could
have right here on this post. I might be coming again to your blog for extra soon.


my web page morphology phonology syntax semantics pragmatics

Best Blogspot Templates 2013