Apr 22, 2013

CALON TIKET BEBAS - KARPAL SINGH UGUT JENICE LEE.







Pengerusi DAP Karpal Singh berkata parti itu tidak akan bertolak ansur dengan tindakan anggota yang melanggar disiplin dengan bertanding sebagai calon Bebas apabila tidak dinamakan sebagai calon dalam pilihan raya umum 5 Mei.

Oleh yang demikian, beliau memberi tempoh 24 jham kepada calonnya yang bertanding Bebas – Jenice Lee (DUN Teratai) dan Sim Tong Him (Parlimen Kota Melaka) – 24 jam untuk memohon maaf dan berundur dari pertandingan.

Jika tidak, kedua-dua calon berkenaan akan dipecat daripada parti, katanya.

"Ini ada satu perbuatan melanggar disiplin yang serius. Ianya tidak boleh diterima, tidak boleh dimaafkan dan melampau,” katanya dalam satu sidang media di Pulau Pinang hari ini.

Selain itu, tindakan juga akan dikenakan ke atas para penyokong kedua-dua calon berkenaan.


5 comments:

Anonymous said...

Karpal Singh tak tau kah undang-undang pilihanraya sekarang tidak membenarkan calon menarik diri.

Anonymous said...

karpal terlupa sebab baru pertama kali diperkenalkan,

Anonymous said...

macam mana mereka tak tanding bebas, yg dak nak mati pun masih lagi tak nak berundur... yg berkerusi roda, yg kena dukung pun masih lagi nak bertanding.. dah nyanyuk pun.. bagi lah peluang kat orang muda.. macam tak percaya je kat orang sendiri?????????????

Anonymous said...

AMBO NOK BERTANDING DAN JADI MENTERI BASAR SAMPAI MAMPUH.....

KELATE PARTI AMBO PUNYO....
KIH3....

Anonymous said...

YIP KUM FOOK (MCA GOMBAK) BERCAKAP BOHONG DAN TIPU WANG RAKYAT
KUALA LUMPUR: The Chinese community has been won over by Barisan Nasional's ability to maintain stability, peace and harmony.
Unlike the opposition coalition, BN component parties stay united and learn from their mistakes to become stronger and well prepared for the election, said MCA Gombak chief Datuk Yip Kam Fook.
He said the Chinese community's support for the BN now is different from what it was in 2008.
"Back then they wanted change and they gave the opposition a chance, but the quickly regretted their decision as their representatives did not do anything for them.
"They see oppositionleaders bickering with each other and coming up with conflicting statements", said Yip during a 1Malaysia dinner organised by MCA Kampung Kuala Ampang in Hulu Klang last night.
More than 2,000 people cheered when Gombak parliamentary seat candidate Datuk Dr Rahman Ismail and Hulu Klang state candidate Rahim Kamarudin walked into the tent, accompanied by Yip.

Powered by Blogger.