Apr 1, 2013

AYAT TUN M PALING MAUT - JOHOR BAKAL JADI 'KUBOR' KIT SIANG.







Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad meminta rakyat pelbagai kaum di Johor memastikan pilihan raya umum ke-13 (PRU13) kali ini menjadi 'kubur' kepada karier politik veteran DAP Lim Kit Siang. 
    
Beliau juga meminta rakyat Malaysia memastikan karier politik penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ditamatkan menerusi peti undi pada PRU13 kelak.
    
"Lim Kit Siang mahu datang (bertanding) di sini. Saya minta rakyat negeri Johor, semua kaum bergabung tenaga untuk pastikan negeri Johor menjadi 'kubur' kepada Lim Kit Siang.
    
"Kita perlu memastikan dia (Lim) kalah di Johor. Johor akan terus menjadi simpanan tetap BN," katanya pada majlis 'Bicara Minda' anjuran Pusat Khidmat Parlimen Pulai yang dihadiri kira-kira 5,000 orang, malam tadi.
    
Penasihat DAP itu baru-baru ini memutuskan untuk bertanding kerusi Parlimen Gelang Patah, dalam usaha pakatan pembangkang (PR) menembusi kubu kuat Barisan Nasional (BN) di Johor.
Dr Mahathir berkata Lim mahukan rakyat 'Ubah' dan 'Tukar' kerajaan sedia ada yang dipimpin BN, tetapi sebenarnya pemimpin veteran DAP itu yang perlu berubah.
    
Katanya Lim telah terlalu lama berada dalam politik bermula dari 1964 ketika menjadi setiausaha politik kepada pengasas DAP, Devan Nair, yang juga bekas presiden Singapura.
    
"Kita telah bertukar enam perdana menteri sejak kemerdekaan 1957, tetapi dia tidak berubah-ubah. Bagilah peluang pada anak dia atau cucu dia," katanya.
    
Dr Mahathir berkata Anwar pula perlu ditolak kerana pemimpin PKR itu hanya berminat untuk menjadi perdana menteri dan bersedia berbuat apa sahaja bagi memastikan cita-citanya tercapai.
    
"Kalau serah pada orang ini (Anwar), dia akan jual negara ini apabila dia jadi perdana menteri," katanya dan menambah tindakannya ketika menjadi menteri kewangan merupakan bukti jelas tentang niat sebenar Anwar.
    
Ketika negara menghadapi krisis kewangan 1997, Anwar, katanya, hanya mengikut telunjuk Pengarah Urusan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) Michel Camdessus dan Presiden Bank Dunia James Wolfensohn.
    
"Saya rasa dia (Anwar) hendak ranapkan negara (ketika itu), sebab itulah saya ambil alih dan kita buat sendiri (memulihkan ekonomi negara) dengan menggunakan acuan kita," kata Dr Mahathir.
    
Dr Mahathir berpendapat penasihat PKR itu tahu yang beliau akan kalah pada PRU13, oleh itu sedang bersedia untuk melakukan kekacauan dan huru-hara.
    
Bagi Nik Abdul Aziz pula, Dr Mahathir berkata Mursyidul Am PAS itu juga sudah sepatutnya bersara daripada politik.
    
Parti PAS dinasihatkan supaya menumpukan perhatian di Kelantan dan tidak perlu bersusah payah cuba untuk menembusi Johor kerana ia tidak mempunyai pengaruh di negeri ini, katanya.

32 comments:

Anonymous said...

di Johor dia dilahirkan. Di Johor jugak dia di kuburkan Cantekkk

Anonymous said...

Selamat kecundang pada PRU 13 , Lim Kit Sial!

Anonymous said...

sama2 kita hancorkan pr walau dimana saja juak2 ini berada....

GF said...

salam2all,

Bisnis sekejap, jom check out promosi kapsul herba pacak langit untuk tegang lebih lama, rm100 utk 3 botol, klik di bawah untuk keterangan lanjut.

kapsul herba pacak langit tegang lebih lama

Anonymous said...

Maaf, ini bukan harakah, dok jual ubat unat macam ni..

Anonymous said...

Mmg patut dh dikuburkn, sepatutnya masa 13Mei tu dulu dh kena tanam hidup2, bangsat LKS anti melayu!

Anonymous said...

Bersemangat betul dengar kata-kata Tun ni. Ayuh, Melayu bersatu hatilah dalam menguburkan Lim ni. One less hassle to deal with dengan ketiadaan dia dalam scenario politik.

Anonymous said...

Selamat tinggal kit siang...

Anonymous said...

LIM KIT SIAL,LIM GUAN ENG,LEE KUAN YEW,TERESSA COCK,KOR MENG DGN SEPUPUNYA SEMUA KAFIR2 HARBI MUSUH ISLAM!!!!HANCURKAN MEREKA SEMUA!!!KOMUNIS SIALLL!!!!!

Anonymous said...

tido ke? jgn duduk dlm bilik je. pergi keluar sedut udara. PR adalah fenomena sekarang. Anak muda, cina india semua sokong PR. This is Fact.

Anonymous said...

fact?..muahahahaaaa..nak sedapkan hati ye bang..

Anonymous said...

Pastikan Guna undi Org Melayu/ISLAM utk menguburkan Petualang ini buat selama2nya.

Pejuang Kebenaran said...

Fyi, Pengasas DAP is expresident singapore, so what happen to melayu dah ada contoh. Lu pikir lah sendiri

Anonymous said...

melayu,cina,india semua menghargai keamanan...pr penganjur huruhara,kebencian,perpecahan....lu pikirla sendiri...

Anonymous said...

LGBT je yg fenomena gila kat PR ni, Parti 18SX

Anonymous said...

Hidup UMNO!!
Hidup Hidup

Ini kalilah.. 2/3

Anonymous said...

Kit Siang orang Johor??? AHHHH... sungguh mengaibkan.

Anonymous said...

Sapa kalah PRU-13, aku bagi warning- jgn cuba nak buat huru-hara. Kalau buat jugak, pemimpin puak yg kalah dan pencetus huru-hara tu akan aku cari sampai lubang cacing! Aku rela mati utk pertahankan keamanan utk anak-cucu aku.

-piut Hang Lekiu

Anonymous said...

pendapat peribadi...

undi DAP = tiada mereka pertahankan ISLAM dan isu Melayu

undi PKR = undi sex bebas

undi PAS= jumud dan sempit la ISLAM..

UNDI BARISAN = sambil jaga kepentingan kaum lain, ISLAM dan MELAYU masih terbela

-smh-

Anonymous said...

Undi BN kali ni utk masa depan anak2 aku. Islam lebih terjaga dengan BN berbanding PAS yang jumud dan buta hati. Negara islam tak dapat diwujudkan oleh PAS yang bertanding kerusi kurang dari DAP.

Silent majority

Anonymous said...

sokong Bn undi PR untuk kesejhteraan rakyat....Lama daaahhhh...

Anonymous said...

lim kit sial terang2 memulakan isu perkauman dengan menyatakan "ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu.”
lahanat punya cina, cukup baiklah 13 mei x banyak cina yang mati. bermusuh dengan melayu. guna bangsa melayu untuk kepentingan kaum sendiri. celaka !! diorang kaum cina bersatu walau ideologi x sama. masih memperjuangkan hak bangsa mereka sendiri. puak2 cina DAP memang suka tengok orang melayu bergaduh sesama sendiri menanti retak dan belah yang akhirnya bermusuh sesama bangsa sendiri. aku harap ko bersara la kit x pon mati ja senang. dh tua dah. harapan aku xda lagilah cina bangsat seperti kau yang suka melihat kami dipijak. harapan aku walau kita bergaduh sesama melayu atas sebab politik. bergaduhlah. kalau boleh kurangkan. kurangkanlah. TAPI jangan sesekali bagi muka pada bangsa lain untuk pijak2 kepala kita. yang ni kita lawan habis2.

Anonymous said...

Fact ke fiction. Bkn PR ke yg dok bilik melancap. Ko yg tido

Anonymous said...

paramesara datang tanah melayu jumpa orang melayu, tak jumpa pun org cina atau mat gelap, ciri parameswara ciri melayu, kulit sawo matang, hidung pelepah nyok, tak tinggi macam mat salleh, lepas dia masuk islam semua orang melayu peluk islam, sifat org melayu yang taat pada pemerintah,.. jadi macam mana nak kata negeri ni bukan hak org melayu, malay archipelago pun hak melayu...sedar lah siapa pendatang...org melayu pertahan lah tanah air ni...

Anonymous said...

knp mahadey gabra??ehemmm

Anonymous said...

ke ko yang gabra? buta mata buta hati..

Anonymous said...

macai umnok otak bebal,pertahankan parti haram jadah .. Mati umno kali ni

Anonymous said...

pr parti rakyat,umno parti kroni,prkauman pecah belah..buat huru hara kat ceramah org.bodoh puak2 umno lahanat

Anonymous said...

ceh....mcm la pk bgs sgt. kroni gak..anak beranak...tah apa2..mengata org lebih..ko tgok org berjaya..berkemampuan..cemburu...usha la ..rezeki allah luas..bersyukur dengan apa yang ko ada...

Anonymous said...

. Argentina. Memang pendidkan di negara berkenaan percuma dan terbuka kepada sesiapa sahaja. Tetapi, terdapat banyak kos tersembunyi di negara berkeaan seperti pelajar harus membayar kos pengakutan dan pelbagai kos-kos lain yang mengarut. Pemberian biasiswa di negara berkenaan yang tidak sama rata sebenarnya telah mengabaikan golongan yang berpendidikan rendah untuk masuk ke dalam universiti. 9 daripada 10 pelajar yang memasuki universiti di Argentina datang daripada golongan kaya.

2. Negara dunia ketiga seperti Sri Lanka dan Mauritius mengamalkan pendidikan percuma?

Sebelum nak bercakap mengenai Sri Lanka, fahamkan dulu sistem pendidikan mereka. Hanya 10 peratus sahaja mereka yang layak memasuki university, selebihnya akan terpiggir. Inilah harganya yang perlu dibayar. Mengenai soal Mauritius, hanya orang bodoh sahaja yang membandingkan Malaysia dengan Mauritius. 1,286,340 merupakan jumlah rakyat di sana. Negara mereka pula kecil dan pengajian swasta cuma menjalankan kelas pada hari minggu sahaja memandangkan jumlah pelajar di sana sangat kecil. Jadi, buat apa nak bandingkan epal dengan durian? Sangat tidak adil bukan?

3. Brazil. Ya, pendidikan mereka percuma, tetapi, nah, ambil ni:

"Brazil is known for charging a high tax burden from its citizens and companies established. We will provide an overview of the most common taxes in Brazil, dividing them into Federal, State and Municipal taxes." Rujuk link pada komen saya dibawah.

" Everyday taxes in Brazil: IPVA, IPTU and IPTR!"

4. Bandingkan dengan negara kaya pula? Berapa kerat negara kaya yang ada sistem pendidikan percuma? Denmark? Kadar cukai di negara berkenaan merupakan yang paling tinggi di dunia. Kita perlu bayar untuk sesuatu yang percuma.

5. Turki? Sistem pendidikan negara kita tak ubah macam negara mereka.Turki hanya menawarkan pendidikan percuma pada peringkat sekolah rendah dan menengah daripada gred 1 sehinggalah 12. Serupa dengan negara kita, pendidikan percuma di Malaysia ditawarkan daripada darjah satu sehinggalah ke tingkatan 6 sebenarnya. Dan Malaysia hanya mengenakan 10% bayaran untuk pendidikan tertiaty (universiti, kolej) dengan 90% disubsidi kerajaan.

6. Finland? Saya dah cakap, jangan buat perbandingan epal dan durian. Kita buat sedikit analisis pasal negara Finland. Finland mempunyai 169, 000 orang pelajar dan Malaysia mempunyai 508,256 pelajar yang belajar di IPTA (IPTA sahaja, tidak termasuk IPTS lagi). Malaysia sebenarnya memberikan subsidi sebanyak 95 % daripada yuran pengajian sebenar di IPTA. Pelajar hanya membayar 5 % sahaja. Cukai pendapatan di Finland mencecah 50 peratus ke atas manakala Malaysia hanyalah mencecah 26 peratus maksimun. Dan, kenapa tergamak kalian bandingkan epal dan durian?

Negara-negara yang dibangkitkan oleh Bawini sebenarnya kaya dengan inflasi. Ambil contoh Argentina sudah cukup. 38 peratus inflasi untuk 2 tahun kebelakangan ini. Barang naik sikit kat Malaysia pun dah bising, dan hanya kerana pendidikan percuma, apakah sudah bersedia rakyat Malaysia untuk menghadapi cukai yang tinggi?

Anonymous said...

LIM KIT SIAL INI MEMANG KOMMUNIS ANAK SUNDAL .ABANG DIA DI SEBERANG SANA. TENGAH TUNGGU UNTK RAMPAS JOHOR BILA SI SIAL INI MENANG,MEREKA PUN MASUK AJARAN KOMMUNIS KE JOHOR.AKU SERU SEMUA RAKYAT TAK KIRA APA BANGSA SUPAYA UNDI BARISAN NATIONAL. KALAU AMBIL DAP AKAN BERLAKU LAH PENCEROBOHAN KOMMUNIS LAGI. SI SIAL INI SUKA GADUH KAN CINA DGN BANGSA LAIN.TAPI BILA DAH BERGADUH SI SIAL INI LARI BUAT BODOH. YANG MATI CINA JUGAK.SO KALAU AMBIL BN. SEMUA BANGSA AKAN DI JAGA TERMASUK BANGSA CINA DAN MINORITY. UNDILAH BN. BERSATULAH MALAYSIA. BERSATU LAH MELAYU. TENTANG SI LIM KIT SIAL KOMMUNIS HABISAN2.

FROM X-MEN

Anonymous said...

Hidup Lim Kit Siang...

Powered by Blogger.