Apr 25, 2013

ANWAR AKUI BAKAL TUKAR WARGANEGARA EROPAH LEPAS PRU13.







Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau berkemungkinan bekerja di Eropah, termasuk di Perancis sekirannya pakatan pembangkang yang dipimpinnya tewas pada pilihan raya umum 5 Mei ini.

“Masanya untuk saya berundur jika kalah. Kerjaya saya sebelum ini mengajar (dan) saya ada ditawarkan kerja di Eropah saya juga akan pertimbangkan tawaran di Perancis,“ kata Anwar pada satu majlis di Johor Bharu.





Kenyataan Anwar itu menguatkan hujah bahawa Ketua Pembangkang itu menganggap PRU 13 sebagai “perang hidup mati” dalam cubaan terakhirnya untuk menjadi Perdana Menteri.

Anwar menjadikan Johor sebagai sasaran utama kempennya untuk memecahkan kubu kuat Umno dan terus membidas Menteri Besarnya, Datuk Abdul Ghani Othman.

Ghani menghadapi Penasihat DAP, Lim Kit Siang dalam pertembungan dua penjuru untuk kerusi Parlimen Gelang Patah. 

Antara lain, Anwar menuduh pemimpin utama Johor selama 18 tahun itu sebagai gagal memastikan penyertaan rakyat negeri itu dalam projek wilayah pembangunan Iskandar.





Bagaimanapun Anwar berkata Pakatan Rakyat akan meneruskan projek mega itu jika diberikan mandat untuk memerintah.

“Ada pemberita tanya saya semalam kalau PR menang di Johor adakah Iskandar akan dibatal saya kata tidak. Tapi kita kena pastikan ia dilaksanakan dengan telus,” kata beliau.

Projek Iskandar disasarkan menyumbang 60 peratus KDNK Johor dengan sektor perkhidmatan menjadi pemacu utama pertumbuhan.


23 comments:

Anonymous said...

oklah tu senang sikit nak cari anak ikan mat saleh tak orang malaysia tahu lepas tu jadi tali barut memburukan negara sbb ramai kawannya adalah kaum yahudi yang kaya raya

Anonymous said...

lain kalilah ya Bang Non..ni Johor bkn Penang yg Bang Non boleh jual temberang...klu keling2 kat Kg.Pala bang Non boleh lah tipu...

Ghazali said...

Sdr. Anwar,
Eloklah tu. Sdr sememangnya akan kalah di Permatang Pauh dan trust me.. Lim Kit Siang juga akan kalah di Gelang Patah. So eloklah percepatkan proses pemergian nak menjadi Pensyarah tu...

Malaysia would be a SAFER AND HARMONIOUS PLACE if you are not around.... Please do not disturb us in Malaysia anymore....

Anonymous said...

jgn lepaskan TANGKAP DAN BLOCK PASSPORT NOT ALLOW TO LEAVE THE COUNTRY- TLG JUBNI KASI TANGKAP

Anonymous said...

Jangan terpedaya dgn ucapan sesumpah ni..hari ni ckp lain esok tukar lain..taktik beliau nak raih undi simpati

c said...

Pergi ler kemana ko nak pegi nuar oiiiiii..lantak ler kat mana pun...kalau nak jadi PM kat Pulau Kambing pun tak per...sbb nak sgt title PM tu..biar aman Malaysia tanah air aku nie. Cacar merba Malaysia ni dibuat oleh family ko. Lagi cepat lagi baguih

Anonymous said...

memang betul bro..orang melayu khususnya tertinggal dalam pembangunan di Nusajaya...aku orang johor dan kerja sebagai profesional di sini....dari segi peluang kerja mmg banyak...tapi hakikatnya..dada bagai dihiris pisau...80% tanah sudah dimiliki orang luar,,terutamanya cina singapura...

Anonymous said...

bagus la tu Malaysia harmoni dengan org bangla,pakistan,filipina, indon dan kroni bn kaya dgn mcm2 Skandal lembu !! Cucu aku kesian bila besar nanti kena cari keje maid kat Bangladesh, Pakistan, Indonesia atau Filipina

Anonymous said...

Elok la tuh Nuar berambus dari bumi Malaysia yg aman permai nie..kalau bole si Nuar ni try la bertanding kat Eropah kot2 angan2 mat jenin nk jd PM tuh tercapai...wakakaka..sana ramai kn ramai gays....auwww..

Patriot said...

Lain kali lah dan eloklah kau berambus dari bumi suci ni, Malaysia akan jadi sebuah negara yang lebih tenang, aman dan makmur. Lebih baik hidup harmoni dengan orang Bangladesh, pakistan, Indonesia atau filipina daripada hidup tak aman dengan sesetengah orang Melayu yang perangai macam taik!

Anonymous said...

Fikir fikir fikir sebelum berucap wahai org Islam !!!

France Mali said...

Bang Non ni pandai ajar apa??? Millions way to taram a china doll ke????....Dia nak undi simpati lah tu....Sepak saja Peliwat Negara ni keluaq Negara. Tak balik pun tak apa. Kalau kat France, Bang Non suka lah...puak2 dia ramai kat situ...

Anonymous said...

PR menang.. Bukan sahaja iskandariah terjual lagi.. Semua tanah rizab melayu pun akan terjual..

Anonymous said...

.......sejak bila malaysia ni huru hara....bersih lah,reformasi lah....dll.fikir2kan lah.

Anonymous said...

Bodoh betul harun din ni.. Cakap isu kalimah allah tidak boleh diterjemahkan ke mana mana bahasa.. Itu isu pokok dan tidak boleh tolak ansur.. Bukan kah itu juga yang dikata atau cuba ditahankan oleh hassan ali dan nasaruddin.. Last last kena pecat dan dipinggirkan.. Itu juga akan jadi pada harun din.. Beliau kini semakin keseorangan.. Fikirkan lah yang bukan taksub kepada PAS..

belang said...

Abg non jgn nak lari. Kes saiful masih tergantung. Jangan jd penakut.

Anonymous said...

nak ajar apa kat oversea, bahasa melayu trang tang tang dengan tangan merapu dan anak mata sambil mencari mengintai minah, tak laku lah kalau org tahu mat ni cuma ada BA bahasa melayu, bukam MA atau Ph D, boleh lah bertahan dua tiga tahun, lepas tu, jual lolly pop, fish and chip kat eifel tower... nanti jumpa kat eifal tower ya...

Anonymous said...

Bgs sngt la tu..dio da offer nk brmbs...poe sulu lg bgs kot jd pm kt sne..msuri mntr prthn n kirm rajo...ok bg non slmt jln n gd lck

Anonymous said...

memang kalah pun,biarlah dia berambus........malaysia tak rugipun kalau dia tak ada...rakyat akan bersyukur jika dia keluar dari malaysia..tak ada lagi orang suka buat huru hara...malysia akan lebih aman...

Anonymous said...

hehhehhe.. dgn hanya berkelulusan pengajian Melayu kelas terbawah sekali cam dia ni heran jugak Al-Jub bole jadi mengajar=pensyarah kat oversea umpamanya kat J.Hopkins Uni dulu tuh....

Anonymous said...

ikutlah jgn hantar pula kambing dah lah trg tu

Anonymous said...

Nak ngajar kat Top Uni kena ada PHd lah..setakat bachelor in Malay studies ko nak ajar ape? In france people bukan respect kalau kau tak boleh cakap Frech..Nuar tahu ke speaking French??/so ..aku kira dia temberang ..nak tunjuk dia laku ..la tu...Aku rasa abih PRU 13 ni ko dok melalak kat Merdeka square tu lagi lah dan mungkin + dengan Bersih 5.

Anonymous said...

lega PR tak menang.dah buat pulut kuning pagi tadi. dajjal mata lebam sebelah ni mmg pandai ayat pengikut2nya tentang ketidak adilan piliharaya supaya boleh mintak rakan yahudinya campur tangan. bodoh buat lakonan bangla n myanmar pengundi hantu, dah pulak tu bwk IC palsu. apasal pilih bangla tak China or India or Indon kan susah nak spot. dah kalah pi belajar bhs perancis kata kalah nak jd lecturer

Powered by Blogger.