Mar 15, 2013

P.BALASUBRAMANIAM MENINGGAL DUNIA.







Penyiasat persendirian P Balasubramaniam meninggal dunia hari ini selepas menderita serangan jantung di Rawang petang ini.

Sebelum ini dalam temubual eksklusif dengan Malaysiakini, tiga arteri tersumbat dan separuh daripada jantung berhenti berdenyut memaksa beliau berhenti sebentar daripada terlibat dalam kempen Pakatan Rakyat menjelang pilihan raya umum ke-13.

Beliau yang lebih dikenal sebagai "PI Bala" memainkan peranan dalam dua akuan bersumpah berhubung kes pembunuhan warga Mongolia Altantuyaa Shaariibu, yang dikaitkan dengan pemimpin tertinggi politik.

Beliau mendaftar keluar dari Pusat Perubatan Sime Darby pada Selalu lalu tetapi mengalami kesukaran bernafas ketika makan tengah hari di restoran dekat rumahnya di Rawang kira-kira jam 2.30pm.

Balasubramaniam kemudian bergegas ke klinik untuk bantuan tetapi meninggal dunia sebelum ambulans daripada Hospital Sungai Buloh tiba.

"Beliau sepatutnya membuat pembedahan pintasan jantung dalam tempoh dua minggu," kata peguam dan anggota parlimen Subang R Sivarasa kepada Malaysiakini ketika dalam perjalanan ke hospital.

Bulan lalu, Balasubramaniam mengalami serangan jantung kecil ketika bercakap dalam ceramah Pakatan Rakyat di Kota Bharu.

Selepas membuat pemeriksaan perubatan apabila pulang ke Kuala Lumpur, beliau dimasukkan ke wad selama 10 hari di Pusat Perubatan Sime Darby.

46 comments:

Anonymous said...

one -gone

Anonymous said...

ini baru betul HERO, mati syahid ke? kah..kah..kah

Anonymous said...

GONE 4 GOOD of the country. whose next ?

Anonymous said...

sumpah laknat dgn kitab suci hindu sudah termakbul....

usin said...

belum sempat buat akuan bersumpah ke 3, tetiba mati pulak. selamat aku, kata nuar berahim. tolong check siapa yg membayar kos rawatan semasa P I BALA ni dirawat.

Anonymous said...

Alamak sekali bahan kempen mati dulu la sebelum parlimen bubar..baru nak bawak jejalan jelajah Merdeka Rakyat (katernyer) sekali dah kojol da.... tula pasal suka sangat buat/tabur fitnah..Allah bayar cash atas dunia lagi...

"Sesungguhnya manusia itu merancang, Allah juga merancang, namun sebaik2 perancang tetaplah jua ALLAH s.w.t"

Nampak gayanya rancangan Nuar kantoi jua ditengah jalan

Daeng Selili said...

saalam seperjuangan..mohon pautkan saya disini

saya telah lama pautkan tuan disana

daengselili.blogspot.com

terima kasih :)

Anonymous said...

Bala Matiiiiiiiiiii??? apa yg gempak sangat ????

Kalau ketua dia ......barulah Negara ku ini akan aman damai dan harmoni..

"Saya Pilih Mengundi "....

Anonymous said...

Dengar cerita anwar panggil nik aziz baca talkin untuk PI Bala..

Anonymous said...

Ini mesti sandiwara umno..

Anonymous said...

Ye kematian PI bala adalah sandiwara terakhir umno sebelum PRU..

Anonymous said...

PI BALA MATI SHAHID SEBAB SAKIT JANTUNG KAT CERAMAH PAS.. NIK AZIZ DAH BAGI CARDBTOUNH AND GO DIA MASUK SYURGA..

Anonymous said...

Ini lah perwira negara.. Bukan yang mati kat lahad datu.. Balu PI bala patut diberi penghargaan kerana PI bala sanggup mengadai nyawa untuk negara..

Anonymous said...

Jangan politik berlebihan kematian PI bala. Nanti org india yang dah mula sokong Bn lari

Anonymous said...

Kena chrck siapa doktor kat Sime Darby tu.. Kenapa ambulance lambat sampai.. Adakah semua orang umno.. Suruhanjaya perlu diadakan.. Sidang tergempar parlimen perlu diadakan..

Anonymous said...

Jadi betul lah PR yang membiayai dan bawa dia lari masa polis nak siasat akuan bersumpah dia masa dulu.. Pakatan rakyat perlu disiasat kerana bersubahat menyembunyikan bala dari disiasat oleh polis..

Anonymous said...

Kematian PI Bala dah jadi bahan lawak rakyat Malaysia..

Anonymous said...

Apa pun sebagai RAKYAT MALAYSIA, ucapan takziah kepada keluarga mendiang PI Bala...Harap banyak bersabar.

Anonymous said...

bala mati akibat disihir ... versi cikgu bard ...
bala mati kerana najib yang bunuh ... versi milo suam ...
bala mati akibat dimakan sumpah kerana bersumpah dusta ...
bala mati akibat serangan jantung ...
bala mati akibat tekanan oleh puak=puak pkr ... seterusnya menerima serangan jantung ...
mana satu versi nak dipercayai ni ...
tubuhkan suruhanjaya diraja ... cadangan nwar berahi dan dipersetujui oleh tun abdullah ...

Jijan Mali.... said...

Okay guys, politics aside, kita ucapkan takziah kepada keluarga PI Bala ni dan juga tak lupa kepada wira-wira kita diLahad Datu yang telah dulu pergi menyahut seruan ibu pertiwi.

Anonymous said...

bukan meninggal dunia, tapi mamposss
masa hidup cakap belit2 macam ulaq

Anonymous said...

merdeka, one gone, jenis penipu,bila pula bapak penipu, sebab tu dia tak berani bersumpah, bala bersumpah, dah pun jalan, bapak penipu kalau bersumpah, jalan juga agaknya...aman malaysia..

Anonymous said...

Klu PKR tergamak kata kematian anggota keselamatan kita di Sabah hanya sandiwara UMNO, dan BN. Tak salah klu kita kata kematian Bala juga satu sandiwara. Dia berlakon aje. Sat lagi dia bangun balik. Boleh gitu? itulah buat dajal lagi. padan muka....

Anonymous said...

Otak kmu nie letak kat tapak kaki ker?ckp kamu ni ckp orng jahil agama & hati busuk.bertaubat sblm mati.

Anonymous said...

Mak bapak kamu ker yg bg tau??klu bukan itu fitnah.kalau yer suruh mak bapak kmu buat SD1 tau...

Anonymous said...

Apa nak tunjuk baik.. Padan muka PI BALA mampus.. Dah kaki temberang.. Menuduh orang macam tak boleh mati.. Kena ingat apa perasaan orang yang dituduh..

Anonymous said...

Kmu ni BODO ker aper?pergi belajar ilmu agama yg WAJIB dulu..baru kmu tk ckp mcm nie.

Anonymous said...

bala dah pergi takpelah korang pengikut2 ye nanti kena soal satu persatu masa tu ko br ko tau sape yg bala..

Anonymous said...

Kalu tok guru PAS pun bole maki dan sembahyang hajad untuk kemusnahan suadara seislam.. Apa kah lagi mungkin kita diharuskan kalau bukan fiwajibkan untuk doakan kehancuran sikafir ini.. Bukan kah tujuan dia mengikuti ceramah PR untuk memberi kemenangan krpada DAP yang anti islam itu.. Jihad bagi umat islam yang menentang DAP dan kuncu kuncu nya termasuk PKR dan PAS.. Insyaallah..

Anonymous said...

Mcm mna agaknya dia jwp nnti bila tmbul pertnyaan nungkar nangkir:
Maarabbuka?
Waaimaamuka?
Wakitaabuka?
Wakiblaatuka?

Anonymous said...

Kamu ni terlampau bodoh ke

Anonymous said...

Cuba perhatikan komen2 org umno dimana saje.. Mesti terserlah kejahilannya bab agama. Apabila pemimpin kamu tak dedahkan dengan ilmu agama, inilah jadinya. Bercakap sesuka hati tanpa hirau hukum hakam. Berhati hati bila bercakap, belajar agama dulu, takut nanti tergadai akidah. Boleh terbatal iman. Nak berpolitik biar bijak dan matang. Kalau perangai macam ni kamu tak layak berpolitik.

Anonymous said...

chit, shit,.. penyokong Bala, kalo kamu islam kamu harus paham apa agenda Bala, nak hancurkan ugama kamu, nak porak peranda kan tanah air kamu, fikir, kalo cai cai kamu boleh maki hamun org islam umno, tak boleh ke cai cai umno kata satu satu negative pasal Bala, fikir lah, Islam perlu bersatu, ko boleh cakap pasal ugama, tapi org lain attack ugama kamu apa kamu buat,.. cepat lah bako da, boleh ambil abu calit kat dahi,..

Anonymous said...

Cuba perhatiksn komen2 TOK GURU TUAN TUAN.. juga PERBUATAN TOK GURU TUAN TUAN.. samada dari PAS atau PKR.. Hari hari dok mengeluarkan kata kesat, memaki, memfitnah, mencarut dan bermacam macam lagi.. Yang lebih dasyat bersekutu secara terang terang dengan kafir harbi.. Adakah itu yang hendak dijadikan pemimpin.. Kami tahu kamu semua telah taksub dengan mereka jadi gajah depan mata pun dah tak nampak..

Cuba juga perhatiksn komen orang umno di mana sahaja.. Kebanyakannya ada alasan dah hujah.. Kurang bahasa kesat.. Kita cuba toleh kiri kanan tengok blog blog pr terutama PAS.. Mukadimahnya selalu bukan dengan salam.. Tetapi dengan mencarut.. Itu sudah pasti belajar dengan tom guru mereka..

Anonymous said...

Tak payah fikir lah,, orang ISLAM PAS dan PKR level bawahan ni mana boleh fikir.. Asyik ditipu oleh pemimpin mereka aje.. Apa yang disuap di ceramah itu adalah wahyu..

Anonymous said...

Mana lebih baik.. A. Mendoakan kehancuran kafir musuh islam atau B. kebinasaan umat islam yang telah dan akan terus menjaga kesucian islam.. Sila jawab yang pandai agama sangat itu.. Jika jawapan anda C. Dua dua pun tak baik.. Maka baik kamu pergi tarbiysh ketua kamu dahulu sebelum nak tunjuk pandai dan mempergunakan agama untuk kepentingan kamu juga..

Anonymous said...

Mcm mna agaknya dia jwp nnti bila tmbul pertnyaan nungkar nangkir: jawapan dari PENGIKUT TAKSUB PAS.
Maarabbuka? Abdul Hadi
Waaimaamuka? Nik Aziz
Wakitaabuka? Buku Jingga
Wakiblaatuka? Putrajaya


Anonymous said...

Hj Hadi & Pork Nick boleh bagi dia syahid dunia akhirat agak nya...

Anonymous said...

Keluarga Bala patut saman PR terutama anugerah tuhan tu menyebabkan Bala mati.....heret Bala ke sana ke sini untuk ceramah palsu......sekarang duit anwar boleh beli nyawa tak?

Anonymous said...

Cerita terbaru... Gambar menyerupai anwar keluar lagi.. Adakah batang bengkok macam siri dengan palacur cina itu.. Adakah kali ini dgn fareez zuraidah tu..

Anonymous said...

GR semakin lengai. Ini kerja part time aje ke.

Anonymous said...

Saudara2 ingatlah malaikat raqib & atid dikiri & kanan saudara2 apabila berkata-kata dan menulis..

Anonymous said...

Bodo

Anonymous said...

Ajal dia da sampai.. macai umngok ni ramai yg jahil muraqab.. utusan meloya ko buat cam quran.. tv3 suku buat cam hadis nabi.. tu yg bodoh bangang dulu kini & forever.. bila hati da itam.. belaja agama malas, hukumquran ko tolak. Ulamak ko hina pemimpin rasuah ko pilih, mmg saja pilih bala la macai oiii..

Anonymous said...

Peralat agama lagi.. Itu lah PR..PEMIMPIN DAN PENGIKUT SEMUA SAMA..

Anonymous said...

bgus ko yg pegi mampus pn jd bhn lawak keluarga ko

Powered by Blogger.