Mar 3, 2013

LAHAD DATU - NAJIB DESAK SIASAT PEMBABITAN PEMBANGKANG.







Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengarahkan pihak berkuasa terutama pihak risikan menyiasat dakwaan bahawa ada pemimpin pembangkang terlibat dengan insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

Katanya dakwaan itu suatu perkara yang serius tetapi dakwaan itu memerlukan bukti kukuh bagi mengenal pasti dalang di sebalik kejadian itu.

Beliau juga hairan kenapa kumpulan itu datang ke Sabah ketika ini semasa negara sedang hampir untuk mengadakan pilihan raya umum sedangkan tuntutan Kesultanan Sulu ke atas Sabah sudah lama dibuat.





"Semua pihak kena siasat. Filipina, Presiden Aquino pun nak tahu apa sebenarnya. Perkara ini satu embarrassment (penghinaan) yang besar kepada kerajaan Filipina.

"Mereka tak reda warga mereka terlibat dengan pencerobohan, mengganas, guna senjata dan bunuh orang kita," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Kampus Induk Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) di Pauh, dekat sini hari ini.

Najib merujuk laporan beberapa buah media Filipina yang mengaitkan pembabitan Anwar dalam pencerobohan di Sabah.

10 comments:

Anonymous said...

Krajaan lambat bertindak..nasih da basi...kehancuran da berlaku, nywa da melayang..perisikan kita lembab, ketinggalan zaman..ISA da tak ada, so selamat kah kta nanti..Kes liwat pun boleh tangguh tangguh inikan pulak kes keselamatan negera..Mana nak dapat bukti , Baling batu sembunyi tangan..Bijak la kerajaan, m16 dan peluru da beri pada mereka so apa lagi kerajaan tinggal..peluru kapur aja..amaran amaran amatan..amatan amaran amaran amaran amaran amaran amaran..Polis kini di lembukan..betul lah cakap pembangkan Polis anjing kerajaan..setia membabi buta..nyawa tak ada nilai sudah

Jijan Mali.... said...

Anon March 03, 2013...

Memang lah nasik dah jadi bubok tapi hang ingat senangke pasukan keselamatan kita nak ambik tindakan melulu? Puak2 lanun sulu tu dah MENYUSUP kedalam masyarakat Sulu kat Sabah tu. Hang nak suroh askar / polis kita tembak membabi-buta ke? Cuba tarok otak hang kat kepala dan bukan kat kepala lutut...melainkan hang ni pengikut tegar Nuar Berahi juboq sial tu lah. Tahu nak baling batu, sembunyi tangan.

Pasukan Keselamatan kita ada depa punya own Standard Operation Procedure. Masa tima kominis dulu, kita ambik masa 12 tahun nak bunuh suku kerabat Chin Peng. Itupun ada tinggal sekarang ni sikit-sikit dalam DAPpigs tu.

Kalau dah rasa teror sangat, aku cadangkan hang pi voluteer kat Kampong Tandua ka, Sempornake, Lahad Datu ke atau kat Kunak. Kalau hang tak geti apa2 just keep ur mouth shut dan berdoa semoga pasukan keselamatan kita berjaya hambat semua lanun2 tu balik Sulu.

bayan said...

Menteri Dalam Negeri apa tunggu lagi,ISA utk Anwar.

Anonymous said...

Lain kali jangan tergesa-gesa ikut arahan LGE dan Kit Siang.

Orang cina ni memang nak mengapi-apikan supaya orang Islam membunuh orang Islam.

Orang cina ni gelak besar lihat orang Islam mati di Sabah.
LU PIKIR LA SENDIRI.

Akhirnya lihat la apa yang terjadi.
Suratkabar Australia mengatakan Malaysia tak sesuai menjadi pendamai MORO dgn FILIPINA. Sedangkan Malaysia sendiri tak dapat tangani maslah di Sabah dengan baik....

Anonymous said...

Aku dapat bayangkan kalau terjadi rusuhan di PRU nanti, orang ISlam Melayu sanggup membunuh sesama orang ISlam melayu lain.

Tapi nak jentik telinga Cina DAP memang tak berani Langsung!

Anonymous said...

wahai rakyat malaysia semua kita kena berusaha buat solat hajat dan berdoa supaya rusuhan ni diberhentikan secepat mungkin dan selamat..

Anonymous said...

Kes lahad datu perlu diselesaiksn dengan segera.. Negara akan menghadapi agenda yang lebih besar PRU13.. Penjenayah di sabah yang telah memasuki malaysia perlu dihapusksn dengan segera.. Jika tidak kredibility malaysia akan tercemar..

Anonymous said...

Kita yakin balu balu polis yang terkorban pasti mahukan keadilan.. Polis dan askar tidak perlu menjaga persepsi mereka dengsn takut mengambil tindakan ketenteraan termasuk mengebom dari atas.. Mereka sedang berperang dengan askar yang lebih berpengalaman dalam perang gerila.. ahli politik atau NGO NGO jangan banyak cakap.. hantar sahaja mereka ke sabah menyertsi padukan keselamatan kita jika hanya pandai buat komen.. Jangan hendak suruh kerajaan buat suruhanjaya sana sini bila ada kematian penjenayah kat malaysia ni seperti kugan, tisn beng hock dll... Tapi buat tak fahsm jika wira malaysia mati dalam tugas mempertahsnkan kedaulatan negara..

Anonymous said...

Kini pembangkang akan menyalurksn dana berjuta juta kepada kesultanan sulu bagi memfitnah kerajaan yang kononnya ini angkara BN.. . Dari mana dana itu datang dan siapa ysng bagi.. sudah pasti bukan dari malaysia dan bukan orang melaysia, tetapi melalui proxy.. Fikirksnlah..

Anonymous said...

Yang jahat semua Anuar yg baik semua najib.lpas nie sesiapa nak anak yg baik letak la nama NAJIB yer.bukan la nak salahkan kerajaan skg nie, lanun sulu nak hak diorg yg dijnji dahulu kala ja.lagipun yg penceroboh pun dah ada ic! Sapa yg bg ic dkt diorg tu semua wei! Anuar bg ker? Kalu dah ada ic kira penduduk tetap di Malaysia, jd pihak keselamatan xboleh nak nilai org sulu.jd kalu dah buat tahi kna la ambil tahi tu buang dalam lubang jamban jgn buang dkt lantai!

Powered by Blogger.