Mar 26, 2013

KHALID GAGAP MENGADAP SULTAN - DUN SELANGOR BUBAR MINGGU INI?








Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan barisan Exco Selangor dikatakan akan menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah bagi mendapatkan perkenan baginda untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun).

Abdul Khalid juga dikatakan akan mengadakan mesyuarat Exco yang terakhir hari ini untuk membincangkan mengenai ‘caretaker government’, penyerahan tugas dan perkara berkaitan pembubaran tidak lama lagi.

Lebih mengukuhkan lagi apabila beliau dikatakan memilih hari Isnin untuk mengadakan MMKN berbanding kebiasaannya pada Rabu setiap minggu.

Sumber dalaman tidak menolak kemungkinan mesyuarat Exco diubah ke Isnin iaitu hari ini kerana Abdul Khalid akan mengadakan perbincangan dengan barisan Exconya berhubung pembubaran Dun Selangor pada Rabu.

Menurut sumber lagi, pihak istana mahukan pembubaran diadakan dalam satu majlis rasmi yang sempurna dan teratur sebagai mana mereka menghadap baginda ketika mula mengambil alih Selangor Mac 2008.
Pada 30 Januari lalu, Abdul Khalid mengumumkan kerajaan negeri bercadang untuk membubarkan Dun selepas sambutan Cap Goh Meh.
 
Beliau berkata, cadangan itu tertakluk kepada perbincangan dengan pemimpin tertinggi pakatan pembangkang sebelum pihaknya memutuskan perkara berkenaan.

“Kalau selepas Cap Goh Meh ini, Perdana Menteri (Datuk Seri Najib Tun Razak) tidak membuat sebarang pengumuman atau memberi apa-apa induktor berhubung tarikh pilihan raya, kita bercadang untuk melakukan perkara ini (bubarkan Dun).

“Kita merasakan rakyat yang memilih kita sudah bersedia (untuk pilihan raya) dan mereka tidak patut menunggu lama lebih daripada tempoh yang sepatutnya (untuk membubarkan Dun),” katanya sebelum ini.

Bagaimanapun cadangan tersebut dikecam banyak pihak terutamanya Barisan Nasional (BN) kerana sehingga hari ini beliau belum membuat sebarang keputusan mengenainya.

14 comments:

Anonymous said...

dari lps raya cina aritu tergagap2 nk bubar dun smpai la sekarang tak bubar2 lg..
khalid sudah goyang.. selangor nk hilang..

Anonymous said...

Itu semua taktik PR.. Mereka ingat Najib boleh terpedaya.. Konon nak bubar DUN awal dan nak ada kan piliharaya DUN lebih awal dari parlimen.. Sebenarnya mereka hanya nak buat pilihanraya DUN selepas parlimen.. Mereka tahu meraka tiada keupayaan untuk bergerak seperti BN.. Ramai penyokong atau jentera mereka dah tak berminat dengan mereka.. Itulah sebab DUN dinegeri PR tak dibubar bubar kan sampai sekarang.. Kini terpakasa bubar dan terpaksa adakan PRU DUN dan parlimen serentak..

Anonymous said...

Suruhanraya pilihanraya akan di persalahkan kononnya alat kerajaan jika mereka tidak adakan PRU parlimen awal jika najib tertipu dengan helah khalid gagap tempoh hari..

Anonymous said...

Kini ramai penceramah anti PR yang bukan datang dari umno sendiri.. Nampaknya situasi sudah berubah sekarang.. Masa PRU 12 dahulu ramai yang sanggup bekerja secara percuma untuk nemastikan kemenangan PR.. Kini situasi telah terbalik.. Tsunamai hanya datang sekali dalam 40 tahun.. 1969 dan 2008..

Anonymous said...

Betul, tindakan PR yang akan cuba sedaya upaya untuk adakan pilihanraya DUN di empat negeri mereka selepas parlimen semakin jelas.

bong dom said...

sila bertukar laman web saya
http://joezuax.blogspot.com/
Terima kasih untuk jenis anda

Anonymous said...

Sex video nurul izzah.. Think out of box.. Siapa yang akan untung.. Bn atau PR.. Sudah pasti PR.. Jadi tak usah nak heboh heboh kan pasal video sex nurul izzah ini.. Walaupun ianya 100percent tulen.. PKR akan guna taktik tagih simpati atau buat orang melayu marah sebab kononnya mengaibkan orang.. Tapi sebenarnya mereka lah yang buat filem ini sendiri..

Anonymous said...

Anwar minta pertolongan yahudi untuk buat muka plastik nampak macam nurul izzah.. Sama macam dalam cerita cerita hollywood terutama macam cerita mission impossible tu..

Anonymous said...

Penyebar video lucah, nurul izzah mesti dicari.. Kemudian trace siapa yang buat film ini.. Jangan biarkan ianya jadi bahan politik yang merugikan BN..

Anonymous said...

Adakah dgn tian chua.. Batang lembik itu..

Anonymous said...

Tak payah sibuk sibuk keluar news.. Jual aje kat penjual VCD haram.. Biar rakyat buat penilaian sendiri..

Charts Donlie said...

http://cartakebenaran.blogspot.com/2013/03/kebajikan-rakyat-pr-vs-bn.html

Anonymous said...

Artiken blog yang bagus.. Sila layari http cartakebenaran..

Anonymous said...

Anonymous said...

Tak payah sibuk sibuk keluar news.. Jual aje kat penjual VCD haram.. Biar rakyat buat penilaian sendiri..

http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

Powered by Blogger.