Mar 4, 2013

ANWAR BACUL DENGAN AKHBAR FILIPINA - UTUSAN BAKAL TERJERAT..!!







Ditaktor Pakatan Anwar Ibrahim sekali lagi mengambil langkah menyaman Utusan dan TV3 gara2 penyiaran berkaitan pembabitan beliau secara tidak langsung dalam pencerobohan Militan Kesultanan Sulu Filipina di Negeri Sabah.

Walhal, Kedua2 media ini hanya merujuk beberapa pendedahan akhbar Filipina.





Anwar dilihat mengelak dari menyaman Philippines Daily Inquirer dan Manila Times yang membongkar pembabitan beliau dalam isu ini.

Malah baru-baru ini agensi berita Reuters menerusi laporannya juga mengaitkan penglibatan tokoh Pembangkang di Malaysia dalam pencerobohan Lahad Datu.

"Jika anda bangkitkan isu pencerobohan ini lagi, saya akan dakwa anda."





Itu jawapan ugutan Anwar pada Sidang Media hari ini setelah tidak dapat mengawal beberapa soalan dari pihak wartawan mengenai isu yang dibangkitkan.

Memang benar. Anwar bijak memanipulasi isu. Malah manipulasi ini boleh memihak kepadanya.





Utusan Malaysia sewajarnya harus 'bijak' dan merancang strategi sebelum menyerang Raja Pengkhianat Negara ini.

Kerana tindakan akhbar ini seringkali menjadi mangsa jerat Musang Berbulu Ayam.


22 comments:

Anonymous said...

Saman sijubori tak lebih nak terus memperbodohkan pecacai pr, bahawa aku dah saman utusan dan tv3, depa kalah. Kenapa tak saman akbar luar negara yang terang2 menuduh beliau, Malaysia demokrasi kan. Bukan semua rakyat Malaysia boleh dibodohkan.

Anonymous said...

betoooiii bro

Anonymous said...

Anwar dah tersilap langkah kali ini. Dia sebenarnya mengajak puak sulu ni dtg dgn 1 sbb saja. Cuba fikir..kenapa semasa mereka sampai saja setelah berbincang, mereka mengatakan hendak berjumpa dgn seorang 'pesonaliti'? Anwar lah orgnya. Nah..itu mmg sudah dirancang oleh anwar.

Jestru, jika anwar hari itu dibenarkan berjumpa dgn mereka, nescaya mereka akan pulang dgn aman. Namun, polis tidak mengizinkan permintaan mereka. Jika tidak, hari ini anwar akn mengatakan, beliau adalah HERO dlm menyelesaikan isu tersebut. Kerajaan tidak berupaya serta lemah..itulah tektik anwar yg jijik.

Allah mengetahui isi hatinya. Keadaan jadi sebaliknya. kalo tidak, hari ini penyokong2nya akan menjulang anwar sebagai WIRA negara yg direkanya.

Persoalan kpd sultan sulu pula, kenapa begitu BODOH mempercayai anwar? Mudah sekalikah memberi sesebuah negeri atau negara seperti mengembalikan kereta atau rumah? Apakah dgn kuasa sebagai PM akan begitu mudah dia menyerahkan Sabah begitu saja tanpa tentangan dari penduduk Sabah itu sendiri? Mustahil bukan? Jika saja org sulu blh berfikir sejenak, pasti mereka tahu bahawa mereka sebenarnya telah tertipu dgn sandiwara anwar. Pengroban mereka hanyalah sia-sia. Mereka tidak tahu yg sebenarnya, Anwar hanya ingin mendapatkan NAMA yang GAH sekiranya isu LD ini dgn rundingan dari dia sendiri.

Mereka telah menjadi BONEKA yg disusun atur oleh manusia Berhati SYAITAN dan berjiwa YAHUDI.

Anonymous said...

I sincerely hope this time the authorities will be successful in pinning this bugger down, try him for treason and hang him.

Anonymous said...

Anwar aljuburi ni memang setan laknat. Lepas satu, satu hal yg di buat nya. Ngape simpan lagi orang camni. Kalau di selatan thailand, dah lama piiiiiii....

Anonymous said...

Hello! Dο you know if they mаκe any
plugіns to safeguard against hackerѕ? I'm kinda paranoid about losing everything I'ѵe workeԁ hаrd on.
Any tips?

Feеl frеe to ѵiѕit my web-site :: silk n sensepil reviews

Anonymous said...

Bilalah si pengkhianat ni mampus...tak mendatangkan hasil pada negara dan rakyat....kerajaan kenapa tunggu masa lama untuk sumbatkan anwar ni bawah akta keselamatannegara.

Anonymous said...

hahaha, takut kena saman lagi ke utusan ni dengan tv3? dah la 999 pun nak menipu. kesian betul la dengan utusan ni. dah la menipu, tak laku, kalah saman lagi, walaupun hakim pun gang dia orang. nak tutup kes altantuya, banyak betul kes lain yang nak tutup. Cip Inspektor Azilah dan Sirul dihukum gantung sebab "bunuh tanpa niat", walaupun menggunakan pistol dan bom c4 yang dikeluarkan oleh polis utk? (ketua polis pun askar tak layan kalau nak keluarkan c4 sebab itu bawah kawalan askar). aku tak tuduh sape yang suruh bunih altantunya, tapi selagi vvip tu tak dihukum, maknanya korang ni takde perasaan simpati sedangkan Islam pun ajar, kalau orang Islam bunuh orang bukan Islam, same je hukumnya.

Anonymous said...

setakat tunjuk gambar ni? korang tak pernah nampak ke sultan sulu ni siap datang masa Perhimpunan Agung UMNO 2012 sebagai PELAWAT LUAR NEGARA? Adakah dia datang sendiri tanpa dijemput? Siap dapat tag VIP lagi? Saper yang berkawan baik dan mengiktiraf Sultan Sulu ni? Percaya la, Anwar masuk penjara pun, rakyat yang bangkang akan tetap membangkang. Tapi kalau BN kalah, tengok je la akan ada bekas PM Malaysia yang berehat dalam kamar besi.

Anonymous said...

Anwar Yahudi? Anwar belum memerintah lagi, sekarang ni Najib masih memerintah tapi dah ade tertegaknya sebatang OBELISK kat Putrajaya tu. nak kata MP, Putrajaya, orang BN jugak. Tahu tak kalau OBELISK dah terpacak di Bandar Pentadbiran sesebuah nagara, ape maknanya? Aku bukan sokong PR sangat pun, tapi nak hentam orang pun, tengok dulu yang ada terang2 depan mata. Cuba buat research sikit pasal OBELISK dan kaitannya dengan agenda YAHUDI dan ISRAEL sekarang. Jangan hentam ikut nafsu tak ikut ilmu. nanti payah nak jawab kat "sana". Salam.

Anonymous said...

Saman tak laku......berita ini SEMUA ORANG boleh baca bukan di Utusan je atau TV 3, di mana mana pun bersepah di LUAR negara..

atas pagar said...

Klu aku ckp kau ni bodoh kau jgn marah tau..psl komen kau ni nmpk sgt btapa bodohnye bebalnye kau ni..

Anonymous said...

Adeehh.. rupanye kau ni pmbaca tegar haramkah..dh trang2 kantoi mnipu.. ptut la bodoh sgt ko ni..pcacai pr otak ltak kt burit babi ke..??

Anonymous said...

Memang beba

pedang masa said...

kepada yg kata Sultan Sulu pun datang ke Perhimpunan Agung UMNO 2012, ITU SULTAN SULU YG TULIN lah saudara, sedangkan yg mengarahkan serangan di lahad datu adalah sultan sulu palsu yg mengdakwa diia adalah pewaris yg berhak....saudara nampaknya telah jadi pemanjang penyebar fitnah Harakah tanpa mengkaji langsung fakta sebenarnya...

Anonymous said...

Kata nak amal demokrasi, bila orang cakap sikit terus saman. Kebebasan bersuara kepala hotak kau la Nuar Jubor!!

Anonymous said...

PEDANG MASA memang kayu..kiihkihkih..

Anonymous said...

apa nak takut dgn saman sikitul ni.. peguam dan hakim manusia biasa jer.. nak cari makan.. orang cari makan tahu jerlah.. janji soru tak miss..

Anonymous said...

Anwar rasa issue lahad datu tidak penting.. Konon telah diberi peluang untuk bersih ksn nama dia di manila.. Tetapi sibuk dengan urusan lain.. Kenapa.. Takut disoal oleh media manila yang akan dilabel sebagsi agen umno juga ke..

Anonymous said...

bila sultan sulu daatng perhimpunan umno?tu bukan wakil milf ker yg berdmai dengan kerajaan filipina...

Anonymous said...

ANWAR IBRAHIM @ ANWAR ALJUBURI ADALAH DAJAL BINATANG!!!!!
PEROSAK AGAMAN,BANGSA DAN NEGARA.

Anonymous said...

salam...
mintak tlg jng keliru antara jamalul kiram III dan ismael kiram II... mereka adalah individu yg berbeza... yg mengarahkan pengganas menyeberang ke sabah adalah jamalul kiram III, dan yg bergambar dng najib adalah ismael kiram II... kite kene faham beza antara MILF dan MNLF... MILF dipimpin oleh Murad Ibrahim dan die yg dijemput sebagai tetamu di perhimpunan umno, sementara MNLF dipimpin oleh nur miswari yg dikatakan pernah bertemu dng anwar ibrahim. nur miswari yg mengeluarkan kenyataan utk membantu jamalul kiram III jika ATM serang penggnas di sabah itu... mohon kaji sebelum keluarkan kenyataan... sbb di mindanao, terdapat 4 orang yg berebut takhta kerajaan sulu dan masing2 mengaku sebagai sulutan yg sah...

Powered by Blogger.