Mar 1, 2013

AMARAN TERAKHIR NIK AZIZ - ORANG KAFIR BOLEH GUNA NAMA ALLAH.





 
 
Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi pendiriannya bahawa orang bukan Islam boleh menggunakan kalimah ALLAH, sebagaimana diputuskan Majlis Syura Ulama sebulan lalu.
 
“Kalimah ALLAH kita telah putuskan sebulan lepas, saya tak payah ulang dah benda ni, benda yang tak patut dijadikan isu, jadi isu.

“Nama ALLAH telah digunakan oleh syaitan dan iblis di dalam syurga lagi. Iblis jumpa Nabi Adam di syurga, dia kena guna nama ALLAH, ayah Nabi Muhammad nama Abdullah, dia peluk Islam, jadi apa susah kita? Cuma masalahnya, terjemah God dan Lord kepada ALLAH, itu tak betul,” katanya selepas merasmikan Karnival Antarabangsa Bio Kelantan 2013 Persidangan dan Pameran di Kelantan Trade Centre di sini, semalam.
 
 


 
Nik Abdul Aziz berkata demikian ketika mengulas kenyataan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendedahkan persetujuan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam terjawab apabila ia ditandatangani Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri.

Majlis Syura sebelum ini memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa sebagai rujukan kitab selain dari Al Qur'an begitu juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah ALLAH.
 
Namun Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim menolak keputusan Majlis Syura tersebut dan menganggap terdapat kekeliruan awal dari pimpinan tersebut lantas memberi penjelasan menerusi beberapa siri ceramah politik beliau.
 
 



Dalam pada itu, Nik Abdul Aziz enggan mengulas lanjut menyarankan agar keputusan Majlis Syura Ulama sebelum ini dirujuk kembali bagi mendapat gambaran lebih jelas berhubung perkara itu (kalimah ALLAH).
 

13 comments:

Anonymous said...

“Nama ALLAH telah digunakan oleh syaitan dan iblis di dalam syurga lagi. Iblis jumpa Nabi Adam di syurga, dia kena guna nama ALLAH, ayah Nabi Muhammad nama Abdullah, dia peluk Islam, jadi apa susah kita? Cuma masalahnya, terjemah God dan Lord kepada ALLAH, itu tak betul,” katanya selepas merasmikan Karnival Antarabangsa Bio Kelantan 2013 Persidangan dan Pameran di Kelantan Trade Centre di sini, semalam."- ada yang tak kena dalam statement ni. Bukankah Ayahanda Nabi S.A.W meninggal sebelum nabi lahir ke dunia? Klu typo harap admin betulkan. kalau itu statement TGNA saya mohon Allah ampunkan dosa dia.
-perjuangan belum selesai

Anonymous said...

Kalau benarlah sebagaimana yang dikata.....

Ucapan khas aku untukmu...

Kepala bapak!!! kau lahh.

Anonymous said...

Gila la nik ajis nie..asal boleh jew..haish! Nie la akibatnya klu dh berkawan ngan syaitan..ayat quran hadis abis suma diputar belit nya..nie bkn ulamak..tp pukimak dia..

Anonymous said...

Jika nabi Muhammad pun disamaratakan dengan mat mat kampong diseluruh Malaysia ni...tok guru ugama jenis apa ni????memang syaitan dan iblis pun guna nama "ALLAH" kerana syaitan dan iblis pun sedar "ALLAH" yang mencipta mereka begitu juga dengan nik Aziz dicipta dan dihembuskan roh dalam tubuh badan dia tapi dia tak terpilih dia pilih diri dia sendiri.....inilah bahana orang yang memang celaka dari azali....orang doa kesejahteraan dia, dia doa kemusnahan orang....jadi bagi kita yang waras dan sihat akal, sihat fikiran dan sihat hati...lihat dengan mata hati dan mata kepala apa jenis manusia bernama nik Aziz....orang cari dan usaha kepada silaturahhim tapi dia musnahkan silaturahhim. apa punya lahanat manusia jenis ini.

Anonymous said...

Jika nabi Muhammad pun disamaratakan dengan mat mat kampong diseluruh Malaysia ni...tok guru ugama jenis apa ni????memang syaitan dan iblis pun guna nama "ALLAH" kerana syaitan dan iblis pun sedar "ALLAH" yang mencipta mereka begitu juga dengan nik Aziz dicipta dan dihembuskan roh dalam tubuh badan dia tapi dia tak terpilih dia pilih diri dia sendiri.....inilah bahana orang yang memang celaka dari azali....orang doa kesejahteraan dia, dia doa kemusnahan orang....jadi bagi kita yang waras dan sihat akal, sihat fikiran dan sihat hati...lihat dengan mata hati dan mata kepala apa jenis manusia bernama nik Aziz....orang cari dan usaha kepada silaturahhim tapi dia musnahkan silaturahhim. apa punya lahanat manusia jenis ini.

Anonymous said...

Memang Syaitan Iblis menggunakan Kalimah Allah kerana Iblis & Syaitan percaya dan yakin dengan seyakin-yakinnya Kewujudan dan Keesaan Allah malah Iblis dan Syaitan memohon kebenaran dari Allah untuk menyesatkan manusia ... tapi adakah orang bukan Islam yakin dan percaya dengan Allah dan keesaannya ... Fikir-fikirkanlah

Anonymous said...

saya rasa....TGNA elok lah bertaubat dan mengundur kan diri dari menjadi musyidul am....kalu tidak kesilapan demi kesilapan yg beliau lakukan...bertambah-tambah keliru di buat nya....?

Muslim said...

Jika kita sebut nama tuhan tuhan penganut agama lain dan kita cetak dlm terbitan terbitan kita dan kita edarkan ke seluruh Msia, sedang kita menyebut sifat sifatnya tidak sebgmn yg difahami oleh penganut agama berkenaan, apakah penganut agama berkenaan akan berdiam diri ?

Anonymous said...

Mag sial la nik ajis ni...snggup ko gadaikan agama ko...ni la orang yang sanggup gadaikan agama tuk kepentingan peribadi...yang ko samekan ngan syaitan tu pehal...syaitan tu mahluk allah yang paling taat beribadat dulu tapi disebabkan sifat hasad dengki kat nabi adam can nik aziz,allah canpak dia kuar dari syurga...aku xnak anak cucu aku rosak akidah dia sebab ko nanti...

Anonymous said...

SYAITAN IBLIS sudah lama tahu ALLAH itu adalah tuhan semesta alam.dia[syaitan iblis]memang kenal sangat akan ALLAH.tetapi dia amat takut akan ALLAH.apabila kita sebut saja nama ALLAH[azan] dia[syaitan iblis]akan lari lintang pukang.jadi macamana yang dikatakan syaitan iblis ada guna nama ALLAH.

Anonymous said...


Pukimak aik aziz.. pergi mampos lah sibangsat ni. Apa yang dia tau, cuma tidor tidor tidor.... nak tidor sgt tg mati tdr sgtlah dlm kubor.
Dia betuan kan kafir.. tapi kali ni dia akan KO.. LINGKUP TERUS

Anonymous said...


Kalau saya jumpa nik aziz memang saya ludah muka dgn kakah hijau saya ni. Sial jahanam.

Anonymous said...

So boleh tanya satu soalan? korng mencarut, cakap org setan tu maksudnya korang ni betul la? cuba tanya diri sendiri, korang cakap org tu ini, cakap org lahanat semua, Allah redha tak korang? kalau rasulullah ada, mesti sedih tengok korang cm ni. kalau betul dia salah tak perlu caci mcm tu. rasulullah ada tak caci org mcm ni walauoun org tu salah? tak pasal korang dapat berganda dosa sebut benda macam tu. bertaubatlah manusia. akhirat nanti kita tahu mana betul mana salah.

Powered by Blogger.