Feb 22, 2013

"PENERIMA BR1M BINATANG" - PEMIMPIN PAS AKUI NIK AZIZ MAKIN NYANYUK.







Fatwa Diktator PAS Nik Aziz Nik Mat yang menggelar kesemua penerima Bantuan BR1M sebagai BINATANG benar2 mengejutkan ramai kalangan ahli2 PAS apatah lagi PKR dan DAP.



"Kerajaan UMNO Barisan Nasional beri BR1M ke BROOM ke, kita ambil. Rakyat Malaysia berhak ambil kerana wang itu hak kita. Tapi PRU13 jangan lupa undi Pakatan Rakyat."


Tatkala Ketua Pembangkang menerusi kempen2 ceramah politik mengarahkan rakyat mengambil wang tersebut sebagai hak mutlak mereka, gelaran Nik Aziz ini menyebabkan penyokong2 Pakatan berkecamuk dan semakin terkeliru dengan wang yang telah dimohon.

Ada beberapa Penyokong Pakatan telahpun menggunakan wang BR1M ini untuk perbelanjaan seharian gara2 menerima arahan Anwar itu.

Adakah kesemua ahli dan penyokong PAS yang telah menerima dan menggunakan wang BR1M diwajibkan memulangkan semula kepada Kerajaan Pusat?
Apa jua ideologi politik, serangan Nik Aziz ini dilihat Pimpinan Parasit PAS tidak membantu menambah undi PRU13 ke atas Pakatan. Nik Aziz dilihat telah menghina ratusan ribu pengundi yang menerima bantuan BR1M dari pihak Kerajaan BN.

Ratusan ribu itu terdiri daripada 3 golongan sasaran iaitu Pengundi Pro BN, Pengundi Pro Pakatan dan Pengundi Atas Pagar.






Nik Aziz nyata semakin hilang akal dan tidak terancang dalam mengeluarkan kenyataan psywar politik bagi mengukuhkan undi PAS.  Walhal Pimpinan PKR dan DAP sendiri mengakui rakyat berhak menerima bantuan tersebut kerana wang itu hak masyarakat Malaysia. 

Antara rungutan puak2 pimpinan Parasit mendakwa pihak yang sewajarnya dijadikan serangan Nik Aziz adalah Kerajaan BN yang dituduh kononnya menggunakan wang BR1M sebagai pancing undi menjelang PRU13. Akan tetapi, rakyat pula yang menerima herdikan MB Kelantan itu.





"Tindakan, Keputusan dan Serangan dengan EMOSI memakan diri. Orang Melayu semakin mundur kerana tidak menggunakan AKAL untuk BERFIKIR dalam melaksanakan ketiga2 unsur itu. Akibatnya Orang Melayu bertelagah, berpecah belah dan gagal."


Benar kata Tun Mahathir seperti di atas.. Individu yang digelar Nik Aziz sebagai pemimpin yang sudah nyanyuk. Kini kebanyakan pimpinan PAS mengakui.. tuduhan tersebut memakan diri Nik Aziz sendiri.

Kadangkala manusia lupa. Serangan emosi itu sebenarnya tanpa disedari merupakan amalan buruk yang diperlakukan dirinya sendiri.


13 comments:

Anonymous said...

Khabarnya rakyat Kelantan merupakan majoriti penerima BR1M dan BR2M. Jika penerima insentif Kerajaan BN ini merupakan 'ayam' dan 'lembu' bermakna Nik Aziz telah menjadi 'penternak ayam dan lembu' yang 'amat berjaya' sihingga dapat melahirkan 'ayam dan lembu' dalam sekala besar. TAHNIAH kepada Nik Aziz.

Soalan untuk Nik Aziz jawab: Adakah Nik Aziz sudah tidak memerlukan undi dari golongan 'ayam' dan 'lembu' dari kalangan ahli dan penyokong2 Pas sendiri? Wallahualam.

Anonymous said...

apa yang UMNO buat PAS akan KOMEN secara TERANG2.tetapi dalam SENYAP2[supaya semua orang tak/jangan nampak]PAS ikut buat apa yang UMNO buat.jadi kesimpulannya PAS sentiasa TIRU apa yang UMNO buat secara senyap2.

Anonymous said...

Bila hati dlm badan anak adam itu sakit dan rosak maka keluarlah semua perkataan sepeti ini. sedangkan solat itu sendiri hakikatnya menjauhi kemungkaran dan kemunafikan. Org yg bnyk beribadah dan menjadi guru agama tidak sewajarnya menggelar manusia lain ikut sesuka hatinya kecualilah benar hatinya sakit dan rosak.

Apakah doa manusia seperti nik aziz ini akan diterima Allah sekalipun airmata darah yg keluar dari kedua-dua kelopak matanya sedangkan isi doanya mengharapan kehancuran dan kemusnahan saudara seagama dgnnya.
Maha Suci Engkau Ya Allah. Kau peliharalah iman hamba mu ini dari terus terjerumus ke lembah kehinaan dunia dan akhirat. MAri kita doakan yg baik2 utk Nik Aziz. Mudah2an beliau sedar dari kesilapan.

Anonymous said...

Apa salah kerajaan nak bantu rakyat yang susah atau berpendapatan rendah... Itu pun duit rakyat yang diperolehi dari kutipan cukai.. Semua org pun dapat tak kira latar belakang sokong parti mana.. Bukan macam kat selangor janji manifesto nak bagi ibu tunggal allowance.. Lepas menang janji tak ditepati... Lepas itu cakap terang terang nak bagi yang sokong parti PR sahaja.. Mana lebih baik.. Harap ni Aziz dapat komen..

Anonymous said...

Ikut kata nik aziz.. Janji yang tak ditepati lebih afdal atau dituntut oleh islam jika dibanding janji yang ditepati..

Anonymous said...

Itulah sebab dia boleh janji masuk syurga siapa yang undi PAS..

Anonymous said...

Sekarang siapa yang undi DAP dan PKR dah sah masuk neraka.. Siapa berani sangkal ini.. Terang terang tentang islam dan tolak ajaran islam..

Anonymous said...

Lebih baik undi Cina MCA dan India MIC dari mengundi melayu PKR dan melayu DAP.. Kerjasama umno dengan MCA dan MIC menguntungkan islam kerana nakhoda dan timbalan nakhoda dia adalah oramg islam.. Ini dalam PR, nakhoda dia dari PKR memang syaitan bertopeng islam dan DAP pula memang anti- Islam..

Anonymous said...

Betul...berdasarkan pemerhatian saya....hanya parti BN sahaja yang layak memerintah...di bawahnajib dan rosmah...mcm2 perubahan telah dilakukan...rosmah dan najib adalah idolaku....hidup rosmah dan najib...

Anonymous said...

Janganlah sound kecewa sangat bro.. Memang betul hanya bn yang layak memerintah.. Tak kiralah bawah siapa.. Itu sahaja parti yang consistent membantu rakyat dan membangunkan negara.. Harap PAS haprak.. Melayu PKR pula ramai pun pemimpin reject UMNO.. DAP tak usah cerita lah..

Anonymous said...

Lagi kenyataan nik aziz yang tak membantu PR.. Dia kata beri duit orang datang, beri ilmu hadiri ceramah PAS org tak datang.. Itulah sebab dia buat perumpamaan siapa terima BRIM sama taraf dengan haiwan... Panggil lembu kuda hadir ceramah mesti tak datang, panggil lembu kuda bagi rumput dan nasi mesti dia datang.. ITULAH TARAF pemikiran tok guru PAS, ilmu itu hanya datang dari ceramah politik PAS sahaja.. Bukan kah itu lebih membuang masa, pergi dengar tok guru PAS maki sana sini.. Memalukan image islam sahaja.. Satu lagi lembu kuda mana yang makan nasi tok guru :)

Anonymous said...

Susah juga kalau JIWA DAH KACAU

Mai cute's oven said...

ape2lah Korang!!!najib Dan rosmah paling bnyk seleweng duit rakyTttttttt

Powered by Blogger.