Jan 14, 2013

MAHATHIR BALUN PENGKHIANAT NEGARA PIMPIN HIMPUNAN KL112.







Perhimpunan Kebangkitan Rakyat  di Stadium Merdeka Sabtu lepas cuba meniru apa yang berlaku di sesetengah negara Arab dengan niat menjatuhkan kerajaan sedia ada, kerana penganjur merasakan ia tidak boleh menang pilihan raya umum nanti, kata bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

"Jadi mereka berharap dengan meniru, dapat menjatuhkan kerajaan, sedangkan kerajaan negara ini bukan seperti di negara Arab, bukan kerajaan kuku besi, ia adalah kerajaan yang dipilih rakyat.

"Apa yang mereka tiru itu bukan cara demokrasi... jika nak adakan perhimpunan atau demonstrasi perlulah ada alasan, tetapi bukanlah demonstrasi mengenai Shamsidar (Taharin).

Jadi seolah-olah bila ada sahaja kes mahkamah, kena adakan demonstrasi," katanya kepada pemberita di sini selepas menghadiri taklimat perkembangan pembangunan Cyberjaya oleh Kumpulan Emkay hari ini.

Shamsidar ialah isteri timbalan presiden Parti Keadilan Rakyat Azmin Ali yang akan menjadi saksi kes saman fitnah Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap Senator Datuk S.Nallakaruppan dan Utusan Melayu (M) Sdn Bhd.

Dr Mahathir berkata perhimpunan anjuran parti pembangkang itu mewujudkan keadaan serba salah kepada pihak berkuasa yang menjaga ketenteraman awam.

"Bila pihak berkuasa ambil tindakan akan dituduh bertindak kasar jika tidak mengambil sebarang tindakan juga tetap diperkatakan," katanya.

18 comments:

Anonymous said...

mamat dl gambar yg mukanya macam baru tercium puki ni bila nak mampos ya???
tak sudah sudah anti establishment....dari zaman belajar sampai la ke hari ni....asyik tak puas hatiii jer ngan kerajaan....elok jgn di beri balik dulu....biar mampos kat luar negara....

Anonymous said...

Sapa mamat ni?? aku tak kenai pun..tengok muka pun dah macam keldai tertelan biji durian..apa nak jadi dgn budak2 la ni..manusia mcm ni punya perangai pun masih ada yg nk ikut..dah hilang akai ka apaaaa!!!!

Anonymous said...

Silap Pak Lah bagi balik kononnya telus. Anjing kalau dilepaskan tentu mengigit. Tapi nasib baik Anjing PR/PKR ni taring dah mula reput dimamah usia.

Anonymous said...

mamat ni kaki china doll gak...elok la semua pemimpin kanan PR umpama kain buruk ..mengesat permukaan kotor dari kain yang asal yang kotor

Anonymous said...

Muka Mamat ni macam lubang buntut aje...

Anonymous said...

1. Perlu tahu apa peranan dia...agen provokasi puak pembangkang.
2. Tak perlu kenal dia sebab buang masa aje. Dia cuma bercakap dalam bahasa yang boleh difahami bersama-sama puak dia aje. Kalau bersama puak lain atau yg tak dikenali, dia akan bertutur dalam bahasa Perancis.
3. Ngikut perangai orang Perancis. Bersama2 puak mereka, boleh bertutur dalam B. Inggeris. Tapi kalau ada orang/bangsa luar, mereka bertutur dalam bahasa ibunda/Perancis.
Yelah...orang dah biasa tinggal kat luar negara...katakan.
EVLee

Anonymous said...

APA JASA MUSIBAT NI KEPADA NEGARA? DULU TAK ADA BATU PELIR, LARI KELUAR NEGARA. BILA NEGARA DAH MAKMUR BALIK BUAT KACAU...MEMANG LAYAK DI PANAH PETIR SAJA MUSIBAT NI. BANGSA MAK BAPAK TAK KAHWIN NI!!!

Tok Merah said...

Inilah dia pengkhianat bangsa. Dia balik sini zaman Anuwar ada dalam kerajaan. Tak habis-habis menyusahkan orang dari muda sampai ketua. Tak tau nak taubat ke. Budaya hidup hippies yang jadi amalan dia masa dia meninggalkan negara ni. Sebab tu sekarang ni perangai dia tak berubah, sama macam dulu. Kalau ISA masih ada, mamat ni memang patut disimpan kat Kamunting aje.

Tok Merah said...

Inilah dia pengkhianat bangsa. Dia balik sini zaman Anuwar ada dalam kerajaan. Tak habis-habis menyusahkan orang dari muda sampai ketua. Tak tau nak taubat ke. Budaya hidup hippies yang jadi amalan dia masa dia meninggalkan negara ni. Sebab tu sekarang ni perangai dia tak berubah, sama macam dulu. Kalau ISA masih ada, mamat ni memang patut disimpan kat Kamunting aje.

Anonymous said...

mamat tu melayu ke, islam ke,org malaysia ke, rasanya tidak, dia tidak suka melayu, dia nampak macam bukam islam, dan dah tentu bukan org malaysia, siapa kenal dia tahu sifat dan perangi dia, tak da satu pun ciri melayu,islam, kemalaysiaan, patut nya bagi dia balik biar mayat dia di bakar di India dulu tu. We KNOW WHO YOU ARE HISHAMUDDIN RAIS, YOU REMEMBER WHAT YOU HAVE DONE THE STUDENTS IN 1974...GET LOST.

Anonymous said...

SEDIKIT FAKTA MENGENAI HISAMNUDIN RAIS :

ASAL DRP N9.

PERNAH LARI DARI MSIA SELAMA BERTAHUN2 DAN LARI KE EUROPE KERANA MENJADI BURUAN KERAJAAN MSIA DI BAWAH ISA.

KWN BAIK ANWAR IBRAHIM, PERNAH MENGARAH FILE "DARI JEMAPOH KE MACHESTER"

KWN RAPAT ANWAR IBRAHIM

KEMBALI KE MSIA SETELAH MENDAPAT PENGAMPUNAN DRP TUN M SELAKU MENTERI DLM NEGERI

SEORANG AKTIVIS LGBT KERANA BELIAU JUGA SEORANG PENGAMAL HOMOSEKSUAL.

Anonymous said...

Sewaktu zaman kekecehon zaman reformasi dulu, beliau di wawancara olih azalina othman(belum datu lagi masa tu, belum mentri pun) dalam siri hard talk di telivision, si mamat paria ni kunun kunun nya memegang tasbih, sambil kepala mengangguk,angguk, mulut terkumat kamit , sambil terkantoi ngan soalan bertubi bertubi yang beliau tak bolih jawap. Siapa ada ingat episode tu , dah bertahun dah! Nak jadi opposition tapi bangang dan gangsat terhadap bengsa dan negara sendiri. Dei, pi balik lah kat europe dan hidup lah merempat kat sana , ok! Bangga sangat lah ala ala demokratik songsang orang putih tu konon. Buat apa balik kat sini, dulu kenapa cabut sana, tak dak teloq kah nak menghadapi kenyataan . Elok lah berkawan ngan anuar al juburu, otak berkarat dah bertahun tahun lama nya. Hairan ya, macam mana rakyat negeri sembilan bolih terima dia ni sebagai anak negeri. Memalukan aje.

Anonymous said...

PAS buat U Turn.. Juga sebab agenda politik.. Sedar ramai akar umbi naik marah.. Jika tidak pasti still cakap boleh guna kalimah ALLAH dalam bible.. Kadang kadang Mat Sabu yang bongok ni pun buat kenyataan yang pandai.. Sekarang cakap terpulang kepada kerajaan memerintah untuk tidak benar guna KALIMAH ALLAH ni dalam bible.. Itu adalah amaran supaya orang islam piloh kerajaan yang sudah lasti tidak akan benarkan kalimah allah dalam bible.. Kerajaan mana.. Sudah tentu BN.. Undilah PAS jika nak cuba cuba tengok samada PAS Nak buat U TURN lagi ke.. Baik undi yang sudah PASTI..

Anonymous said...

Is cheong sam descend?.. Kerajaan kedah PAS mengharamkan artis wanita buat performsnce jika pakaisn tidak sopsn.. Suruh sahaja majlis syura PAS mendefinasikan apa tidak sopan.. Juga mengeluarkan guideline secara rasmi bagi semua negeri yang pakatan memerintah.. Baru ada nampak ada kerjasama yamg tulen.. Ada berani..

Anonymous said...

Itulah pemimpim PAS.. otak separuh sahaja.. Buat kenyataan atau ketetapan main ikut sendiri aje.. Lepas itu tarik balik bila orang kutuk atau rugi dari segi politik.. Imi kah pemimpin yang kita mahu..

Gombug said...

Connectify: Teknologi perisian tentera kini untuk pengguna bagi perkongsian internet. Sebagai contoh katakan rakan sebilik anda mempunyai komputer riba yang disambung ke talian internet manakala komputer riba atau tablet anda tidak mempunyai sambungan internet, maka perisian inilah yang anda perlukan. Baca selanjutnya...


SINGAPURA (AFP) - Rekrut baru bagi pertahanan tentera Singapura di mana tentera udara & tentera laut akan mendapat senjata baru selain senjata api iaitu iPad. Anggota tentera boleh mengunakan kamera terbina dalam Ipad tersebut untuk mengambil foto & klip video di tempat kerja dan memuat naik ke portal dalam talian Angkatan Bersenjata Singapura(SAF), LEARNet. Anggota tentera juga boleh menggunakan bahan media seperti foto dan video untuk melaksanakan penilaian selepas latihan atau misi.Baca selanjutnya...



Telefon pintar berteknologi Android kini turut sama 'berperang' di medan peperangan untuk membantu tentera dengan mengenal pasti lokasi laluan & pasukan yang lain serta membantu membina taktikal sistem pertahanan pasukan. Pihak tentera Amerika Syarikat telah melancarkan versi terbaru prototaip yang diberi nama Army Software Marketplace iaitu sebuah laman web yang menyediakan muat turun aplikasi perisian bagi peranti yang telah disahkan di dalam rangkaian tentera. Baca selanjutnya...



Flashback trojan: Ancaman virus terbesar bagi pengguna Mac. Serangan virus Flashback ini boleh dikatakan di antara ancaman virus platform Mac OS yang paling terbesar dalam sejarah tersebar sejak era virus disebarkan melalui disket. Boleh dikatakan insiden merupakan serangan yang paling ketara dalam sejarah ke atas pengguna Mac di mana sebelum ini amat jarang untuk diketahui sistem operasi tersebut mempunyai ancaman virus. Baca selanjutnya...



Pengasas Blackberry hilang jawatan kerana para pelabur. Jawatan Ketua Pegawai Eksekutif(CEO) yang disandang bersama oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie kini terpaksa akur dengan tekanan dari para pelabur syarikat mereka untuk melepaskan jawatan mereka. Walaupun mereka berdua bersama sama adalah pengasas bersusah payah membangunkan syarikat ini pada awalnya tetapi mereka terpaksa melepaskan jawatan tersebut kepada Thorsten Heins. Keputusan itu sekali gus menamatkan perkongsian kepimpinan selama dua dekad oleh Mike Lazaridis dan Jim Balsillie yang juga pengasas syarikat telekomunikasi itu selepas bergelut untuk bersaing dengan Apple dan Google.
Baca selanjutnya...

Anonymous said...

Saya masih ingat dia memegang tasbih.
Sekarang masih pegang lagi ke?

Anonymous said...

Siapa yang pengkhianat negara? Anwar ke Mahathir? siapa yang beri IC banyak-banyak kat filipino?

Powered by Blogger.