Jan 8, 2013

KALIMAH ALLAH - HARUN DIN CABAR HADI AWANG LETAK JAWATAN.








Permainan politik tanpa mengira kedudukan dan prinsip Agama. Tercatat jua sejarah politik tanah air. Seorang Pemimpin yang diangkat selaku pejuang Islam membuat satu pengumuman rasmi yang dilihat agak mustahil berlaku satu ketika dahulu.

Politik.. Tiada yang mustahil. Kalimah Allah kini bebas digunakan untuk merujuk mana2 Tuhan tanpa mengira Agama.

Adakah Tuhan yang disembah di kuil itu wajar digelar panggilan Allah? Adakah Tuhan di tokong buddha itu wajar digelar panggilan Allah? FIKIR.






Apa pendirian Harun Din dan Taib Azamuddin setelah ucapan Hadi Awang tertera pada video di atas diumumkan hari ini? 







2 tokoh ini secara keras menentang penggunaan Kalimah Allah pada mana2 Agama selain dari Islam 1 ketika dahulu. Adakah mampu pendirian ini diubah? Jika mereka mengakuinya, jelas 2 tokoh ini bukan ulama. Akan tetapi hanya seorang pemimpin yang bermain dengan strategi politik berkepentingan semata2.

Mungkin ada benarnya kenyataan yang pernah dikeluarkan beberapa tokoh ulama PAS 1 ketika dahulu. Sudah tiba masanya Presiden PAS ini berundur.
 


62 comments:

jonnyszetalk said...

Salam 1 Malaysia.أستغفرالله العظيم..
ولا حول ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
..saya semakin takut dengan orang orang agama yang kat dalam PAS ni.Kenapa sampai begitu sekali?Belum dok kat Putrajaya lagi dah buat macam-macam kenyataan yang lawan perlembagaan & undang.Silap-silap ditukarnya perlembagaan jika dapat kat mereka.Minta simpang malaikat 40.Semoga Allah selamatkan negara dari kejahatan.

Anonymous said...

MEMANG BABI SIAL NGKO MELAYU KAT PENTAS TU, TAK MAHU AKU SEBUT..MEMANG BANGSAT SEBANGSATNYA ORG MELAYU..

Anonymous said...

tgk muke pon dah mcm sial.. buang jela kopiah tu buat malu org islam..

Anonymous said...

JOM RAMAI2 KITA TOLAK PAS dan PKR dan SEMESTINYA DAP (parti babi hutan) PRU 13 nanti.... !!!!!

Anonymous said...

kita cabar orang kristian yg tergila-gila nak guna kalimah Allah, buang bible mereka dan balik ke agama yg dituntut Allah.

Anonymous said...

Salam.... "Isu Kalimah ALLAH" jika benar PAS pertahankan desakan LGE, maka TERBUKTILAH akan taatsetia PAS yang membabi buta terhadap pakatan rakyat walaupun sanggup menggadai kesucian AGAMA ISLAM. Nauuzubillah. - Aku Atas Pagar

Anonymous said...

pemimpin pas dari hari ke hari telah mendekatkan mereka kepada kekafiran. orang-orang berselindung dengan islam inilah yg akan menjadikan orang islam di malaysia macam orang islam di indonesia yg mempermainkan agama.

Pakcu Rantau Panjang said...

Dalam banyak hal cuba kita bayangkan bila lalu dekat gereja ada salib dan ada nama Allah di situ...agak-agak Tok Lebai kopiah tu boleh jawab ke bila budak tadika tanya nanti ..."Nama Allah kat gereja tu sama ke nama Allah kat masjid..????? "

Kesannya bukan hari ini sahaja malah akan terbawa kepada muda mudi yang akan nanti bersalib dileher beserta nama Allah... itukah yang Tok Lebai mahu ???

Pakcu cuma buat ramalan ..gerun juga kalau terjadi....minta berlindung....walahualam

Anonymous said...

hari tu Dewan pemuda PAS bantah ucapan Guan Eng yg nak guna nama Allah sebagai ganti GOD dlm bible bahasa melayu...

Sekarang, hadi, Nik Aziz sokong jugak...

Aku sebagai ahli PAS sekarang ni dah konfius!!!!

Boleh tak kita jgn membuat sesuatu yg boleh merosakkan hubungan agama??

Kenapa tak guna aje perkataan TUHAN sebagai ganti GOD...??Kenapa nak guan nama ALLAH..yg sememangnya tuhan yg esa...

Anonymous said...

hari tu Dewan pemuda PAS bantah ucapan Guan Eng yg nak guna nama Allah sebagai ganti GOD dlm bible bahasa melayu...

Sekarang, hadi, Nik Aziz sokong jugak...

Aku sebagai ahli PAS sekarang ni dah konfius!!!!

Boleh tak kita jgn membuat sesuatu yg boleh merosakkan hubungan agama??

Kenapa tak guna aje perkataan TUHAN sebagai ganti GOD...??Kenapa nak guan nama ALLAH..yg sememangnya tuhan yg esa...

Anonymous said...

bukan pelik tapi kurang ajar
pasada islam; macam islam tidak ada harga bila berpolitik ala pas.

Anonymous said...

Hadi Awang guna ayat Ali'Imran:64 sebagai perisai beliau utk mempertahankan sokongan PAS untuk penggunaan kalimah Allah untuk kafir laknatullah. Ayat ini berkenaan seruan Nabi Ibrahim kepada Ahli Kitab untuk berpegang kepada satu kalimah iaitu "ALLAH"... tetapi di ayat seterusnya Ali'Imran:65, Allah berfirman "Wahai Ahli Kitab! kenapa kamu berbantah-bantah tentang hal Ibrahim, padahal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan sesudah Ibrahim. Apakah kamu tidak berfikir?"... maksudnya seruan berpegang kepada kalimah Allah kepada Ahli Kitab umat Nabi Ibrahim ini tidak boleh digunapakai sesudah Taurat dan Injil diturunkan selepas wafatnya Nabi Ibrahim... Allah Maha Mengetahui...

Anonymous said...

Bersedialah selepas ini orang-orang bukan Islam minta guna mesjid kita, surau kita, sejadah kita, tongkat khatib kita untuk upacara keugamaan mereka. Percayalah, diberi betis, hendakkan peha pulak.

KontolMu said...

Bila Hadi Awang mati biar Padri Kristian yang baca TALKIN untuk dia. Sedar-sedarlah orang PAS...singkirkan Pemimpin PAS yang mempolitikkan Islam.

Anonymous said...

Sekarang pun ramai orang Melayu Islam yang telah murtad dan kenyataan Hadi Awang akan menambah bilangan orang Melayu murtad. Hadi Awang akan tanggung kesesatan ini. Hadi Awang Islam Munafiq.

Anonymous said...

muka2 kapir sebenarnya!

Anonymous said...

didalam kitab2 bible yang asal sebenarnya tiada menyebut KALIMAH ALLAH.yang disebutnya ialah;nama jesus[NABI ISA]dan maria[MARIAM IBU NABI ISA]saja.bible bahasa melayu yang hendak ditulis KALIMAH ALLAH sekarang ni ialah bible ciptaan baru bertujuan untuk MEMESONGKAN AKIDAH UMAT ISLAM MALAYSIA SEKARANG NI.

kuntum said...

Kesian tengok sibongok ni dah putih segala bulu2nya masih tak kenal Allah dan tidak gementar hatinya suruh orang bukan Islam guna kalimah yang maha agong. Ya Allah janganlah kau tinpakan azab ke atas Malaysia ini kerana perbuatan tua kutuk ini. Teramatlah sialnya orang PAS ini...

Salleh said...

Selalu bile isu2 org hentam je PAS, ade le pencacai PAS join sekali bagi komen, tpi kali ni ade sorang, tp die pn konpius. Mudah je, bbrp pemimpin PAS yg perlu turun ialah, Haji Hadi, Nik Aziz, Mat Sabu, Mahfoz Omar, itu yg utamanye...lain2 lagi...ade...ramai sgt nk sebut, mereka2 ni buat rosak parti dan perjuangan asal PAS sndiri. Tak malu ke, agenda parti sndiri memperjuangkn islam, tapi dlm masa yang sama ape2 isu yg bertentangan ngan DAP, PAS yg akan beralah, itukah namanye pejuang?....dgn UMNO berapi2,,,,dgn DAP yg sah2 dan terang2 tentang islam....PAS beralah?...come on.... mane telur.... aku malu kalau jd ahli PAS. Kali ni, bile dh kuar isu kalimah Allah yg suci, dah tak dipertahankn...yg lebih mulia adalah kerjasama ngan DAP mengalahkn kalimah Allah yg suci....thats2 it...aku yakin sgt2....doa kehancuran yg dibaca oleh adik Nik Aziz....bakal patah balik kt btg hidung sendiri. Dlm bnyk isu....aku leh sabar....tpi kali ni dah over the limit.....aku mmg nk tenyeh2 PAS... sbb XDE TELOR, BODOH. Xpyh le ckp perjuangkn islam. For the moment, hentikn slogan tu. PAS dh x layak guna. Minta maaf ustaz haron din yg aku hormati, walaupn memang asas perjuangan PAS mulia, kali ini, PAS dh nyimpang sgt2 dh. Dah terlalu kemaruk sgt dgn putrajaya smpi prinsip asas lepas ke mana.

safleyadmad said...

.....dan BENARLAH frasa....PAS-Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

korang tengok la wajah 4 sial kt atas pentas tu...yg 3 ekor memang manusia munafik dan 1 sekor lg dah tentu kapir laknat!

Anonymous said...

dajjal- dajjal dah tunjuk rupa...

Anonymous said...

Kat atas pentas tu ada 3 melayu tapi takut dan ikut saja satu kapir boleh harap ke malaun ni.

Anonymous said...

Bala dah sampai kat PAS!!! Doa kehancuran dah makan diri. Satu persatu Allah dah tunjuk belang PAS, so pengikut2 PAS yang selama ni taksub giler tu bukalah mata hati anda.

Anonymous said...

Inilah dia dikatakan sanggup menjual agama demi politik. Apa nak jadi dengan Islam di Malaysia. Kalau kumpulan tersebut memerintah negara habislah keistimewaan agama Islam di Malaysia. Nauzubillah.. Wahai penyokong PAS yang masih buta hati tu.. bukalah mata anda, fikirlah dengan tenang apa niat mereka nak guna nama Allah, apa niat mereka nak buat bible dalam bahasa melayu. Nasihat saya marilah kita semua menjauhkan diri dari golongan PAS/DAP/PKR ini.

Anonymous said...

Di sebabkan politik depa sanggup lakukan apa saja walaupun memperalatkan agama...tapi masih ada oarang islam khususnya orang melau tak sedar lagi... kuatnya kuasa DAP hingga PAS terpedaya..

Anonymous said...

Apa respon harun din kali ini.. Adakah dah tukar fikiran.. Atau akan menerima nasib sama seperti ustaz nasha dan ustaz hassan ali..

Anonymous said...

wahai orang melayu PAS .. sedarlah sebelum negara tergadai dek bahana DAP

Anonymous said...

inilah kejayaan dap yg paling hebat..
...berjaya mengkafirkan pas...

Anonymous said...

Salam... Kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh orang bukan islam apabila kerajaan PR memerintah malaysia.. Ini jelas ikut kata anwar ibrahim.. Dalam petikan diatas itu.. Jadi jika anda tidak setuju tidak kira dari parti mana pun, maka TOLAK lah PR dalam PRU nanti.. Bukan susah..

Anonymous said...

Kita akan tengok ramai ahli PAS dan pemimpin ulama akan tinggalkan PAS..

Anonymous said...

Najib akan panghil PRU tak lama lagi..

Anonymous said...

MULA -MULA NAK MASUK KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE KEMUDIAN PASANG KALIMAH ALLAH DI GEREJA KUIL DAN TOKONG . AKU TAK SANNGP MELIHAT KEADAAN INI TERJADI .JOM KITA TOLAK PR DALAM PRU 13

Anonymous said...

Tidak hancur luluh ke hati umat Islam melihat kalimah Allah digantung di gereja, tokong, kuil atau dileher pemabuk2, penzina2,samseng2,pelacur2,penipu2 dan sebagainya?Relakah kita melihat kalimat Allah dijadikan tatoo dilengan2 kafir, dibuntut, dipusat2 anak haram dan sebagainya? Aduh sayu sungguh. Mohon Rasulullah memberikan sufaatnya utk melembutkan hati ahli2 PAS yg masih lagi tegar dgn pemimpin2 yg keliru ini.

Anonymous said...

Thread GR ni. Emang tepat.. Tengok TUN M tengah tersengih tengok kebodohan gelagat PAS..

Anonymous said...

Tak ada TOTOK PASPISPUS nak bagi komen ker kat sini????.

Apsal yer?..ker semua dah bercelaru?...hahahaha
Sekarang cuma nak tanya ler kepada TOTOK-TOTOK PASPISPUS..adakah HJ HADI/NIK AJIS/MAT SABUN tu layak dipanggil ULAMA?.

Gamaknya korang suka ker nanti diatas lambang SALIB KRISTIAN tu nanti ada perkataan Alif Lam Lam Ha ? Allah..

Sekarang TERBUKTI sudah yang mengadaikan Agama bukan BN...bukan UMNO...tapi PAS?...Sekali lagi aku ulang yang mengadai agama adalah PAS...Sejarah dah membuktikannya. Ianya datang dari MULUT LONGKANG Pemimpin yang kononya ULAMA BESAR yang lebih mengetahui hukum hakam mengalahkan PARA NABI.

Tak usahlah nak berselindung disebalik ketayap dan jubah, semuanya topeng semata-mata.
Juga tak payah lah nak menyatakan apa yg tersirat, kerana yang tersirat hanyalah utk kepentingan POLITIK semata-mata.

Aku memohon pada Allah?????...
( Allah yg ESA, Allah yang berhak disembah, bukan Allah Jesus Kristian, Bukan Allah Budha, Bukan Allah Hindu - Hanya Allah yg satu )

Bagaimana ya...kita nak berdoa nanti...hai karut marut la PAS nih?...Payah ler kalau kepimpinan BODO tahap Cipan.....

Anonymous said...

dalam quran dah tertulis sebagai peringatan/pegangan umat islam bahawa... ALLAH ITU ESA, TIDAK ADA ANAK DAN TIDAK DIPERANAKAN..

ini lah satu pegangan/akidah umat islam yg patut dipertahankan

tapi sedih parti yg kononya pejuangkan islam sanggup mengadaikan kalimah suci semata2 undi, politik, habuan kpd puak2 kafir..

kalau pas dah sanggup/membenarkan kalimah Allah digunakan utk puak2 kafir, ini bermaksut ularmak2/juak2 pas bersetuju bahawa Allah itu terbahagi kepada tiga seperti fahaman org2 kristian.. nauzubillah

selepas ini org kristian akan mendakwa kristian dan islam adalah sama.. kristian tak perlu masuk islam sbb org2 islam sendiri iaitu (PAS) sudah mengakui/bersetuju fahaman kristian terhadap kalimah Allah.. ini lah perjuangan pas yg telah berjaya merosakan/menghancurkan islam..

terkejut... ularmak tersohor pas kononya parti yg memperjuangkan islam telah membuat pengakuan yg amat menyesatkan

memang betul lah diakhir zaman nanti ramai ularmak2 yg menyesatkan

selepas ini kita lihat apa lagi permintaan org2 kafir yg pasti pas akan tunaikan dan sokong..

mudah2an negara ini terlindung dari bala Allah swt...

Anonymous said...

x mula minta 1%, y bangkang, x kata eh lepaslah kerana z sokong. x minta lagi 2%, y bangkang, x kata eh lepaslah kerana z sokong. x minta lagi 3%, y bangkang, x kata eh lepaslah kerana z sokong. sekarang x yakin minta 100% dan tidak peduli bangkang y kerana ada kawan z yang sokong 100%. Bolehlah x berkata eh lepaslah dengan gembiranya.

Anonymous said...

membenarkan perkataan allah didalam bible bermakna meletakkan Allah sebagai bapak kepada anak tuhan... jadi siapakah jatuh akidahnya...sila jawab.. biar saya jawab dulu Hadi laknatullah, nik aziz laknatullah dan anwar laknatullah,dan siapa yang menyokong mereka ini bermakna mereka juga meletakkan Allah sbagai bapak kepada anak tuhan seperti di dalam bible....

Anonymous said...

AKHIRNYA ALLAH TELAH TUNJUKKAN KEPADA UMUM BAHAWA KALAU DULU HADI MENGKAFIRKAN ORANG UMNO, SEKARANG TANPA DISURUH HADI TELAH MENGKAFIRKAN DIRINYA SENDIRI DAN DENGAN SENDIRINYA PENGIKUT YANG MENYOKONG HADI JUGA SAMA TERJERUMUS KE LEMBAH KEKAFIRAN...

Anonymous said...

Kita rakyat Malaysia selalu berbantah-bantahan mengenai isu ini. Masing-masing cuba tunjuk tahu walaupun banyak tak tahu. Mereka ada hujah masing-masing atas pendirian ini. Apa kata parti pemerintah panggil ulama-ulama parti pemerintah dan ulama-ulama parti pembangkang , dibuat satu debat dan ditunjukan secara langsung di kaca tv. Biar rakyat sendiri dengar dan timbangkan kewajaran penggunaaan kalimah ini.
Apa yang saya tahu agama langit ini ada empat kitab suci yang diturunkan oleh Allah SWT.
Apa-apa pun debat kena buat dan diperdengarkan kepada umum agar isu ini tidak berlarutan.

Anonymous said...

apa nak jadi laaa pas ni!!!!

Anonymous said...

Agak-agak sebab Hadi nak sembah tuhan Kristian tu lah dia kata Kristian boleh guna Allah sebagai tuhan mereka ... Nanti dia boleh bagi tau pengikut dia .. tak kisah lah nak masuk Kristian sebab depa pun sembah Allah - Yang kelakarnya semua Kristian di barat memusuhi Allah sebaliknyai kristian di Malaysia (dan Indon) .. mungkin kat sini ramai bangsa Melayu yang memang senang nak jual agama mereka.

mohamed hafiz maula said...

Did not expect it to be delivered word god (ALLAH)is also politicized.

Anonymous said...

Tak lama lagi selepass ini jesus bukan lavi tuhsn pada mereka melainkan allah. Lebih dekat mereka dengan islam. Dan akan masuk islam. Insyallah.

Anonymous said...

Insyallah lepas ini ramai org masuk islam. Tidak lagi mempercayai tuhan lain selain Allah.

Anonymous said...

Kau takut apa pula. Patut kau takut Allah. Tidak lama lagi perlembagaan akanjadi perlembagaan islam. Rakyat tidak lagi menyembah tuhan tuhan lain seperti jesus tetapi menyembah Allah. Alangkah luasnya rahmat dan kasih sayang Allah kepada umat manusia. Benarlah kata nabi saw dia diturunkan Allah sebagai rahmat sekalian alam. Mudah mudahan Malaysia akan menjadi negara islam.

Anonymous said...

PAS dah hancur,,macam haram jadah sanggup jual nama Allah,,gila ,,gila,,
Seronok juga tngok PAS ni terpaksa ikut PKR dan DAPIg PEELAX...
Apa nak jadi ngan PAS ni di permainkan macam tu aje...

Anonymous said...

Kan bagus tu, satu hari nanti semua rakyat malaysia islam.

Anonymous said...

Jangan senang cam tu nak kafirkan orang. Fitnah ni dosa besar. Kau kena minta maaf tu pada mereka. Jangan tungu mereka dah tak ada didunia. Diakhirat nanti boleh muflis dan masuk neraka.

Anonymous said...

Saya ramal berbondong bondong rakyat malaysia tidak lagi menyembah jesus atau berhala mereka melainkan semuanya akan menyembah Allah. Begitulah hebatnya nabi saw diturunkan sebagai rahmatkalian alam.

Anonymous said...

Itu fitnah ko brother. Fitnah orang dosa besar. Tidak gugur dosa sehingga ko minta minta maaf dengan mereka. Baik ko minta maaf sebelum mereka dah tiada d dunia. Boleh muflis ko d akhirat nanti, semua pehala ko kena transfer pada mereka.

Anonymous said...

Malayu akan lebih baik tanpa umno. Tiada lagi kemiskinan.

Anonymous said...

Menyesal aku undi pas pru lepas.. aku pantang org permainkan agama..

Anonymous said...

hihihihihi...masalahnya budak2..nant jumpa magazine herald, terjumpa bible...baca2 tgk 'Allah"...maka mereka ingatkan Kristian dan islam sama je..salah pemahaman...last2 xde hala tuju..kan bagus2 dulu tahun 80an, 90an..aman je..harmoni je..kuar je Anwar Ibrahim ni hancur trus....

Selalu doa ya Tuhan kami yesus kristus tuhan Allah..

Bapa kami yang ada disyurga..Our father in heaven..

Dengan nama bapa, anak dan roh kudus..

In the name of father, son and holy spirit..

selalu digelar Tuhan Yesus...

Nanti Nabi Isa @ Jesus @ Yesus @ Christ akan dipanggil Allah...

kan sudah jadi lain..yang PAS ni pernah x jadi kristian? cuba la selami...kegiatan Dajjal, Freemason, New World order bermcm helah nak mengganggu gugat Islam..lambang PKR lambang mata satu menggambarkan Dajjal...huhh

kenapa rakyat x bleh pikir..memang dasar pikiran lemah kot...UMNO tu memang diakui kebongokan ttp x sampai tahap menjual agama..

Anonymous said...

anon kat atas tu mimpi di siang hari ke malam??Melayu2 kat kelantan semua dah kaya2 ke tanpa UMNO??....pegi le sesekali melawat kelantan yg dibawah pas dah 20 tahun lebih tu....cakap bior le pakai otak..bro !!

Anonymous said...

betapa berserabut dan tak bercahaya nya muka tok guru & tok lebai celup kaki rembat jantan betina kat pentas tu..sikit hari lagi nampak le tanduk kat kepala deme tu....

JaNpIrAtE said...

Jika kalimah ALLAH itu digunakan dalam Bible menggantikan 'God' sedangkan 'God' dalam Bible itu adalah 'Trinity', Tuhan yang ada anak, Tuhan yang ada bapa, Tuhan yang ada isteri, jadi beerti, andai kata kita redha kalimah ALLAH digunakan dalam Bible, maknanya kita telah pun merelakan ALLAH itu bukan lagi Esa

Anonymous said...

kalau kita tengok muka tuan haji hadi dalam gambar diatas dia macam takut dengan anuar.

Anonymous said...

kenapa org PAS jd cmtu skali...adkh dh terpengaruh dgn PKR & DAP..sgguh memalukn,.

Anonymous said...

TUHANNYA ORANG MUSYRIK ALLAH JUGA .
Allah SWT berfirman :
” Dan sesungguhnya jika kamu bertanya kepada mereka ( orang - orang musyrik itu ) : ” Siapakah yang menciptakan mereka ? Niscaya mereka menjawab : ” ALLAH ” , maka bagaimanakah mereka dapat dipalingkan ” ( QS . 43 : 87 )

” Katakanlah : ” Kepunyaan siapakah bumi ini dan semua yang ada padanya jika kamu mengetahui ?” Mereka akan menjawab : ”kepunyaan Allah ”. Katakanlah : ” Maka apakah kamu tidak ingat ? ”. Katakanlah : ” Siapakah Yang Empunya langit yang tujuh dan Yang Empunya Arsy yang besar ? ” Mereka akan menjawab : ” Kepunyaan Allah ”. Katakanlah: ” Maka apakah kamu tidak bertaqwa ?” Katakanlah : ” Siapakah yang di tangan – Nya berada kekuasaan atas segala sesuatu sedang Dia melindungi , tetapi tidak ada yang dapat dilindungi dari azab-Nya , jika kamu mengetahui ?. Mereka akan menjawab : ” Kepunyaan Allah ” Katakanlah ( kalau demikian ) , maka dari jalan manakah kamu tertipu ?” ( Q S . 23 : 84-89 )
” Dan mereka telah mengambil sembahan – sembahan selain Allah agar sembahan itu menjadi penolongnya dihadapan Allah ”

erni aziz said...

salam pada saudara/i seislam,
mmg sedih..jd sy mengajak kita yg masih waras dn blh berfikir secara rasionsl agsr menjaga rukun islam dn iman, solat mlm dn jgn putus berdoa agar mlysia tetap dibwh rahmat dn perlindunganNya.
jgn kita mengutuk, ikut rentak pkr, dap, pas. senjata kita yg plg kuat ialah hubungan dengan Allah melalui DOA.
marilh semua.. jgn kita hny sedih Islam jd mainan tp kita tk bsiki hubungan dgn Allah dn hubungan dengan manusia.

Powered by Blogger.