RIBUAN RAKYAT KELANTAN BERDEMO TUNTUT JANJI PRU12.



Kerajaan Negeri Kelantan yang diterajui PAS selama lebih 20 tahun menerima tamparan hebat apabila ribuan rakyat dari seluruh negeri tersebut telah berhimpun secara aman petang tadi bagi menyatakan bantahan dan menuntut janji-janji yang dibuat oleh kerajaan Pas Kelantan sebelum ini.

Perhimpunan Kebangkitan Rakyat Kelantan yang dianjurkan oleh Majlis Tindakan Rakyat Kelantan (MTRK) dengan kerjasama Gerakan Tukar Kerajaan Pas Kelantan (Tukar), Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa), Profesional Kelantan (Kelpro) dan Minda Pondok itu berlangsung di Perkarangan Bangunan Majlis Amanah Rakyat (Mara).

Ianya berlangsung bermula pada pukul 10 pagi dan berakhir kira-kira dua jam kemudian.

Peserta perhimpunan tersebut juga membawa pelbagai sepanduk untuk menyatakan rasa tidak puas hati mereka terhadap PAS yang telah memerintah negeri ini selama 22 tahun.

Beberapa isu yang dijanjikan pada PRU12 yang lalu seperti tanah rizab dan isu air bersih gagal dilaksanakan walaupun dicanang Kerajaan Negeri menerima tahap ekonomi yang cukup teguh dengan kemasukan pelaburan berlipat kali ganda sejak berjaya bergabung tenaga bersama 3 Kerajaan Negeri Pakatan.
 

7 comments:

Anonymous said...

PRU13 ni hangpa rakyat kelantan try lak kerajaan PRIBUMI atau JALUR 3... test tengok 5 tahun ...

Anonymous said...

Jelas Ulama PAS adalah pengikut syiah dan bukan ahli sunnah.. Sikap memaki dan mengkafirkan umat islam adalah amalan syiah.. Seperti mana mereka mengutuk sahabat sahabat nabi kecuali saidina ali..

Anonymous said...

Anon,klau tk tau membeza kn antara ASWJ dgn Syiah lbh baik diam je le.Lbh baik kamu cari dn baca buku yg mencerita kn knp Bani Abbasiah menjatuh kn Bani Umaiyah.Boleh juga kamu melihat persamaan antara UMNO dgn Bani Umaiyah.

Anonymous said...

melayu tak habis melaga melayu, apa tak fkir macam mana nak pegang ekonomi negara, kita control cememnt, kita control pasir, kita control batu kelikir, kita control besi, kita control makanan, bukan ke ni kifayah untuk membantu umat islam dapat hidup ditanah air dengan selesa, sekarang nak beli rumah pun tak mampu, kalau tak da kerajaan BN buat rumah murah, tak berumah lah org melayu, cuba fikir. mana ada kerajaan negeri PAS DAP GERAKAN buat rumah murah mampu milik,,, cuba kamu org melayu semua fikir, yang melayu pandai melaga sama sendiri, hidup merempat di tanah air, bangsa apa yang banyak merempat dikaki lima di KL kalau bukan melayu,,,fikir lah.

Anonymous said...

ko tgk tu pencacai syiah dah mula nak cucuk jarum... syiah kafirkan sahabat nabi .... jgn la tegakkan agama sesat tu di msia.

merbah desa sgt said...

kalau kita kaji dengan teliti kisah sejarah NABI MUHAMAD cara BELIAU bertindak ada dua cara.ada masa cara halus dan ada masa cara kasar mengikut keadaan[penentang ajaran ISLAM].jika penentangan itu datang secara halus DIA akan bertindak secara halus dan jika penentangan itu datang secara kasar DIA akan bertindak secara kasar.sekarang ni cara tindakan NABI telah dibahagikan dua cara[salah anggap].SUNNAH dan SYIAH.SUNNAH adalah cara ajaran dan perwatakan NABI[memang ada].SYIAH pada pendapat aku adalah TIADA[keliru].

Anonymous said...

Dari dulu dan mungkin selamanya,melayu sentiasa tertipu dengan orang yang berlagak alim!
Kalau dalam jubah tersembunyi anak dara sendiri pun kita akan terus panggil Ustaz atau tok guru,kalau menyerahkan harta peribadi pun demi tok guru!
Dalam politik pun kalau nak orang percaya misti ada cerita agama dan pakai serban,songlap le apa pun pengikut percaya!

Best Blogspot Templates 2013