Nov 18, 2012

MUKTAMAR PAS - DEWAN ULAMA' BOCOR RAHSIA SULIT HADI AWANG 'BUNUH' ANWAR.








Nyata ramai dari kalangan Pimpinan PAS 'hentak kepala' sendiri setelah mendengar Perbahasan Wakil Dewan Ulama' PAS yang berlangsung pada Muktamar PAS ke 58 semalam.

Ini kerana apa yang dicadangkan beliau untuk mengangkat Presiden PAS Hadi Awang sebagai calon Perdana Menteri Malaysia pada PRU13 sememangnya merupakan agenda sulit beberapa Pemimpin PAS semasa menyusun strategi mengekalkan MP Marang itu pada Pemilihan Parti yang berlangsung pada Muktamar PAS tahun lalu.

Menurut sumber dalaman Parti, beberapa pimpinan PAS telah bertemu Presiden pada malam sebelum keputusan penuh Jawatankuasa Tertinggi Parti dengan menerangkan strategi membenamkan Anwar selaku Bakal PM Malaysia seterusnya mencalonkan Hadi Awang menggantikan Diktator Pakatan tersebut.

Semua ini mampu direalisasikan setelah Pimpinan2 PAS ini agak yakin dengan keputusan kes liwat Anwar yang tidak akan menyebelahinya. Maka dengan itu Hadi Awang bakal dinamakan bagi menggantikan beliau.

Namun setelah Anwar disabitkan tidak bersalah, Pimpinan2 PAS ini telah menyusun Plan B bagi merealisasi agenda membunuh karier politik Anwar seterusnya menyebabkan DAP turut tertekan dengan situasi yang bakal dirancang menerusi strategi berkenaan.






Akan tetapi, pendedahan wakil Dewan Ulama' PAS menerusi perbahasannya semalam telah memusnahkan impian Hadi Awang. Ianya terbukti apabila Penasihat DAP Lim Kit Siang secara drastik dan tegas 'menembak' secara tepat terhadap wakil tersebut dengan menegaskan Anwar kekal dicalonkan sebagai Bakal PM seterusnya menidakkan cadangan berkenaan.

Kelihatan PAS sendiri tidak mengisi perbahasan dengan mengutarakan beberapa perkara utama yang sewajarnya dibangkitkan tentang masalah2 berkaitan isu2 rakyat dan semasa seperti krisis air dan korupsi kepimpinan di Selangor serta isu pembalakan dan kepimpinan Kerajaan Negeri Kedah.

Apa yang sarat adalah permainan politik semata2 yang dilihat semakin putar alam.

Persoalannya, siapakah PM Malaysia jika Pakatan menang pada PRU13? Adakah impian Hadi Awang bakal terlaksana? Atau beliau sendiri bakal dibenamkan oleh puak2 Pakatan sendiri?


10 comments:

Anonymous said...

Anwar syok sendiri...dia ingat PAS suka kat dia...

PAS nak Hadi awang
PKR nak Anwar
DAP tak suka Hadi dan PAS

DAP suka Anwar sebab telor anwar dlm genggaman DAP...senang jadi boneka nanti...

Rosak...pakatan rosak!!!

Anonymous said...

Itu hadi mana ada teluq... Dia sendiri sudah mengaku lebih suka jadi khadam... Inilah kualiti org PAS termasuk penyokong fanatik dia.. Mana ada org PAS yang layak jadi PM.. Tak faham faham lagi ke pengundi yang PAS akan sentiasa jadi tunggangan DAP dan PKR..

Anonymous said...

Agree to disagree.. Ingat itu plot dalam cerita FIRM holloywood ke.. yang ditaruhksn disini adalah bangsa melayu dan agama islam..

Anonymous said...

Kafir akan jd pm padan muka

Anonymous said...

Perancangan Pas memang nak jadi PM,tapi tak berhasil kerana DAP mahukan Anwar dan DAP adalah pemegang kerusi terbanyak antara mereka.DAP juga akan mendapat sokongan dari parti Krstian di Sabah dan Serawak juga akan memehak pada Pakatan bila Anwar al Jubori menawarkan seribu satu keistimewaan pada TM.Jika parti Kristian dari Sabah dan TM diSerawak boleh mencukupi utk DAP dan PKR memerintah tanpa Pas.Pas akan di tendang keluar dari Pakatan,kerana tok lebai dari Pas ni bakal menimbulkan banya masalah kemudian nanti.

Orang Melayu kena bersedia utk jadi penumpang sekarang,jika perancangan DAPig berhasil,Anwar al jubori,Pok Nik al Nyanyuki dan Hadi al fatwaki adalah baruah yg di gunakan menjaahanamkan Melayu.Penyokong Pas akan terkebilkbil macam ayam berak kapur ketika itu nantidan nasi sudah menjadi bubur.

Anonymous said...

haji adi hanya berminat nak jadi abdi kepada nwar berahi dan khadam kepada kafir harbi dap ...

Anonymous said...

mcm mana PAS nak jadi PM sebab jumlah kerusi pun 66 yg boleh menang pun cuma 12... kalau hadi jadi pM, sama la mcm mana dia skrg. dia presiden tapi sleeping president jer sebab mulut nik aziz pun dia tak boleh kawal mcm mana nak berhujah nanti dgn pemimpin asing di pentas a;bangsa???

anwar??? tak payah laa. ini manusia yg tak patut dok kat msia ni lagi sepatutnya. kalau dia jadi PM msia akan jadi mcm TURKI !!! rakyat bebas buat itu ini mcm kat eropah.

lim kit siang??? this old pig doesnt get to live long enough to be the PM. lu cina, makan babi otak pun sudah manyak itu maggots sebab itu daging babi. lim kit siang adalah musuh islam dan musuh melayu hinggan akhir zaman...

Anonymous said...

Pakatan Rakyat...pakatan u
Pakatan Rakyat pakatan yang hanya bersifat sementara atau tidak kekal lama. Selepas PR13 nanti pasti pakatan ini mula terlerai dan perlahan-lahan berkubur. Sebenarnya tiada kesepakatan yang kukuh diantara mereka. DAP kekal memperjuangkan rasisnya. PAS tidak ke mana-mana. PKR agen pemecah pakatan Melayu dan lebih bersifat balas dendam. Pakatan ini sebenarnya lebih menjurus kepada perpecahan di dalam masyarakat Malaysia yang lebih melebar lagi...

Anonymous said...

On the other hand, you don't want to start discussing details about your personal life on your business blog. This also depends on your own personality, your niche and the audience you are targeting. If you would think twice before saying something in a phone call or email to a customer, you should leave it out of your blog.

[url=http://cheapnfljerseys168.mydiscussion.net/]custom nfl jerseys[/url]


You can draw inspiration from others, but make sure you instill your blog with your own personality as well!

[url=http://jordansoutletgc.posterous.com/]jordan shoes[/url]

Anonymous said...

Whenever we think about the specification of the word appreciate, with relation to its a captivating romance together with one more, however as being a experience that is certainly engendered should you have miltchmonkey a much better connection with yourself also * or perhaps as the a feeling of better unity household or maybe man - this develops into far more crystal clear that each anyone is seeking in your everyday living will be appreciate.

Powered by Blogger.