Nov 15, 2012

DEWAN PEMUDA PAS LULUS USUL TOLAK PARASIT.. SOKONG USTAZ NASHA?








Akhirnya Muktamar PAS ke 58 menjadi saksi suara akar umbi yang menolak pendirian yang diputuskan Jawatankuasa PAS Pusat yang dikuasai Parasit.

Pembelaan terhadap Mantan Timbalan Presiden Nasharudin Mat Isa disuarakan menerusi perbahasan wakil Dewan Pemuda PAS Wilayah yang mengecam media lidah rasmi Harakah yang jauh terpesong dari matlamat asal.

Harakah yang menjadi alat media Parasit PAS dikecam kerana mengeluarkan karikatur salah seorang Pemimpin yang diikhtiraf selaku Ahli Majlis Syura Ulama PAS Ustaz Nasha seolah2 mencerminkan krelibiliti tokoh2 Ulama' yang disanjung Parti tersebut membarisi Majlis berkenaan.

Turut disentuh teguran bekas Pemimpin No. 1 PAS Selangor Dr. Hasan Ali yang didakwa ada positifnya akan tetapi terus dikecam sehingga dipecat pemimpin berkenaan.

Dewan Pemuda juga gamat dengan ceritera kenyataan Nurul Izzah yang didakwa harus disiasat secara terperinci tanpa membuat sebarang sokongan membabi tuli dek kerana mahu mempertahankan keakraban komponen Pakatan.

Mungkin puak2 Pimpinan Parasit PAS kini sedang duduk semeja dan menyusun strategi agar suara2 sumbang ini dapat disekat. Rasa panik semakin tidak terkawal jika Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim mula menegur peranan2 Puak yang turut digelar Pro Erdogan tersebut.

22 comments:

Anonymous said...

Ni aku nak komen sikit.. Aku tahu GR dapat menyampaikan benda ni kpd pihak berkenaan.. PRU dah dekat.. Ramai dah nak sokong BN balik terutama org melayu dan indiA, terutama yang ada fikiran dan berdiri atas pagar.. Tapi sejak kebelakangan ni, sibuk pasal AES tu..mungkin bagus tapi masa tak sesuai.. Polis pun sibuk menghantar saman pada rakyat.. Kenapa ye.. Adakah perlu duit utk PRU.. Tak kisahlah apa pun alasannya.. Yang pasti rakyat pasti akan rasa tak puas hati punya terutama yang dapat surat cinta dari polis ni.. Jadi mengapa BN nak cari pasal masa nak dekat PRU ni buat rakyat rasa tidak puas hati.. Adakan BN dah rasa kuat dan tak perlu sokongan rakyat.. Maaf tak ada kaitan dgn tajuk posting ni.. Tapi apa tujuan posting ni semua.l pasti utk menolong bn memang PRU nanti.. Jadi diharap benda ini dpt disampaikan kpd pihak yang berkenaan..

Anonymous said...

Ni (AES) yang buat aku benggang nih...

Anonymous said...

Salam. Bagi aku masalah AES ni kecik je. Bukan semua orang yang suka drive laju-laju tu pengundi. Dan masa drive tu kena la berhati-hati. Kita tahu lokasi AES, jadi apa masalahnya. Dekat ngan kamera tu tekan brek, perlahankan kenderaan anda. Pas tu.... Lenjan la nak lari 300kmh pun tak pe. Itu pemanduan secara offensive. Selama ni pun kita tahu dimana lokasi - bawah jambatan mana, kat semak mana, pondok polis yang tinggi tepi highway mana yang ada speed trap. Alhamdulillah walaupun aku bukan pemandu kura-kura, menggunakan kaedah dan pengetahuan ini, saman terakhir yang aku dapat ialah lebih kurang 9 tahun lepas speeding 190kmh. So Be SMART and Be SAFE. All system have loophole and we have to be smart to get around it.

Anonymous said...

Salam bro.. Aku salah sorang yang dah kena saman... Aku fikir ini bukan AES sebab kena saman kat selangor, kawasan kesas highway dan NKVE.. INI mesti saman polis... Yang penting jaga hati rakyat sebelum PRU ni sebelum mereka tunjuk undi protest lagi..

Pasal AES.. SEBELUM ni aku pun fikir macam tu.. Apa salahnya AES tu.. Hendak bagi orang kesedaran sivik.. Bukan malaysia aje yang buat.. Kalau tengok banyak negara maju buat macam tu.. tak heboh pun.. Tapi cuba kalau kena kat batang hidung kita.. Mesti ada rasa tak puas hati juga, terutama kalau kena saman kat kawasan 90km sejam di highway masa tidak sesak.. Bawak pun bukan 190km sejam.. Cuma 105km sejam..

Aku setuju dgn anon diatas tu.. Bawa masalah ni ke pihak berwajib utk kepentingan BN juga..

Anonymous said...

bila kes kemalangan maut tinggi, kerajaan di persalahkan...
bila tindakkan pencegahan di pasang, kerajaan juga di persalahkan...

rakyat Malaysia ni nak apa sebenarnya???

entah la...aku pun tak faham....

Anonymous said...

ape hal salahkn AES plak??

Anonymous said...

Tentang kuat kuasa, saman, ARS ni aku pun hairan dah dekat PU13 makin rancak mereka mnyaman pengundi. aku ada email kat PM cadang henti dulu benda ni semua sekurang2nya 6 bulan sebelum PRU tapi makin menjadi pula. tepuk ada tanya iman.

Anonymous said...

Pemasangan AES tak salah sememangnya bagus. Tetapi sesuaikah dipasang sekarang dah dekat dengan PRU. APA SALAH PASANGAN DIBUAT SELEPAS pru.

Anonymous said...

Siapa itu boss kementerian pengangkutan.. Ini semua mesti kerja DAP beli MCA.. Siapa untung jika BN kalah..

Anonymous said...

Parti palatan dah jadi macam budak kecik.. PAS cakap nak buat HUDUD.. yang PKR dan DAP cakap sebaliknya.. Karpal siap menemplak Hadi cakap dia bohong yang mengatakan pakatan sudah setuju mengenai HUDUD.. tak tahu siapa nak percaya.. Karpsl atau HADI.. tapi kalau ikut kenyataan DAP dan PKR sudah tentu cakap hadi susah nak percaya.. Adakah hukum oramg ysng menipu itu munafiq jadinya..

Anonymous said...

USTAZ HADI ADALAH USTAZ HADAJAL YANG AKSN MENYESATKAN DAN MENGHANCURKAN UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI..

Anonymous said...

Betul nurul izzah tak perlu bertaubat.. Yang perlu bertaubat ialah pemimpin PAS.. Sia sia aje berlakon alim tapi tak sanggup menegur atau memperbetulkan yang mungkar dan sahih.. Lebih penting kan politik dari agama.. Aku dah lama tak percaya PAS..

Anonymous said...

Berita terbaru.. Nik abduh di rotan nik aziz mengenai isu nurul izzah..

Anonymous said...

Pas tu bukannya islam cuma nama parti aje islam tapi gunakan islam untuk kuasa dan harta dunia saja. Bila ada ahli sendiri nk kuatkuasakan islam dihalang dan dipecat kerana takutkan dap & pkr. Hanyya Allah yg balas kemunafikkan pas ni.

Anonymous said...

Percaya pas itu islam pun dah syirik kerana pas ciptaan manusia ditubuh pd thn 1950an sedangkan islam diturunkan melalui nabi saw leboh 1434 tahun dulu. Tapi ini lah doktrin ularmak2 pas yg percaya pas tu islam hingga buat fatwa udii pas tu jihad & dpt syurga. Marilah kita betulkan iltikad kita bhq islam itu mulia dari Allah swt sdgkan sesat jika kata pas tu islam krm pas ciptaam manusia semata2.

Anonymous said...

Yg peliknya bila pas perinrah selangor bersama2 dap & pkr, maksiat makin teruk, rmh urut, arak, judi, murtad makin berleluasa. Adakah pas dah jadi biawak hidup kpd islam.

Anonymous said...

Org yg amal agama utk menunjuk2 yg kononnya dia le sempurna isle iti riya jika takut nk laksana islam krn takutkan manusia terutamanya dap & pkr, itu syirik namanya. Itilah yg berlaku pada puak2 hamPAS ni. Bila depan org ramai konon dialah islam tapi bila depan dap/pkr takut nak laksana islam. Munafik betul hamPAS ni

Anonymous said...

DULU AKU DIMAKI DISUMPAH SERANAH DIPULAUKAN OLEH KWN2 SEBAB AKU KATA ISLAM TU UMNO LEBIH DOMINAN SEBAB SEDIAKAN SEGALA2 NYA UTK KEMUDAHAN UMAT ISLAM. KALAU PEMIMPIN YG SEDIAKAN ITU TIDAK MENGERJAKAN TUNTUAN ISLAM DIA YG AKAN JAWAB KEPADA ALLAH NANTI... AKU CKP KITA SOKONG PEMIMPIN YG PERMUDAHKAN ISLAM DI MSIA INI SELAGI PEMIMPIN ITU TIDAK MENZALIMI ISLAM DAN MENENTANG ISLAM MCM YAHUDI ATAU MANA2 KAFIR HARBI. SKRG NAMPAK JELAS BETAPA KUATNYA PARTI ISLAM PAS INI. KUAT BUKAN DR SEGI APA... DARI SEGI MEMULAU, MEMFITNAH, MENCACI MEMAKI, MENIPU MEMBOHONG, RIAK TAKBUR ... SESUNGGUH AKU BENCI KEPADA PAS, PENYOKONG & PEMIMPIN PAS. AKU HARAP AGAR ALLAH TUNJUKKAN MEREKA HIDAYAH UTK PERBETULKAN DIRI SENDIRI, DAN SUPAYA ALLAH TUNJUKKAN KEPADA PEMIMPIN MEREKA SIAPA SEBENARNYA "ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI"

Anonymous said...

Karpal dan DAP cakap menentang hudud adalah fundamental dalam penubuhan DAP.. Apa yang tak faham lagi.. Ayat dia sunggug jelas lagi nyata.. PEnubuhan PAS juga pada asalnya adalah untuk perjuang dan hidupkan hukum islam hudud.. Kalau dua dua berjuang atas asas fundamental siapa yang betul.. Siapa yang akan kena kencing.. Kalau tengok situasi sekarang nampaknya penyokong PAS yang akan dikencing... Nak buka mulut pasal asas akidah paling penting bagi islam pun lidah dah kelu.. Macamana nak perjuang hudud..

Anonymous said...

Kelab penyokong PAS.. Memalukan dan mempergunakan islam pula.. Kononnya akan sokong PAS dan islam sebab berasaskan alquran dsbnya.. Jadi kenapa tak masuk islam sahaja.. Skrg bukan sahaja PAS, malah kelab penyokong dia pun dah pandai mempergunakan nama islam.. Untuk apa.. Untuk ke putrajaya semata mata.. Agama dah jadi bahan politik.. Memalukan...

Bingai @ Bangang said...

rupanya betullah kata Dr. Hassan Ali. Ada parasit?


Apa Sedapnya bini orang DI SINI

Anonymous said...

apa masah dengan AES??

kalau tak bawak laju lebih dari had, tak kena samanlah!!!

Kalau tak bawak dadah, tak kena gantunglah!!!

Mentaliti org Malaysia masih third world!!! Itulah akibat, kalau kesalahan jalanraya dah jadi darah daging,...nak ubah pun susah.


fikir fikirkan lah!!!!

Powered by Blogger.