Nov 26, 2012

ANWAR BERJAYA HERET PEGUAM PERANCIS KE PARLIMEN ESOK?








Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia tidak membenarkan seorang peguam Perancis, yang dijemput Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengadakan taklimat di Bilik Taklimat, Bangunan Parlimen esok.

Perkara itu dinyatakan oleh Pandikar Amin dalam sepucuk surat rasmi kepada Anwar hari ini.

Salinan surat itu diedarkan kepada wartawan oleh MP Batu Tian Chua.

Dalam surat itu, Pandikar menjelaskan kehadiran peguam Perancis berkenaan untuk membincangkan isu pembelian Scorpene mendapat bantahan rasmi daripada Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC). 

"Bantahan itu dikemukakan demi menjaga kedaulatan dan nama baik institusi Parlimen supaya kekal terpelihara dan juga agar tidak dilibatkan dalam perkara seumpama ini demi keharmonian dan kesejahteraan negara," katanya dalam surat itu. 

Pandikar Amin menjelaskan keputusan muktamad berkenaan adalah sejajar dengan arahan dan keputusan beliau dalam Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat pada 8 Nov 2012 mengenai isu keselamatan Parlimen Malaysia dan penggunaan ruang sidang media dengan mengambilkira keistimewaan dan hak-hak Ahli Parlimen di bawah Peraturan Mesyuarat 93 dan 94.

"Ini adalah demi memastikan tahap integriti, keluhuran dan kedaulatan institusi Parlimen Malaysia tetap terpelihara sepanjang masa," katanya.

Beliau juga bersetuju dengan pendirian BNBBC iaitu jika agenda peribadi berkenaan hendak diperjelaskan bolehlah menggunakan ruang lain seperti ibu pejabat parti, pejabat Suaram atau lain-lain premis awam yang bersesuaian tanpa melibatkan institusi Parlimen Malaysia.  

"Seharusnya sebelum tetamu undangan Datuk Seri (Anwar) dibenarkan masuk dalam kawasan Parlimen, suatu kebenaran perlulah diperoleh daripada saya sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat terlebih dulu.

"Namun demikian, sehingga kini saya tidak menerima sebarang permohonan rasmi daripada Datuk Seri (Anwar) melainkan surat yang memaklumkan kepada saya hasrat Yang Berhormat untuk membawa tetamu undangan yang dimaksudkan iaitu seorang peguam Perancis masuk ke Parlimen Malaysia," kata Pandikar Amin.



15 comments:

Anonymous said...

Dah terdesak sangat ke DS Anuwar...apa kes ni..??tak habis2 nak 'runtuh'kan keharmonian negara..Muhasabah bukankah lebih baik.

Dyll said...

Anuwar Ibrahim ni jenis manusia pelik bin ajaibla..... tak reti bahasa kot...Suka melanggar arahan/perintah DR... degil sungguhla....eeeeee geramnya....rasa nak pulas2 telinganya sampai tercabut.....

usin said...

bahalol anwar ni dh melampau2. apa pasal la org jahat mcm ni payah sgt nk mati?

Anonymous said...

Korang bayangkan kalau spesis setan macam ni jadi ketua negara... aku rasa hitler, musolini, stalin, saddam, gaddafi pun tak seteruk dia ni ...
dia pergi jerman buat pembedahan plastik untuk tebalkan muka sehingga 6 inci tebal, setebal badan kereta kebal, mengalahkan ketebalan kulit babi ...

Anonymous said...

Install anti virus!

Anonymous said...

ketua pembangkang xguna otak.jmput pguam asing..peguam2 malaysai yg bersekingkol dgn pembangkang.. kamu sebnarnya tlah dtololkn olh anuar....low class...

Anonymous said...

Gila punya anuwar. Sungguh tak wajar orang luar masuk kat parlimen. Tak ubah seperti orang tak bermaruah. Cukup lah anuwar, hanya ko seorang ja yang takda maruah. Jangan mencemarkan kedaulatan negara hanya untuk kepentingan nafsu pelik kamu tu

Anonymous said...

kerajaan bawa peguam atau pakar luar untuk kaji video dia kongkek amoi china doll, abis cerita..ikut apa dia buat baru si tua kutuk nak mampos tu mati kutu..mati syawat

Loyarburuk said...

InsyaAllah, tanda-tanda kejatuhan Anwar Ibrahim telah mula ditunjukkan. Dia sedang menggali kuburnya sendiri. Peguam itu dibayar untuk berada diMsia ditanggung sepenuhnya oleh Anwar. Anwar sudah tidak mampu untuk mengumpulkan pendengar dimana sahaja ceramah dia adakan. Orangramai sudah jelak dengan cerita dan polemik beliau.

Peguam/pelakon Perancis ( betul ke dari Perancis?)dibawa semata-mata untuk buat sensasi dan menarik perhatian awam.

Scorpene bukan isu penting, tetapi Anwar jadikan ianya isu untuk kepentingan dirinya.Video China doll tidak penting kpd kerajaan, tetapi amat lah penting kepada rakyat untuk menilai adakah Anwar layak sebagai calun ketua kerajaan.

Anonymous said...

Keganasan Yahudi Zionist terhadap rakyat Palestina, adalah menunjokkan betapa kejam dan tidak peri kemanusian terhadapat manusia sejagat. Dalam melancarkan kezaliamn terhadap rakyat Palestina baru2 ini.
Ramai kanak2 dan orang2 awam yg tak berdosa menjadi korban binatang Zionist.
163 deaths, 1220 injured, 607 homes,
21 mosques, 5 hospitals and health centers.

Israeli military attacks:

• Israeli fire: 143
• Israeli air strike: 1170
• Overall Israeli fire: 1313
• By military sites: 119

Dan setelah itu semua fakta kekejaman dan kezaliman Yahudi zionist, rakyat Palestina yg tak bedosa, tanpa apa2 senjata yg dapat melawan, dibuon dgn kejam, dizalimi bertahun tahun lamanya, hidup dalam sengsara, di negara kita masih ada tuo kutok, agen Yahudi zionist, yg kena suntikan HIV, kena racun arsenik, sakit tulang belakang kronik, kote bengkok, masih melacur, masih menjubor, masih lahi ketagih stor kunyit, hidup sebagai keparat dan bngsat yg sanggup membela Israel.

"I Support All Efforts To Protect The Security Of The State Of Israel"
Wall Street Journal (Asia Edition)
January 26, 2012
Anwar Ibrahim
Inilah barua lahanat, keparat, bngsat, keparat, anukera tuhan, Imam mahadi Pgayr, anak buloh betong, peliwat terkutok. Kalau dah tak suko dudok di bumi Tanah Melayu, angkotlah anak beranak dan penjilat2 anda yg bengap nak mampos dan pi lah berambus tinggal di Israel. Di sana hidup gaya bebas, nak tongeng langang, nak menjubor, dan menjilat pelir, nak LBGT semua orite dan halal. Pi lah berambus, binawe punya tuo kutok bacul.

Anonymous said...

kehandalan para peguam pro PR rupanya belum menyakinkan anwar dalam menangani sesuatu isu, apakah anwar yakin dengan kebolehan para menterinya jika memerintah kelak?kemungkinan akan bertambah ramai lagi orang luar dibawa masuk untuk jadi penasihat menterinya kerana tidak yakin dengan orang tempatan seperti kes diatas,

Cyleo Blue said...

Anwar pun tahu sebenarnya, perlimen x akan benarkan..tujuan dia hanya utk menyakinkan penyokong2 dan membodohkan lagi minda penyokong2 dia. ...dia ketawa memainkan DRAMA dia, nti dia bole lah buat ceramah bergerak dia, menabur fitnah kpd penyokong2 dia pulak.
Taktik membawa org asing campur tangan adalah MAINANnya, dia dapat HABUAN dari LUAR pada setiap gerakkerja yg di lakukan,belanja buat fitnah ni datangnya dari luar, janji pemerintah dan rakyat menjadikan ia GOSSIP POLITIK , sama juga kes dgn LYNAS.
Seorg yg dah bersifat LGBT, mmg suka buat perkara2 keji dan jijik ni, kalu palacur dan kaum sejenis pun di taruhhhh...bini dan anak sendiri dia bole bodoh2kan..apatah lagi penyokong2 BANGGANG mereka...dia akan menyaman ikut sesapa yg dia boleh MAKAN..tapi kenapa dia tak pernah teruskan SAMAN pada dato nalla dan eskay, KENAPA KENAPA, KENAPAAAA ???????

Anonymous said...

Kalau anu arrr bawak lawyer, jom pakat2 kita bawak pakar analisis VIDEO lak jom tengok saper sebenarnya bang anu arrrr sebenarnya.

merbah desa sgt said...

cuba ajak saorang peguam dari malaysia masok kedalam parlimen perancis.kerajaan perancis benarkan atau tidak.sudah tentu tidak.aku belum pernah dengar lagi negara2 lain membenarkan orang dari luar negaranya masok kedalam parlimennya.

Anonymous said...

Parlimen tu kita punya, yang bersidang pun ahli parlimen kita Malaysia, kenapa pula nak ajak orang luar masuk untuk bersidang di parlimen kita. Kalau nak buat juga, banyak tempat lain. saya cadangkan kat pejabat PKR saja

Powered by Blogger.