Oct 7, 2012

MANIFESTO BARU BUKU JINGGA : PASANGAN NAK KAHWIN WAJIB DAFTAR DI PEJABAT SPRM..!!








'HEBAT' politik di Malaysia sekarang. Ingatkan parti2 politik, agensi2 Kerajaan dan syarikat2 korporat sahaja kena siasat SPRM. Majlis kenduri kahwin pun sekarang kena siasat.

Gara2 sambutan luar biasa terhadap perkahwinan anak KM Melaka Ali Rustam yang mencecah jumlah kehadiran tanpa dijangka seramai 130 Ribu orang, maka DAP Melaka mendesak siasatan dari SPRM berhubung status perbenjaan yang dikeluarkan untuk anak beliau.

Huh. Aku nak tanya sikit, masyarakat Cina yang kaya raya di luar sana berapa perbenjaan perkahwinan mereka? Cina2 kaya di luar sana yang sekarang dok teruja sokong Anwar dan DAP ni. Tanya mereka berapa jumlah perbelanjaan untuk sebuah perkahwinan anak cucu mereka? Yang hadir pula berapa ramai? Banding kos perbelanjaan dengan jumlah tetamu yang hadir. Berbaloikah?





Majlis Perkahwinan Anak Anwar Ibrahim. Rujuk gambar di atas. Tak nak desak SPRM siasat sekali. Punya mewah diraikan. Belum jadi PM lagi tu?  Kenapa tak disiasat? Sebab yang hadir tak sampai 2000 orang ke?

BODOH jika ada orang yang ikut telunjuk DAP menghina dan buat tuduhan gila terhadap Pemimpin No. 1 Negeri Melaka ini. Majlis Kahwin pun dijadikan psywar serangan politik pembangkang sekarang ni.Punya ramai rakyat Malaysia di luar sana yang meraikan anak masing2 sebagai Raja Sehari dengan kos yang jauh lebih tinggi, mengapa ianya dijadikan isu?

Nak berpolitik biarlah berpada2. Jangan pula disebabkan sambutan rakyat Negeri Melaka yang luar biasa hadir pada Majlis tersebut, timbul pula rasa cemburu membuta tuli sehingga overdose mencipta persepsi bodoh.

Sepatutnya Pemimpin berjiwa rakyat memikirkan jalan penyelesaian terhadap perbagai masalah melibatkan pasangan remaja di luar sana. Tak nikah dah ada anak. Tak nak anak dibuang. Nikah lari usah dibicara. Pergi siam nikah tanpa restu ibu bapa. Macam Anwar dan Azizah. Eh? Haaa...


4 comments:

Anonymous said...

Sprm kena siasat pasal perkahwinan nikah siam anwar ngan wan azizah... Kawin nfan china doll videi terhangat pun kena siasat. Main bontot anak org pyn kena siasat.... Apa2 pasal anwar ibrahim kena siasat kan dua pm future fir malaysia

Anonymous said...

lebih baik ujudkan pejabat Kadi sekali kat SPRM.

pelik ekk...pakatoon buat laporan sikit...meloncat dengan segera mereka menyiasat termasuk projek MRT...Kat kelantan dsah berbuih laporan dibuat terhadap salah laku pas kelantan tapi senyyaaapppp jek...

gen2felda

Anonymous said...

130 ribu orang yang datang.. Siapa mereka semua ni.. Adakah KM jemput orang seramai itu.. Keluar kad sebanyak itu.. Adakah semua dapat makan.. Atau pun yang datang ni rakyat biasa Melaka sahaja yang tahu dan sengaja hendak datang makan free.. Tapi tak cukup.. Adakah mereka dibayar untuk datang.. Samada oleh KM atau pihak prmbangksng sendiri.. Adakah prmbangkang dah takut tengok sokongan rakyat pada KM Melaka..

Anonymous said...

Ketua Menteri Melaka seorang pemimpin yang mudah mesra dan sentiasa tersenyum. Ramai yang suka kerana beliau sanggup meluangkan masa bersama rakyat. Bukan macam perangai timbalan presiden PAS yang buat kenduri kahwin anak dia, jiran-jiran pun tak suka pergi sebab hanya suka layan orang dia saja. Majlis kenduri kendara jiran tetangga di Seksyen 19 Shah Alam pun tak nampak batang hidung pemimpin ini. Tapi jadi ketua buat demontrasi mengganggu ketenteraman awam hebat sekali. Kita hairan kenapa sikap pemimpin Islam PR hanya suka mencari kesalahan dan buruk sangka sangka sesama Islam.

Powered by Blogger.