Sep 5, 2012

RAHIM NOOR DEDAH SUSPEK HASUT 'BAKAR' JALUR GEMILANG..!!








Seperti ada tangan ghaib yang menggunakan hak asasi sebagai alasan untuk memijak gambar pemimpin negara dan mengibarkan bendera 'baharu' negara, dalam insiden menjelang sambutan ambang kemerdekaan ke-55 negara baru-baru ini.
  
Demikian pendapat yang dilontarkan oleh bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Rahim Noor berhubung insiden berkenaan di mana beliau juga percaya ada dalang yang merancang perkara itu seperti beberapa dakwaan yang dibuat di luar negara kononnya Malaysia sedang dalam proses revolusi.
  
Beliau berkata individu terbabit yang disifatkan sebagai baling batu sembunyi tangan, seolah-olah mempunyai gerakan untuk 'memerdekakan' negara ke tahap kedua iaitu dengan niat seperti mahu mewujudkan negara sistem republik, menukar perlembagaan negara sedia ada dan menghapuskan sistem monarki di negara ini.
  
"Ini pandangan saya berdasarkan insiden pijak gambar pemimpin dan kibar bendera yang dipanggil Sang Saka Malaya mirip bendera dua negara yang menggunakan sistem republik.
  
"Saya terfikir mengapa ia diadakan menjelang kemerdekaan. Apa tujuan mereka dan saya fikir lebih mendalam akan ada apa lagi yang akan berlaku," katanya dalam sidang media ketika menghadiri Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor di sini hari ini.
  





Rahim berkata perkara seperti ini perlu diberikan perhatian serius kerana fahaman seperti kononnya membuat tindakan mengikut hak asasi boleh mengundang perbuatan yang lebih melampau termasuk kemungkinan bertindak memijak gambar Sultan atau Yang di-Pertuan Agong.
  
Beliau berkata adakah perbuatan ini berlaku petanda bahawa kekuatan dan semangat patriotik telah luntur selepas tiadanya undang-undang pencegahan yang dihapuskan.
  
"Masyarakat harus bijak menilai perbuatan ini, jangan lupa sejarah dan kena ambil tahu sejarah," katanya.
  
Mengulas mengenai hak asasi yang sering dilaungkan oleh sesetengah pihak dan pemimpin politik, Rahim berkata semua rakyat mempunyai hak berkenaan namun mengapa pembelaan kadang kala hanya tertumpu pada sesuatu pihak sahaja.
  
Beliau mengambil contoh, sekiranya perompak dan penjenayah ditangkap dan dikasari oleh orang awam misalnya mengapa salahkan polis konon tidak bertindak tetapi bagaimana pula dengan nasib mangsa rompakan yang tidak diperjuangkan.
  
Sehubungan itu, semua pihak perlu melihat isu ini dengan lebih serius demi kebaikan bersama terutamanya menghargai kemerdekaan negara bukan cuba kononnya untuk merdekakan negara ke tahap kedua dengan revolusi pertumpahan darah.

15 comments:

Anonymous said...

bdllshitttttt dog...

fikri said...

Hishamuddin Rais harus diajar....

Anonymous said...

Anjing tua pencen belaan Syaitan yang dikenali... kau cakap apa pun tak boleh dipercaya.

Anonymous said...

Anonymous says:

Wednesday, September 05, 2012 Reply



Anjing tua pencen belaan Syaitan yang dikenali... kau cakap apa pun tak boleh dipercaya.

CAKAP KOLOPIR NUAR MUNAFIK KAU CAYO ??? PELIWAT ,PENZINA PENGACAU MALAYSIA ,

Anonymous said...

Revolusi bangang macam tu tak berlaku lagi kerana tahap pendidikan kini lebih baik.

Sekali pun Indon semasa komunis ada masih juga tidak dapat di telan oleh komunis.

Biasa lah dalam setandan pisang takkan tak da yang busuk.

Majoriti rakyat masih berfikiran jelas.

Untung kerajaan mengutamakan pendidikan.

Cuma yang tak masuk ajar saja gagal untuk berfikiran jernih.

Anonymous said...

Syabas TS..walau apa pun penumbuk TS da king jubur rasa, baru sebiji..anjing dia yg amat marah kat TS..anjing kurap yg lahir seblum merdeka..lahir dari lobang jubur...

Anonymous said...

Halau saja si babi kurap ni dari Malaysia.
Binatang manusiababi ni pu di takuti olehkerajaan ka?
Babi anak haram sundal ni harus di usir.
Jahanam kau babi laknat

Anonymous said...

Tukar je Mlaysia ni ke Tanah Melayu balik.....Negeri bersekutu ada Raja..negeri selat...ada gebenor je...IC balik asal..apa macam..?

Anonymous said...

kembalikan semula ISA.tulah pentingnya ISA.ISA bkn berkenaan keganasan semata-mata.mengibarkan bendera yg didakwa bendera baru negara boleh diklasifikasi kesalahan di bawah ISA.akta br yg digubal tak menerangkan tentang kesalahan subversif spt tu.mungkin dulu rakyat tak sedar kepentingan undang-undang lapuk spt ISA.AKTA HASUTAN.ORDINAN DARURAT.AKTA MESIN CETAK DAN PENERBITAN.sbb spt keadaan sekarang ni lah baru kita semua nampak betapa berkuasanya undang-undang tersebut..

Otak geliga said...

ada 3 perkara penting manusia tu lupa:

1) Malaysia (sebut UMNO) sudah lama lama mengiktiraf peranan bangsa2 lain dlm memerdekakan negara...bukan setakat Tunku Abdul Rahman....jd mcm mana dgn Tun Tan Cheng Lock & Tun Sambanthan????....pejuang kemerdekaan terdahulu....Dato' Bahaman, Tok Gajah, Tun Perak dll...semuanya diraikan & diiktiraf....yg tidak diiktiraf hanya KOMUNIS....tu yg depa tak puas hati

2) USA & AUS: dia lupa kedua2 negara tu MAJORITI adalah bangsa PENJAJAH, EMBUNUH & PENDATANG....mereka datang dr Britain, mereka jajah & bunuh penduduk asli tanah berkenaan....Sejarah takkan hilang..sebab tu tak da sapa berani kata depa mereka asal Amerika

3) Tiada org yg benar2 BEBAS....org yg bercakap tu sendiripun berpegang pada fahaman dia sendiri....kalau betul2 bebas, dia takkan KISAH langsung dgn hal persekitaran....depa yg mahu PAKSA org lain ikut depa...sapa nak terjun gaung ikut depa??...gila!!

& yg PENTING, org yg dah kena halau dr negara & mengalami tekanan jiwa perlu lihat balik sejarah & kenali sejarah bangsa tanah air sendiri sebelum nak mengajar org lain!

Otak geliga said...

dan jika ada yg kata org Melayu juga pendatang...aku cuma nak kata..jgn BENGAP sgt boleh tak??

lihat PETA DUNIA zaman dulu kala....berapa besar ruang lingkup TANAH MALAYU/MELAYU/Malay archipelago....pemecahan yg berlaku skrg kerana penjajahan, itu sahaja...org Melayu nak jalan2 tanah dia...SALAH KE??...bukannya bunuh org macam US & AUS.....ye tak???

Anonymous said...

Anon September 05, 2012
Emak bapak kau melahirkan kau untuk kurang ajar dan biadap ke?? Tanpa usaha Tan Sri Rahim Noor dah tentu bapak kau kena sembelih dengan komunis dan emak kau dah jadi pelacur jalanan tau takkk?

Anonymous said...

Boleh juga tu tapi Sabah dan serawak kena keluar dari Malaysia dulu.

Anonymous said...

Semua PM Malaysia catat sejarah tersendiri sewaktu pemerintahannya.
Yang paling banyak berjasa sehingga tertidur Mantan PM Pak Lah.
Yang paling terbaru PM sekarang Najib kerana terlalu bijak tabur duit dan menghapuskan ISA. Tanggunglah dengan apa yang berlaku kini. PRU-13 nanti akan terima habuan dari Pengundi Atas Pagar kerana tindakan Najib buat rakyat bahlul dan penderhaka bermaharaja lela menganggu gugak kententeraman awam. Tambah pulak sepupu Najib Menteri Amaran! Amaran! tak habis-habis.

GotYou! said...

pengkhianat dan petualang bangsa tua ni memang tak reti insaf. Si AlJuburilah yang bawak dia balik Malaysia dari buangan dulu ni! penghancur agama bangsat negara!

Powered by Blogger.