Aug 31, 2012

KEMPEN MERDEKA 'MENAKUTKAN' - ANAK2 KITA DIDIDIK MENGENANG JASA CHIN PENG..!!








Tahun ini tercipta sejarah hitam Kemerdekaan ke 55 apabila bendera Malaysia rekaan puak2 Parti berhaluan kiri sebelum merdeka termasuklah Parti Komunis Malaya pimpinan Chin Peng kembali berkibar. 

Lihatlah gambar di atas? Agak sedih dengan sikap anak2 muda ini diperbodohkan puak2 yang bakal meruntuhkan maruah Negara dikepalai Hishamuddin Rais dengan bangga mengibar Bendera seperti di atas pada Perhimpunan Ambang Merdeka Proksi Pakatan.




Dokumentari Sejarah Sebenar Kemerdekaan Malaysia



Ekstrim sekali gaya politik puak2 Pembangkang sehingga berjaya memecahbelahkan perpaduan Nasional atas simbolik Merdeka. Jika Bendera ini ditimbulkan semula, tidak mustahil Perlembagaan Negara turut dirobohkan di bawah pemerintahan mereka.

Adakah ibu bapa ada bertanyakan kepada anak masing2 apa yang diajar matapelajaran Sejarah di Sekolah? Mana semangat patriotik dahulu yang begitu mekar bersatu tanpa mengira ideologi Parti Politik.

Inilah akibatnya demokrasi itu diperluas tanpa batasan dan peraturan. Mengapa Allah meletakkan beberapa peraturan dalam Islam terhadap hambaNYA menerusi Al Qur'an dan Sunnah? Demokrasi yang diperjuangkan Pembangkang menjangkaui peraturan dunia. Apatah lagi peraturan Agama.



14 comments:

Anak Lenggong said...

Ini lah cara politik sial yang dibawa oleh pembangkang dinegara ini..anak melayu sial mana yang dijadikan barua..adakah mereka tidak tau Bendera itu merupakan panji negara yang harus dijulang sebagai satu lambang sesebuah negara. Kesal dan kesihan aku melihatkan anak siapakah ini yang bersikap saperti anjing dan kurang ajar yang sanggup menjatuhkan maruah negara sendiri..

DiSelangor pula tidak saperti kebiasaan iaitu didalam sambutan kemerdekaan diperingkat negeri..Sultan sebagai pemerintah tidak dijemput untuk meraikan bersama..yang dijemput adalah Nuar brahim dan diberikan keutamaan untuk berucap..jadi fikir2 lah wahai rakyat Malaysia dan Selangor ..adakah pemerintahan secara ini yang kalian maukan.

Anonymous said...

Kalau bendera malaysia dikatakan meniru bendera amerika; bendera yg diorang bawak tu tak macam bendera singapura, cuma bintangnya berbeza.

Apa yg ada disebaliknya............

Anonymous said...

tu dia wajah anak2 anjing yg telah diperbodohkan... tengok muka pun dah mcm anjing2 dan babi2 komunis... huh!

Anonymous said...

Bendera yang hendak ditukar juga ciplak bendera Singapura.
Kalau bendera hendak ditukar tidak mustahil:-
1. Agama rasmi Islam juga boleh ditukar,
2. Bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi juga boleh ditukar,
3. Perlembagaan Malaysia juga boleh ditukar,
4. Nama Malaysia juga boleh ditukar kerana ada nama Melayu.
5. Semua yang berkaitan Islam dan Melayu boleh ditukar.
Berfikiran matanglah wahai bangsaku. Jangan kita dijajah lagi.

Anonymous said...

Wahai Pak menteri KDN ke ape ke, dah dapat gambat macam ni punya bagus tak boleh ambil tindakan lagi ke bagi pengajaran sikit kepada yang tak sedar diri ni, bagi tau sejarah sikit dan minta mereka bagi perancangan apa yang mereka nak terhadap negara ini di masa depan. Inilah kesalahan konsep pengajaran yang tidak ikut cara dulu sayang anak tangan tangankan sayang isteri tinggal tinggalkan. Bila sudah banyak lemak dan naik minyak dah tak guna satiu sen pun lagi.. Masa untuk bertindak, jgmn bacul...

Anonymous said...

Teruk betul anak2 muda ni sampai Bendera hendak tukar. Sudah melampau ni.

Anonymous said...

Sayangkan anak2 ditangan2kan. Menteri KDN dok buat apa lagi. Tunggu pijak gambar dia baru nak bertindak ? Please do something. ini bukan masa nak tunjuk baik atau nak kontrol macho.

Anonymous said...

Bermula dari Kerajaan Sriwijaya di Riau Indonesia yang beragama animism (agama yang menyembah haiwan dan pokok, pohon) melakukan perniagaan dengan kerajan2 China dan kerajaan2 Arab

Kerajaan Sriwijaya menggunakan panji MERAH PUTIH, warna MERAH dari China dan warna PUTIH dari Arab (Islam)

Islam merubah Kerajaan Sriwijaya menjadi kerajaan Melayu terbesar pada massa itu. Raja mempunyai 4 orang istri dan banyak anak, pangerang Parameswara pindah ke Singapura untuk menghindari perang saudara. Panji Merah Putih dipergunakan di Singapura

Beberapa Kerajaan Melayu di Malaysia juga menggunakan panji Merah Putih pada waktu itu, untuk mencegah perang saudara di antara kerajaan2 Melayu di Indonesia, di Singapura dan di Malaysia

Marilah kita hilangkan kebencian dan permusuhan di antara sesama Kaum Melayu di Malaysia, di Brunai Darusallah dan di Indonesia

Marilah kita gabungkan kembali NKRI (negara kesatuan republik Indonesia) dengan Malaysia dan Brunai Darusallam untuk menjadikan negara MELAYU baru, supaya negara MELAYU bisa menjadi negara terkuat di Asia Tenggara sekarang ini.

Orang2 Inggris dan orang2 Belanda yang menghancurkan persatuan Kaum Melayu di Asia Tenggar, sebaiknya dimulai tahun 2012, marilah kita perjuangkan Negara Melayu Raya yang terdiri dari NKRI (negara kesatuan republik Indonesia, Malaysia dan Brunai

Anonymous said...

Panji Indonesia adalah MERAH PUTIH, panji Singapura adalah MERAH PUTIH, pada zaman dahulu panji Merah Putih dipergunakan oleh kerajaan2 Malayu tertentu

Marilah kita kembali bergabung NKRI (negara kesatuaan republik Indonesia) dan Malaysia dan Brunai Darusallam menjadi negara MELAYU terbesar di dunia ini dengan panji MERAH PUTIH

Wasalam

Haji Muhammad Abdullah

Anonymous said...

Bendera (panji) MERAH PUTIH adalah bendera (panji) Kerajaan2 Melayu pada jaman dahulu, Panji (bendera) MERAH PUTIH dipergunakan oleh kerajaan2 Melayu supaya mereka bisa saling mengenal dan tidak saling menyerang dan tidak perang di antara Kaum Melayu pada waktu itu

Bendera (panji) MERAH PUTIH sudah ada di dalam kerajaan2 Melayu kuno sebelum Indonesia merdeka, Malaysia merdeka atau Singapura merdeka, karena panji (bendera) MERAH PUTIH adalah budaya Melayua asli

Wasallam

Haji Muhammad Abdullah
dari Jakarta Indonesia

Anonymous said...

Selamat hari merdeka.....saya sangat kecewa dgn bangsa bangsa melayu yang 'pandai2' dalam negara kite...belajar tinggi2 and graduates pun masih xboleh nampak dan menilai apa taktik2 musuh dalam selimut ni nak jatuhkan org melayu...cukup xfaham...bila kite cakap sokonglah umno...jahat2 pun orang melayu...they all ckp...xmau umno makan rasuah...parti lain xmakan rasuah ke????sama aja 2kali5...hang blame aku.aku blame hang.yang itu pandai....bila suruh usaha majukan bangsa sendiri yang kau tau santau sana sini kianat sana sini sebab takut orang lain lg hebat dari dia!!!!bangang!!!orang melayu masih banyak yang bangang.

Anonymous said...

Wahai melayu2yang busuk hati bodoh dan kayu....tolonglah sedarkan diri berfikiran lebih matang dan lebih jauh untuk mempertahankan bangsa melayu sendiri....pilihlah pemimpin yang masih boleh tahanlah atas 'track' yang sebenar...bukan peliwat sebagai pemimpin negara ini.....kenapa nak tukar bendera malaysia...takdak khoje ke...oh lupa.. takdak modal lah tu...bloody fool

Anonymous said...

NI KATA BODOH!!! LAIN AJAR LAIN IKUT NYAAA

Anonymous said...

Saye cukup terkilan dgn ape yang muda mudi sekarang buat...tahu lah nk pejuang kan hak...tapi jgn kd terlalu tuli sampai tak tahu nak beza....dah negara aman sebok nak di huru hara kan....ini tanah melayu!!!! tapi mana orang melayu yang nk perjuangkan hak !!!! perjuangkan hak dgn cara yang salah !!! bukan tue cara nya !!!...cukup menyakitkan hati tangok muka2 nie !! belajar tinggi2 tapi tak da kesedaran sivik...ddk lah dlm gua !! sye cukup marah dgn ape yang keblakangan nie berlaku...tambah perhimpunan bersih!!! saya cukup rimas..walau pada awalnya terfikir ya ada patut di lakukan..tapi lepas apa yang berlaku...makin byk huru hara cukup dengan rusuhan lagi...saya rasa malu!! mana MALAYSIA yg aman dahulu..kurang kedengarang kes bunuh...rogol...dadah...PENDATANG ASING...mana???? cukup lah malaysia mmg 1 malaysia...tapi asal nyaa org MELAYU ptt pejuangkan hak dgn btl..dah alang2 nk berjuang !!!

Powered by Blogger.