Aug 31, 2012

HISHAMUDDIN RAIS BAKAL ANJUR 'HIMPUNAN BAKAR BENDERA JALUR GEMILANG..!!'







Pertama sekali SYABAS diucapkan kepada para petugas polis yang berjaya mengawal Perhimpunan anjuran puak2 NGO perkakas Pembangkang di sekitar Dataran Merdeka malam tadi. Laporan telah disahkan tiada sebarang insiden yang mencetuskan ketegangan sepanjang berlangsungnya Himpunan tersebut.

Sungguhpun begitu, kenyataan penuh Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad sejurus selesainya Himpunan dilihat tidak langsung menyentuh mengenai edaran risalah berbentuk hasutan mendesak rakyat menolak Jalur Gemilang sebagai bendera rasmi Negara.

Apa yang disentuh beliau sekadar penyiasatan terhadap kandungan puisi A.Samad Said yang dibacakan pada malam itu.






Beberapa Kumpulan Anak Muda Pro Hishamuddin Rais dengan rasa 'bangga' mengibar bendera yang direkabentuk Gabungan Parti Haluan Kiri (yang turut disertai Parti Komunis Malaya) satu ketika dahulu sebelum era pasca merdeka. Satu suasana yang tidak terfikir akan dibangkitkan semula setelah 55 tahun Negara ini mencapai kemerdekaan.

Adakah tindakan Hishamuddin Rais itu tidak salah dari segi undang2? Di mana letakkan kedudukan sistem perundangan Negara ini dalam melindungi Bendera Rasmi Kebangsaan Jalur Gemilang? Sehinggakan pihak Pro Hishamuddin Rais secara terbuka dibenarkan mengedar risalah di bawah ini.



 


Sudah tiba masanya pihak KDN menyiasat usaha dalaman yang dibawa Hishamuddin Rais dengan kadar segera malah adalah releven aktivis ini dipanggil ke Bukit Aman bagi memberi penjelasan atas perbuatan melampau beliau mencemar semangat patriotisme Negara yang ditanam atas simbolik Jalur Gemilang.





Malah Hishamuddin Rais sebenarnya telah mengeluarkan kenyataan secara terbuka berkaitan isu tersebut 2 tahun yang lalu menerusi rakaman temubual bersama Rentakini.TV.

Beliau telah mendesak rakyat Malaysia menolak Bendera Jalur Gemilang dan Lagu Negaraku kerana didakwa sebagai hasil karya CIPLAK. (KLIK DI SINI untuk menonton Video temubual tersebut.) 






Kelihatan perancangan Hishamuddin Rais membawa semula gerakan ini mencapai kemuncak setelah Perhimpunan yang berlangsung malam tadi dijadikan 'mukadimah' dalam menyebarkan pengaruh 'perjuangan beliau'.

Sekurang2 nya Namewee yang pernah ditahan sebelum ini hanya sekadar menggubah semula lagu 'Negaraku'. Akan tetapi Hishamuddin Rais lebih biadap mendesak Jalur Gemilang dan Lagu Kebangsaan ini ditukar serta merta. 

Mohon jasa baik pihak KDN memberi perhatian serius tentang perkara ini. Kerana jika dibiarkan berterusan, tidak mustahil rakyat Malaysia sendiri bakal membakar Jalur Gemilang milik kita.

PS : Bukan mengkritik membabi buta, akan tetapi sekadar pandangan tegas demi mempertahankan kedaulatan Negara Tercinta bernama  Malaysia.


35 comments:

Kump. Anak2 Muda Keluar UMNO said...

.

(( Take Note )) UMNO BODOH - Kenapa BN Tak Buat HUDUD Sejak 50 Thn dulu?



Tak ada apa yg perlu dijelaskan lg. Tak ada apa yg perlu diterangkan lg. Tak ada apa yg perlu diperincikan lg. Pemuda dan Puteri UMNO sememangnya BODOH.

Bila kaum Cina menolak HUDUD, pandai pulak mereka sibuk2 nak bercakap pasal HUDUD. Yg Barisan Nasional yg dah memerintah lebih 50 tahun tak pernah buat HUDUD , 'Ada ko kisah'? Kepala otak pemuda dan puteri UMNO letak kat mana?

Bodoh sangat kalau ada orang kata mengundi UMNO yg dah memerintah 50 tahun tanpa HUDUD lebih baik berbanding kaum cina yg tak faham HUDUD menolak HUDUD.

Jadi, fikirkan sy ada alasan cukup kuat kenapa menolak BN dan menerima PAKATAN RAKYAT. Sememangnya mereka tak pernah buat HUDUD sejak 50 tahun dulu. Dan pemuda dan puteri UMNO memilih utk jadi BODOH.


(Edit, copy & paste dari 'Page FB Kump. Adik2 Keluar UMNO')

Bekas Anggota Keselamatan said...

malangnya aku tidak ada ditempat kejadian
insyallah lumat aku cincang siapa pun yang berani buat benda ini didepan mata aku
aku pernah gadaikan nyawa untuk negara ini.. aku juga antara yang masih hidup sedangkan rakan seperjuangan ada yang gugur ataupun cacat seumur hidup untuk mempertahankan negara ini
aku sedia berjumpa dengan mana2 orang dalam photo diatas dimana2 juga ... jangan takut aku tak kan datang berdua maupun berkumpulan .. aku tak mewakili sesiapa pun ataupun mana pertubuhan.. cukuplah sekadar Allah sebagai peneman aku....AKU CABAR!!
sebelum ini aku dididik jangan kurang ajar pada org lain tapi dalam hal ini ..... Hisyamudin ..hang pi mampus la
PONDAN pun lebih berani dari ko .. sial

Anonymous said...

Begini lah terjadi pabila Menteri yang jaga KDN saorang yang lembek dan hanya pandai memberi amaran sambil tersengeh tanpa sebarang tindakan..

Hisyam...ada ke perbuatan bendera hendak ditukar dan gambar PM sepupu ko tu dipijak dihina sedemikian rupa ko kata masih lagi ok...adakah setelah kepala ko dipijak dan ditendang o;eh puak ini baru ko nak bertindak..sedar tak ko bahawa bendera tu merupakan lambang sesebuah negara..bertindak dan cegah la diperingkat awal jangan sampai nasi dah jadi bubur baru nak bertindak. Tak sangka aku saorang yang berani menghunuskan keris dalam perhimpunan Umno merupakan saorang yang lembek..

Anonymous said...

Nak tanya pada anak anak muda keluar umno...Berani ke korang nak buat hukum hudud di negara majmuk ni?...

Anonymous said...

Bahlol punya pengomen pertama puak pembangkang ni, lain tajuk lain pulak komennya. Dah la kat blog pembangkang kebanyakannya pengecut, susah pembaca nak komen. bila dah orang bagi komen lain pula yang keluar. Sokong KDN bertegaslah sikit dengan puak pembangang ni, mereka bukan tahu undang-undang. kalau undang2 menyebelahi mereka semuanya ok tapi kalau terkena kepada mereka undang2 itu lapuk dsbnya...Sebab itulah Allah tak bagi mereka pimpin malaysia ini. Jika tidak mau kacau bilau jadinya sebab kaki bohong, samseng, tak bertamadun semuanya ada..\orang sayayng negara tidak akan buat sesuatu yang membahayakan negara, barulah rakyat boleh nilai perjuangan dan kewibawaan mereka bukan sebaliknya.. bekas Penyokong PR

Anonymous said...

Buat Pengomen Pertama ... PAS pun tak berani nak buat Hudud bila perintah Kelantan, Terengganu dan Kedah ... Malah hukum hudud PAS membenarkan suami meliwat Isteri .... itu lah cakap macam orang bijaksana tapi akal dok kat hujung kuku ... Lebih baik tak bising pasal hudud daripada tiap-tiap kali pilihanraya dok cakap pasal hudud tapi tak buat buat juga bila menang ... bila menang kata hudud cuma 0.00001 dari pada hukum islam .... Peeraaaaahh mabuk..

Carik2 said...

Rupa2nya budak2 tak lulus universiti yg bangang lagi bahlol, suka di perliwatkan dan diperkudakan membuat perangai babi gila nak tukar bendera Malaysia.

Diharap buatlah depan org ramai di siang hari , boleh orang ramai sepak nak haram mcm kamu org.

ada guru mcm Hishamudin Rais yg sama2 berliwat sama *Nw** . Tok Guru gila pula tu

Anonymous said...

Bro aku setuju!!!sudah sampai masa kita ajar cukup2 puak setan hisyamudin tu....

Anonymous said...

Dalam Pakatan semua ada, jantan main jantan, dengan bini orang pun ok, dengan anak sendiri pun jadi, kangkang sana kangkang sini sampai nampak anu.

Dalam hotel boleh, dalam jamban pun hisap, dalam keretapi pun sempat, kat stesen bas pun rembat.

Pengikut jangan ceritalah......mother of all BANGANG's.

Anonymous said...

Hishamudin Rais yang kurang ajar nih harus diajar .....jaga-jaga kau isham tak lama lagi....

Anonymous said...

Bapak BEROK betul Hishamudin ni.Bapak berok pakai topi,anak berok pakai rantai [budak berjanggut]

ayop said...

hishamudin rais,kalau ko naik kereta,jangan berhenti kt trafic light kalau ko nampak ada lori kontena kt belakang ko,hati hati ya.

Anonymous said...

Dari: Kumpulan Anak2 Muda Keluar PAS. Dulu kami mati2 sokong PAS sebab memperjuangkan negara Islam. Sekarang bila parti ajaran sesat ni joint DAP & ANUGAY habis ranap semuanya. Islam diketepikan,Putrajaya diutamakan. Nasihat ULamak di sanggah. Kata2 sesat wali terompah di sanjung. PAS NAK BUAT HUDUD KE? Langkah mayat KApal Sink dulu. KAMI AKAN SOKONG BN & Tolak PR Sebab sayangkan AGama,bangsa & negara. PR jangan haraplah nak menang PRU13. Ptui..

Anonymous said...


Sedar tak budak dayus ini yg dulu cabut lari sembunyi luar negara,kemudian menangis melalak minta tolong nak balik rumah,cuba teka siapa yg kesian kt dia lalu benarkan dia balik,lepaskan anjing yg tersepit ini,dia jerit reformasi di kg baru dulu.memang tak sedar diri.People have eyes that looked through you hisham,dont you ever forget what you had done before back in 70's,you may poisoned the minds of some kids today but not we, are still here watching your craps. so dare you to hold the flag and change the anthem publicly,you are a damn nuisance to the Malaysian society and all the peace loving citizens with your stupid ideology. We need no political parties to represent us, we know our rights and consciences whom to choose.

Anonymous said...

PAS selama 22 tahun memerintah tak mahu buat hudud. Jawapan sama 0.0000001%.
Bodoh lah sesiapa keluar UMNO semata 2 nak kena tipu dengan Nika Aziz dan Hardy

Anonymous said...

Darah komunis mcm anak rais itu apa hukum nya ?

Anonymous said...

BAJINGAN TU PATUT HUKUM TEMBAK AJE...

Anonymous said...

PAS - PUTAR ALAM SAJA!
PKR - PARTI KELENTONG RAKYAT
DAP - DEMONS AND PARASITES!

GotYou! said...

kalau nak sangat negara original...pergilah beli mana mana hutan mana mana pulau, bukak negara sendiri Hishamuddin bangang oi! Dari muda sampai nak mampus masih tak sedar diri tak insaf2 asyik memporak perandakan negara. Yang mengikut si lahabau otak mcm kerbau ni semua anak2 muda bahalol belaka!

Tok Merah said...

Hisahmudin Rais dari muda sampai ke tua, tak pernah berubah. Makhluk yang sentiasa rasa dia aje betul. Orang lain padanya tak pernah betul terutamanya Kerajaan UMNO/BN. Tiada langsung jati diri bangsa Melayu. Kalau kita lihat secara zahir, jelas inilah makhluk yang sanggup menjadi pengkhianat bangsa dan negara sendiri. Dan itulah nyatanya. Dia ni ingin negara ini menjadi republik sebagaimana Indonesia dan Singapura. Sebab tu bendera yang dipilih mirip bendera negara tersebut.
Makhluk ni diberi pelempang 2-3 kali baru nak sedar agaknya.

Anonymous said...

Hishammudin rais memang perosak bangsa dan negara. Tahu kah apa yang dikatakan al dajal bermata satu yang akan merosakkan dunia... dia adalah kumpulan freemason dan juga PKR berlogo mata satu yang dipimpin anwar... telah disebut dalam ayat2... tapi masih buta masyarakat slam terutama pas melihat bala akan menimpa ! Tunggulah kehancuran dunia melayu islam kelak jika dibiarkan... !

Anonymous said...

Dengar cerita, dia ni suka hisap ganja. Inilah akibatnya terlalu kuat hisap ganja.

Jika negara huru-hara macam 13May 1969, orang macam ini lah yang patut di cari terlebih dahulu. Dalam keadaan huru-hara seperti di Libya atau Syria, pihak berkuasa (polis) sudah tiada kuasa untuk menyiasat kes jenayah mati di bunuh.

Tanah Air Ku.. said...

Hishammudin rais..Kau memang SIAL Anak Haram Jadah..Apa lah nasib mak bapak kau dapat anak macam kau ni anak sial..adek beradek dengan Babi Babi DAP tu..memang sial lah kau ni..

Anonymous said...

Dah macam2 anak haram ni buat..bukti pun dah bersepah ada..tapi apa yg KDN buat?? Bacul tak ambik tindakan. Nampak sgt menteri lembik. Nak tunggu apa lg?!!..nak tunggu huru hara baru tersengih nak amik tindakan..COME ON LA!! Wake up menteri oii..

ze-roll said...

demi allah.... kalau dorg bakar bendera MALAYSIA d depan aku, aku lah org p'tama yg akan godok perut mereka dgn kerambit... m'tang2 bapak d org AL-JUBURI dah b'kawan dgn israel p'rangai p'gikut pun mcm israel.... SIAL......

Anonymous said...

Itulah masyarakat melayu.. Cuba bayang yang buat kerja ni orang bangsa asing.. Mesti dah jadi 13 May.. Tapi yang dipergunakan ialah orang melayu macam hishamuddin ni.. Melayu tetap dengan kebodohannya.. Masih ada sikap tak apa kalau melayu buat, janji jangan bangsa asing.. Orang melayu lah juga yang akan menjatuhkan mertabat melayu dan agama islam... Terutama dari puak anwar dan PAS.. Menghina atau menghasut dengan menggunakan panji negara samalah seperti derhaka kepada negara dan raja.. Boleh kena hukuman mati kalau disetengah negara asing..

Anonymous said...

Adik keluar umno.. Jangan ikut hati nanti binasa.. Gunakan lah akal fikiran.. Kaum kaum cina india ni lah yang akan jadi kayu bakar di neraka nanti.. Mereka ini sudah pasti akan masuk neraka... Ada kah orNg umno ni semua juga sama macam mereka.. Umno hanya tolak hukum hudud ala PAS.. Apa kata kita duduk sesama umat melayu islam untuk fikirkan cara terbaik untuk wujudkan hukum ini.. Adakah PAS dah bersedia.. Adakah PAS lebih rela duduk dengan UMNO yang penganut agama islam atau DAP yang kafir.. Adakah kerana kuasa politik mereka sanggup menggadai islam dan mensisih pihak yang tidak memihak dengan sekutu mereka termasuk di dalam golongan mereka sendiri.. Siapa kah yang lebih baik dari sisi allah.. Fikirkan sendiri..

Anonymous said...

Pakatan DAP,PAS dan Keadilan tidak seharusnya menggunakan perkataan Rakyat(Pakatan Rakyat) sebab saya pun rakyat dan tak terlintas langsung untuk turut berpakat dengan DAP,PAS dan keadilan.

Anonymous said...

ape nk jadi ngan org sekarang ni,,,, da xslesa ke duduk kat negara yang aman,,,, adakah anda2 semua ni akan jadi orang yang paling hadapan bila berlaku seperti di mesir, syria?? atau anda semua akan bersembunyi??? fikir2kan lah,,,, kan lebih baik anda memikirkan cara memajukan diri dan ekonomi anda

Anonymous said...

barisan hadapan penyelamat atau paling hadapan lari bersembunyi...

Anonymous said...


The Man Who Pissed In His Pant
Hishamuddin Rais
dari Juaseh balik Juaseh

Anonymous said...

ISAMUDIN RAIS NI TROBLE MAKER DARI 70an LAGI.
DIA STUDENT FUGITIVE DULU.
TAKDE SUMBANGAN PADA NEGARA.
PANDAI BUAT KACAU JE.
KDN PRLU BERTINDAK, MAKIN DI BIAR MAKIN MENJADI.
WAKE UP !!!!!👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿👿

Anonymous said...

Aku cabar Hishamuddin rais bakar jalur gemilang kalau dia anak jantan..

Aku bagi jaminan kali ini, dan menyeru kepada seluruh kaum kerabat yg cinta pada Negara Malaysia, dikala itu aku buang segala fikiran politik kerana aku sayangkan Negara ini melebihi dari Parti..Demi Agama dan Negara yg tercinta bilamana bendera negara Jalur Gemilang diusik dan dibakar maka Api tersebut akan membara didalam jiwa ini...CUBALAH KALAU ANDA BERANI..jangan cuba melarikan diri..Aku Cabar kau Wahai Banjingan Negara..biar darah mengalir..masa itu kau akan tahu siapa yang menguasai Negara..adakah lembu2 Kuning atau Rakyat yang sayangkan Negara..

Aku Cabar Kau..Sialllll...
Kalau boleh aku nak lautan penyokong ko hadir sama..aku nak lihat ramai mana yang mampu hadir utk pertahankan Ko.....

Akkkuuuuuu Cabbbar Kooo...
Siapkan Tarikh Bila ko nak buat...

Anonymous said...

Mohon kepada semua sekiranya perkara ini berlaku..kita tidak akan duduk diam kali ini.

Mintak semua sekat jalan keluar yg membolehkan banjingan2 ini melarikan diri....Kita tidak akan lepaskan kali ini...tidak sama sekali....

Tak guna berceloteh dah..nak harapkan Menteri KDN lebih teruk bapok dia dari bapok yang ada...
Tak layak jadi menteri dalam negeri. Beliau hanya layak memimpin dan lebih bagus jadi menteri Sumber Wanita....

Anonymous said...

Sepatut nya semua budak2 sial UMNO yg komen dekat sini di Abu Gharaibkan.

Powered by Blogger.