Aug 15, 2012

GARA2 PUJI NAJIB - ANWAR GELAR MUFTI MASJIDIL HARAM 'ULAMAK BODOH..!!'








"Ustaz mana? BODOH kalau ada ustaz sokong Kerajaan UMNO/BN. Ambil kain serban (kat kepala) lempar kat dinding." Kata2 Semangat 'Perjuangan' dari Anwar Ibrahim.

Inilah persepsi yang dimainkan tokoh politik seperti Anwar Ibrahim dalam menanam semangat kebencian menolak musuh politik beliau. Anwar akan memastikan tiada sedikitpun ruang harapan untuk membina semangat perpaduan Ummah menerusi persefahaman bersama UMNO. 

Mana2 pihak tidak kira tokoh Agama yang diikhtiraf samada di Negara ini mahupun peringkat dunia sekalipun yang menyatakan sokongan dan kekaguman terhadap Kerajaan UMNO/BN disifatkan Ulama' BODOH.

Mungkin Anwar bakal mengemaskini 'fatwa' beliau dengan mendakwa Ulama' dan Mufti di Arab Saudi tergolong dalam Ulama' BODOH. Baca bingkasan artikel di bawah :-






Beberapa tokoh ulama dari Arab Saudi hari ini menyifatkan Malaysia sebagai sebuah negara yang berjaya meletakkan Islam sebagai teras kepada kemajuan.
   
Tokoh ulama terkenal di Arab Saudi iaitu Sheikh Dr Abdullah Hamad Jalaly, Mufti Masjidil Haram Makkah Sheikh Dr Sulaiman Al Salumi dan Ketua Hakim Mahkamah Makkah Dr Saleh Darwish menyatakan pandangan mereka itu dalam satu perjumpaan dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini.

Ketiga-tiga tokoh agama bersama dua lagi pemimpin Islam terkenal iaitu Penasihat Wasir TV Channel Sheikh Dr Abdul Rahim Mulazadah dan Pengerusi Al Maijd TV Dr Hammad Mohamad Al Ghammas mengunjungi Perdana Menteri yang mengetuai delegasi Malaysia pada Sidang Kemuncak Luar Biasa Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) yang berlangsung di kota suci Makkah mulai hari ini.

Najib memberitahu wartawan Malaysia di Makkah, ketiga-tiga ulama Arab Saudi itu memuji kerajaan Malaysia kerana berjaya mengukuhkan kedaulatan Islamiah apabila meletakkan Islam sebagai agama persekutuan walaupun rakyatnya berbilang kaum dan agama.
   
Katanya, para ulama Arab Saudi juga kagum dengan kepimpinan kerajaan Malaysia yang memupuk hubungan baik antara ulama dan umarak dan mahukan negara Islam lain menjadikan Malaysia sebagai model negara Islam yang maju.

"Kita juga memaklumkan mengenai konsep Wasatiyah yang kita pegang dari dulu dan di peringkat negeri pula kita mempunyai enakmen yang menyebut pegangan kita ialah Ahli Sunnah Wal Jamaah bagi mengelakkan berlaku sebarang konflik dan kerosakan akidah dan sebagainya," katanya.
   
Ulama itu berpendapat pendekatan kerajaan terhadap kepimpinan yang berteraskan Islam itu telah mengelakkan Malaysia daripada menghadapi sebarang konflik seperti negara majmuk yang lain.


14 comments:

drmaverick said...

Itulah dia fungsi pemimpin yang ulung, bila dia tak tahu atau tak ariff, dia bawa orang yang lebih ariff walupun dia tak berjawatan apa2 dan masih di kem lawan. Dan yang paling penting , dia bincangkan isu2 permasalahan ummat , bukan untuk kepentingan diri dia saja mcm ada orang tu... fikir2kanlah

hanizam said...

bro, aku sokong sangat pendapat ko tu...

demi agama & perpaduan umat islam, kepentingan politik diketepikan seketika...

itupun ustaz nasa kena kutuk kaw-kaw dengan penyokong PAS yang bangang lagi dungu...

amat malang dapat penyokong yang pemikirannya cetek & hanya percaya dengan hanya mendengar ceramah semata-mata...

nak menyokong tu biarlah bertempat sehingga sangup meletakkan taraf pemikiran mereka lebih hina dari binatang...

Anonymous said...

org2 PAS nih jenis taksub mcm babi yg buta perut. sb tu ISLAM makin lama makin dijahanamkan di bumi Malaysia. sanggup mnjadi hamba kafir harbi demi nafsu dan kuasa.

Anonymous said...

bila hati dh hitam susah jdnya.. Tambah pula ditabur janji yg bukan2.. Rosak habis masyarakat, tp yg paling bangang adalah org yg asyik kutuk org lain x betul tp padahal diri sendiri lg tak betul.. Manusia akhir zaman mcm ni, rasa ada ilmu sket dh anggap dirinya ilmuan..

Anonymous said...

Semoga Allah SWT akn menyedarkn mereka2 yg belum sedar akn kebenaran insyaAllah...

Anonymous said...

penyokong PAS kalau kita kata taksub, mrk marah... sampai ada yg berkata
(kawan saya sendiri).. biar M'sia diperintah Cina DAP tak apa asal jangan UMNO... sedih mendengar kata2 gini dari mulut Melayu.. mungkin hati dah hitam dan kdg2 'bijak dan pangkat' juga satu ujian dari Allah SWT.. Aku bersyukur jd Melayu dan hidup di Malaysia yg kecil ini tp aura Islamik nya dirasai sampai keluar. Diam buat kerja lebih baik dpd kecoh tapi tak bekerja.

Anonymous said...

Alhamdulillah... aku suka keadaan ini, Alhamdulillah... aku harap moga DS Rosmah dapat cepat berhijab... rakyat akan lebih suka..

Anonymous said...

Inilah yg terbaek...teruskan kerajaan perpaduan jika niat kita bersih kerana Allah SWT.
DEMI UGAMA KITA ISLAM DAN BANGSA KITA.
Jgn sesekali gadaikan ugama dan bangsa demi politik, akan hancur jadinya.

Anonymous said...

salam ! politik dan agama dua perkara berbeza...berbeza pendapat politik itu biasa..tetapi berbeza pendapat dalam beragama perlu kembali kpd al-quran n hadisnya...tetapi jika guna agama untuk politik maka akan runtuhlah moralnya , rosaklah hatinya...saksikanlah senario politik di negara ini banyak buktinya...maka rapatkanlah saf-saf perjuangan ummat Islam seluruhnya ketepikan kepentingan politik , carilah titik kesamaan...dimana??? agamamu ISLAM....Allahuakbar!

Anonymous said...

Dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak ni mari lah kita pakat-pakat agar Allah segera tunjukkan kebenaran. Allah yang Maha mengetahui dan balasan & seksaan ALLAH amat lah pedih. Biar yang melihat kuasa ALLAH menunjukkan kebenaran. Ameen.

Anonymous said...

aku suka sgt situasi macam ni..

Ya ALLAH.. hanya kau dapat satu kan umat ISLAM di malaysia ni..

komen dari drmaverick adalah yg terbaik..( aku tunduk hormat pada kamu bro )



Anonymous said...

Betul kata kata salah sorang anon diatas.. Aku juga ada dengar penyokong PAS yang kata benda yang sama.. Tak apa kalau CINA DAP jadi PM.. Janji jangan UMNO.. Rasanya puak PAS ni dah racunkan fikiran umat islam supaya lenih baik sokong CINA DAP dari orang ISLAM MELAYU sendiri.. Pada penyokong PAS.. tepuk dada tanya diri..

Melayu Raya said...

Halalkah kita diperintah oleh kafir sedangkan kita berupaya ??Hanyalah bangsa yg dayus membiarkan tanah tumpah darah diperintah dan dikuasai oleh pendatang dan kafir yg menolak Islam secara total !!Melayu sebegini adalah Melayu yg dayus umpama melukut ditepi gantang...Syabass Najib dan Nasha..Air dicincang tak kan putus!!

Melayu Raya said...

Halalkah kita diperintah oleh kafir sedangkan kita berupaya ??Hanyalah bangsa yg dayus membiarkan tanah tumpah darah diperintah dan dikuasai oleh pendatang dan kafir yg menolak Islam secara total !!Melayu sebegini adalah Melayu yg dayus umpama melukut ditepi gantang...Syabass Najib dan Nasha..Air dicincang tak kan putus!!

Powered by Blogger.