Aug 30, 2012

BIADAP - PESERTA HIMPUNAN JANJI DEMOKRATIK DESAK TUKAR 'JALUR GEMILANG..!!'








Tiada lagi semangat Patriotik. Jalur Gemilang diludah dan dihina. Rupa2 nya ini sebab utama dianjurkan perhimpunan Janji Demokratik yang turut dianjurkan individu bernama Hishamuddin Rais. 






Desakan Jalur Gemilang ditukar kepada Bendera yang pernah dicadangkan puak2 berhaluan kiri termasuklah Parti Komunis Malaysia sebelum Merdeka satu ketika dahulu.

Ada komen? Sungguh 'terbuka' semangat demokrasi Negara ini. Salam Merdeka ke 55.

KLIK PAPARAN DI BAWAH : -  

VIDEO PANAS - HISHAMUDDIN RAIS DESAK BUANG JALUR GEMILANG & LAGU NEGARAKU..!!

 

33 comments:

Anonymous said...

dah mcm bendera indon,,,,,sial betullllllll bersihh siallllll!!! Aku benci indon!!!!,,,senyum lah indon bendera dorg di ciplak!! Kimak bersih!!

Anonymous said...

kesian mereka2 yang keliru... bodoh.. puii...

Anonymous said...

MALAYSIA MALING PENCIPLAKAN BENDERA INDONESIA

MALAYSIA MISKIN BUDAYA, BOBROK IDE

BENDERA PUN DIMALING

Anonymous said...

Hak ptuih kat budak2 tu n parti pembangkang

Anonymous said...

apa nak buat . kalau tindakan diambil hakim pun sokong mereka. malaysia negara paling bebas dalam dunia. paling demokrasi

Anonymous said...

Janji demokratik? Belum dapat pun dah mungkir janji.

Pihak minoriti paksakan apa mereka suka dalam tenggorok majoriti!

Ini komunis.

Ini lah jalan mudah yang di terajui komunis dan Indonesia.

Slogan slogan slogan. Meniupkan semangat. Manusia tidak kenyang dengan semangat. Lihat apa yang di rosak dan rasuk oleh Sukarno. Sampai sekarang rakyat Indon gila.

Membangun manusia maju mengambil masa kesabaran dan ketabahan.

Jahit bendera bangsat tu 30 minit siap. Lagi kalau macam rupa langsir. Aku jahit pun lagi cantik.

Inilah dia PR. Air liur memanjang pasal tak perlu usaha dan tak kena duit. Nak duit adalah.

Kalau di lihat. Apa perjuangan yang mereka bawa ni membawa faedah pada rakyat samada pada jangka pendek atau panjang?

Sekadar tukar label dan bungkusan. Ptuih! Ingat kita bodoh ke!

Anonymous said...

bendera indonesia pun yer.... bendera singapore lg tepat kut.... DAP mesti nk ikut PAP.... PKR dan PAS hanya membontoti DAP... PKR dan PAS hanya Pak Turut jerr... jagoh kampung ulu dlm hutan jer puak-puak PKR dan PAS nii... DAP adalah hero sebenar dalam hal ini. PAS kena jerkah dgn 'Raja' terus melalut melatah macam orang bangang... konon perjuang Hudud.. haprak laaa.... kalau betul.. perjuang lah sehingga titsan darah terakhir... baru boleh mati syahid... ini kena jerkah dah macam banganggg....

Anonymous said...

weii tu bendera ciplak dari bendera singapore arrr, apa ker sialnya pereka bendera tu nak tiru bendera singapore.

Anonymous said...

Sila buat kajian, ape itu Sang Saka, dan bendara East India Company, bendera UMNO, bendera Angkatan Perpaduan Ummah, Bendera Melaka.

rafiq said...

Bodo... mcm ni punya bangang pun ada orang nak sokong PR... Tak cool langsung jadi parasit dlm Malaysia ni.

Anonymous said...

Barua btul..elok humban longkang pastu baru campak jel je penganjur ni..kalo zaman mahathir dah lama dah diorang ni masuk dalam..ptuii

Anonymous said...

smbutan hari kemerdekaan anjuran krajaan negeri selangor pasai apa nuar duk pegang dan kibar jalur gemilang.....nape tak guna bndera idaman PR yg baru....molo punya kelija...manyak manggangggg.olang utan lg celedeik laaa..kita olang tetp undi BN jgk...

Anonymous said...

smbutan hari kemerdekaan anjuran krajaan negeri selangor pasai apa nuar duk pegang dan kibar jalur gemilang.....nape tak guna bndera idaman PR yg baru....molo punya kelija...manyak manggangggg.olang utan lg celedeik laaa..kita olang tetp undi BN jgk...

kadiak said...

Bendera bogek

Anonymous said...

BODOH MACAM BABI.............

mesra loan said...

Baik ko sdri yg citer

tuah said...

Salam inilah dia...
Ulama dan pejuang agama terdahulu bersusah payah mempertahan dan memerdekakan Malaysia..tapi apa ini segelintir generasi yang senang-senang inigin merubah ke arah demokrat.Sudah pasti jolokan iblis semakin menjadi.nyah mereka dkat tingkatkan Akidah dan pergangan agama sebenar bukan berpolitikan.
Sekiranya perperang ini bukan golongan yang akan pertahan negara tapi tak salah sebagai pengecut yang hakiki.

Anonymous said...

Bermula dari Kerajaan Sriwijaya di Riau Indonesia, perniagaan dilakukan oleh Kerajaan Sriwijaya dengan China dan Arab, sehingga panji Merah Putih dipergunakan oleh Kerajaan Sriwijaya. Warna merah dari China dan warna putih dari Arab.

Islam mengubah Kerajaan Sriwijaya yang beragama animism (agaam yang menyembah hewan, menyembah pokok, pohon dll) menjadi Kerajaan Melayu yang beragama Islam. Raja Melayu yang beragama Islam mempunyai 4 orang istri dan banyak anak, sehingga pangeran Parameswara pindah ke Singapura untuk menghindari dan mencegah perang saudara di antara Kaum Melayu.

Panji Singapura juga Merah Putih, begitu juga kerajaan2 Melayu di Malaysia menggunakan panji merah putih pada wakut itu, karena satu rumpun dan satu agama, yaitu rumpun Melayu dan agama Islam.

Marilah kita hidubkan kembali kerajaan Melayu kuno dengan panji Merah putih, sehingga kita gabungkan NKRI (negara kesatuan Republik Indonesia) dengan Malaysia dengan Brunai, sehingga menjadi satu negara Melayu yang besar.

Rakyat Indonesia ingin bergabung dengan rakyat Malaysia menjadi satu negara Melayu Raya di Asia Tenggara dengan panji Merah Putih

Wasalam
Haji Muhammad Abdullah dari Jakarta Indonesia

Anonymous said...

Pada jaman dulu, Rakyat Malaysia ingin bersatu dan bergabung dengan rakyat Malaysia pada tahun 1945 menjadi satu kerajaan Melayu terbesar di dunia ini.

Salah faham (misunderstood) antara President Soekarno dengan Bapak Tun Abdurahman yang terhormat, mengakibatkan President Soekarno berkata GANYANG MALAYSIA

Hampir semua Perdana Mentri Malaysia adalah keturunan Indonesia (peranakan Indonesia) kecuali Perdana Mentri Mahatir Muhammad, dia keturunan India

Panji Merah Putih sudah dipergunakan oleh Kerajaan2 Malaysia pada jaman dahulu, misalnya Panji Merah Putih dengan pisau kecil (kris kecil), panji Merah Putih tersebut adalah bukti kuat bahwa rakyat Indonesia dengan rakyat Malaysia adalah saudara satu rumpun dan satu agama

Marilah kita gabungkan NKRI (negara kesatuan republik Indonesia) dengan Malaysia supaya menjadi satu negara Melayu besar di Asia Tenggaran

Lebih baik NKRI digabungkan dengan Malaysia dan Brunai Darusallam menjadi satu negara Melayu besar di Asia Tenggara

Wasalam
Haji Muhammad Abdullah dari Jakarta Indonesia

Anonymous said...

Wakakakakaka.. Semuanya betul tu, buang aja, lagu ngk jelas, bendera hasil kompetesi, mirip amrik pula, hahahahahaha....

Anonymous said...

Bendera Malaysia = Bendera Amerika ?

Kojak3 said...

Bendera Malaysia sekarang ni pun ciplak dari bendera USA. Malaysia bangsa lanun cetak rompak. Paling banyak barang cetak rompak boleh cari dipasar malam Chowkit Road. Sungguh jijik dan memalukan.

Anonymous said...

begitu bahalolnya kpd yg bkenaan...org xpernah susah.celik2 mata da senang...jgn jd pak turut..
jgn jd org yg menumpang di negara sendiri suatu masa nanti..

Anonymous said...

mak bapak korang xpenah ajar ka adab sopan sebagai orang Melayu n rakyat Malaysia....jijik dengan perangai korang...xpernah tahu susah..

Anonymous said...

Wakakaka... Ada aja neh malon... Kemaren bendera USA di jiplak, sekarang bendera Indo pun di jiplak... Ckckckc...

Anonymous said...

mantap jugat neh bendera..lawak giler neh maloner..krisis identitas..penuh keragu2an..wakakakakak

Anonymous said...

lupakan pasal bendera.. dan ciplak menciplak.. kita fokus bahawa kita satu agama.. iaitu ISLAM. semua umat islam bersaudara.. cuba fikir2kan apakah yang akan kita jawab di hadapan Allah hanya kerana keegoaan yang tidak memberi makna ini hanya kerugiaan semata2. Apa peranan kita dalam menyatupadukan ummah?? dimanakah peranan pemuda islam kita .. yang mengaku islam?? yang mengaku taida tuhan selain Allah?? adakah ikhlas islamnya?? adakah ini islam yang dibanggakan iaitu hanya dengan melalak sana sini menyalahkan antara satu sama lain?? terus terang jika beginilah sikap orang islam nescaya orang kafir akan berkata 'orang islam sendiri buruk akhlaknya buat apa hendak memeluk islam??' islam semakin mundur bukan kerana agama islam itu tetapi kerana akhlak orang islam itu yang semakin memburuk. fikir2kan lah di mana tempat kita akhirat nanti.

Anonymous said...

ya betul itu, soal bendera yang akan dipilih adalah bendera malaya, itu sudah cocok dengan kepribadian melayu, jadi tidak usahlah diperdebatkan.

yang perlu sekarang ini adalah menyingkirkan umno beserta kaki tangannya, agar malaysia kemuka lebih baik dan mandiri, dan menjadi negara republik.

semoga anwar ibrahim terpilih sebagai pm malaysia tahun depan, amin.

Anonymous said...

kepada anon sept 03, 2012

Semoga anu war terpilih sebagai PM yer..Pastu negara ni jadi republik yer..pastu anak2 melayu hilang keistimewaannya yer..pastu anon sept 03,2012 mcm teringin je nak buat apa yang anu war dengan china doll yer..sebab lau anu war jadi PM ..china doll akan ramai kat malaysia dan ko salah sorang yang nak menjuburi china2 doll tu kan..yer kan..yer tak..pastinya yerkan.

Anonymous said...

Panji (bendera) MERAH PUTIH adalah bendera kerajaan2 Melayu pada jaman dahulu, kerajaan2 Melayu di Malaysia juga menggunakan bendera (panji) MERAH PUTIH dengan gambar bulan bintang atau gambar kris kecil di dalamnya

Bendera (panji) MERAH PUTIH dipergunakan oleh kerajaan2 Melayu pada zaman dahulu supaya kerajaan2 Melayu tersebut saling mengenal dan tidak perang antara sesama kerajaan Melayu

Indonesia dan Singapura masih mempertahankan budaya MELAYU, sehingga bendera (panji) MERAH PUTIH masih dipergunakan

Malaysia sudah meninggalkan budaya Melayu, sehingga panji (bendera) MERAH PUTIH telah diganti dengan bendera (panji) JALUR GEMILANG

Anonymous said...

Sebaiknya rakyat Malaysia meninggalkan bendera JALUR GEMILANG, karena bendera JALUR GEMILANG dijiplak (COPY) dari bendera USA dan kembali kepada bendera MERAH PUTIH sebagai kebudayaan Melayu

Anonymous said...

pada penyokong BERSIH terutama bangsa nya melayu !!!!! kami yang tak menyokong pergerakan kamu minta kamu semua jgn lah terlalu tuli !!!!jgn terlalu bodoh !!! jgn terlalu biadap !!!! KALAU BETUL KAMU SEMUA YANG MENYERTAI BERSIH PERJUANGKAN HAK...TERUTAMA ORG MELAYU YANG MENYERTAINYAAAA...BENARKAH KAMU MENYOKONG HAK MELAYU !!!! BODOH KIRANYA KAMU BUTA!!!...tak boleh lagi di tuturkan dengan berlembut untuk orang2 yang menyusahkan manusia lain yang tahu nilai sejarah dan keamanan !!! pada orang melayu yang menyertai BERSIH.... siapa yang mengepalai perhimpunan kamu semua??? MELAYU KAH ???? BODOH TAK ??? Kalau ada kepala paling besarnya org melayu...kenapa tak tampil secara terang semasa perhimpunan ??? mana KEBERANIAN !!! BERANI KERANA BENAR !!!HENTIKAN BERSIH !!! MENYUSAHKAN ORANG SAHAJA !! ANAK2 BANGSA MELAYU SEDAR LAHHH...JANGAN DI GUNAKAN UTK DI PERKOTAK KATIKKAN !!! kalau benar berjuang kerana bangsa melayu !!! berjuang dengan sendiri...JANGAN LIBAT KAN BANGSA YANG LAIN !!! ITU BARU BETUL HIDUP MELAYU !!!!! sebab asalnya tanah ini TANAH MELAYU !!!! mmg kite 1 MALAYSIA ...Tapi hak melayu ttp hak melayu !!! tak der bangsa lain boleh pertikaikan...BELAJAR SEMULA SEJARAH !!! ORG MELAYU DI UTAMA KAN...jadi muda mudi melayu jgn bodoh ddk di bawah naungan bangsa lain !!! alang2 nk tegak kan hak....tegakkan dgn berdiri atas kaki sendiri !!!

Anonymous said...

Mula2 dapat tahu pasal isu bendera ni sedikit sebanyak bengang gila jugak la aku. Tawar hati jugak la pada PR. Betul ke PR nak tukar bendera? Gila ke apa? Tapi bila tgk komen2, banyak pulak perkara yg sebelum ni tak tahu jadi tahulah pulak. W/pun tak semestinya perlu di tukar bendera tu, tapi ada rahsia lain yg tersembunyi di balik tabir2 sejarah rupanya. Aku juga ada terjumpa berkenaan “sapa” yg approve rupa bentuk bendera kita. Takpe aku akan carik lagi sumber2 lain dan bahan pembacaan. Kepada pihak PR tolong lah jgn buat kerja2 mcm ni dgn tidak nyatakan sbb terlebih dahulu pada masa akan datang. Suspen siot. Mati2 aku ingat korang dah tak waras.

Powered by Blogger.