Jul 25, 2012

DISEBALIK PROJEK HIGHWAY RM1.8 BILLION - HUSAM MUSA 'MENTEKEDARAH' ANAK DARA ORANG!!?








 Telah dua bulan berlalu sejak majlis pecah tanah pelancaran Lebuhraya Rakyat dirasmikan oleh Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 28 Mei 2012 lepas.

Projek Lebuhraya Rakyat idea Exco kerajaan negeri, Husam Musa itu sekiranya menjadi realiti, barangkali bakal melonjakkan aktiviti ekonomi di negeri Cik Siti Wan Kembang ini.

Ramai yang mengharapkannya menjadi kenyataan walau sebenarnya lebih ramai yang tersenyum sinis tiap kali melihat Husam Musa dan Nik Aziz bersemangat membicarakan perihal lebuhraya tersebut.

Sehingga kini sebahagian besar rakyat Kelantan kerap tertanya-tanya sesama sendiri, benarkah lebuhraya tersebut akan dapat direalisasikan atau sekadar mengulangi sejarah batu asas Jambatan Palekbang?

Tambahan pula semasa projek Lebuhraya Rakyat yang dikatakan bernilai RM 1.8 bilion ini dilancarkan pada 28 Mei 2012, ianya belumpun mendapat kelulusan Mesyuarat Exco Negeri.

Hampir setahun kisah projek tersebut diwar-warkan kepada umum dan selepas dilancarkan serta majlis pecah tanah telah diadakan, barulah Husam Musa mahu dibawa ke mesyuarat Exco untuk meminta kelulusan. Bukankah pelik prosedurnya itu.

Saling tak ubah seperti seorang pemuda bernafsu kuda 'mentekedarah' dulu anak dara orang sampai lunyai selepas itu barulah berfikir-fikir untuk membawa rombongan keluarga untuk menemui keluarga wanita malang itu. Tak begitu?

Jika diimbas 22 tahun pemerintahan PAS di Kelantan, yang banyak kelihatan ialah lebih banyak janji kosong yang dihamburkan oleh pemimpin negeri berbanding jasa bakti yang memberi manfaat kepada rakyat.







Banyak projek segera menjelang pilihanraya yang dilancarkan oleh kerajaan negeri pimpinan Nik Aziz hanya gah sewaktu pelancaran kemudian senyap begitu sahaja selepas habis musim pilihanraya.

Sekadar beberapa contoh, Pelabuhan Darat Kuala Krai, Jambatan Palekbang, Projek Tanaman Depu, Pelabuhan Pantai Sri Tujuh dan berpuluh-puluh lagi hingga kini sama ada hanya tinggal batu asas atau hanya tinggal nama sahaja.

Saban tahun rakyat ternanti-nanti sambil membilang jari entah bila tahunnya projek-projek tersebut akan siap untuk dinikmati.

Tak mustahil, Lebuhraya Rakyat ini sama saja seperti yang lain. Penantian demi penantian. Saban hari kian ramai yang senyum sinis sementara menunggu hari pembuangan undi untuk melunaskan 22 tahun amarah dalam hati.


6 comments:

Anonymous said...

alasan x siap atau x dpt di laksanakan mungkin pasal xdpt royalti minyak....

Anonymous said...

aku lebih cenderong bahawa projek angan-angan ini akan kekal sebagai angan-angan. Duit tabung akan dilangsaikan begitu sahaja dan akhirnya akan menyalahkan UMNO.

Duit dia orang sapu, lepas tu salahkan UMNO.

Duit projek kambing mana? Kambing kat mana?

Duit pelaburan KOHILAL tak berjawab. Ahli PAS yg bahlul tak pulak nak tanya. Bukan kerana apa tp kerana tak nak bagi bangkai pecah. Kalau pecah bangkai tu, dia orang jugak yg malu

Duit tabung memali. Mana pergi? Mat Sapu dah sapu bersama geng2 dia. Bila seorang bekas pejuang bertanyakan soal tabung itu, di hentam dan dibuang serta merta.

Itupun masih ada yg tak nak percaya bahawa PAS = parti ajaran sesat. Parti pecah tabung rakyat.


-PIE-

Ali said...

PAS ni aku heran juga camana diorg nak memerintah nanti! Sekarang ada 3 negeri yg mereka perintah, tetapi setiap negeri berbeza2 pentadbiran dan prinsip. Esok 13 negeri lagumano? Hok kelate x dok air sepatutnya Selangor le bantu ganding dgn Kedah x leh ke? Jadi mcm Mu-MU aku-aku ikut palo masing2. X jd saloh UMENO/BN. Heran...

Anonymous said...

Takat nak buat projek leburraya modal air liur camni tak payah pakai Husam, nenek aku pun boleh buat laaa..

Anonymous said...

Selagi lebohraya x siap aku x nk balik kelantan...hiiiii

Anonymous said...

Tak payah buat lebuhraya tu...tolong bersihkan masjid dulu....upgrde tandas dan kebersihan masjid di serata Kelantan....tolonglah...masjid Telipok memang la ok..sultan selalu solat di situ...masjid lain2 di serata daerah banyak yg kotor...nak buat lebuhraya konon....hamPASSSSS!

Powered by Blogger.