Jun 4, 2012

SISA MENTERI KORUP.. MALAYSIAKINI PAPAR AKUAN ANWAR SELEWENG BANK NEGARA!!








Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya. Peribahasa ini memang hebat. Ia telah berlaku pada Anwar menerusi soalan2 strategi Malaysiakini yang akhirnya memakan diri Pemimpin tersebut.

Anwar yang begitu asyik menjawab soalan berkaitan korupsi dengan menyerang babi buta Pimpinan2 UMNO termasuklah individu yang mengangkat beliau hingga ke jawatan No. 2 Kerajaan Tun Mahathir akhirnya terlanjur kata.

 



Anwar yang termenung seketika tergamam akhirnya mengaku terlibat mencampuri urusan Bank Negara yang membawa kepada penyelewengan memberi kesan perdagangan matawang pada tahun 1992.


Anwar yang sedang mendabik dada berjaya mencapai matlamat mengusai jawatan Menteri Kewangan pada ketika itu juga terlanjur kata mendakwa dirinya merupakan individu yang bertanggungjawab menyebabkan Bank Negara mengalami kerugian RM30 bilion di pasaran perdagangan matawang.






Namun akibat melihat rauh wajah wartawan Malaysiakini yang secara drastik berubah, lantas kembali menggunakan 'skrip' beliau menuduh Tun Mahathir adalah punca utama yang menyebabkan beliau tersasar objektif merancakkan ekonomi Negara sepanjang memegang kuasa tersebut.


 Adakah Anwar berani mengheret dirinya secara sukarela dibicarakan ke Mahkamah atas keterlanjuran pendedahan diri sendiri? Agaknya Tuhan hendak duga beliau kerana lancang mulut menuduh musuhnya menjangkaui batasan. Akhirnya mulutnya sendiri melidah dirinya.


15 comments:

Saiful Anuar Safian said...

Salam..Sy telah buat bloglisting blog tuan pada blog sy. Dulu tuan pun pernah list blog sy pada blog tuan ...tp tiba2 tercicir kot..cuba tuan lihat perkara nie...t.k

Anonymous said...

janggut jilat burit samsidar tuuu. janggut cari makan. harkhhtuihh ke muka peliwat.

Anonymous said...

anwar ni pengkianat negara..pegi US sekutu israel minta ehsan..burukkan malaysia..sendiri pikir ler mana dia dapat duit?amacam PKR punya duit lebih banyak drpd pakatan seangkatan nyer PAS?mana dtg duit tue langit????PKR tue parti x de berpegang pada agama..PARTI nie patut umat islam tolak sekerasnya..TAKBIRRR...

Anonymous said...

anwar ni pengkianat negara..pegi US sekutu israel minta ehsan..burukkan malaysia..sendiri pikir ler mana dia dapat duit?amacam PKR punya duit lebih banyak drpd pakatan seangkatan nyer PAS?mana dtg duit tue langit????PKR tue parti x de berpegang pada agama..PARTI nie patut umat islam tolak sekerasnya..TAKBIRRR...

Anonymous said...

TAU TAKPE.........

Anonymous said...

nuar ni dulu dlm umno ensem beb..ada gaya, ada karisma..ada tokoh la nk jadi PM..tapi sygnya dia memilih jalan salah..skrg tgk rupa nuar pun dh tak mcm dulu..mcm serabut..maaf nuar undi aku bukan utk kau bro..

Anonymous said...

Tu dia, Dia kaki songlap wang rakyat beratus-ratus juta. Simpan duit kat Bank Israel. Dalam PRU13 nanti dia nak agih-agih sikit je kat PAS. Aik..... PAS pun nak tumpang sekaki duit songlap juga ke. Sebab tu dia tak berani nak suruh Annuar buat pengakuan ke, letak jawatan ke, sumpah laknat ke, buat penafian ke. Hehehe.....

Anonymous said...

Apa kata sipisau karat
Orang mengata bos mu merembat
Duit raayat dia dah sebat
Itu macam punya olang pun lu kata PEMBELA RAAYAT<

aku melayu said...

org mcm ni negeri selangor lantik jd penasihat kewangan..patutla byk anak syarikat selangor bankrap lani...

Anonymous said...

AKU MELAYU,
DIA NI BUKAN LULUSAN ACCOUNTANCY TAPI KELINGTONGSI.

Anonymous said...

HA HA AHA HA HA
Habis semua kena kelentong.

Anonymous said...

Amat pelik macamana boleh ada manusia yang boleh ada sokong orang yang macam ni. Mungkin golongan manusia ni belum kenal siapa dia ni. Kepada yang masih nak jadikan dia sebagai pemimpin, buatlah kajian latar belakangnya yang lampau. Dah lepas umur 60an ni, tak akan boleh berubah lagi dah.

Anonymous said...

Nik Aziz tahu yang Anwar mendapat duit dari sumber yang haram.Tapi apabila Anwar bersetuju untuk sponsor Pas untuk perjuangan parti,senang2 dia menerima.Sekarang dia dah terhutang budi kpd Anwar dan terpaksa tunduk dengan arahan Anwar.Harapkan serban dan janggut jer melambangkan Isle

Anonymous said...

Ckp ttg Nuar 100% aku tk sokong, dia mmg putar belit sampai atas katil pun dia kaki belit...

Anonymous said...

Itu BUKAN Anwar...!!

Perut dia tak buncit macam tuu...

Hehehehe...

Powered by Blogger.