Jun 13, 2012

OTAK GILA - NIK AZIZ LAKNAT SEMUA MUFTI DI NEGARA INI...!!








Sejak sekian lama, Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat cukup dikenali dengan masalah mulut berus, gemar merendahkan orang lain dan acapkali suka memperlecehkan tahap keilmuan individu yang yang bercanggah pendapat dengannya.

Itu reputasinya sejak dulu hingga kini, semuanya dek kerana terlampau taksud pada diri sendiri hingga lupa hakikat kejadian Illahi yang beliau hanyalah manusia biasa dan tak terkecuali dari kelemahan dan cacat cela.

Tapi Nik Aziz kekal sebagai Nik Aziz yang bermulut berus, watak dan percakapannya tidak langsung menggambarkan gelaran tok guru yang disandangnya.

Patutlah suatu ketika dulu ramai bekas pimpinan PAS memanggil Nik Aziz sebagai tok guru surat pekeliling.

Rupanya betullah gelaran tok guru yang ditempelkan pada dahi Nik Aziz hanyalah jenama politik untuk mencari undi parti dan bersifat duniawi semata-mata.

Jika betul Nik Aziz adalah seorang ulama atau Tok Guru yang benar-benar mursyid, tentu sahaja tidak tergamak dirinya menggelar Tuan Mufti Negeri Perak, Ustaz Harussani sebagai "seorang yang gatal mulut".

Hanya dek kerana Ustaz Harussani menegur tingkah laku PAS yang makin jauh tenggelam dalam politik kepartian hingga mengabaikan perpaduan sesama Islam, tanpa fikir panjang dan tidak segan selu, Nik Aziz memperlekehkan pendapat Mufti.

Namun, ini bukanlah pertama kali Mufti diperlekeh dan dipandang remeh oleh Nik Aziz. Dalam pertengahan 1990-an dulu, seorang mufti lain pernah di cop sebagai 'ulamak nifas dan haid' oleh Nik Aziz, juga kerana teguran Mufti tersebut terhadap tindak tanduk PAS.

Pendek kata, bagi Nik Aziz, tiada seorang pun dalam dunia ini yang layak membuka mulut untuk menegur dirinya mahupun parti yang di dukung olehnya. Pantang ada yang berselisih pendapat dengannya, terimalah hamburan kata-kata nista dari mulut berusnya.

Acapkali bila berceramah di pentas politik ataupun dalam majlis agama, Nik Aziz gemar berpesan hadirin yang hadiri supaya menghormati ulama.

Tapi realiti yang berlaku, Nik Aziz sendiri tidak pernah belajar menghormati pendapat ulama dan teguran para Mufti hanya semata-mata dirinya mendahulukan kepentingan politik kepartian PAS.

Sebelum kian ramai khalayak umum menyedari bahawa Nik Aziz hanyalah ulamak politik dan tok guru surat pekeliling yang cakap tak serupa bikin, eloklah mulai hari ini Nik Aziz belajar menghormati mufti.

20 comments:

usin said...

yesss! ulamak politik. itu pasal la azanpun politik, betulkan saf solatpun politik, berjemaahpun politik dsb. agaknya kalau dipanjangkan lagi, hadas kecil dan hadas besarpun politik jugak. ulamak sebenar bercakap benar, ulamak politik bercakap membelit.

Anonymous said...

Dah tua-tua gini payah dah nak menghormati orang lain. Malu lah pula kot.

Anonymous said...

nik ajis selalu mendoakan supaya Allah turunkan bala kepada muslim lain yg tak sealiran dgn pegangan politiknya...tapi Allah tak tunaikan. kalau betul dia wali, dah lama Dr mahathir di timpa musibah, bala yg amat berat, sebaliknya sihat hingga umur lanjut.

Anonymous said...

jahat dan berat tu....

Anonymous said...

Nik Aziz! cukuplah, sudahlah,taubatlah. Usia dah senja,entah esok entah lusa, malaikat maut datang menyapa.Jangan sesatkan umatIslam negara ini.Jangan dihapuskan pahala setampuk pinang yang ada oleh dosa dosa mendatang.Percayalah, hajat mu tak kan tercapai...kerana kau dilahirkan untuk GAGAL..

Anak Lenggong said...

Ini lah yang terjadi pabila saorang manusia itu terlalu disanjung oleh penyokong taksubnya..dia akan menjadi terlalu bongkak dan sombong sehingga tiada siapa pun dikalangan rakan dan penyokong nya yang berani menyanggah pendapat beliau.

Nike ajis simusang berjanggut ni sudah menjadi umpa ayah pin dan dia tau banyak dikalangan penyokong dan rakan tidak menyukainya..sebab tu dia tak mau lepaskan jawatan nya kerana dia tau sekiranya dia sudah tidak berjawatan ..tiada sesiapa pun dikalangan penyokong nya akan menghormati beliau..dia takut nanti akan dikeji dan disepak oleh penyokong sendiri sekiranya dia sudah tiada jawatan..

ikhwan said...

Dah jadi macam Syiah..dia saja yang betoi..

jantan hebat said...

anak lenggong..kwn setuju dgn pndpt awk..pork nick najis si musang berjanggut ni takut sgt2 nk lps jwtn dia..dia nk mati dlm jwtn..kalau dia mati xde jwtn alamtnya xde sape nk usung keranda dia..mesti berat giler..suruh je dia tgk drama tanah kubur bg byk ckit...walaupun lakonan tp ada mesej...malakikat maut dgn mungkar dan nakir x kenal pork nick najis musang berjanggut...kalau salah..hentam tetap kena hentam....

Anonymous said...

Dulu, kini dan selamanya ejen-ejen kristian/syiah ustaz dan ulamak pas akan berusaha untuk menyesatkan umat islam dengan fatwa dan ayar-ayat kitab pas berbahasa arab. Yang bodoh akan terlopong mulutnya kena kencing dengan nabi nicky ajis dan bacaan ayat kerat-kerat, tak cukup sifat bertujuan buat org sesat. Hanya nabi pas sahaja mengajar adanya enam rukun islam ciptaan mazhab pas dan suruh muslimah terlompat-lompat nak menunjukkan hayunan tetek depa buat bergelora nafsu ulamat pas. Senang buat isteri ke 4..takbir!!

Anonymous said...

N.ajis meneruskan serangan keatas Institusi Raja Raja sebagai mencapai matlamat PR yang menyerang Rukunegara.

Mufti di lantik siapa? Ugama Islam dalam Malaysia ni siapa penguasanya kalau bukan Raja Raja.

Sesat betul N.ajis gila ni.

Anonymous said...

babi TUA ni payah sungguh nak mampos menyusahkan orang je kerje nye. ulamak pukimak la lu poknik jubur..

Anonymous said...

Usah dilayan Nik Aziz. Kesian dia yang .........

Anonymous said...

TGNA ini memang sangat ke ?
Apa sumbangan dia kepada agama ,bangsa dan negara? Apa sumbangan dia kepada pembangunan islam . Cuba senaraikan dalam top ten.

Diperingkat global pula , adakah masyarakat islam sejagat ,adakah sumbangan TGNA dan ham PAS?

Berapa banyak buku atau kitab yang TGNA tulis?Umur dia sudah menuju ke siri 8.3 dan tanda-tanda fikirannya nya sudah ada tanda-tanda dia dia sudah cukup tua sering uzur.

Apa yang rakyat Malaysia boleh bergantung kepada dia?

Anonymous said...

Hanya satu cara sahaja untuk menyedarkan TGNA ini bahawa dia sudah tua,tidak berdaya dan memecahbelahkan ummah iaitu dengan pastikan Kelantan kembali kepada UMNO dan TGNA jadi ketua pembangkang dalam DUN Kelantan.Itu sahajalah caranya untuk pastikan TGNA dapat masuk syurga dan insaf dengan apa yang telah dilakukan di negara ini dan terhadap orang Melayu dan Islam.Selagi dia berkuasa dia akan terus takbur,bongkak dan riak.

Anonymous said...

Ni org tua dah melampau gila, memang otak dia ada rosak sikit. org lain semua dia ckp tak betul ...dia aje betul...puaka betul.
Siapa2 ckp kita kena nilai ckpan dia tu, jgn terima bualat2.. pak tua bila nak turun dari kerusi MB tu. org lain lebih baik dari kau lah..
kau nik najis kau dah byk memyusahkan org islam bertaubat lah ... sebelum mati...

nasir said...

manusia jenis in akan terus hanyut dalam kesombongan yg di buai oleh syaitan .

Anonymous said...

...aikkk !!!! 'Tok Guru Surat Pekeliling' pun ada juga...patut le dia jadi macam tu. Semua ulama lain di dunia ni jadi tidak betul kalau tak sokong PAS...

Tok Guru Snooker

Anonymous said...

kata guru ku..jika nak tahu dia ulama atau wali..tepok kepala nya..marahhh tak....jika marah belum taraf nya nak gelar ulama atau wali....!

Anonymous said...

dengan nama Allah setiap komen akan dihisah di akhirat nanti...berbaik sangka adalah lbh baik sesama muslim yg beriman kpd Allah dan rasulnya,kita xde masalah nak berlainan pendapat dlm berilmu dan berbicara maupun berdebat yg baik kita tambah baikkan,yg kurang baik kita dimolekkan di akhirnya nanti biarlah kita bersama2 mencari redha Allah dan rasulnya...dan yg memilih yg terbaik biarlah Allah shj...x baik kita memaki hamun org2 yg berilmu krn mereka adalh pengkaji Alquran dan hadis nabi lbh baik banding dr kita......

Anonymous said...

Kini aku masih teringat akan kata-kata dua ulamak yang terkenal:

1. Mantan Sheikh Al Azhar Sheikh Mahmoud Abdel Ghany Mahmoud Ashour, menyifatkan mereka yang berpendirian bahawa haji boleh di tangguhkan untuk tujuan berkaitan dengan pilihanraya adalah sesat.
2. Wakil Majlis Fatwa Masjidilharam, Sheikh Sulaiman Saloomi, menyifatkan sesaorang yang berilmu mengunakan agama sebagai propaganda politik adalah suatu kejahilan, kebodohan dan kesesatan.
Ada tak ulamak2 PAS yang nak komen.

Powered by Blogger.