Jun 19, 2012

NAJIB KANTOI.!!? - DUTA PERANCIS DEDAH ISU SCORPENE & ALTANTUYA.








SUARAM a.k.a pembangkang telah melakukan kerja yang baik sekali dalam menghina intelektualiti rakyat Malaysia dengan menyebarkan pembohongan yang tidak berkesudahan dan tidak masuk akal untuk memburukkan imej Perdana Menteri dan menjatuhkan kerajaan. 

Pada mulanya, mereka menuduh bahawa PM telah mengambil rasuah sejumlah EURO 114 juta melalui syarikat bernama Perimekar tetapi kemudiannya disahkan bahawa bayaran itu dibuat kepada Perimekar untuk menampung khidmat penyelenggaraan, sokongan dan pengurusan termasuk kos penginapan bagi 213 pegawai, kakitangan dan krew kapal selam selama 6 tahun.  


Oleh itu, sekiranya benar EURO 114 juta telah dibayar kepada PM sebagai rasuah dan bukan diterima oleh Perimekar, maka ini bermakna Perimekar telah memberi khidmat secara percuma selama 6 tahun yang mana tidak masuk akal sama sekali.


Kemudian, SUARAM menyatakan jumlahnya bukanlah EURO 114 juta tetapi PM telah menghantar faks kepada DCNS meminta rasuah sejumlah USD 1 billion atau RM3.8 billion atau EURO 1.08 billion!  Tidak mungkin sesiapa jua akan meminta rasuah melalui faks, dan untuk SUARAM menyatakan sedemikian menunjukkan yang SUARAM adalah benar-benar bodoh untuk memikirkan fitnah yang sebegitu bodoh.

Jumlah EURO 1.08 billion adalah jumlah keseluruhan kontrak pembelian kapal selam termasuk dengan kos penyelenggaraan, sokongan serta pengurusan.  Oleh itu, jika benar ianya dibayar terus kepada PM sebagai rasuah seperti yang difitnah SUARAM, maka ia bermakna Malaysia telah menerima kapal selam secara percuma – yang mana pastilah tidak masuk akal langsung. 

Bagi menambahkan ‘perisa’ kepada cerita ini, SUARAM menuduh bahawa PM atau mungkin pembantu PM, Abdul Razak Baginda mempunyai hubungan sulit dengan seorang model Mongolia, Altantuya Sharibuu, yang didakwa sebagai penterjemah dalam urusniaga kapal selam, yang kemudiannya dibunuh kejam oleh isteri PM.  Tetapi, hakikatnya, segala urusniaga tersebut dibuat dalam bahasa Inggeris dan tiada penterjemah yang diperlukan. 








Isteri PM pula, pada ketika pembunuhan berlaku sedang menghadiri program berbuka puasa bersama anak-anak yatim dengan beribu orang saksi dan alibi untuk membuktikan yang beliau tidak bersalah.  PM tidak pernah bertemu dengan Altantuya dan gambar superimpose yang begitu lemah yang disebarkan oleh pembangkang untuk menunjukkan mereka pernah berjumpa sudah cukup untuk menunjukkan yang PM berkata benar sekali gus membuktikan yang pembangkang berada dalam keadaan yang amat terdesak. 

Dengan segala penipuan ini kini terdedah luas, kita hampir merasa kasihan kepada SUARAM  kerana perlu terus menipu. 

Baru-baru ini, SUARAM membuat satu lagi kenyataan berbunyi “orang kanan kepada penganalisis pertahanan, Abdul Razak Baginda, Jasbir Singh Chahl adalah rakyat Malaysia pertama akan disapina sebagai saksi dalam kes scorpene yang sedang berjalan di Perancis.”

Bagaimanapun, Kedutaan Perancis di Kuala Lumpur apabila ditanya mengenainya merasa terkejut kerana mereka tidak mendengar dan tidak pula dimaklumkan apa-apa mengenai sapina.  Menurut mereka, prosedur memperuntukkan bahawa Kementerian Luar Perancis perlu diberitahu mengenai sapina yang dikeluarkan oleh mahkamah Perancis kepada mana-mana rakyat negara lain, dalam kes ini, Malaysia. 

Kementerian tersebut pula perlu memaklumkan kepada Wisma Putra agar tindakan dapat diambil.  Oleh itu, tiada sapina boleh diserahkan terus kepada mana-mana rakyat negara ini tanpa pengetahuan semua pihak yang disebut di sini.

Memandangkan tiada siapa dari pihak berkuasa terlibat yang dimaklumkan mengenai apa-apa sapina, maka jelaslah SUARAM telah menipu sekali lagi secara terang-terangan. 

Dari tindakan SUARAM, kita dapat membaca keterdesakan pembangkang yang semakin tidak dapat dikawal kerana pilihanraya yang semakin hampir.  Justeru, kita pasti bahawa penipuan mereka akan semakin besar dan semakin dahsyat lagi selepas ini. 

Namun rakyat Malaysia tidak perlu bimbang.  Kita tunggu dan lihat sahaja berapa hebat penipuan yang mampu mereka lakukan.  Selagi PM melakukan yang terbaik untuk berkhidmat kepada rakyat dan negara, SUARAM atau pembangkang boleh menipu semahu-mahunya, tetapi kita pasti rakyat tidak akan mengundi penipu yang gemar menghina intelektualiti mereka. 

6 comments:

Anonymous said...

Kenapa P.I Bala hilang??

Megat Alam Gempita said...

Bodoh tak boleh diikut, bahlul memang tak boleh diajar....kantoi lagi. itulah buat fitnah mana Allah nak restu...hehehe spinlah lagi wahai SUARAM. lagi banyak spin lagi jelas kebodohan kamu, lagi banyak kamu akan kantoi!

Cynthia Gabriel is lesbian!

Anonymous said...

Mana boy friend elly macpherson... Ops elly sayur.. Hilang muncul hilang balik..

Anonymous said...

Ko ingat Bala tu bodoh ke, tak kan dia nak stay lepas buat Akuan Bersumpah kedua dan batal Akuan Bersumpah pertama yg fitnah PM. Sure para penyokong PR akan cari dia punya sebab cubaan DSAI tuk itnah DS Najib melalui Akuan Bersumpah Bala telah gagal sama sekali. Tengok tak macamana muka DSAI masa Bala kemuka Akuan Bersumpah tu... menggambarkan perasannya yg puas dan megah. Bagaimana pun DS Najib telah melakuakn sumpah Muhabalah nafi apa-apa kaitan dgn wanita Mongolia. Tapi DSAI bukan saja ak betani bersumpah, jam Omega yg misteri pun masih gagal dikemukakan. Dari mula sehingga kini, pertarungan DS Najib dgn DSAI nampak macam DSAI dah kena banyak ni. Cuma masih cuba bertahan dan teruskann pertarungan walaupunndah macam nampak tinggal nyawa-nyawa ikan. DS Najib pulak masih nak main-main lagi, sebab kalau dia kasi KO terus, habislah pertarungan. So fia nak bagi penonton enjoy teh fight.

Anonymous said...

Reformasi telah berlalu, sekarang Era Transformasi.

Wartawan Harapan said...

kenapa 2 polis pengiring peribadi menteri pertahanan ketika itu yakni Najib membunuh altantuya? apa kaitan bodyguard menteri dengan wanita asing tu? apa motif pembunuhan ?

Powered by Blogger.