Jun 22, 2012

BIADAP - SINGAPURA UMUM RASMI SOKONG PAKATAN RAKYAT TUMBANG BN..!!








Jika kita menakrifkan Singapura sebagai seorang manusia, maka ia pastinya seorang manusia yang paling busuk hati di dunia ini.  

Sejarah penubuhan negara tersebut iaitu dengan keluar dari Malaysia juga, menyaksikan yang negara itu ditubuh atas dasar khianat, angkuh, perkauman dan pentingkan diri sendiri.  Akibat penubuhan yang tidak berasaskan niat yang baik, Singapura mempunyai sikap ‘paranoid’ yang kronik iaitu sentiasa menyimpan syak wasangka dan memusuhi Malaysia. 

Sikap ‘paranoid’ berlebihan inilah yang menyebabkan ruang angkasa Malaysia sering diceroboh mereka.  Malah, bukan kita tidak tahu bahawa agen-agen mereka sentiasa bergerak cergas mengumpul maklumat dan memerhati pergerakan dan perkembangan negara ini.   

Walaupun Malaysia menghulurkan tangan persahabatan dan sering mengajak untuk bekerjasama dan menjunjung sifat sefahaman serta toleransi dalam menangani masalah-masalah yang membabitkan kedua-dua negara seperti perairan, ruang udara serta bekalan air mahupun dalam isu jambatan bengkok, tetapi huluran tangan Malaysia sering disambut dengan sepakan kaki sahaja oleh Singapura. 

Kini, Singapura semakin kurang ajar apabila mula campurtangan dalam urusan politik negara.  Ini dilakukan dengan menyelinap masuk melalui aktiviti-aktiviti yang didalangi pembangkang yang bertujuan untuk melemahkan kerajaan.   

Antaranya, Singapura telah menghantar wakil ke perhimpunan BERSIH 3.0, dan Himpunan Hijau yang menentang Lynas.  Agen-agen mereka yang dikenalpasti bukannya ke perhimpunan tersebut untuk memerhati tetapi turut berdemonstrasi bagi memburukkan imej dan mengsabotaj ekonomi negara ini. 

Amat kurang ajar sekali apabila antara yang agen yang dihantar untuk menyertai himpunan ini bukanlah orang-orang biasa atau rakyat marhaen tetapi terdiri dari diplomat-diplomat negara mereka, seperti: 

1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.

2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).

3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.

Bagi sebuah negara yang mendabik diri sebagai negara maju, tindakan tidak bertamadun iaitu tidak menghormati jiran dan tidak tahu batas-batas hubungan diplomasi membuktikan betapa busuk dan buruknya hati perut dan perangai Singapura. 

Maka tidak hairanlah Singapura digelar Yahudi Asia kerana hati perutnya yang busuk, biadap serta angkuh.   

Jika anda mengorek punca kenapa kaum Yahudi di laknat dan kenapa mereka dihalau lebih 70 kali sepanjang sejarah bangsa mereka di dunia ini, anda akan dapati bahawa secara umumnya, (walaupun bukan semua), kaum Yahudi terkenal dengan busuk hati, angkuh, biadap dan pentingkan diri juga. 

Lee Kwan Yew dalam bukunya "From Third World to First: The Singapore Story 1965-2000” pernah mendedahkan bahawa tentera Singapura diasaskan oleh tentera Israel.   Beliau menulis, “misi ketenteraan Israel diketuai oleh Yaakov (Jack) Elazari, ketika itu berpangkat kolonel, kemudian dinaik pangkat ke brigadier jeneral. Setelah meninggalkan tentera,beliau menjadi penasihat tentera Singapura”. 

Hubungan akrab Singapura dengan Israel ini dengan sendirinya menjelaskan kenapa Singapura tidak senang dengan Malaysia sebuah negara Islam yang maju dan berpotensi, yang menjadi jirannya yang sabar dan setia.

Sikap kurang ajar Singapura tiada batasnya.  Baru-baru ini, terdedah lagi bagaimana Singapura merancang untuk ‘menceroboh’ pilihanraya negara ini.  Ini dilakukan dengan melatih beberapa wakilnya untuk menyertai pilihanraya dan semestinya dengan tujuan untuk menjatuhkan kerajaan parti memerintah untuk digantikan dengan parti anak didiknya iaitu DAP, dengan kerjasama dua ekor keldai iaitu PAS dan PKR. 

Sebagai musuh azali, tidak mustahil Singapura mempunyai pelan yang jauh lebih besar terhadap Malaysia.  Menyertai demonstrasi dan menceroboh pilihanraya adalah Pelan A.  Justeru, jangan sekali-kali kita terlepas pandang bahawa mereka pasti telah melakarkan Pelan B dan seterusnya sekiranya percubaan menakluk Malaysia melalui Pelan A tersebut gagal. 

Sebelum ini, Wikileaks pernah mendedahkan bagaimana pemimpin Singapura merendah dan menghina hampir semua pemimpin dunia lain melalui perbualan sulit yang dirakam.  Namun, Singapura langsung tidak terasa malu, jauh sekali meminta maaf. 

Maka, kita yakin bahawa Singapura akan mengambil sikap jelik yang sama dalam isu campurtangan dalam politik Malaysia ini.   Seperti seorang manusia yang tidak pernah dididik dengan adab sopan serta nilai-nilai murni kemanusiaan, Singapura hanya akan mengambil sikap selamba walaupun sikap dan rancangan jahat mereka telah terdedah luas. 

Apa yang pasti, Lee Kwan Yew tentu merasa megah melihat bagaimana negaranya menjadi negara paling biadap dengan diplomat-diplomat yang amat kurang ajar sekali.

Jika beginilah sikap Singapura, maka Malaysia wajib berpegang kepada pepatah iaitu ‘buat baik berpada-pada’ apabila berurusan dengan Singapura kerana Singapura telah berbuat jahat kepada kita, bukannya sekali - tetapi berkali-kali.  

Diharap kerajaan akan mengambil tindakan sebaiknya dalam menghadapi ancaman negara jiran ini.  Harapan kita juga agar rakyat akan semakin membuka mata dalam membuat pilihan antara parti yang mendapat bantuan Singapura, dengan parti pemerintah yang tegas mempertahankan kedaulatan agama, bangsa dan negara

19 comments:

Anonymous said...

apa leh buat bro , generasi sekarang ni telah lupa sejarah makin ramai yang bijak pandai makin bodoh masing masing suka sangat kerajaan bertukar tangan , mereka semua nya dah lupa 13 mei , lupa penghinaan LKY keatas orang melayu . Anuar Ibrahim ni pon satu terlalu kemaruk kan kuasa hingga lupa tangungjawab nya mempertahankan kedaulatan bangsa dan ugama gitu juga dengan PAS sial laknat. Di sebabkan dendam kesumat mereka abaikan semua nya ini , aku ta terkejut nanti PAS akan di lupakan oleh pakatan haram bila berkuasa kelak

Anonymous said...

apa leh buat bro , generasi sekarang ni telah lupa sejarah makin ramai yang bijak pandai makin bodoh masing masing suka sangat kerajaan bertukar tangan , mereka semua nya dah lupa 13 mei , lupa penghinaan LKY keatas orang melayu . Anuar Ibrahim ni pon satu terlalu kemaruk kan kuasa hingga lupa tangungjawab nya mempertahankan kedaulatan bangsa dan ugama gitu juga dengan PAS sial laknat. Di sebabkan dendam kesumat mereka abaikan semua nya ini , aku ta terkejut nanti PAS akan di lupakan oleh pakatan haram bila berkuasa kelak

Anonymous said...

Sebenarnya, Singapore ni adalah mirip negara Israel di rantau Asia ni. Dia cuma menanti peluang je.

Anonymous said...

KEIKHLASAN NEGARA KITA DALAM BERSAHABAT SERING DIPERMAINKAN SINGAPURA.....SUDAH SAMPAI MASANYA KERAJAAN TANAMKAN SEDIKIT PREJUDIS KE ATAS NEGARA PROKSI YAHUDI ITU....KEPADA ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM SILA KUATKAN BARISAN KITA DEMI AGAMA DAN BANGSA.......

Anonymous said...

MELAYU DALAM PKR DAN PAS TERUS TERLENA!!!!!
APA DIPANDANG KEPADA ANUWAR JUBUR SAHABAT YAHUDI, PENGAMAL ISLAM PLURISM DAN ISLAM IBERAL.
APA DIPANDANG NIK AZIZ YG SANGAT BENCI DENGAN UMNO PARTI KERAMAT MELAYU ISLAM.
APA DPANDANG DGN NIK AZIZ TUKANG BUAT FATWA MENGIKUT SELERA SENDIRI..MACAM KRISTIEN PROTESTEN... KALUT!!!!!

Anonymous said...

USAH DITANYA SI PENYAIR TUA DARI KELATE ITU TENTANG ISLAM TENTANG MELAYU....KERANA HATINYA KINI TELAH DIMATIKAN ALLAH UNTUK MERASAI NIKMAT ISLAM DAN KEINDAHAN SEBUAH UKHWAH.....JIWANYA KOSONG,HATI NYA TERBAKAR DALAM DIAM.....SESUNGGUHNYA BELIAU SESAT DALAM TERANG...BIARKAN DIA DENGAN HINGUSAN NYA.

RH said...

Alangkah baiknya sekiranya Najib menjadi sekeras Tun Mahathir bila negara diperkotak-katikkan. Kami sebagai rakyat biasa sudah tentu akan menyokong penuh dengan tindakan yg diambil oleh PM. Masih ingat lagikah projek hydro di Sarawak? Bukankah Tun telah membuatkan negara Eropah terkedu dengan tindakan membatalkan tender mereka dek kerana Tun dikatakan korup? Tidakkah kita ingat mereka katakan "they are small but they don't need us". itulah harga diri yg ada pada Tun M.

Anonymous said...

BJ Habibi mantan presiden Indon pernah menggelar Singapura sebagai satu titik merah jahat di asia tenggara.


Melayu kena cepat sedar dari lamunan.

Anonymous said...

Kita jgn lupa jasa paklah...paklah paklah kau punya keja , semua jadi haru biru..patutkah kita lupa org tua ni...kenapa dia sunyi, mana dia islam hadharinya, pakatan niak kepala sebab paklah bagi muka, pru12 bungkus sebab paktan yg di somong secara tidak langsung liwat paklah balik, imej polis sejak paklah hingga kini di keji, di hina d anjingkan..bila negara kacau bilau pois d salahkan, kerana lemah pada hal undang2 da keian lemah, layu dan tak ada ada siapa nak respek...

Anonymous said...

MAlaysia perlu tegas dalam hal2 berkaitan urusan dgn singpura! Jabatan bengkok perlu diteruskan bukan menbina jabatan kedua!! sikap bertolak ansur perlu dibuang kerana ia merugikan negara! terutama berdepan dengan Singa berpura-pura nie!

Setuju dengan statement diatas : BJ "Habibi mantan presiden Indon pernah menggelar Singapura sebagai satu titik merah jahat di asia tenggara"

MUSLIM MALAY said...

Fakta2 asas yg perlu kita tahu & fahamkan .. InsyaAllah ..

Bila PKM (Parti Komunis Malaya) telah diharamkan .. Maka Chin Peng dan kuncu2 lari ke hutan utk teruskan perjuangan dan sebahagiannya (seperti Kuan Yew & Kit Siang kekal di bandar2 dan menubuhkan PAP (People's Action Parti) .. PAP, dgn bantuan pemimpin PAS yg ditipu oleh Kuan Yew, berjaya menang pilihanraya Singapura pada 1963.. Tidak cukup dgn memenangi pilihanraya saja.. PAP (Kuan Yew) telah gunakan kuasa dan pengaruh British untuk paksa Tanah Melayu/Malaysia utk melepaskan Singapura daripada Tanah Melayu/Malaysia..

Selepas Singapura berjaya dikeluarkan daripada Malaysia, PAP cuba didaftar semula di Tanah Melayu tetapi ditolak.. Maka Kit Siang (pada waktu itu merupakan setiausaha politik kepada Kuan Yew dalam PAP telah memilih utk tidak mengikut Kuan Yew sbg rakyat Singapura dan sebaliknya kekal di Malaysia utk munubuhkan DAP di Malaysia bagi meneruskan agenda politik kotor PAP.. Ini FAKTA sejarah.. Sila boleh buat kajian sendiri kalau tak percaya..

Secara ringkasnya, indirectly, DAP adalah salah satu legacy peninggalan PKM.. tidakkah pernah kita mempersoalkan KENAPA sehingga kini pergerakkan pemuda DAP di kenali sebagai DAP Socialist Youth Malaysia (DAPSY)? Aku pasti kita semua tahu apa itu "socialist"? komunism dgn sosialism benda yg sama aje.. Contohnya, negara China adalah negara komunis (satu ketika dulu) dan Korea Utara adalah negara sosialist.. Kan sama tu..

Sekarang, paling membinbangkan apabila ada parti melayu islam macam PAS dah lupa sejarah dan berkerjasama dgn DAP.. kononnya boleh menjinakkan DAP.. INGAT.. Kuan Yew dan Kit Siang adalah rakan seperjuangan dlm PAP.. dan Kuan Yew and Kit Siang tu masih hidup lagi.. PAS rasa boleh jinakkan mereka ni.. Demi Agama, Bangsa dan Negara.. Wahai pemimpin, ahli and penyokong PAS tolong berfikir sedalam-dalamnya dan semasak-masaknya sebelum nasi menjadi bubur..

RENUNG2KANLAH.. SALURKAN BAKAT & ILMU KAMU KPD JALAN YG LEBIH MEMBINA (CONSTRUCTIVE) BUKANNYA JALAN YG MENGHANCURKAN (DESTRUCTIVE).. InsyaAllah..

Renung2kanlah.. Berjuang perlu dgn strategi yg halus lagi BIJAKSANA a.k.a wisdom.. We must fight with wisdom and not just with intelligence.. bukan sekadar untuk sorak sana sorak sini..

JIHAD MISKIN PAPA said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kalau betul diplomat tu menyertai bersih....aku nekad batalkan rancangan percutian aku ke Singapura hujung tahun ini....

Anonymous said...

malaysia dan singapura umpama adik beradik yang sentiasa berbalah,,namun akhirnya abang yang terpaksa mengalah walau pun dia tahu adiknya tetap berhati BUSUK dan PENDENDAM....

Anonymous said...

semoga party pap tewas pada pilihaan raya akan datang..aminn.

rakyat islam singapura said...

kena ingat juga, singapura dikelilingi oleh tanah indo dan tanah melayu.. bangsa lain mana tak ada sawasangkah? kalau malaysia pun org melayu mesti rasa tak sedap hati dicerobohi.
tak patut singapura kepok pasal malaysia affair. kita kena tanya kenapa dan siapa akan untung kalau dorang masuk campur.. datuk LKY join tanah malaya bukan kerana nak bersama dgn malaya tapi nak kan malaya.. tengku dpt rasakan dan tergku lepaskan singapura pada dia. tengku kena tangkap dia masukkan dia penjara lepas tu kasi org melayu jadi PM tapi tengku tergamak lepas kan singapura dan biarkan org melayu.. tak kesah lah mungkin ada hikmah lah.

saya agree dgn comment2 saudara jgn ckp org malaysia dia rasa was2 dgn org melayu singapura pun dia rasa was2...
berita india singapura mesti ada cerita pasal kampung dan cerita masalah kat india tapi kalau berita melayu harpak, nak cerita pasal malaysia ke indo ke susah lah lain kalau cerita buruk conform dorang tunjuk. example cerita malaysia riot, indonesia terrorist.. tu semua masuk berita. drama pun sama cerita hongkong gangster2 kena ban pasal dorang cina2 ikut. tapi bila suria bikin drama anak metropolitan cerita gangster boleh pula main kat TV kononnya nak tunjuk cerita sebenar dan nak nasihat...

Org malaysia kena ingat kita sebangsa dan seagama. kalau tak nak pandang bangsa pun pandang lah agama kita islam. kita boleh tak sependapat bab apa pun. tapi bila AGAMA tak kira PAS ke DAP ke PAP ke UMNO ke PKR ke kita kena bersatu, tu aje yg jadi kayu ukur kita.. bangsa lain tah akan bersatu selain bangsa melayu atau org islam. pada aku lah org islam malaysia aje lah menyelamat kan org kita.(ASIAN) arab jgn harap dorang sendiri pun asik gaduh tak sehaluan. islam indonesian dorang belum mantap... maksud aku, dangdut dorang goyang terus, mcm mana iman dorang tak goyang juga. maksiat kena kurang arrr.
indo sorry...kalau salah maaf. tapi dgn ada hang fm insyaallah perlahan2 kembali ke jalan yg baik... amin.

salah soalan kubur? siapakah saudara mu? adakah org malaysian saudara ku? org islam adalah saudaraku... ingat tu..

Anonymous said...

Rakyat islam sg,

sebenarnya majoriti org msia yg marah sgt dan sangsi dgn singapura ialah kerana 2 sebab. Pertama PAP, kedua adanya hubungan dgn Israel. Hubungan sesama Islam rasanya x ada masalah, kita melihat org melayu singapura sebagai saudara Islam kita juga. PAP ni la yg support DAP kt Msia ni. kalu rasa x senang dgn Suria TV tu, boleh la tgk TV M'sia. Banyak rancangan2 yang berfaedah utk ditonton.

Islam Melayu Jhr

Anonymous said...

Tiada bezanya antara PAP dan DAP, perjuangan utama mereka ialah untuk membodohkan melayu kerana mereka telah mengkaji dan menganalisa sikap orang2 melayu yang amat mudah terpedaya dengan kuasa dan harta benda serta pujian. Dalam pada itu mereka akan menjalankan gerak kerja mereka agar umat Islam Melayu akan hilang kuasa politik, kerana orang2 melayu akan berpecah dan ditambah lagi oleh pemimpin2 melayu yg terus lena dibuai mimpi utk menakluk Putra Jaya. Oeh itu apabila melayu bercakaran sesama sendiri maka sedikit2 kuasa politik melayu akan terhakis, sekiranya pembangkang berjaya membentuk kerajdan PAP menggubal undang2 mengikut selera mereka. Orang2 melayu akan menggigit jari dan sesal tak sudah, air mata bukan lagi jadi pengubat dek kerana maruah bangsa yg telah dipijak2. Apakah masa itu melayu akan sedar...?

SAM72 said...

Adakah kita semua sedar bahawasanya Singapura telah menyediakan peluru berpandu mereka menghala ke negara kita. Mereka tunggu sehingga kita isytiharkan perang terhadap negara mereka. Kalau tidak kerana sumber air kita disalurkan ke Singapura, mungkin dah lama Singapura akan hantar tentera mereka ke sini. Malangnya ramai yang tidak sedar tentang isu ini. Cuba lihat kita menjual air yang belum dirawat ke Singapura dengan harga yang cukup murah. Mereka merawat air tu dan dijual balik kepada kita dengan harga 2 kali ganda mahalnya. Pernah sekali Lee Kuan Yew cuba mencabar negara kita dengan merawat air kumbahan untuk dijadikan air minuman. Tujuan dia melakukan demikian adalah satu ingatan bahawa mereka tidak perlu air kita. Kuasa Allah yang menentukannya. Air itu diperiksa dan tidak mendapat pengiktirafan kerana dikatakan air tersebut tercemar. Kalau kita tidak bekalkan air pada Singapura besar kemungkinan kita akan berperang dengan mereka. Serupa juga dengan isu JAMBATAN INDAH yang dipersetujui bersama diantara TUN M dengan PM Singapura. Kita membekalkan pasir kepada mereka untuk projek berkenaan. Apa yang terjadi semua pasir kita mereka buat tambatan membesarkan lagi kawasan perairan mereka supaya semua kapal dagangan tidak dapat memasuki pelabuhan kita. Begitu busuknya hati mereka sampai mereka sanggup melanggar perjanjian diantara Malaysia dengan Singapura dengan meminta mereka boleh lalu ruang udara kita. Untuk apa semua itu? Ini semua bertujuan untuk memastikan kawasan tentera kita. Apa alasan mereka? Cukup senang. Nak buat jambatan boleh tapi beri ruang udara kita dicerobohi. Sedangkan masa perjanjian diantara TUN M dengan PM Singapura langsung tidak ada isu berkaitan mencerobohi ruang udara kita. Perjanjian kita dengan Singapura hanyalah satu. Kita bina separuh, mereka bina separuh lagi. Pasir kita bekalkan. Malangnya selepas TUN M meletakkan jawatan PM, mereka(SINGAPURA) telah mendesak PAKLAH membenarkan ruang udara kita dicerobohi kalau nak pastikan JAMBATAN INDAH ini dijayakan. Macam ini ke kita nak buat sahabat pada mereka yang dari dulu nak menawan negara kita. Dan kini hasil daripada sahabat lama mereka dari DAP tujuan mereka hampir berjaya. Malangnya lagi usaha mereka itu dapat kita hidu. Sebelum berlaku lebih teruk lagi kita kena ketatkan penduduk Singapura yang memasuki negara kita. Kalau tak dibendung besar kemungkinan kita akan berperang dengan kerajaan Singapura. Ini hakikat sebenarnya.

Powered by Blogger.