RUSUHAN BERSIH 3.0 - SEORANG PEMIMPIN PKR DITAHAN HARI INI!!




Naib Presiden PKR N Surendran berkata seorang ketua cabang parti itu di Negeri Sembilan ditahan polis dalam satu operasi tengah malam tadi, dipercayai berhubung perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April.

Surendran berkata, ketua cabang PKR Rasah, R Thangam itu ditahan di kediaman lelaki berkenaan di Seremban.

Katanya beliau bercakap dengan Thangam pada tengah malam dan diberitahu bahawa lelaki tersebut berada di dalam trak polis untuk dibawa ke balai polis Dang Wangi.

Surendran berkata, beliau percaya bahawa penahanan itu berkait dengan dakwaan bahawa Thangam mengalihkan penghadang yang dipasang polis di Dataran Merdeka ketika perhimpunan itu berlangsung.

Thangam ketika dihubungi pada kira-kira jam 8 malam semalam berkata beliau telahpun mendengar khabar angin berhubung penahanan itu.

15 comments:

Anonymous said...

lu cari pasal sendiri mau ingat lah keling......itu hari lu mcm gangster sgt......

Anonymous said...

Dia akan fikir,"ramai yg buat kacau,kenapa aku yg kena tangkap?"

Maka berjela jela lah nama yg akan di sebutnya.

Anonymous said...

BRAVO.....it is only the begining.
dont forget those who beat the police....and those who overturned the police car.

BRAVO..BRAVO.

Anonymous said...

Kita semua tahu PKR akan pastikan India ni mengaku ianya salah sendiri dan bukannya kerana dapat arahan, utk selamatkan ketuanya...

Anonymous said...

yg pastinya dia yg kena pasal dia yg bukak pagar tu, bukan azmin...haha, mesti menyesal giler...azmin akan kata...saya x tau...saya x pernah arahkan bukak pagar tu...haha...

Anonymous said...

Kalau Masterji Anwar Pandikutty tak tolong, confirm lah BACUL! Kerat kotey bengkok bagi makan kat anjing (Unit Amal PASshit) lagi bagus.

Anonymous said...

Kalau kat asia barat.. Polis tembak perusuh dan sbgnya.. Siapa disalahkan.. Ketua negara.. Sebab mereka ini yang kononnya bagi arahan... Di malaysia terbalik.. Kita nampak yang ketua PR beri isyarat suruh sondol, tapi yang kena tangkap ikan bilis.. Kenapa oramg macam tu kebal sangat dari sisi undang undang.. Kenapa BABI dan Azmin tak ditangkap kerana kita telah lihat dengan mata sendiri chain of order untuk sondol dataran merdeka...

Anonymous said...

Bar council semua memang antikerajaan.. Video jelas telah menunjukkan banyak insiden yang rata rata nya dilakukan atau dimulakan oleh balaci balaci PR.. So far tak ada pun video yang tayang kekejaman polis.. Ada pun video wartawan entah dari mana kena cekup dek polis dan orang kata dia wartawan.. Tak nampak pun sebarang kekasaran berlaku.. Adakah itu dikatakan kekajaman polis sebab cekup wartawan itu... Mana ada wartawan yang kebal dari sisi undang undang jika mereka juga terlibat atau melanggar undang undang.. Jadi berdasarkan pemerhatian apakah yang bar council kata polis melakukan kekerasan dsbnya..buktikan dengan video bukan dengan kata kata kosong..

Anonymous said...

Bebudak melayu dalam bar council semua telah diracuni oleh bangsa asing.. Kenapa.. Tahukan anda bahawa ramai melayu dalam bar council itu adalah product reject dari aliran sastera... Itulah satu satunya bidang yang senang untuk diambil jika keputusan tak seberapa bagus.. Bagi bangsa asing, ramai dari mereka tidak dapat masuk bidang sains sebab adanya kuata melayu.. Mereka ini adalah pelajar yang agak pandai juga.. Melayu bodoh dalam bar council trlah dipergunakan.. Samalah melayu bodoh dalam PAS yang dipergunakan oleh DAP dan melayu liberal...

Anonymous said...

VIDEO dalam berita perdana semalam telah menerangkan segala galanya.. Harap dapat ditayang ulang semula agar semua rakyat dapat melihat dan sedar siapa baruah dalam kes ceroboh dataran merdeka... Juga video tersebut menunjukkan keganasan perusuh BERSIH...

Anonymous said...

MANA VIDEO YANG TUNJUK KEGANASAN POLIS.. HARAP SESIAPA DAPAT BAGI LINK.. NAK JUGA TENGOK BENAR ATAU SALAH TUDUHAN BAR COUNCIL TU.. DAN KALAU ADA, JANGAN YANG TELAH DIKERAT SEPARUH SAHAJA.

Anonymous said...

PTPPN.. 2 students, 1 pegawai JAIS dan satu penjual kad sim... Telah didakwa.. Tahu pula buat kesihan mintak dikurang ikat jamin.. Orang macam ni tak patut diberi muka, kerana mereka tahu yang mereka salah sebelum langgar arahan polis.. Mahkahmah kena mengenakan hukuman berat sebagai teladan kepada yang teringin hendak buat salah..

Anonymous said...

Semua yang melanggar arahan mahkahmah dalam BERSIH perlu diberi hukuman maksimum untuk memberi pengajaran kepada bakal perusuh yang lain.. Mereka telah menghina atau mencabar mahkahmah.. Beri hukuman penjara spt bekas imam yang baling kasut itu....

Anonymous said...

Confuse.. Confuse .. Ismail Mina kata BERSIH menyimpang dari syiar islam... Nik aziz ucap tahniah pada peserta BERSIH..

Anonymous said...

nik aziz tu dah tuo...
tunggu maso jo..khigho ehh macam buan tebiat la...yg haram dio kato halal..
nanti kalau mati ehh esok sughoh puak dap tanam kek mano2 lengheng bukit...ikut mazahap ehh halal tu..

Best Blogspot Templates 2013