May 31, 2012

HADI AWANG MENGAMUK..!!? - PAS KELANTAN BUANG USTAZ NASHA SBG. CALON PRU13.








Perkembangan terkini mengenai pengguguran Bekas Pemimpin No. 2 PAS Pusat, Ustaz Nasharuddin Mat Isa sebagai calon PRU13 di Kelantan benar2 mengejutkan penyokong2 beliau.

Malah Ustaz Nasha yang dihubungi beberapa media mendakwa beliau sendiri tidak diberitahu akan pengguguran tersebut dan pasrah jika benar ianya berlaku.

Dengan rasa rendah diri, beliau enggan mengulas lanjut berkaitan isu tersebut dan bagi dirinya, itu merupakan hak mutlak PAS Negeri bagi menentukan status beliau pada PRU13 kelak.

Adakah Ustaz Nasha bakal dipindahkan ke Parlimen di Negeri2 lain? Atau beliau akan terus tidak disenaraikan dalam mana2 kawasan mewakili PAS pada PRU13? Tidak terkejut jika ianya berlaku.

'SYABAS' Parasit2 PAS.

Untuk rekod, Ustaz Nasharuddin pernah memegang kerusi Parlimen Yan, Kedah setelah menang pada PRU10 pada tahun 1999.
Beliau kemudiannya tercalon di Parlimen Besut pada 2004 namun tewas ke tangan BN.

Namun beliau kembali memegang jawatan MP pada PRU12, beliau mengalahkan calon Barisan Nasional (BN) Datuk Dr Awang Adek Hussin dengan majoriti sebanyak 2,896 undi di Parlimen Bachok.

So Hadi Awang? Sampai bila drama kamu ini terus 'dilakonkan'? Bila akan berakhir Ustaz? Atau sudah jadi 'realiti' drama kamu ini?



21 comments:

badjojoblue said...

ustaz nasha mau keluar je dari pas join umno.. tgk nak terlangkup ke x PAS kelantan hahaha...semakin terserlah la PAS skrg diperintah oleh golongan parasit...

ibn_firnas said...

cane nak kuar..sudah baiah talak 3 kan..hehe

ibn_firnas said...

cane nak kuar..sudah baiah talak 3 kan..hehe

ibn_firnas said...

cane nak kuar..sudah baiah talak 3 kan..hehe

mymakers said...

baiah talak 3 tu utk calon, sblom bertanding.. klu kluar sekarang blom baiah lg kot..

Anonymous said...

kt ner yer hadi ngamok..silap klik ker..

ABU(Asal Bukan UMNO) said...

kuang kuang kuang!
PAS Kelantan tentu menolak Ust. Nasa sebagai calon, kerana memberi kerusi YB kepadanya, sama seperti memberi kepada UMNO atau Brahim Katak.
Kalau UMNO bercita-cita untuk menjadikan UMNO kuat dan hebat di Kelantan, UMNO Kelantan boleh memberi peluang kepada Ust. Nasa dengan meletaknya sebagai calon dimana-mana kerusi Parlimen. Lebih seronok lagi jika kerusi Jeli dan Bachok.
kah kah kah!

Anonymous said...

tak hinggin aku nak masuk parti pas nihh...

peliwat di angkat jadi ketua...

ustaz pulak dibuang...

apa nak jadi la dgn nik aziz...

Anonymous said...

PAS ni aku tngk dh mcm parti disko je.. gelek nicky aziz yeah gelek lg hehhehheh..

Anonymous said...

hadi ckp tak mahu bertanding lg. azizan pn sama. nasha digugurkan. nampaknya semua yg dari team hadi dicantas habis-habisan. team nik aziz yg pro anwar menguasai pas.

Anonymous said...

tak lama lagi ustaz2 dalam Pas akan pupus atau paling senang akan dihapuskan sedikit demi sedikit dan yg akan tinggal para uztud2 yg boleh dan sanggup mengangguk dan geleng2 kepala dan cium tapak kaki nuar dan cina Dap...

parasit dah mula menguasai Pas

Berita dari gunung said...

Agaknya memang benar, usaha untuk buang ustaz2 dalam PAS akan terus berlaku, akhirnya tinggal MAT SABU untuk memimpin bila HADI merajuk membawa diri......

Anonymous said...

Adat menumpang...begitulah
Dia digunakan untuk tanding lawan calon besar Umno... Lepas tu kena pindah lagi...
Harap dia belajar dari pengalaman dijadikan alat......berterusan.
nik Aziz memang orang yg penuh muslihat...
End justify the means...

Hperancis

Anonymous said...

Anwar pastikan PRU 13..Hadi ,Sabu dan orang kuat Pas Kalah...melainkan Husam and the gang yg memang syndicate Abim ..namun Mahfuz dia tak kacau sebab ketokohan zero.bagi kerusi.. Parlimen .. Agar dia senang jadi PM..Kadiaq and the gang sokong belakang . Tapi dia Karpal and gang plus Nizar and Ambiga akan buat sesuatu... mereka dah bosan dan tunggu kaedaan yg tepat nak tebas..bukan susah sangat..dah banyak sangat kes menunggu...
Ini pun kalau BN tarik diri dari bertanding...perkara yg mustahil..

Anonymous said...

Banyak rahsia DSAI Karpal tahu. Senang jer, bila PR menang, DSAI akan jadi PM sebagaimana yg diperseujui oleh PR. Lim anak atau bapa akan jd TPM 2 sebab. hadi TPM 1. Rahsia DSAI akan terbongkar dgn hebatnya yg didalangi oleh DAP. DSAI akan tersungkur dan TPM 1 gagal dilantik sebagai PM menganggatikan DSAI sebab tak cukup sokongan ahli Dewan kerana majority dewan dikuasai oleh kafir DAP dan PKR. Maka Lim anak atau bapa akan menjadi PM bukan Melayu dan bukan Islam yang pertama di Malaysia. Itulah yg akan berlaku. Amaran dan peringatan sudah jelas, tapi kalau ada yang masih nak lingkupkan Agama dan Bangsa... silakan. Semua di tangan kita sendiri.

Anonymous said...

Sebenarnya ramai Melayu yg song DSAI dan PKR dah nampak jelas, tapi apakan daya.. sokongan seluruh jiwa dan raga telah dibuat, jambatan dgn UMNO telah dibakar, keji, nista, fitnah dan maki telah dihambur kepada seluruh UMNO. Maka nak tak nak terus sonkong DSAi dan PKR walaupun kini muka tebal dan malu dgn PKR dan DSAI yg serba serbi tak kena. Syabas kpd Melayu yg sokong PKR dan DSAI. Teruskan sokongan anda supaya nanti Nama anda akan terpahat dalam sejarah untuk ditatapi oleh generasi akan datang.

Anonymous said...

Dulu di era reformasi, ramai rakan- rakan serta saudara mara delat dan jauh telah memuktamadkan sokongan tidak berbelah bagi kpd DSAI. Bangga dgn peyertaan mereka dalam siri demonstrasi jalanan melawan Tun M serta kerajaan BN masa tu. mati hidup balik mereka bertekad tidak akan sekali-kali menyokong Bn yang zalim dan korup. Tapi kini suara-suara dan wajah-walah bersemangat reformasi itu semua telah lama layu dan gugur ditelah kerakusan dan kemunafikan DSAI sendiri. Generasi Ezam, Zul Noordin, Chandra Muzaffar dan ramai lagi telah berpaling arah atau sekurang- kurangnya tidak mahu dikaitkan dgn reformasi 1990an. Kini mereka diganti oleh generasi Azmin, Bard, Rafizi, Adam Adli yng entah di mana semasa era reformasi dulu. Pasti nanti generasi mereka juga akan layu dan gugur sebagaiman sebelumnya dan akan diganti pula oleh segerombolan org-org yang kecewa dan bermasalah akibat perbuatan dan tindakan sendiri.

Anonymous said...

Salam reformasi kepada semua. Eh! Ada lagi ke reformasi ni? Atau sebagaimana resmi alam, bukan dua alam.... Setiap yang baru pasti akan ada kemusnahan atau kebinasaannya melainkan hanya Allah sahaja yang kekal. Reformasi telah layu dan apa yg dilihat kini laungan reformasi hanya seperti melepaskan batuk di tangga. Hanya DSAI dan Nurul Izah sahaja yg nampak ebgitu bersemangat melaungkannya walaupupun tahu laungan reormasi mereka tidak lagi disambut penuh bersemangat sebagaimana era reformasi dulu. Malah semakin lama semakin layu. Siri Solat Hajat namapaknya pelan lama pelan menampakkan kemakbulannya. Namun hanya Allah sahaja yang maha mengetahui

Anonymous said...

Kerana DSAI, Hindraf, Dong Zhong, Namawee, Tian Chua, Eli Tanjang dan sebagainya yang telah lama mahu memusnahkan apa saja yg Melayu di muka Bumi ini telah berani menunjukkan belang mereka. Syabas DSAI dan tahniah kpd semua Melayu yg menyokong beliau.

Anonymous said...

Ustaz Nasya merupakan individu yg paling dihormati dan disegani oleh UMNO juga Harun Din serta Ismail Kamus. Tapi di mana mereka kini? Dan apa yang telah beraku kini kepada Shahnon Ahmad? Kenapa mereka ini semua tiada tempat di dada-dada akhbar terutama yg pro pembangkang. Atau nasib mereka kalau tak sama mungkin lebih baik sedidit dari apa yang telah menimpa Dr Hassan Ali yg disingkir semata-mata melakukan tindakan untuk menyelamatkan umat Islam di Selangor kerana tidak disukai oleh DAP dan PKR.

Anonymous said...

Aku telah bermimpi... DSAI dan LIM dua beranak sedang bermain puppet sementara wajah puppet tak ubat seperti Haji Hadi dan Nik Aziz. Sementara Karpal, Azmin, Husam, Mat Sabu, Mahfuz nampak gelak sakan. Ustaz Nasya dan Harun Din kelihatan sedih sementara kelihatan Dr Hassan Ali memegang gunting untuk cuba memutuskan tali yang mengikat kedua puppet tersebut.

Powered by Blogger.