May 5, 2012

"ANA SETUJU BUNUH KESEMUA POLIS" - KHALID ISMATH DITAHAN.








Peserta Mahasiswa BERSIH 3.0 Khalid Ismath yang hadir untuk memberi keteranganpagi ini ditahan polis sebaik tiba di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPPK) Kuala Lumpur.

Difahamkan, Khalid hadir untuk direkodkan percakapan berhubung status di laman sosial Facebook miliknya yang dikatakan menyokong tindakan supaya semua anggota polis dibunuh.

Khalid didakwa antara lain menulis: “Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan.”

Khalid bersama keluarga serta peguamnya tiba di IPPK kira-kira jam 10 pagi.

Khalid kemudian dibawa keluar dari IPPK dengan menaiki sebuah kereta pegawai penyiasat polis untuk ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras kira-kira jam 11.30 pagi.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairi Ahrasa ketika dihubungi semalam, mengesahkan penahanan tersebut.

Khalid sebelum ini mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.


24 comments:

Anonymous said...

aku bila jumpa kau kat mana...kau siap la kalid ismit ulam juburi... pukimak betul dia ni

Anonymous said...

Awas pak, jangan sampai semua polisi dibunuh. Nanti kalu ada apa masaalah di sini terpaksa import polisi dari Indonesia. Nanti semua polisi Indonesia pun dibunuhnya.

Waduuuuuh mampos gitu.

Anonymous said...

Statement yg di beri nanti ialah:

SAYA HANYA BERGURAU AJE..DENGAN INI SAYA DENGAN RENDAH HATI MINTA MAAF KEPADA SEMUA ANGGOTA POLIS DISELURUH MALAYSIA.

Anonymous said...

Ismith Ulam Raja ni memang keturunan 3 Abdul. ha ha ha padan muka kau.

Anonymous said...

Ismith Ulam Raja ni memang keturunan 3 Abdul. ha ha ha padan muka kau.

Anonymous said...

Ismith Ulam Raja ni memang keturunan 3 Abdul. ha ha ha padan muka kau.

usin said...

budusnya la khalid ismet ulam raja ni. agaknya kalau mak dia kena rogol nk repot kat sapa ye. repot sama tok kadi kot!!! hahahahaha

Anonymous said...

Haa.. Tu polis ramai kat depan mata tu tunggu apa lagi?? Bunuh la sorang2.. Ckp mengalahkan ultraman.. Ko ingat nk bunuh org tu senang mcm mkn 'aiskrim' dlm bilik air?

Anonymous said...

ALAaa lepas nii mkesti pdrm kasi dia makan free punya, percayalah. takpun mesti buang kes. hancurlah harapan nak tengok dia kena humban dalam penjara

Anonymous said...

tunjuk sekali la wey gmbr mak bapa dia....nak tgk sikit muka org tua bdk hinggus ni...

Anonymous said...

Inilah muka anak melayu yang otak letak dikaki.. Cakap tak guna otak.. Ingat nak jadi lawyer.. Dah pandai sangat.. Kalau dah pandai kenapa dok kat UiTM sahaja.. Ingatlah UiTM tu adalah rahmat dari kerajaan BN.. hendak tolong anak melayu.. Kalau tak ada UiTM tu maka, mungkin budak ni hanya menjual ubat kat kaki lima sahaja.. Tapi yang lebih penting, pihak UiTM kena pantau fakulti undang undang dia.. Saya percaya ini bukan isolated incidence.. Saya ada kenal penyarah di fakulti undang undang di UiTM sendiri yang anti governemnt.. Termasuk sistem perhakiman, polis dll.. Dinasihatkan mereka ini letak jawatan sahaja.. Tak malu gaji dsbnya dibayar oleh kerajaan..

Anonymous said...

Betul.. Keluar kat biodata dia dan krluarga dia.. Perangai macam ni mesti diajar oleh mak bapak dia..

Anonymous said...

mesti ramai polis yg mati masa dia sampai kat ippk. jgn dlayan kalo setakat buat statement minta maaf.. bg je hukuman yg setimpal. sama je kes ngan namiwee. dah bebas asyik duk kutuk kerajaan je

Anonymous said...

Bergurau biar bertempat ye Encik Khalid......nanti kerana pulut santan binasa,kerana mulut bdn dipenjara....

Anonymous said...

kalau lu boleh bunuh org, lu fikir org tak boleh bunuh lu ke? agak2 la kau nak berpolitik pun

Anonymous said...

kalau lu boleh bunuh org, lu fikir org tak boleh bunuh lu ke? agak2 la kau nak berpolitik pun

Anonymous said...

dia hanya nak lepaskan tension jer tu.....bini tak bagi aiskrim kat dia...bagi jer..baik lah tu...

Anonymous said...

Polis ambil keterangan je. Lepas ni bebas lah. Nasib baik lah ko. Kalau kat negeri Cina, dah lama kena hukum tembak je.

Anonymous said...

Padan muka kau setan, ni lah hasil dibesarkan oleh bapaknya menggunakan duit kohilal yang mmg disonglap oleh bapak beliau.

Padan muka kau ISMAT, dapat anak musibat, duit KOHILAL kau sebat, perangai anak ngan bapak sama macam SETAN. SIAL PUNYA KELUARGA MUSIBAT NI

About Us said...

orang macam nie senang je nak nengok 'lepas ludah jilat balik'.. tunggu moto dia hilang, ic hilang, takpun kena pukul.. gerenti cari polis buat repot... bukan minta... berdoa!!

Anonymous said...

shaul dah patut keluarkan result budak haramajadah nie. semua rakyat malaysia nak tengok samada anak haram nie memang bijak atau pun bongok.

Anonymous said...

nak bunuh polis...konon..
hakkk tuuihhh...kena soal siasat jer baru..telor trus hilang..naik pi dahi..samseng taik...apa pun tak boleh..

pejuang melayu said...

bangam puny akhalid.kou x layak nk jd peguam la bodoh...nt abis semua komunis kou pertahankan...bangsat punya budak

pejuang melayu said...

semua rakyat malaysia nak tengok samada anak haram nie memang bijak atau pun bongok...aku rasa natang budak beruk ni makan minyak itam kot kat fakulti dia,xpon natang ambiga tu dia punya pensyarah...nilah muka anak melayu yang otak letak dikaki...byk pensyarah yg anti krajaan..xmalu....ilmu tinggi akal x dak...kepada pembangkang,aku harapkan dlm pru ni korang terduduk di bawah anuar al juburi..khalid ismet aku harapkan kau kepala bertukar jd kepala beruk,senang ko nk gigit smua polis2...aku akan ingt smpai bil2 puak2 nkou buat apa pd polis,kou trajang polis,ko baling polis ko sumpah seranah polis...ko tau la nasib anak cucu nkou nt....kou tu patut kena p duduk dlm hutan tmpt xder polis,xder udg2,ko bebas nk buat apa...kou layak duduk dgn beruk2 dlm hutan dgn puak2 nkou

Powered by Blogger.