Apr 8, 2012

RIBUAN AHLI PAS PENANG HADIR.. PEMUDA PAS NEGERI UMUM SOKONG HASAN ALI!!








Ketua Menteri, Lim Guan Eng dianggap tidak berminat untuk membela nasib orang Melayu berikutan keengganannya untuk berjumpa beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Islam bagi berbincang mengenainya sejak mentadbir Pulau Pinang pada 2008.

Bekas Ketua Pemuda Pas negeri, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, bukan sahaja tidak mahu berjumpa, beliau yang mewakili 21 NGO Islam untuk menyerahkan memorandum pernah dihalau dari pejabat Ketua Menteri oleh Setiausaha Politiknya, Ng Wei Aik.


 
 



Beliau berkata, sehingga hari ini tiada seorang pun wakil Kerajaan DAP Pulau Pinang menghubunginya mengenai perkara itu.

"Saya berusaha membuat temujanji nak jumpa ketua menteri (Guan Eng) sejak minggu pertama pembangkang memerintah. Kita ada banyak soalan seperti apa nak dibuat oleh kerajaan negeri untuk memajukan orang Melayu di Pulau Pinang.






Sementara itu Presiden JATI Hasan Ali menyeru kesemua umat Islam tanpa mengira fahaman politik di Pulau Pinang menjadikan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) sebagai peluang untuk menyelamatkan serta melindungi hak keistimewaan Islam, Melayu dan institusi raja daripada dihapuskan oleh pihak- pihak tidak bertanggungjawab termasuk pembangkang.

Bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu juga menegaskan, undi mereka akan menjadi penentu kerajaan mana yang boleh dipertanggungjawabkan mempertahankan ketiga-tiga keistimewaan tersebut yang termaktub dalam Artikel 153 Perlembagaan Persekutuan.

 

 


Menurutnya, sebagai orang Islam mereka wajib mempertahankan ketiga-tiga perkara itu dan memilih pemimpin yang benar-benar dapat menyelamatkannya.

18 comments:

Anonymous said...

LGE memang tak ada masa nak jumpa wakil melayu.. Orang melayu yang ada di keliling dia pun semua yang pentingkan kuasa politik mereka sendiri sahaja.... tidak bersuara langsung.. Kesian melayu penang.. Dah hilang suara di negeri sendiri..

Anonymous said...

LGE ada masa pulak nak jemput dan jumpa 30 orang ahli Parlimen PAP dari singapura.. Apa guna jumpa mereka ini.. Masalah melayu dan islam tak dipandang..

Anonymous said...

Hidup CINA.. Mati MELAYU..

Anonymous said...

Kesian muka melayu.. Beri sangat kepercayaan kepada orang cina.. Inilah akibatnya.. Yang hairannya ahli ahli PAS masih terus memberi sokongan kepada orang cina dan PKR walhal mereka tahu kumpulan ini terus menyesatkan ketua mereka dengan janji janji manis di PUTRAJAYA.. bukan sahaja rakyat digulagulakan, pemimpin PAS pun digula gulakan sekali.. Sedap sangat je LOLIPOP anwar tu..

Anonymous said...

Teruskan hassan ali..hidup IMR..

Anonymous said...

Tahnah Melayu Penang yang menyokong puak puak nuar berahim.. Kalau masih tak serik, sokong lah puak puak yang memijak Islam dan menghina Islam.

Kepada semua Muslimin dan Muslimat di Pulau Pinag, tepuk dada tanya selera.

Hanya kamu sahaja yang dapat mengubah nasib kamu...

Aku bersyukur UMNO dipimpin oleh Najib dan bukan dolah bedaw.... hehhehe

Anonymous said...

Mana pi pecacai PR? Semakin lama semakin membisu.

Anonymous said...

Satu masa ini malaysia cina punya... Melayu balik kampung... Time will come glory of chinese ...

Anonymous said...

“Wahai orang yang beriman, janganlah kamu mengambil Yahudi dan Nasrani (kafir) sebagai sekutu (yang memimpin) kamu. Mereka (Yahudi dan Nasrani sebenarnya) adalah sekutu sesama mereka. Dan barangsiapa di kalangan kamu (yang beriman) menjadi sekutu bagi mereka, sesunggunya dia adalah sebahagian daripada mereka (Yahudi dan Nasrani). Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang yang zalim,” (Quran, al-Maidah: 51)

Anonymous said...

Pemimpin dan pengikut taksub PAS dah sesat..

Allah dah beri amaran di dalam quran.. Tapi mereka ini sengaja buat tak nampak atau faham apa yang dikatakandalam quran.. Lagi menyesatkan adalah pemimpin mereka.. Kerana mereka sedar akan amaran ini tetapi tidak mrnyampaikan kepada pengikut mereka.. Lagi menyesatkan apabila ketua mereka kata yamg mereka tak menyokong zionis tetapi boleh bekerjasama fengan yahudi dan nasrani.. Adakah ayat tersebut menyebut mengenai zionis atau yahudi dan nasrani.. Fikirlah sendiri..

A VOTE FOR PAKATAN IS A VOTE TO ISRAEL

Anonymous said...

Harap Pak Lah adalah bapa kesedaran malaysia..pasal dia nilah rakyat melayu islam sedar akan bahayanya bermain dengan api apabila kepercayaan diberi kepada cina..

Ibnu Sina said...

Habislah ko Anwar. Bila ada kuasa, bongkak dan sombong. Selamat Jalan Anwar!

ayie70 said...

Orang Melayu di Penang Harus BERSATUUUU...

kadiak said...

Bersatu melayu, islam dimartabatkan. Kenape melayu?bukan cina, bukan india? Bukan iban dan lain-lain, sebab malaysia majoriti islam adalah kaum melayu, biar kita mentadbir, sebab kita beragama islam akan membuat semua kaum tidak terpinggirkan jika umat islam mentadbir, islam itu adil. Tidak akan menindas sekiranye umat islam menghayati sebenarnye, barulah pejuangan islam diutamakan tidak mengira kaum bermula dr bersatu melayu, bukan fahaman asbiyah tetapi fomula ini membantu memartabatkan islam itu sendiri cth kalau peniaga melayu, kita bantu, kalau peniaga cina pun kita bantu juga, kalau peniaga india kita bantu juga, maknanye kita berurusan pd semua kaum tidak mengira ape, asal kan kita tidak melanggar syarak islam. Dan mereka menghormati islam, secara keseluruhan kita bersatu, jika majoriti umat islam dimalaysia tidak bersatu bertelagah dan menghina mencaci umat islam itu sendiri, bermakna tidak ada persefahaman. Musnah la martabat islam di muka bumi malaysia. Buang fahaman benci,dengki,dan fitnah.diharap wujud kongres duduk semeja membincangkan formula memperkukuhkan kedudukan islam dimalaysia, listkan senarai masalah yg berlaku tentang islam, dan listkan jln penyelesaian diluar kotak pemikiran.

pakwadin said...

yang sahabat kita yg. sorang tu dok harap kat paklah, paklah, punya pasai la yang sekarang ne kacau satu dunia, pak lah tak dak apa dah la ne, DSN yg. bertanggung jawab untuk membela kita org. melayu kusus nya rakyat malaysia am-

hangkedee said...

Jangan halap Pak Lah lah di tengah syok barang CINA maaa talak potong maa

Anonymous said...

Kami penduduk disempadan seberang prai dan kedah sangat berterima kasih pada Pak Lah kerana beliau telah membina beberapa jambatan yang mendekat kami antara Sbrg Prai dgn pekan di Kedah dan Projek Tebatan Banjir Kuala Muda. Tanpa Pak Lah tak mungkin kami menikmati semua ini. Nak harap PM2 lain apa tah lagi pembangkang.

Anonymous said...

Padan muka melayu penang! lain kali sokong la DAP! pasni ramai -ramai la nooo... pindah ke seberang sebab arga umah dah mahal!

Powered by Blogger.