Apr 16, 2012

KALUNG BUNGA - ULAMA PAS DAKWA TINDAKAN SISWA HINA ISLAM!!








Beberapa Tokoh Ulama' PAS kelihatan tidak senang duduk dengan sikap agresif Siswa Pro Adam Adli sehingga menyebabkan mereka sanggup membelakangi rujukan Agama malah lebih teruk mempertahankannya.

Kegusaran ini merujuk kepada tindakan Siswa yang mengambil pendekatan Agama Hindu mengalungkan bunga pada Potret PM Najib Tun Razak dan Menteri Pengajian Tinggi Khaled Nordin pada Perarakan Himpunan ANTI PTPTN baru2 ini.

Ulama' PAS menjelaskan, tindakan menegur dan membuat sebarang desakan terhadap mana2 pimpinan tidak salah di sisi Agama jika benar pemerintahan sedia ada dilihat zalim (kononnya). 

Akan tetapi perbuatan mengalungkan bunga lantas diarak sepanjang perjalanan menuju ke dataran dilihat bukan sahaja merosak akidah ummah malah menghina Agama Hindu ditambah potret tersebut merupakan seorang yang beragama Islam.

Kumpulan sayap Parti PAS itu mendesak agar pihak Pimpinan Tertinggi PAS menegur tindakan siswa yang dilihat semakin liar dan mengenepikan rujukan Agama Islam dalam melakukan sebarang provokasi.
 


 

20 comments:

Wanredone said...

Satu lagi AJARAN SESAT Ulama Pas .... Nik Aziz kata dibolehkan asalkan UMNO! Kalau Nik Aziz meninggal dunia nanti akan aku kalong dengan sekalong bunga gambarnya!

Anonymous said...

Mereka yabg terlibat dalam Demo ini bukan rakyat Malaysia ini komunis. Komunis mana ada agama.

Anonymous said...

Penat je aku sebagai salah seorang pembayar cukai melihat perkara ini berlaku. mana tidaknya duit kami digunakan untuk memberi mereka ilmu supaya pandai, cerdik, berwawasan dan mempunyai jati diri yg murni, tetapi di balas dengan perbuatan keji menghina sesama agama. kata belajar tinggi takkan ilmu asas agama pun tak de. dah lah nak mansuhkan pinjaman di mana agenda sebenarnya nak lari dari hutanglah tu. lepas belajar dapat gaji empat lima angka pun tak nak bayar sebab enjoy lebih utama. besok negara bankrupt depa buat tak tahu dan salahkan orang lain. masuk tadika pun guna duit. mati pun guna duit. nak senang dengan cara senang keee...

Adam, cepatlah mampus said...

JAdam BAdli ni keturunan yang paling hina dalam keturunan masyarkat Melayu. Pasal tulah perangai dia macam PARIA!!!

Anonymous said...

pendemo ni mana pernah bayar cukai pun sebab tiada pendapatan tetap,yg dia tau canang seluruh negara duit kerajaan duit rakyat,pernahkah terfikir para pendemo ni bahawa duit mak bapak dia tu hak mutlak dia, sebab mak bapak dia orang ni pun banyak lagi nak guna duit utk urusan lain

Kasturi said...

Kalau kita buat perkara yang sama kepada gambar dia macam mana.

Siap taruh nandek kat dahi. Apa pulak fatwa dia nak keluarkan.

Kita letak pulak kat tepi jalan, siap tabur bunga lagi.

HEBAT LAGI MASUK SEKALI GAMBAR BINI DIA. DIA TAKAN MARAH PUNYA...

Anonymous said...

CUBAAN MENDEWA2KAN PM
KALO KALANGAN ORG HINDU
IANYA SUCI
KERNA HARAPAN MEREKE
SUPAYA YG MATI MENJADI DEWA DI SANE

TP PM
MEREKE DEWA2 KAN
SEDANG PM TAK MINTA DI DEWA2 KAN OLEH PENGIKUT
APATAH LG RAKYAT
BELIAU TENTU NYER PENYELAMAN RAKYAT
NAMUN TAK MINTA DI DEWA2 KAN

drEveready said...

Assalamualaikum.
Dari sini, jelaslah di tahap manakah mentaliti mahasiswa-mahasiswa (layakkah????) tu. Bila bercakap tu bukan main berdegar, tentang aqidah, haq, zalim dan berbagai lagi rona kata yang berbunyi islamik. Tapi tindakan yang dibuat jelas tak melambangkan islam.

P/s: Panglima-panglima ludah, boleh ludah muka budak2 ni. Pastikan siap berkahak sekali. Terima kaseh.

Media Shah Alam said...

Shah Alam 500 bendera BN dibakar-terkini dan membakar hati..

Anonymous said...

AJARAN SESAT, SYIRIK DAN ROSAK AKIDAH....KASIHAN ANAK2 MELAYU ISLAM APA DAH JADI....AGAKNYA ESOK KALAU MAK BAPAK DIA MENINGGAL MEREKA AKAN CREMATE ATAU BAKAR....TIDAK MUSTAHIL KALAU MEREKA DAH TERPESONG DEK HASUTAN SYATAN DAN AJARAN SESAT....SELISIH 44 MALAIKAT....BERTAUBATLAH !

Anonymous said...

Mereka ini mempermainkan dan memperlekehkan agama hindu.. Inilah ajaran dari anwar ibrahim bapa mereka..

Anonymous said...

Baguslah 500 bendera bn dibakar.. Ini menunjukkan PR dah takut pada bayang bayang mereka.. Harap pihak BN dapat mengibarkan semula bendera bn ni..

Anonymous said...

Belajarlah baik baik kalau nak belajar free.. Dapat keputusan baik dalam SPM etc, boleh dapat biasiswa atau masuk public universiti dimana yuran pelajaran adalah minima.. Rakyat pembayar cukai pula akan reda bagi duit kepada mereka yang layak.. Ni belajar tak mahu bersungguh sungguh.. Tapi mahu orang yang bayar cukai tanggung dia belajar.. Sudah pasti yang bayar cukai akan cakap apa guna tanggung budak macam ni.. Disini tak kiralah samada budak budak ni penyokong kerajaan atau tidak.. Hanya yang layak patut dapat biasiswa... Baru negara akan maju..

Anonymous said...

Budak mahasiswa.. Negara mana yang ada bagi semua pelajaran diperingkat universiti secara percuma.. Kalau adapun sudah pasti negara itu adalah negara berpendapatan tinggi kerana rakyat dia bayar tax yang tinggi.. Adakah kita rasa Malaysia ni sebuah negara yang berpendapatan tinggi.. Janganlah nak jadi typical melayu.. Semua nak bantuan dan subsidi... Malulah sikit.. Kalau nak belajar percuma, usahalah lebih sikit.. Dapat keputusan baik dalam SPM etc.. Mesti kerajaan akan bantu bagi biasiswa terutama bagi kaum bumiputra.. Itulah kita tak mahu hilang kuasa.. Nanti baru tahu macamana nak compete dengan kaum lain... Adakah kita sudah bersedia..

said said...

sesat konon..dey macha2 sekalian..yang pemimpin korang sndiri gi kalung bunga kat batu caves wktu thaipusam tu macam mana plak?xsesatkah tu?opss..lupaa..najib kan 'dewa' bagi korang..apa pn die buat semua betul kan...?
kah kah kah

Anonymous said...

Ala, kalongkan je gambar dewa Al-Juburi yang siap ade nandek dulu tu. Kemudian kita tengok ape reaksi anjing-anjing dalam Fuckatan tu pulak......

Jangan lupe kalongkan macam dewa Al-Juburi tu dah masuk syurga dewataraya tau (dah mampus la maksudnya)...!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Orang melayu asyik cerita pasal pemimipin.. Memburukkan sesama semdiri.. Bukalah mata kita.. Fikirlah akan perjuangan parti dan untuk apa kita menyokong sesebuah parti... Adakah kita menyokong pemimpin beliau atau wadah parti itu.. Jangan nanti menang sorak tapi islam, bangsa melayu dan raja tergadai..

Anonymous said...

Pertama: Dalam ajaran Islam adalah dilarang sekali mendoakan kematian umat Islam kerana manusia ini adalah kepunyaan Allah. Walaupun dengan cara simbolik ia akan kembali kepada niat.

Kedua: Ramai yang mengatakan duit PTPTN adalah duit rakyat. Di Malaysia kita ada hampir 28 juta penduduk tetapi yang layak membayar cukai dalam linkungan 2 juta orang. Ada yang bayar, mungkin ada yang tidak bayar. Bagi yang sedang belajar jangan cuba guna ungkapan ini kalau ilmu masih cetek. Duit rakyat kalau tidak dilabur dan diusahakan dengan elok duit tidak akan berganda. Tolong belajar ekonomi asas 101.

Ketiga: Mahukan pelajaran peringkat universiti percuma? Bantulah dengan menjayakan program ETP. Sila baca buku ETP berwarna biru itu sampai habis sebelum berkata-kata. Negara yang paling maju pun seperti USA tidak memberi penajian percuma di peringkat universiti.

Malulah bergelar Mahasiswa bila pikiran dan pengalaman cetek.

Anonymous said...

Saya pun salah seorang yang pernah mendapat pinjaman pelajaran (kemudian nya ditukarkan ke biasiswa). Saya mohon pelajar yg terlibat dengan demo tersebut fikir 4 perkara berikut sebelum menyokong pemansuhan PTPTN;
1) Fakta menunjukkan peratusan pelajar Melayu yg cemerlang adalah rendah berbanding kaum lain. PTPTN dibuat untuk membantu pelajar tersebut mendapat kelulusan cemerlang supaya dapat ditukarkn ke biasiswa. Itupun ramai yg masih sambil lewa dan lulus cukup makan. Bayangkan kalau semuanya percuma, makin bertambah 'lewanya' pelajar Melayu dan saya khuatir gred pelajar Melayu makin menurun.
2) Perbelanjaan pengajian tinggi adalah sangat besar kosnya. Cuba kita fikirkan sampai bilakah kerajaan mampu menbiayai kesemuanya. Takut nanti perbelanjaan lain diabaikan kerana nak menampung penbiayaan pengajian tinggi.
3) Pinjaman pelajaran yang saya perolehi dahulu termasuklah juga belanja yuran dan perbelanjaan harian. Dengan adanya duit tersebut ibubapa saya tidak perlu mengirim duit belanja bulanan. Tambahan pulak kami bukanlah dr keluarga yang berada. Kalau dimansuhkan PTPTN, mungkin yuran pengajian percuma, adalah ada peruntukan untuk wang saku? Jika tiada bukanlah itu merupakan satu beban kepada keluarga kurang mampu.
4) Saya bimbang kualiti pengajian akan menurun, maklumlah semuanya ditanggung oleh kerajaan dan risau kerajaan terpaksa membayar kos tinggi untuk pensyarah dan kelengkapan. Pensyarah yg baik akan lari disebabkan gaji yg kurang menarik serta kelengkapan yg lapuk.
Cuba ambil masa dan fikirkan perkara tersebut. Mahasiswa sepatutnya sudah mampu menaksir dan berfikiran secara rasional tanpa dipengaruhi oleh org lain yang mempunyai agenda dan kepentingan sendiri.

Anonymous said...

Duit cukai yang aku bayar ke gomen tiap2 tahun, lepas tu disalur untuk PTPTN dan dipakai oleh student2 yang macam ni memang aku tak halalkan... belajar bagi free pun belum tentu dapat result terbaik... bodoh dan sombong tak dengar nasihat... aku jamin yang melalak2 ni pun bukan CGPA 3.0 pun...

Powered by Blogger.