Apr 30, 2012

JURUKAMERA TV AL HIJRAH.. "PERUSUH BERSIH 3.0 NYARIS2 BUNUH POLIS!!"








Atas dasar kemanusiaan, jurukamera TV AlHijrah, Mohd Azri Mohd Salleh mengetepikan keselamatan diri dan membantu seorang anggota polis yang diserang sekumpulan peserta perhimpunan pada Sabtu lepas.

Akibatnya beliau sendiri menjadi mangsa serangan kumpulan "pengganas" terbabit sehingga terlantar di Unit Rawatan Rapi Hospital Kuala Lumpur dengan 15 jahitan di kepala, selain lebam di beberapa bahagian badan.

Menceritakan pengalamannya kepada Bernama, di sini, Mohd Azri berkata beliau sedang membuat liputan di hadapan kompleks membeli-belah Sogo di Jalan Tuanku Abdul Rahman kira-kira 4 petang apabila melihat peserta perhimpunan membaling pelbagai objek ke arah sebuah kereta polis.

"Mereka baling macam-macam termasuk batu menyebabkan kereta terbabas dan langgar tembok Sogo. Mereka kemudian serbu kereta itu dan menyerang anggota polis di dalam kereta tersebut.

"Mereka serang bertubi-tubi. Saya tengok anggota polis itu sudah pengsan jadi saya datang untuk leraikan sebab saya takut mereka akan terus pukul sampai dia mati," katanya.

Akibat tindakannya itu, kumpulan perusuh terbabit menyerang dan memukulnya bertalu-talu sekalipun beliau sudah terjatuh termasuk ada yang menggunakan topi keledar.

Mohd Azri berkata beliau akan membuat laporan polis selepas ini dan tidak menolak kemungkinan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terlibat.

Ini kerana katanya, rakaman wajah individu berkenaan berjaya diperolehinya.

8 comments:

SyedAbuSayyaf said...

Mai la jenguk-jengok kat blog ni jugak...sempoi punya dok ada...

http://syed-abu-sayyaf.blogspot.com/

Anonymous said...

saman penganjur dgn gantirugi yg setimpal hati (puashati) akan meredakan kesakitan yg dialami dan mendoakan atas kamu semoga cepat semboh, manakala bagi orang yg teraniaya hanya Allah sahaja yg mengenalinya.

Anonymous said...

mereka ini spt binatang buas....
binatang belaan nik aziz dan anwar..Ya Allah,hancurkanlah puak2 ini dari bumi Malaysia..

Pakcu Rantau Panjang said...

Pakcu dah agak perkara ini akan terjadi....tapi dengan senang dia orang salahkan polis puuuuun....

Anonymous said...

aku cadangkan ngo semua yang anti bersin supaya membuat tindakan berikut :-
hantar memorandum kepada suhakam, bar counsil membantah dan menyatakan betapa kecewanya rakyat terhadap keganasan yang dicetuskan olih kumpulan pendemo semasa demo bersih yang baru berlaku. mendesak bar counsil memecat keahlian lawyer2 yang terlibat dengan demo bersin kerana keganasan yang telah pendemo lakukan. mendesak nwar berahi dan azmin bertanggungjawab di atas rempuhan olih puak pendemo. sekiranya ini mereka tidak lakukan, bermakna mereka sampai bilapun tidak ikhlas dalam memperjuangkan hak asasi dan hak orang awam yang cintakan keamanan. memorandum juga hendaklah dihantar kepada pejabat peguam negara dan badan kehakiman agar kumpulan demo bersih ini dituduh dan dihukum dengan sewajarnya.
ingat bukan mereka sahaja yang mempunyai hak bersuara - rakyat majoriti juga mempunyai hak bersuara.

kadiak said...

Yes aku setuju teringin gak nak berdemo ni geram gak aku

Anonymous said...

Beginilah halnya kalau babi-babi kuning terkepas dari hutab. Nyondol tak tentu pasal. Dia peduli apa pasal undang-undang. Mana babi-babi kuning ni tahu hormat undang-undang. Sebabnya kepala B.A.B.I ( Bro Anwar Bin Ibrahim)sendiri tidak tahu patuh pada undang-undang.

Anonymous said...

BABI DAN ANJING GILA YG MERUSUH PADA 28/4 MIMANGLAH DAH GILA PON, YG AKU MUSKIL DAN SEMUA ORANG AWAM HENDAK TAHU IALAH; RUSUHAN BEGINI AKAN MENJADI LEBIH GANAS PADA MASA-MASA AKAN DATANG DAN DIDALANGI BAPAK BABI DAN ANJING GILA.

SUDAH BEBERAPA SIRI KEGANASAN, NAMUN KERAJAAN SEPERTI TIDAK MAHU BERTINDAK TEGAS!!!APA YG KERAJAAN BEGITU LEMBUT KEPADA SYITAN MINORITI???ATAU BEGITU TAKUT DGN KETUA PEMBANGKANG, ANUAR JUBURIT, LGBT, BAPOK TUA.

SIA-SIA PULUHAN LAPORAN POLIS DIBUAT, KERANA TINDAKAN BERKESAN TIDAK DAPAT MEMBENDUNG KEGANASAN DARI TERUS BERLAKU......

Powered by Blogger.