Apr 13, 2012

"HARAM BACA AKHBAR BAHASA MELAYU!!" - ARAHAN GUAN ENG BUKTI DAP RASIS.








Amaran Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng kepada 84 buah sekolah jenis kebangsaan Cina (SJKC) di negeri itu supaya berhenti melanggan akhbar arus perdana berbahasa Melayu merupakan satu perbuatan rasis yang menghalang perpaduan rakyat.

Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Azwanddin Hamzah ketika dihubungi salah seorang wartawan akhbar Utusan menjelaskan, amaran tersebut akan membawa kesan buruk kepada rakyat keseluruhan terutamanya dari segi perkauman dan cintai bahasa kebangsaan.

"Bagi saya, amaran ini merupakan bentuk rasis dan hasutan secara halus bagi membenci bahasa Melayu, sedangkan ia adalah bahasa kebangsaan negara.

"Tidak sepatutnya Guan Eng berbuat sedemikian yang hanya akan membentuk generasi muda di SJKC membenci bahasa Melayu dan secara tidak langsung kepada orang Melayu," katanya.

8 comments:

Anonymous said...

pas suka la dgn musibat kepala rasis nie...

tahniah melayu pas dan pkr...
tak lupa jugak kepada melayu dap...

masa akan tiba jugak untuk awan menjadi merah...

masa tu melayu petualang semua korang jgn lari ok...

pejuang hamas...

Anonymous said...

melayu dalam PAS & PKR tak nampak benda ni , apa yg diorang nak cuma undi saje dan kemaruk nak kuasa aje.
semuanya tak de telur nak komen.

Anonymous said...

melayu dlm pas pkr takan nampak benda ni..sebab asyik seronok dok menjilat bontot si cina kapiaq harbi ni.
semoga anak lim kit sial dan kuncu2 spesis manusia pemakan bangkai ni akan berkubur...ALLLAH HU AKHBAR!

Anonymous said...

Melayu umno bn jangan cakap aje pandai.. Bila PRU13 nanti tak turun tolong kempen dsbnya.. Semua nak harap ada wang baru boleh kerja.. Tak ada wang tak mahu kerja.. Buang lah sikap ini untuk PRU13 nanti.. Turunlah beri sokongan dan anggaplah ianya perjuangan untuk agama islam dan bangsa melayu..

Anonymous said...

BN jangan terpedaya dengan helah PR.. Mereka ini masih cuba untuk menggunakan faktor tuduhan anwar liwat untuk mendapat undi simpati.. Lebih baik senyap mengenai hal ini pada waktu PRU13 nanti.. Banyak lagi benda yang boleh jadi modal.. Penyelewengan, bantuan israel, sokong israel, pleuralisme dsbnya.. Mungkin juga mereka menggunakan proxy dalam umno sendiri untuk membangkitkan hal ini dan mendapat undi simpati..

Melayu Atas Pagar said...

UMNO itu Wadah. PAS pimpinan Fadzil Noor pun Wadah. Islam itu Aqidah. Anwar Ibrahim ape kejadah? Fuckatan ... Anak Haram Jadah...!!!

Adi Kencana said...

Jap lagi PAS akan melompat bela LGE. Mana boleh org kutuk Khalifah PAS!!

AMBIGA PERANGAI MACAM ORANG MABUK KELUAR BAR. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

Anonymous said...

Hanya akhbar melayu yang menyiarkan berita raja raja melayu diperlekeh..

Powered by Blogger.