Apr 1, 2012

AMBIGA TAK PUAS HATI!!? - NGO MELAYU LANCAR KEMPEN ANTI GAY & LESBIAN!!








Jaringan Melayu Malaysia (JMM) akan melibatkan sekolah-sekolah dalam kempen antiseks bebas lesbian, gay, bioseksual dan transeksual (LGBT) anjurannya.
 
Presiden JMM Azwanddin Hamzah berkata, sebanyak 30 sekolah di semenanjung bersetuju untuk turut serta dalam kempen menentang gejala LGBT yang semakin menular di seluruh negara.
 
 "Gerak kerja telah dilakukan hampir sebulan untuk melibatkan pihak sekolah dan ada PIBG (Persatuan Ibu Bapa dan Guru) serta guru besar yang telah bersetuju untuk menyertai program ini," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program anti LGBT di Sekolah Menengah Kebanghsaan Miharja, Cheras di sini.







Azwanddin berkata, SMK Miharja merupakan sekolah pertama yang berganding bahu dengan JMM dalam kempen anti LGBT dan menerusi program ini diharap dapat memberi kesedaran kepada pelajar sekolah ini mengenai gejala LBGT
 
Beliau berkata, selain itu ibu bapa juga harus disedarkan mengenai isu ini dan sentiasa mengambil tahu dan memandang berat berat kegiatan anak-anak mereka
dengan rakan sebaya.

8 comments:

Anonymous said...

Good job

Tun Teja said...

1. I hope JMM is capable of of communicating to students how to explain the action of LGBT is performed. Focus more on the negative consequences of LGBT in the long term effect, as well as in the aspect of Islamic perspective point of views.
2. In Singapore, just two years ago the group called AWARE hold sessions to young teenagers in schools in the subject 'Health Education". However, as a consequence, more students became more interested in the subject of G & L and some wild behaviours seen among the students used profanity in their angers and curses. Finally the group AWARE was quoted responsible for the bad effect, the group was not accepted in schools to organize their sessions. Syllabus were slightly revised and modified.

kadiak said...

Aku sokong anti lgbt nyahh kan semua golongan sonsang dan tak bertamadun, virus sonsang manusia semua sejagat, mudah jer buat kerosakan nak baiki kerosakan amat payah, fikir fikirkan lah.

drzawawianz said...

agree t vision of JMM but outcome depends on who n content of t programme...ustaz n medical profesional should involve..anyway good to start.

Anonymous said...

It is a high time to have sex education in school.. However, it needs modification to our culture and religious belief.. It is better for the youngster to know what is right and wrong rather than we assume they know.. But in fact more harm is made..

pakwadin said...

Yang polis pun satu tangkap saja ambiga tu, takkan dia kebai sangat

Anonymous said...

Start with a simple basic human needs for sex- more or less on sex education- don't start with adults level- the kids may get confuse- sex talk within the family circle is always a taboo in Msia especially to the kids- that's why its always good to start with basic sex education.

Anonymous said...

Tak faham..

Kalau gay dan lesbian tu salah disisi undang undang malaysia.. Kenapa tak tangkap sahaja orang yang menyokong benda macam ni.. Bukankah ini bersubahat.. Kalau dalam kes bunuh, rasanya bersubahat pun boleh kena hukum.. Kenapa tak dalam hal sebegini.. TREAT IT AS A CRIMINAL ISSUES.. Kalau undang undang ni dah tak ada, baru diaorang boleh melalak nak promote lesbian dan gay dan free sex dsbnya.. Tapi rasanya kena bawak masuk parlimen dulu baru boleh diluluskan.. JADI KENAPA TAK BAWAK MASUK PARLIMEN DAN TENGOK PUAK MANA YANG SOKONG DAN BANTAH..

NAK TENGOK APA KATA PUAK PAS DALAM HAL INI PULAK.. HA .. HA..

Powered by Blogger.