Mar 11, 2012

NIK AZIZ HINA PEJUANG PAS - "BURHANUDDIN AL HELMY AMAL FAHAMAN SESAT!!"







Politik Melayu yang merupakan sebuah Bangsa Peribumi Malaysia jika difikirkan pada ketika ini semakin Kritikal. Lebih kritikal lagi apabila Orang Melayu sendiri tidak mengikhtiraf Bangsanya sendiri. Apa hebatnya Bangsa Melayu ini jika dibandingkan dengan Bangsa lain? 






Malah Diktator PAS Nik Aziz sendiri telah menyalahgunakan kuasa dan pengaruhnya menyesatkan pengikut2 beliau dengan menjelaskan tidak perlu memikirkan langsung soal Bangsa Melayu kerana ianya tidak akan disoal apabila Mati kelak.

Tidak perlu mengikhtiraf Melayu kerana bangsa ini tidak ditulis dalam kalimah Allah menerusi Al Qur'an mahupun Hadis.

Jika difikir sekali, mungkin dakwaan Nik Aziz itu benar. Akan tetapi kita lupa bahawa Bangsa Melayu merupakan satu2 nya bangsa di muka bumi Allah ini yang 100% menganut Agama Islam. Carilah bangsa2 lain. Malah bangsa Arab sendiri terdiri daripada penganut yang beragama Yahudi dan Kristian.

Nik Aziz bukan sahaja tidak cerdik dalam membicara isu ini, malah bakal meruntuh kubu Islam yang dibina Umat Melayu sejak sekian lama di bumi bertuah ini. Kenyataan Nik Aziz bakal memperlihatkan kesan berlakunya gejala Murtad yang dirancang bagi memecah monopoli Islam sebagai satu2nya Agama Utama Bangsa Melayu.

Ini kerana beberapa Pendakwah Kristian sedang rancak memurtadkan Bangsa Melayu di Negara ini bagi memastikan kebebasan beragama itu ditafsirkan tanpa sedikitpun batasan dan kekangan Agama Allah.




 Nik Aziz juga secara tidak langsung menghina kata2 keramat yang dilafazkan Presiden Pertama PAS Prof. Dr. Burhanuddin Al Helmy. Beliau secara terang2 an menerusi ucapan2 nya telah berulangkali menyebut 'Umat Melayu' dalam membawa perjuangan berhaluan kiri sebelum kemerdekaan Negara.



"Bersatulah Umat Melayu menggenggam perjuangan Merdeka. Berpegang teguhlah Umat Melayu bertalikan Syariah Allah dalam berdepan dengan kekejaman penjajah British." 
  Burhanuddin Al Helmy.

 
Umat Melayu - PAS menerusi kenyataan Nik Aziz tidak mengikhtiraf Bangsa Melayu.

Syariah Allah - PAS berdusta dengan umat Islam di Negara ini yang sekian lama taat setia kepada Parti ini setelah bukan sahaja tunduk pada tekanan DAP yang menghalang perlaksanaan Enakmen Syariah, malah mengherdik tindakan bekas Pemimpin yang diantaranya Hasan Ali kerana mempertahankan Enakmen tersebut. 

Nik Aziz pernah mengeluarkan 'fatwa' bahawa Perjuangan UMNO yang dirujuk Perlembagaan Parti menerangkan soal perjuangan Agama, Bangsa dan Negara itu sebagai sesat. Ini kerana Islam tidak boleh diseru memperjuangkan Bangsa Melayu menerusi Ucapan2 Pemimpin Parti Pemerintah ini.

Maka secara tidak langsung fahaman Bekas Presiden Pertama PAS ini juga dianggap beliau sebagai sesat?





Usahlah beriya2 mahu mengangkat Pemimpin ini yang dakwa mereka semakin dilupakan akibat putar belit sejarah perancangan UMNO. Jikalau sekadar mengingati nama, akan tetapi memusnahkan perjuangan beliau, PAS dilihat sama seperti mengikhtiraf perjuangan Pemimpin2 Komunis dan Penjajah2 yang lain.

Anwar dilihat lebih hina secara tiba2 mengikhtiraf Burhanuddin Al Helmy kerana ketika di dalam UMNO memuja Tunku Abdul Rahman sehinggakan mencium potret Bapa Kemerdekaan ini dalam satu Majlis sekitar tahun 1997. Manusia ini sanggup membunuh Agama Islam itu sendiri demi kuasa politik peribadi.


Apa kesudahan politik Umat Melayu ini? Semakin rendah mertabatnya. Jangan merendah2 mertabat Bangsa Melayu yang sebenarnya menjadi benteng kekuatan Islam di Negara ini. Kerana purata peratusan sejak zaman penjajahan mengesahkan, 100% Umat Melayu itu beragama Islam. Satu rekod luar biasa kurniaan Allah terhadap Bangsa ini.




Akan tetapi, apa nasib bangsa Melayu pada hari ini dan masa hadapan kelak. Satu2 nya tiang kekuatan Bangsa ini di Negara kita iaitu Politik kini sedang retak. Samada ia bakal kembali teguh atau terus tumbang pada PRU13 kelak.

Bagaimana ianya mampu diselesaikan. KLIK DI SINI untuk baca dan fikir pandangan mantap. KLIK DI SINI. ANDA MESTI BACA. Ianya satu idea Luar Biasa hasil nukilan seorang Pemimpin Muda dari sebuah NGO Islam. KLIK PADA ENTRY TERTERA. ANDA MESTI BACA dan sebarkan.



7 comments:

Adik Sayang said...

Generasi Muda Terengganu Generasi Terbodoh Sepanjang Zaman
(Saya ada bukti kukuh)
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=32381
2 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28065.html
3 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22146
4 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3155



Mahasiswa2 Malaysia Bodoh2 Dan Tolol2
1 ~ http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=31913&postdays=0&postorder=asc&start=0
2 ~ http://forum.mykmu.net/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=65445
3 ~ http://mforum.cari.com.my/viewthread.php?tid=639811
4 ~ http://www.utaraonline.net/v4/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=22139#486542
5 ~ http://www.sabahforum.com/forum/sabah-malaysia-international-politics/topic28011.html
6 ~ http://www.selatanonline.net/v1/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3151
7 ~ http://www.ehoza.com/v4/forum/forumdisplay.php?270-Isu-Semasa-2011&s=63a289413c17d2b7384748ad617318aa

belang said...

aku rasa yg bijak2 dah tak mahu g ke blog busuk tranungkite. Yg ada dlm tu semua syok sendiri. Aku post ko sokong. Ko post aku sokong.

Semua org lain buat semua bodoh, salah dll tp bila suruh buat sendiri jadi kelu, bengap plak otak tu nak pikir. Kebykan yg ada kat situ pon hidup makan hasil bini...hehe..tu pun nasib baik bini keje kerajaan kalo tak pakat pakai cawat la puak2 ni.

talklessdomore said...

tak awak ngerti ini -_-

http://www.centplay.com/affiliate/affiliate_900/
http://www.centplay.com/affiliate/affiliate_900/
http://www.centplay.com/affiliate/affiliate_900/

Anonymous said...

Bangsa melayu pun tak perlu orang macam ni aziz ni.. Sesat lagi menyesatkan... Cuba fikir sikit... Berapa ramai orang bukan melayu kat negara ni yang beragama islam.. Tak ramai ... Dan berapa ramai yang berbangsa melayu yang bukan agama islam.. Hampir semua kecuali yamg telah dimurtadkan.. Terima kasih kepada PR.. PAS pun ada sahamnya jugak.. Dengan kata lain kekuatan agama islam dimalaysia ni bergantung kepada kekuatan oramg melayu.. Nik aziz jadi mb pun sebab orang melayu.. Kalau boleh dilucutkan melayu dia, sudah tentu tak boleh jadi mb.. Ni pun dah jadi mb sebab faktor melayu pun tak nak turun turun.. Jadi jika kita harus berbangga dengan bangsa kita, barulah kita boleh berjuang untuk bangsa, agama dan negata kita...

Anonymous said...

Harap bangsa / orang malayu tak akan mengundi nik aziz lagi... Buat apa hendak mengundi orannf yang tak bebangga yang ianya adalah melayu.. Dia mungkin akan berbangga kalau lahir sebagai bangsa cina..

Anonymous said...

Bangsa melayu harus bangun menguatkan bangsanya sendiri.. Jangan harap bangsa lain di malaysia untuk mempertahankan hak melayu... Lagi merampas hak melayu adalah...

Anonymous said...

Zostac w domu oraz zaoszczedzic pieniazki, rozrywki przez internet z bliskimi. Sporo osób korzysta z tychze konsol jako formy zabawy. Wielu konsol obecnie istnieja osiagalne do odwiedzenia gry przez internet z odmiennymi. Zdolasz równiez pogadac z bliskimi w czasie zabawy. Ustepowac w koszty przez przebywanie w domu i funkcjonowania w rozrywki. Sprawdz gre przed pozwalasz wychowankom grac. Upewnij sie, ze wydaje sie byc odpowiednie dla ich wieku, czytajac recenzje i inne szczególy odnosnie zabawy internetowego. Czasami weryfikacja nie wystarczy, zas najkorzystniej jest sprawdzic, co inni posiadaja do powiedzenia odnosnie zabawy oraz esencji jego. Graj w rozrywki sposród maluchami. To swietny sposób, aby otrzymac wiecej wiadomosci na temat swoich dzieciach oraz katalogów interesów. Podczas dzialaniu wspólny biznes jak ten ze swymi maluchami, jest to byc moze takze na doskonale rozmowy. Bedzie mozna dostrzec i wesprzec przy ich rozwoju umiejetnosci. Sprawdz, czy posiadasz obszar [url=http://www.gryziko.pl]gry[/url] w gry online ze ma program lojalnosciowy. Wolno otrzymac równoczesne rabaty dzieki gry, co wiecej prenumerat czasopism gier. Moga one tez nagradzac tobie poboczne pieniazki dzieki gospodarki uzywanymi grami. To byc moze pociagac koszty finanse, aby sie zapisac, lecz rekompensaty dolaczyc blyskawicznie jesli sie tam czesto. Jesli nie zaakceptowac jestes pewien, lub gra bedzie pracowac na komputerze, czy nie zaakceptowac, odwiedzic "mozna uruchomic go" strone. Po pobraniu fajna strona stanie sie ustalic, badz dopelniaja wymagania dla konkretnej gry. Jesli nie zaakceptowac beda sklonni dzieki mysli sciaga cos, pamietaj, iz zdolasz po prostu usunac jego po uzyskac wiadomosci, jakie wymagasz. Naprawde ekscytujace, jak przy grze online byc moze wydawac sie specjalnie dla ciebie, przeczytaj swoje opinie poprzednio zakupem. Rozrywka przedsiebiorstwa staraja sie, by pierwotnego gry wygladaja kuszaco, podczas gdy tak naprawde, to jest przykre to wrecz straszne. Skorzystaj sposród Internetu, aby znalezc recenzje lub poprosic znajomych, którzy grali w gre. Zwracaj uwage dzieki to, jak wiele gotówki nastolatek spedza dzieki rozrywkach przez internet. Produkty ów nie zaakceptowac istnieja niedrogie oraz niejednokrotnie jest mozliwosc zakupu wieksza ilosc dodatki przy samej grze. Ustaw miesieczne oraz roczne limity w liczba gotówki, które mozna wydac w gry przez internet. Poza tym, rozmawiac sposród dziecmi na temat budzetowania. Jesli odczuwasz, kiedy push up, powinno sie rzeczywiscie, zwazajac na dól, zas w nastepnej kolejnosci odwrócic osi przy ustawieniach operowania. Co poniektórzy osoby po prostu nie zaakceptowac czuje sie inspekcje osi sa poprawne, kiedy przyjmuja gry online. To znaczy proste do odwiedzenia hodowli. Sporo komputerów daje szanse odwrócenia systemy kontroli przy rozkladzie obszarze.

Powered by Blogger.