Mar 8, 2012

ISMAIL KAMUS SELAR TERESA KOK KETUAI MESYUARAT HAL EHWAL ISLAM SELANGOR!!








Mungkin berbeza dengan Hasan Ali, Ismail Kamus dilihat sewajarnya tampil secara lebih terbuka mengkritik PAS Selangor akibat kegagalan memantapkan membawa Urus Tadbir Negeri berlandaskan Al Qur'an dan Sunnah. 

Ini adalah susulan kenyataan beliau yang tidak akan memberi fokus untuk bergiat aktif dalam merebut atau bertanding apa jua portfolio Politik atas faktor kesihatan.






Maka beberapa teman rapat beliau yang juga Pimpinan2 kanan PAS yang bergiat aktid sewaktu beliau memegang jawatan ADUN Gombak Setia sebulat suara  telah mendesak bekas ADUN Gombak Setia itu bertindak menegur dengan cara yang lebih 'berkesan' dan tidak hanya bercakap di belakang semata2.

Mereka menjelaskan Ismail Kamus sememangnya kesal dengan tindakan Pimpinan PAS Negeri yang tunduk dengan keputusan Kerajaan yang tidak memilih ADUN2 Parti tersebut memegang jawatan Exco Hal Ehwal Agama Islam.

Ia dilihat agak keterlaluan dan mengiyakan usaha Dato' Dr. Hasan Ali yang sentiasa cuba melaksanakan Enakmen Syariah walaupun dihalang dalam pelbagai bentuk yang akhirnya, gagal dilaksanakan.

"Kita (PAS) boleh bertolak ansur dengan mereka dalam semua perkara sehinggakan sanggup menangguhkan seketika perlaksanaan Hukum Hudud dan Qisas. Nak utamakan persamaan. Akan tetapi jikalau Enakmen Syariah sedia ada pun ditentang untuk dilaksanakan, ia sebagai bukti DAP sememangnya anti Dasar Islam."



 


Malah puak2 berhaluan kiri dalam Parti (Parasit) telah mengadakan Kempen Besar2 an mereka mengambil kesempatan memfitnah Pemimpin yang menyokong perlaksanaan Dasar Syariah sebagai AGEN UMNO bagi menaikkan rasa benci dari kalangan ahli.

"Agak BODOH jika dilabel Agen UMNO. Kerana dahulu kita menentang UMNO kerana dasar ini (Syariah). Sebaliknya hari ini kita didakwa Pro UMNO pula."

Mereka menerangkan pandangan ini sebenarnya disuarakan oleh Penceramah Bebas Ismail Kamus sendiri yang khuatir PAS akan tersasar jauh dari perjuangan jika terus menerus mengikut rentak politik Pakatan yang memisahkan Dasar Syariah dalam mengaplikasi Urus tadbir Negeri.

"Apa fungsi PAS? Yang dahulu menjadi JUARA dalam menegakkan Dasar Syariah. Kini bukan sahaja gagal, malah tidak lagi memimpin Pengurusan Portfolio Hal Ehwal Agama. Mana dakwah PAS?"





Lebih khuatir apabila dikenalpasti terdapat arahan yang mendakwa segala mengurusan dalam menjalankan Operasi Syariah mengikut Enakmen melibatkan Premis mesti diadakan Mesyuarat Khas yang turut disertai Pemimpin DAP Negeri terlebih dahulu kononnya bagi mengelak percanggahan.


"Lebih baik diberi jawatan itu kepada Teresa Kok jikalau urusan Perlaksanaan Enakmen Syariah pun mesti melibatkan Pemimpin mereka seperti TERESA KOK. Kerana sudah pasti ianya tidak akan sama sekali dapat dilaksanakan mengikut Enakmen Syariah. Telah terbukti 4 tahun pemerintahan Pakatan, tak pernah satu pun mereka setuju. INI FAKTA JELAS. Tidak pernah dalam Sejarah berlaku situasi sedemikian."






Pimpinan Kerajaan Negeri Selangor mewakili DAP seperti Ronnie Liu dan Teresa Kok merupakan antara yang menentang Tindakan Hasan Ali melaksanakan beberapa Enakmen Syariah termasuklah mengurangkan penjualan arak di kawasan Shah Alam dan membuat serbuan Pusat2 Perjudian.

Ianya turut disokong oleh Pemimpin NO. 1 Parasit PAS Selangor, Khalid Samad yang turut menyelar tindakan Hasan Ali.

Sebelum ini, Ismail Kamus turut menegur tindakan berkenaan isu Skandal Elizabeth Wong. KLIK DI SINI  untuk baca paparan komen beliau.




12 comments:

Anonymous said...

Demi kerana parti maka pemimpin parti PAS telah bertuhankan pemimpin parti DAP.hine sunggoh....

Anonymous said...

kat Johor bila, Chua Jui Meng kata dia kini telah kenal Islam berbanding dalam BN..maka puak-puak PAS pun highlightkan kata-kata tu dengan penuh bangga..dan di Pulau Pinang bila LGE sebut tentang khalifah Umar Abd Aziz, maka puak-puak PAS rasa bangga....seolah-olah orang-orang tu dah masuk Islam...tak senonoh betul perangai orang PAS ni..pandai tak boleh diikut..bodoh tak boleh diajar.

Anonymous said...

Memang diaorang bangang....

Anonymous said...

Ikut je buntut DAP.. Pakatan apa ke bangang mcm gini.. Syabas ustaz ismail dan sahabat2nya..

belang said...

yg presiden x kenal mana besi mana bukti, yg timbalan presiden tak kenal mana bini sendiri mana bini org walaupun nama sama, yg naib presiden tak pas spm pon dorang angkat... abis mana tak kena kencing dgn anwar dan lge?

Anonymous said...

assalam,
tentu ustaz ismail dan sealiran kecewa dgn situasi sekarang ini. begitulah juga perasaan pemimpin2 islam umno dan ahli2nya bila diketahui PAS lebih rela bersatu dgn kafir harbi berbanding dengan sesama islam. mungkin inilah balasan allah kepada mereka. akan tetapi ustaz2 ikhlas dari PAS tak perlu risau kerana ini bukanlah lagi hukum had dan batas Allah(hududullah). mereka masih boleh dimaafkan Allah SWT dengan syarat, mereka perlu meminta maaf pada umat islam m'sia terutamanya pemimpin2 dan ahli2 islam umno kerana memfitnah dan berkeras tidak mahukan perpaduan sesama islam. bukankah begitu hukum al-quran atas kesalahan sesama manusia? bolehkah ustaz2 ulama' bukan parasit PAS melakukannya? wallahualam. tk

Anonymous said...

DAP memang nak selamkan(benamkan dalam air)orang islam yg sememangnya dalam kelemasan.Orang islam sekarang ini taraf buih sahaja ini yg CJM,LGE,LKS faham,mereka hadis,orang islam taraf buih ini hanya dengar cerita tapi tak faham bahasa.

Anonymous said...

Ustaz Ismail Kamus wajar menyatakan pendirian beliau secara vokal dan diplatform peringkat tertinggi dan bukannya mengomel dibelakang pintu..berpakat denagan ulama2 sebenar seperti Dr Haron Din...tentang kepimpinan tinggi Pas secara terbuka..barulah org akan hormat dgn pendirian ulama sebenar..tapi berani ke diorg ni buat camtu? takut hilang kedudukan dan wangringgit kot?

Anonymous said...

Harga minyak turun rm1 jika PR menang... Dulu 15 tahun dulu untung minyak rm30billion, sekarang untung minyak rm90 billion...itu kata anwar ibrahim...

Dia ni hidup zaman dulu lagi ke... Sekarang semua dah naik harga.. Barang barang, gaji, urusan pentadbiran, jaga jalan dll.. Habis mana nak dapat duit bayar ni semua... Itulah anwar... Mungkin hanya beri fakta satu belah sahaja.. Orang kurang akal akan fikir betul apa yang dia cakap... itulah modus operandi dia..

Jumpa menteri minyak sana sini... Itu pun modus operandi dia nak tunjuk dia banyak kenalan antarabangsa dan semua sokong dia.. Tapi orang orang tu semua agen amereka dan israel.. Samalah macam dia..

Anonymous said...

Penyokong perjuangan Islam, eloklah join UMNO. UMNO tak pernah ubah dasar perjuangan Melayu, tapi sbnrnya perjuangan UMNO utk umat Islam sbb di Malaysia ni Melayu majoritinya penganut Islam. Mamak pun dpt tempiasnya (blh ngaku Melayu). Riduan Tee pun tak segan silu kutuk Melayu sbb Cina Islam pun dh macam Melayu.

blahlah dari PAS, masuk UMNO. Jgn asyik diperbodoh dgn PAS yg makin dungu!

Anonymous said...

Anuar memancing kita dgn umpan yg cukup cantik dan menarik..harga minyak turun, tol, itu ini percuma, gaji naik.kilang Lynas ditutup. penjawat awam di perkecilkan,.wah best nya, sangat best.kalau termakan umpan ni..macam ikan lah kita nanti habis tercekik..jangan menyesal apabila Ugama, bangsa, negara di gadaikan oleh si Anuar
Sanggup kah orang Melayu tengok Lim Guan Eng, Teresa Cock, dan keling2 pariah PKR makin kuat kuasanya di negara kita???

sinip said...

Mendukung mereka yang akan membawa manfaat bagi rakyat.

Powered by Blogger.