Feb 17, 2012

TERKINI - EDITOR SAHKAN ANWAR PEMEGANG SAHAM AKHBAR 'THE JERUSALEM POST'!!









 Akhbar terkemuka Israel, The Jerusalem Post menerusi penulisnya, Michael Ordman menyambut baik sokongan Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap segala usaha yang dapat menjamin keselamatan negara haram itu.




 




Ordman yang diiktiraf pemikirannya oleh Jerusalem Post kerana prihatin terhadap teknologi bagi menjamin kelangsungan Israel berkata, beliau secara peribadi gembira dengan kenyataan yang dibuat Ketua Pembangkang itu.




 





“Dari segi politik dunia, secara peribadi saya suka dengan berita bahawa Ketua Pembangkang Malaysia mengiktiraf Israel ketika ditanya sama ada Anwar bersedia membuka hubungan diplomatik dengan Israel,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagaimana dipetik dalam entri terbarunya bertajuk We have lift-off yang ditulis pada 6 Februari lalu, di laman web Jerusalem Post, http://blogs.jpost.com.

Ini bukan kali pertama ‘lidah’ Israel itu memuji Anwar kerana pada 20 Mac 2008, akhbar sama menerusi rencana bertajuk Anwar Ibrahim: Malaysia’s Future Prime Minister?‘ turut menyanjung Ketua Pembangkang tersebut.


 



Pada 26 Januari lalu, akhbar The Wall Street Journal menyiarkan kenyataan kontroversi Anwar yang menyokong keselamatan Israel apabila berkata: “Saya menyokong semua usaha untuk menjaga keselamatan negara Israel.”

Kenyataan itu mendapat kecaman pelbagai pihak tetapi Anwar menegaskan pendirian tersebut dibuat berdasarkan penyelesaian dua negara dalam isu Israel-Palestin, konsep yang ditentang Pas dan majoriti umat Islam.


Lagi Artikel Berkaitan (Klik pada tajuk dibawah) :-

  

20 comments:

Nam Ron said...

Dalam rangka lawatan ke Timur Tengah, Anwar telah pun menemui pemimpin-pemimpin dunia Islam dalam mengiratkan persaudaraan seperti pemimpin Islam tersohor di dunia, Sheikh Yusuf Al-Qardawi dan juga Khalid Mish'al di Doha, Qatar…selain bertemu dengan Perdana Menter Recep Tayyip Erdogan dan kabinet beliau, Ketua Bank Pembangunan Islam, Dr Ahmad Muhammad Ali, pendokong tegar Palestin, Sheikh Abdul Qadir dan juga Secretary General OIC, Ekmeleddin Ihsanoglu.
Ini bermakna dengan pertemuan tersebut selain dalam rangka mengiratkan lagi sillaturrahim, maka tuduhan parti Umno dan juga kerajaan bahawa Anwar adalah kawan, penolong dan talibarut Israel terlucut dengan sendirinya.
Rakyat Malaysia harus sedar bahawa Anwar masih lagi pemimpin dunia Islam yang menyokong penuh pergerakan membebaskan Palestin dan juga beliau adalah pemimpin dunia Islam yang bekerjasama erat dengan pemimpin-pemimpin dunia Islam yang lain.
Dengan proses kebangkitan rakyat Tunisia, Mesir dan Libya di mana pengisian dari revolusi ini adalah diisi oleh orang - orang Islam yang ada kaitan dengan gerakan Islam, kita bolih rumuskan ianya selari dengan usaha yang dibawa olih Anwar di Malaysia. Walaupun Parti Keadilan Rakyat bukannya parti Islam, tetapi dengan perjuangan untuk keadilan sejagat, hak - hak kemanusian, 'transparency' dan 'accountability', yang mana ini adalah nilai-nilai Islam yang murni itu sendiri. Apatah lagi bilamana usaha ini dapat gandingan Parti Islam Malaysia, PAS. Rakyat Malaysia berbilang kaum pula tidak perlu bimbang kerana nilai - nilai sejagat dan juga Islam ini jugalah yang diperjuangkan olih gerakan - gerakan pembaharuan di seluruh dunia sekarang ini sehingga terhasilnya revolusi arab, di benua Arab.
Oleh itu, masyarakat Islam di Malaysia yang beraspirasikan Islam dalam memerintah sebuah kerajaan tidak perlu sangsi dengan Anwar, malah hendaklah yakin dengan Anwar dalam menegakkan dan memerintah negara dengan beraspirasikan nilai-nilai Islam ini. Dengan itu janganlah kita terkongkong dengan mentaliti jumud, yang mana Islam adalah Melayu dan Umno penyelamat bangsa melayu!

Anonymous said...

alahhhh...manusia ni lidah bercabang...lain org lain benda yg dia ckp...skrg dah terkantoi ...lidah terbelit sendiri...

joehan said...

hahaha..oi namrom..ko ni xpnh bkk youtube ke...ko tgk jaw tun m n jaw nuar..jaw nuar berbelit2..die mmg penyokong israel..penyokong penggunaan kalimah Allah n penyokong islam plural..

ko tgk plak jaw tun m ms wawancra dgn bbc..org bbc tu tnye psl die anti semitik..tepat padat n jelas die bg jaw kt org bbc tu..ko bkk utube..ko nilaikn sndri jaw2 nuar..terbukti lidah die bercabang!

Anonymous said...

NAMRON NI HASIL DARI DIDIKAN ZIONIS...

AMIK SI BENGKOK AL JUBURI KO SIMPAN DALAM MULUT KO...

KAMI TAK LAYAN AGEN AD DAJJAL KAT SINI...

PEJUANG HAMAS...

Anonymous said...

[url=http://buy-viagra-uk.webstarts.com]buy viagra uk[/url] - GZLGQLGIIEQE - viagra for sale without a prescription , http://buy-viagra-uk.webstarts.com

Phoenixx said...

rajin ko menaip ea bangsat ... org mcm ko ne mmg bangang laa kawan .. da terang2 ANUGAYWAR tu menyokong keselamatan israel jahanam tu , ko nak putar belit fakta pun tak guna laa bodoh ... sanggup jadi pencacai si bangsat tu ..

Anonymous said...

Keyakinan aku pd Anwar hanya satu:

Kote bengkoknya tetap akan hidup walau pun otaknya dah hancur. Anugerah tuhan katakan.

Bab2 lain illek!

anak melayu said...

babi bangsat celaka kau nam ron macam babi hutan sondol belakang anuar al juburi

Anonymous said...

nam ron mungkin boleh jawap kenapa ramai kwn2 anwar pro israel,al gore soros dan sebagainya dan kenapa anwar sering ke luar negara berjumpa dengan mereka?????nam ron macam tahu apa yang dibincangkan antara anwar dan pemimpin2 tersebut ntah2 sekadar temu bual biasa dan anwar diterima untuk berjumpa mreka sebagai KETUA PEMBANGKANG DI MALAYSIA..BUKAN SEBAGAI PEMIMPIN MALAYSIA....

Anonymous said...

Tak faham faham ke.. Anwar ni memang kaki putar belit.. Samalah dengan politik dia dalam PR.. Dengan DAP cakap lain dengan PAS cakap lain.. Itulah personaliti dia.. Fikirlah sendiri..

Anonymous said...

sebagai bekas penyokong setia anu'war nie...namron, anda patut berhenti menjilat xxx anu'war nie..fikir secara logik dan realistik..kalau benci bn atau umno sekalipun (mcm aku dulu)...jgn gadaikan negara dgn memuja bakal pm(jika jadi)yg satu dunia dah lihat cerita pornonya dan menjadi seorang munafik yg dibenci oleh negara islam sekarang....
memng benarlah kata atuk aku...hebatnya die buat fitnah dan memburukkan orang...maka tuhan akan buka dan bogelkan maruahnya..so namron, tak payah dibela dan simpati dgn anu' nie...aku sememangnya sangat malu nak ber'PM kan manusia mcm nie

enol said...

Nam Ron terlalu menjulang pemimpin agung beliau dengan hujah dan fakta yang tidak dapat dinafikan.

Namun jauh disudut hati saya menafikan bahawa Anwar pemimpin Islam sejati. Sekiranya beliau pemimpin Islam sejati, dan jatuh bangunnya demi Islam sudah pasti dia tidak akan menubuhkan PKR sebaliknya menyertai PAS. Mungkin dengan menjadi ahli PAS akan menyekat peluangnya untuk menjadi PM tetapi bukankah perjuangan ISlam itu tidak perlu disandarkan kepada pangkat dan harta.

Mempertahankan ketelusan PKR dan Anwar itu sendiri merupakan satu pembohongan yang nyata, sebagai rakyat yang bodoh selok belok politik, saya sangat berharap Anwar dapat menunjukkan jam Omega semasa diminta berbuat demikian. Begitu juga dengan bersumpah, bukan mencari segala dalil menafikan keperluan bersumpah. Penuhi tuntutan rakyat bodah macam saya ini dan kemudiannya ajarlah kami kaedah sebenar berdepan dengan situasi yang Anwar lalui. Bukankah menjadi kewajipan bagi seorang muslim memenuhhi hajat saudaranya selagi tidak bercanggah dengan syara'? Atau saudara Anwar ini tergolong dalam golongan yang tidak boleh diterima sumpahnya?

Hati saya sangat mencintai perjuangan PAS namun sejak bergabungnya PAS dengan PKR dan DAP, saya cuba mencintai UMNO, kerana biarpun hodoh perangai dan rupa UMNO, akhirnya dia memperjuangkan melayu dan memperjuangkan melayu itu juga secara tidak langsung mempertahankan Islam, mungkin dari sudut kepentingan luaran Islam sahaja tanpa rohnya, tetapi lebih bagus daripada melacurkan Islam untuk keuntungan peribadi.

Anonymous said...

Nam Ron, adakah kalau berjumpa dgn pemimpin2 dan ulamak2 Islam di Timur Tengah bermakna Anwar menjalinkan silaratul rahim yg erat atau membuktikan bahwa beliau di terima sbg saorang Islam sejati. Itu mungkin dulu sebelum beliau memberi sokongan kpd keselamatan Israel, tapi skrg selepas mempertahankan Israel adakah pemimpin2 Hamas, Dr Yusuf Qardawi dan sbg nya akan menerima beliau sbg sahabat Islam. Menyokong kedaulatan dan keselamatan Yahudi Israel adalah haram dlm Islam masihkah ulamak2 dan pemimpin2 Timur Tengah akan bersetuju dan terima Anwar lagi? Terlalu percaya dan taksub dgn Anwar hingga kenyataan nya yg bertentangan dgn Islam pun nak dinafikan, maka hanya Allah saje yg dapat tolong anda.

durisawit said...

Namron ni aku dapat rase kn, org kuat aljubri.. Org paling hampir ngan aljubri.. Ko x payah cover la.. Kalo da mlacur kn agama, tggu saat yang Allah da janji kn!!!

Anonymous said...

Kalau tak silap Nam Ron ni pernah menjadi salah sorang penulis di Utusan satu ketika dulu. Dulu aku respek dgn tulisan2 dia. Tapi setelah kebangkitan Anwar al juburi, dia telah menghilang dari media cetak dan tup-tup dia muncul semula untuk mempertahankan tuan dia ni. Aku nasihatkan agar Nam Ron tak perlu berhujah secara intelek untuk meyakinkan para blogger di sini dgn hujah2 lapok yg anda berikan. Aku sendiri faham politik Anwar. Walau ape saja yg dilakukan oleh Anwar di serata pelusuk dunia Islam dan Barat untuk meyakinkan perjuangannya menegakkan Islam di sebelah sini, tetapi aku lebih yakin Anwar Ibrahim telah merosakkan agama, bangsa dan negara dia sendiri. Orang luar boleh di perbodohkan tetapi bukti dan rekod peribadi nya yg sudah rosak dan buruk akhlak tak boleh di terima langsung. Aku sudah tidak yakin dgn perjuangan Anwar walaupun masih ada orang seperti Nam Ron yg sudi diangkat menjadi pencacai.

Anonymous said...

Saya bukanlah pengikut UMNO JAUH sekali PKR...mulanya saya berminat jugak dgn PAS...tp saya mula menyampah bila PAS bergabung dgn DAP dn PKR. Sbb dulu ckp UMNO kapir kerana bergabung dgn MCA dn MIC...lah nii sapa kapir ????
Tentang Nuar, saya lgsung tk respek..lgsung tkde tokoh pemimpin yg akan berjasa kpd Malaysia tp yg akan menjahanamnya serta ugama Islam.

Anonymous said...

bodoh piang la Nan Ron tu,,Nuar ke sana pasal lidah dia dh berbelit!!nak lepaskan lidah..mcm biasa la nuar akan hulur tengkuk!!!Sesumpah la katakan!!!Sesumpah yg perlu disumpah2,,laen tarak!!pandai plk tu..mmg dasar pembelit,,kaki pusing..org tkde keje mcm dia nih pe lg nak buat..debat n demo..tu la kje dia...pd Tok JIb..jgn dilayan org yg tk de prinsip nih,,tkde pegangan..ikut sedap mulut dan ikut hukum akal.....

Anonymous said...

aku dulu merupakan penyokong dn pengundi pas..dalilnya,,perkarangan umah aku,,telah aku jadikan pusat tarbiah pas!!tp kini...dulu aku turut sama mengkafrikan umno kerna begabung dhn mic n mca..tp skrg!!!akibatnya..pejuang islam spt Hassan ali dipecat!!!dimana landasan perjuangan pas!!!aku mohon maaf kerna dulunya aku mengkafirkan penyokong UMNO,,akibatnya!!!kg aku 2 imam sembahyang jumaatnya,,,2 imam dlm nikah kahwen..tk perlu menziarahi si mati jika idupnya penyokong UMNO..tk perlu sembahyangkan jenazahnya!!!sembelihan haiwan dr kalangan UMNO..haram dimakan!!!nauzibillah....aku sedar dn insaf!!! dn pd kawan2 penyokong pas,,apa lg pkr n dap!!sedar2 laa...inshaAllah!!

Anonymous said...

Nam ron. Kesian kau. DAH TERANG ANUWAR SOKONG ISRAEL. JGN NAK PUSING LA

Anonymous said...

Sejak penyingkirian DSAI dari parti dan kerajaan aku maseh mencari cari jawapan nya MENGAPA . Cuba kau bayangkan Tun Dr Mahathir menjemput nya dengan "RED CARPET " ke dalam UMNO [ terus menjawat ketua Pemuda UMNO ] di asuh nya bagaikan seorang ayah yang membela nya dari usia kecil hinggalah kedewasa , dan akhir nya di buang begitu saja. Sudah pasti si anak ni melakukan sesuatu perkara atau dosa besar yang ta boleh kita terima. Mengapa anwar di buang begitu sahaja? mengapa? jawapan nya bukan lah kerana soaal sebalik kain atau seluar dalam nya , bukan kerna soaal dia na hapuskan kuasa mahathir bukan ...bukan ...bukan ...aku amat sayang pada anwar ,dalam masa dulu aku kagum dengan personliti nya \pr nya amat hebat.
Tapi kini aku dah tahu jawaapan nya , Mahathir singkirkan dia kerana dia merupakan satu ancaman kepada Ugama , bangsa dan Negara.
Dia terlalu rapat dengan Amerika dan yahudi, mungkin ada di antara korang ni ada degree dan Phd , cuba korang pikirkan masa 1998 duit kita tengah jatuh tindak tanduk anwar hanya mengikut telunjuk IMF seolah olah na pinjam kat sana , ini menunjukan taraf pemikiran di tidak kretif [ PENDEK AKAL ] dia ta ada idea bagaimana na berhadapan dengan masaalah ni mengikut cara yang tersendiri , seperti mana Tun Dr Mahathir yang mempunyai cara yg tersendiri cuba kalau dia yang jadi PM masa tu dah pasti lah kita melutut kat IMF , di mana masa tu LTH ,LTAT , PNB hancus. Aku rasa ni lah sebab sebab nya dia di singkirikan dari UMNO , aku setuju dengan pendapat kaawan kita napa dia ta join PAS aje lepas di singkirkan kalau BENAR BENAR DIA seorang yang membela islam dan melayu? aku yakin dia ni talibarut kuasa asing yang kini berhajat untuk menguasai lalauan selat melaka untuk menyekat pengaruh China, Aku yakin kira nya dia berjaya jadi PM Malaysia [ Na'au zubillah hi minzalik } di satu masa nanti , kalau amerika ta memerlukan nya lagi dia akan di jatuhkan dengan alassan yang sama - sakandal seks nya, percayalah.

Powered by Blogger.