Feb 24, 2012

PUAK PARASIT PAS DAKWA MUFTI PERAK BALACI BAWA PENGARUH SETAN!!







Jika diimbas kembali Peristiwa di Selangor pada tahun 1997 di mana Mufti Selangor Allahyarham Datuk Ishak Baharom telah dipecat kerana didakwa  bertindak mengarahkan pihak JAIS mendakwa beberapa golongan wanita Islam di Negeri tersebut yang menyertai Pertandingan Ratu Cantik. Mufti tersebut mengarahkan Wanita2 Islam ini dibicarakan dibawah Enakmen Syariah. Siapa kata atas sebab ini Allahyarham dipecat? PAS..





PAS antara parti yang terawal tanpa soal selidik terpekik menyalak mencerca Kerajaan Negeri Selangor pada ketika itu Fasiq. Sampaikan kejadian Jerebu yang turut berlaku di Negara ini pada ketika itu difatwakan PAS sebagai Bala yang telah diturunkan Allah atas pemecatan tersebut.





Hari ini, PAS dilihat berbeza. Mungkin akibat persekitaran politik yang berbeza, prinsip tersebut dibuang. Bukan sahaja menyokong perlaksanaan Enakmen Syariah tidak digunapakai, perhinaan membabi buta PAS 15 tahun dahulu terhadap Kerajaan BN dilakukan mereka, malah dipertahankan. Merujuk pemecatan Hasan Ali setelah 'rimas' dengan tindakan tegas beliau memperkasa perlaksanaan Enakmen Syariah Negeri Selangor.

Lebih aib, Parti ini pula turut menghina Mufti yang bersekongkol dengan Bekas Pemimpin PAS yang dipecat bernama Hasan Ali.

Mufti Perak Tan Sri Harussani diherdik sebagai Mufti balaci yang ditutup pintu imannya membawa lambang syaitan menyokong Perjuangan Hasan Ali. Bayangkan. PAS kini secara terbuka tampil menghina Mufti. Didakwa Mufti Perak ini mesti diturunkan takhtanya kerana telah terpesong. 

Mana2 Tokoh Ulama' yang tidak bersetuju dengan Pakatan akan diherdik sebegitu rupa. Walhal Mufti ini sewajarnya dijadikan rujukan atas tauliah yang diikhtiraf tokoh2 Ulama' Negara, akan tetapi diherdik dari kalangan umat PAS sendiri.

Sanggupkah Hadi Awang sanggup membiarkan dosa2 ditanggung sendiri demi kuasa politik?


Lagi artikel berkaitan (Klik pada tajuk di bawah) :-

4 comments:

Anonymous said...

Berita terbaru...

Azizan akan umumkan yang dia akan lantik exco dari kalangan BN... dia juga akan menyokong bendera biru masa PRU13 nanti.. Sabotoage dari dalam bagi menolak PR supaya tak bersubahat dengan israel.. Insyallah dipanjangkan umur dia..

A vote for PAS is a vote for ISRAEL..

Anonymous said...

Bacalah petikan dari mohd firdaus... Bekas timbalan ketua menteri 1 pulau pinang..

Anwar memamg celaka nak hapuskan ekuiti melayu dan memang kuku besi mempergunakan orang lain bagi mencapai hasrat menjadi PM..

Anwar sedar melayu bodoh sebab pasti tetap akan sokong dia walaupun apa dia buat pada mereka kerana melayu tak pernah kisah dan tak fikir pasal masa depan.. Melayu hanya fikir pasal diri sendiri pada masa ini sahaja.. Terbalik dengan cina yang berfikiran panjang terutama pasal pendidikan anak anak mereka dan socioekonomi mereka.. Itulah kalau kita teNgok ramai cina duduk rumah teres aje tapi simpan duit hantar anak belajar oversea.. melayu pula lebih penting hidup selesa di rumah banglo tapi tak berduit... Nak harapkan bantuan kerajaan sahaja hantar anak belajar ke university terutama ke luar negara.. Cakap itu memang tugas kerajaan.. Mana ada kerajaan lain yang buat macam ni terutamanya memberi kelebihan kepada satu bangsa spt yang tertulis dalam perlembagaan.. Nanti bila dah hilangbaru menyesal sebab kalau tengokkkan cina lebih pandai dan layak dari melayu untuk mendapat bantuan jika mengikut merit..

Melayu tak berapa pandai.. Sebab itu mudah termakan cakap cakap politik tapi lupa apa yang dia akan rugi kalau melayu hilang kuasa.. Melayu akan hilang semua hak termasuk hak pendidikan dan tanah....

kuku besi itu tiada yang baru dari anwar.. Itulah cara dia jatuhkan ghabar baba dan lain lain masa dalam umno dulu.. Menggunakan proxy.. Itulah anwar

Anonymous said...

Awatlah hampa ne korang ajak sangat,dah la Agama tonggang langgang-menari dengan bini org, kena tangkap kalwat dgn bini org last2 mufti pun hampa hampa pelekeh sampai macam tu, yg. hampa jadi balaci Israel/yahudi tu hampa tak kesah-hampa ne memang la HAPRAK Khalid,Mahfuz,Badrul kalau tak tau makna HAPRAK tanya hampa punya Mahaguru Ayah Anuar Ibrahim.

Anonymous said...

sial punya pas..celako..celako..celako...!!!

Powered by Blogger.