Feb 8, 2012

ISMAIL KAMUS PELIK PAS BELA SKANDAL ELI WONG - 'HASAN ALI TERUS DIHINA..!!'







Tindakan PAS Pusat mendesak Hasan Ali melepaskan jawatan sbg. ADUN Gombak Setia dibantah ramai dari kalangan Pimpinan PAS Kawasan DUN tersebut.

Malah mereka juga hairan dgn sikap Pimpinan Tertinggi PAS Pusat yang tidak berkesudahan terus menerus mengambil sikap seolah2 ada sifat dendam terhadap bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor itu.





Sehinggakan bekas ADUN Gombak Setia sebelum ini iaitu Datuk Ismail Kamus diasak mengeluarkan kenyataan pada kadar segera menafikan beliau tidak hadir dan tidak terlintas untuk hadir ke rumah Hasan Ali pada malam pemecatan baru2 ini.

Kepimpinan PAS kini semakin Diktator mengawal setiap kenyataan sahabat2 Hasan Ali dari kalangan Ulama' PAS sehingga tiada ruang untuk memberi sebarang pandangan melalui akhbar rasmi Harakah, yang dahulu dijulang sebuah Media Bebas.






Beberapa rakan yang hampir dengan Ismail Kamus turut serta kesal dengan tindakan Kepimpinan PAS yang apa yang perjelaskan Hasan Ali sebagai Parasit Parti menghedik dan mengaibkan Bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu sejak sekian lama hingga hari ini menggambarkan seorang Pemimpin yg tidak berakhlak dan rendah moral.





Walhal jika difikirkan kembali tindakan Hasan Ali yang dakwa mereka cuba melaksanakan beberapa dasar yang dilihat mesti dilaksanakan bagi seorang yang diamanahkan seorang Pemimpin Islam. Ianya merujuk kepada Sekatan penjualan arak dan perniagaan judi secara tidak terkawal serta pembentukan Unit Selamatkan Akidah bagi menghindar gejala Murtad.

Alasan aspek penyampaian yang salah dan memburukkan parti ini tidak setimpal dengan tindakan yang dilakukan Kepimpinan baru PAS Pusat yang dari awal sudah mengaibkan serta menghina Hasan Ali sehingga berakhir dengan pemecatan.




Beberapa Pemimpin PAS kawasan Gombak juga mencabar PAS Pusat bertindak menyatakan pendirian lebih tegas terhadap Exco Kerajaan Negeri Selangor Elizabeth Wong yang jelas tlibat dlm kegiatan tidak berakhlak, jauh berbeza dgn Hasan Ali.

Akan tetapi agak janggal dan jijik ada juga Pemimpin PAS yang mempertahankan Elizabeth Wong untuk kekal berada dalam barisan Kepimpinan Negeri Selangor. 

Hasan Ali yang mahu melaksanakan Enakmen Syariah untuk memastikan masalah masyarakat di Negeri tersebut bebas bergaul dan berhibur tanpa batasan dan merujuk Agama yang akhirnya, akan berdepan dengan masalah seperti yang berlaku pada Elizabeth Wong. Namun sehingga hari ini, Enakmen Syariah yang sedia ada langsung tiada ruang untuk dilaksanakan malah dihalang.



Artikel Berkaitan (Klik pada tajuk di bawah) :-





13 comments:

Anak Lenggong said...

Pemimpin dan Melayu PAS sekarang ini umpama saekor kura-kura yang berani mengeluarkan kepala pabila tiada kelibat orang..mereka cuma berani bersuara sekiranya ianya melibatkan cerita Umno dan puak yang tak sehaluan dengan mereka. Sekiranya isu melibatkan PKR dan DAP..mereka akan terus membisu ataupun jalan paling ringkas adalah dengan mengatakan itu isu ataupun pendapat peribadi...Ini lah nasib pabila melayu PAS sanggup menggadai maruah dia dan tiada jati diri dengan membiarkan diri mereka dijadikan sebagai barua..pacacai..tunggul mati serta kuli batak dan kaldai tunggangan muar brahi dan kit siang anak branak..ITU PUN MELAYU PAS MASIH TAK SEDAR DIRI LAGIII

Sebuah Perjuangan said...

salam saudara, maafkan saya mengganggu..
saya dari Laman Izz's sekadar ingin bertanya status pautan saya kepada blog saudara seperti yang saudara maklumkan tempohari. tq

maaf sekiranya mengganggu
lamanizzs.blogspot.com

Anonymous said...

..mengaibkan pabila timbul semula kisah gambar bogel Eli Wong ..orang2 Islam yg. masih menyokong entah apa ayat nak dikatakan ...Ustad Hassan Ali pun dipecat serta difitnahkan ..Kami ahli2 Pas dan rakan2 PKR juga dah tawar hati dengan bentuk perjuangan macam ini ..PRU 13 nanti nampak nya kalih sahaja lah ...jauh lebih sokong UMNO/BN dari menyokong Pakatan ....Bye bye pakatan !

Anonymous said...

kekadang kesian pun ada pd Melayu hari ini....nasib baiklah saya pun Melayu, kalu tk dh lama saya sorak2 kaum sebegini...Islam itu indah dan jelas tp diputar belitkan demi untuk keuntungan undi politik dunia...sepatutnya Islam itu diutamakan untuk keuntungan saham akhirat, Ulamak2 politik terus mencaci sesama Islam walhal jelas, kafir mengafir, hina menghina tiada dlm Islam....Siap sedialah kamu ulamak2 politik sesungguhnya HISAB KAMU LEBIH BERAT BERBANDING KAMI...

Khatib Koyan said...

Itulah kalau kamu memilih Pemimpin yang Jahil. Maka kamu akan diJahilkan, kecuali mereka2 yang berilmu dan beriman kepada Allah swt.

Renung-renungkan lah.

PAS sedang memperkuatkan parti mereka dengan memperbanyakan orang2 yang jahil dalam arus kepimpinan Tertinggi sesuai dengan strategi Anwar.

Harapan sekiranya dapat berkuasa seluruh dosa dan nodanya dapat di BERSIHKAN oleh mereka2 yang sealiran denganya.

Namun Allah swt yang akan menentukan segala Qadaq dan Qadar.

Berjuta lagi Umat Islam di negara ini yang masih waras berfikir. Bukan hanya sekelompok ahli PAS & PKR yang riak dan sombong.

Anonymous said...

setuju sgt dgn Khatib Koyan... hamPas hanya berminat dgn penyokong mereka yg jahil, tak berpengetahuan atau bahasa kasarnya 'tak sekolah' sbb senang nak diperkudakan @ dibaruahkan @ dibalacikan sedangkan pemimpin2 ni sebenarnya munafiqun taraf hina..elok sgt tu...penyokong bebal dan pemimpin munafiq...

Anonymous said...

Muka surat depan suratkhabar indon besok..

PKR, the main opposition party in Malaysia who might be in power after 13GE is sponsoring a criminal who is wanted by Malaysian Police and is sponsoring him to break the Indonesian law by knowingly asking him to over stay in Indonesia..

Ini menunjukkan mereka ini semua sanggup buat apa sahaja untuk tujuan politik... Oh ye, mana EW menghilang few days ni..

Anonymous said...

Sedarlah PAS, kembalilah bersatu dengan UMNO untuk memperjuangkan wadah yang satu...atau anda akan kecundang dalam PRU 13.. Kami tidak selama-lamanya boleh ditipu..

nonbal said...

Yaa, kelihatan agak janggal sejak akhir-2 ini dikampung saya dan dikampung-2 sekitar. Para penyokong PAS yang sejak sekian lama memulau majlis UMNO, kenduri malah sembahyang jumaat, kini telah mula kembali untuk bersama-2 seperti dahulu. Mereka tidak menyatakan sokongan secara terbuka (mungkin malu) terhadap kerajaan tapi mereka bertindak seolah-2 merasa bersalah dan ingin kembali seperti dahulu. percakapan mereka dengan kawan-2 UMNO pun kelihatan lebih lunak dan tidak kelihatan bengis dan bercakap politik dan memaki seperti dulu. Kalau dulu, merekalah yang mendominasi sebarang majlis samaada berbentuk keagamaan atau majlis sosial di kampung, tapi kini mereka agak sederhana dan tidak begitu menonjol dalam merebut peluang mempengaruhi penduduk kampung. Apakah ini antara tanda-2 geng PAS telah mula insaf dengan keterlanjuran dulu dan akan bertindak memprotes pucuk pimpinan mereka dgn memberi sokongan kepada kerajaan (UMNO) secara diam?. Kita tunggu perkembangan terakhir ini....

Anonymous said...

ana pun merupakan penyokong di atas pagar...namun begitu undi akan ana berikan kpd parti yg punya dasar jelas dan telah membuktikan perkhidmatan cemerlangnya!...semua orang pandai bercakap berapi-rapi tapi isinya kosong`tak ada pun sumbangan besar yg diberi.Kali ni ana nampak Pak Najib dan Pak Muhyiddin bersungguh2,ikhlas,sikit cakap banyak kerja,dgn transformasinya amat hebat dan disukai rakyat!... so sebagai membalas jasa pemimpin kita yg hebat ini ana sekeluarga akan memberi undi kpd parti BN yg dipimpin Pak Najib dan Pak Muhyiddin! Hidup bangsaku Melayu!,hidup Islam!,hidup Raja Melayu! dan mqajulah malaysia!

Anonymous said...

betul kata Anun di atas!...orang Melayu sejak dulu akan bersatu apabila bangsa,agama dan raja2nya diperkecilkan!...mereka akan bangun menentang musuh2 durjana!...ingatkah kpd sejarah kebangkitan Melayu dlm malayan Union?,ingat lagi kpd peristiwa penentangan melayu terhadap penjajah? hingga lahirlah pahlawan2 terbilang spt Tok Janggut, Mat Kilau, Raja Haji,Kiai Salih,Dato Onn dan ramai lagi yg telah berkorban demi bangsa dan agamanya!...Malaysia sudah berada di landasan yang betul...berikanlah sokongan kpd pemimpin yg ada ada demi mencorakkan kehidupan rakyatnya agar bertambah maju,aman damai dan dapatlah kita menunaikan ibadat agama dgn sempurna selamat sejahtera dunia akhirat!

Anonymous said...

alhamdulillah,masih ramai org2 melayu dalam pas dan PKR berfikiran rasional.yg baik kita sokong,x baik kita tolak.berlainan ideologi politik bukan penghalang utk melayu bersatu.x ada masalah klo berlainan parti asalkan kita sepakat apabila melibatkan kepentingan agama,bangsa dan negara.islam sendiri menganjurkan pentingnya keamanan dan perpaduan.lebih2 lagi sesama islam.

Anonymous said...

politik anwar ni pun semakin lama semakin tersasar jauh...kita kena kaji dan nilai sendiri sejarah politiknya...kena kaji sejarah peribadi dan moralnya...kena kaji kelemahannya dan kena kaji mengapa ramai rakan baiknya tlh meninggalkannya yg tinggal hanya anak muda setahun jagung juga serpihan yg jadi penyokong membabi buta tanpa hala tuju janganlah menyokong hanya berdasarkan pandai cakap berapi-api tapi isi kosong penuh kelentong...hanya orang bodoh yg akan percaya...syukurlah sesi ceramahnya kini tidak sehebat dulu kerana rakyat dah tahu mana kebenaran mana yg batil!

Powered by Blogger.