Feb 24, 2012

HADI AWANG SELAR 4 EXCO KERAJAAN NEGERI KEDAH BIADAP HINA TOKOH ULAMA' PAS!!







TIADA AKHLAK.. BIADAP. Itu respons yang diberikan beberapa tokoh Ulama' PAS berikutan tindakan 4 Exco Kerajaan Negeri Kedah dari PAS yang memboikot perlantikan barisan kanan MB Kedah Ustaz Azizan itu pada 28 Februari ini.

Sambil menyifatkan tindakan mereka tidak menggambarkan rasa hormat pada Pemimpin Ulama', mereka mengesyaki keputusan mereka dipengaruhi pihak yang tidak senang dengan tindak tanduk Ulama'2 PAS dan digelar Hasan Ali sebagai Parasit PAS.

Malah mereka turut menjelaskan tindakan mereka telah memecahbelahkan PAS itu sendiri dan tindakan displin wajib dikenakan ke atas mereka.





"Apa tidak? Mereka mencemar peranan seorang Pemimpin Islam yang mengamalkan sikap Hormat menghormati dan menyelesaikan satu2 isu dengan kaedah yang lebih tertib berlandaskan Syariah. Bukankah tindakan 4 Exco ini dilihat sengaja dibuat bagi mempamerkan kepada rakyat pergolakan PAS itu sendiri. Kita cabar Majlis Syura PAS bertindak."

Rata2 Ulama' PAS turut membuat pembandingan tindakan Hasan Ali yang dipecat kerana didakwa memecahbelahkan Pakatan Rakyat, walhal 4 Exco PAS ini lebih besar kesalahan memecahbelahkan Parti dan menghina kepimpinan Ulama'.

Mereka turut respons terhadap kenyataan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menegaskan, Azizan selaku Menteri Besar berhak untuk melantik atau menggugurkan mana-mana Exco kerana ia proses biasa dalam pentadbiran.

"Hak negeri untuk pilih siapa yang layak. Lantik orang baru atau gugur juga perkara biasa," katanya ketika ditemui pemberita selepas merasmikan Karnival Kedah Sejahtera di Kompleks Pas Pokok Sena malam tadi. 

Presiden PAS dilihat sewajarnya melihat situasi yang berlaku ini amat mengaibkan PAS yang menaikkan darjat Kepimpinan Ulama' akan tetapi kini dilihat menghina pula tokoh Ulama yang diangkat  seperti Ustaz Azizan ini.


 


Ramai di kalangan akar umbi PAS Negeri yang Pro kepada Ustaz Azizan mengesyaki Konspirasi ini telah dirancang oleh Parasit PAS di Negeri tersebut iaitu Mahfuz Omar atas arahan Anwar Ibrahim.

Ini jelas kelihatan apabila 3 daripada 4 Exco yang memboikot itu adalah Kumpulan Pro Mahfuz Omar iaitu Datuk Phahrolrazi Zawawi, Dr. Ismail Salleh, Datuk Dr. Hamdan Mohamed Khalib


11 comments:

Anonymous said...

dok malu ke nk mengaku diri sendiri sebagai ulama.takdop perasaan takut ke nk jawab ke tuhan biler dsoal atas title ulama.tak dop perasaan gerun lasom ke.rase diri beh sangat doh ke sapa x lasom rasa takot.....

Anonymous said...

Ulamak ke ULARMAQ yang di maksudkan Hadi tu...kalau cakap dan amalnya pun berbelit..buat aku teringat satu hadis dari umar.sabda Rasulullah...“Sesunggohnya yang paling aku takuti dari ummatku adalah setiap munafiq yang pandai bersilat lidah”

Anonymous said...

hak dia la nak boikot pun.kata perjuangkan HAK KEBEBASAN BERSUARA.kena btg hidung sendiri pun nak kecoh...hahaha

Anonymous said...

Ini kes 'celaka dunia & akhirat' jugak ker..?

Anonymous said...

ini mesti konspirasi umno...tu laa kata anuwar!!!...hikhikhik

Anonymous said...

Semua salah UMNO, semua salah UMNO, semua salah UMNO (ulang 100 kali).....wahai puak PAS, hang pa saja yang baik ka? Perut hang pa saja ka yang elok?

Anonymous said...

Apa susah YAB Azizan-lantik org.baru-kalau tak dak org.yg. layak 4org. lantik 2org jwatan campur2-takkan nak lantik parasit kot jadi MB-lagi gelak kuat Anwaris-sabak banyak2 YAB,jgn dok bebai sangat-takkan nak bubar DUN kot-nak bagi kat BN depa pun tak cukup 2/3.Apa nak jadi Kedah ne? nanti sapa nak handle Ladang Rakyat,Insaniah pasaraya di tapak surau ho.o. kacau kacau.

Anonymous said...

hahaha....dr semua tu, tapi sayang ikut cakap mahpoz bekas pekerja angkat bag di airport...

ada dr pun boddo lagi...

ard
kajang

Nok said...

Mr Bean tu kalau boleh nak jadi MB kedah...itu yg dok push sana sini tu...dia tahu ke PRU13 dah hampir silap2 kerusi dia pun melepas...dia kalau bercakap otak tak engage dgn mulut...apa yg lalu depan semua sapu..

tapi dari segi akhlak dan moral dia lebih baik dari Mat Sabutuh lah...yg terbukti memanjat bini org...tapi bila reporter tanya "no komen" sedap ni mah.....keh keh keh Timbalan persiden pas....

Anonymous said...

ini pertembungan antara Pas golongan ulama dgn Pas parasit!...spt yg dinyatakan Datuk Hasan Ali tu tempoh hari memang betullah!!...kalau susah sangat bagi je kpd adun BN!...bentuk kerajaan campuran BN-PAS habis cerita PRU 13 pun dah dekat sangat yg nampaknya BN akan memerintah semula Kedah untuk menampung kerugian Kedah selama pembangkang memerintah(pembangunan terencat!) berbanding Johor, Pahang,Terengganu, Melaka, Sabah dan Sarawak yg terus memacu kepesatan pembangunan kerana tak ada masalah politik yg menghantui pentadbiran!

Anonymous said...

Dah kita tak usah dok bertelagah antara satu sama lain..kita dah rasa kan mcmna PR perintah negeri kita..ha, kata nak try bg pd PR, so inilah hasilnya atas pilihan kamu semua. PRU13 kita kalih kerajaan.

Powered by Blogger.