Jan 4, 2012

MASUK UMNO - BOB LOKMAN NASIHAT AFDLIN SHAUKI JGN. JADI YAHUDI!!







Tindakan Pelawak dan Pengarah berbakat Afdlin Shauki menyertai UMNO bersama dengan pasangan peserta di dalam Maharaja Lawak Mega Harun Salim Bachik amat mengejutkan ramai pihak.

Mungkin keputusan Harun Salim Bachik itu tidak terlalu mengejutkan. Akan tetapi tindakan Afdlin menjadi bualan mulut ramai pihak. Ada yang melihat ianya satu perkembangan positif tidak kurang di sebaliknya.

 

Individu yang akan memberi reaksi sangsi lagi menghina sudah pasti sahabat Afdlin iaitu Bob Lokman. Bob sebelum ini telah menggunakan pelbagai gelaran terhadap individu yang ada niat untuk menyertai UMNO. Diperumpamanya menempah pintu neraka. Apatah lagi mereka yang kini masih bergelumang di dalam parti pemerintah ini. Paling hina menggelar mereka yang menyertai UMNO adalah sama seperti agen Yahudi. Beliau merujuk kepada isu APCO yang dibangkitkan Anwar.






Alasan Afdlin sangat memberi kesan mendalam. Jasa UMNO selaku Kerajaan Pusat yang banyak memberi ruang dan membuka luas industri seni tanah air memberi impak besar terhadap beliau untuk menyumbang bakti melalui UMNO. 

Dasar yang diketengahkan pihak Kerajaan mengikhtiraf hasil karya seni ini sewajarnya dibalas. Maka beliau mengharapkan dapat membantu mengukuhkan Kerajaan melalui penglibatan di dalam parti Pemerintah.



Bob Lokman tidak pernah bersyukur. Selama beliau bekerjaya di dalam dunia seni beliau anggap sebagai sampah. Nada seolah2 insan kecewa kerana tak dapat projek.

Lalu menyertai PAS yang dianggap tiket pintas untuk ke syurga. Diherdik Kerajaan dan golongan artis. Sudah pasti dia lupa ada rakan2 artis yang banyak membantu beliau membuka ruang bagi beliau mencari rezeki Allah.
 
 
Apabila kita telah ke arah kebaikan, berhijrah mendalami Agama, kita akan diuji. 2 perkara akan diuji yakni rasa rendah diri dan rasa bongkak. Jika kita rasa bongkak merasakan diri sudah bersih, sehinggakan sanggup mengherdik sahabat sendiri, orang itulah penyebar sifat syaitan yang suka hamba Allah bersikap bongkak.



27 comments:

Anonymous said...

Jangan nak tuduh orang yahudi Mr Bob, dia orang Ada Mak bapak faham. Silap hari bulan anak kau yang jadi yahudi. Ilmu islam kau pun belum setahun jagung tak payah lah nak jatuh hukum kat orang lain. Apa yang aku nak cakap kat kau Mr Bob (Nama macam yahudi he he he) kau ikut tabliq lagi bagus. Pas dah sesat faham....

umnomasjid tinggi said...

jgn cakap ikut sedap mulut sahaja siapa kina nak menentukan syurga dan neraka sesorang itu...politik hanya dunia sahaja..tapi kalau kita pakai serban dan sembahyang tak tinggal dan mengata org pun tak habis2 adakah kita dikalangan org yg beriman kalau ilmu didada sdikit jgn nak tunjuk pandai sgt mr.bob oooi...satu jari tunjuk orang lagi 4 hari mana arah kalau bkn pada diri sendiri...bawa-bawalah bertaubat Mr.bob sesungguhnya pintu taubat masih terbuka carilah guru agama yg betul2 arif dalam agama..bukan guru politik.

Anonymous said...

Org nk join parti politik mana pun ikut suka dia la..tak semestinya join PAS boleh menjanjikan syurga Allah..tu parti sesat, P.A.S. = Parti Agama Sesat..korang mesti sedar tu semua..kalau parti tu benar2 parti Islam, negeri2 bawah jajahannya dah pasti maju mcm negeri2 atau negara2 Islam yg lain..jgn nk cakap pembangunan yg pesat, janji2 kpd rakyat pun tak pernah dpt nak ditepati..waktu kempen bukan main lg nk tunjuk hebat kononnya mcm berpengalaman sgt dlm politik..PORAAAHHHHH

Anonymous said...

bob,aku tengok engkau pun dah berperangai yahudi.ini tidak menghairankan aku sebab engkau penyokong nik aziz (syaitan yang berjubah dan berserban berlagak zuhud dan menggelar diri sebagai mursyidul haprak).sesungguhnya aku berlindung kepadamu ya allah dari syaitan yang direjam,syaitan manusia.

Anonymous said...

Appreciate if you could put up the video file of Bob being interview on this issue.That would help in clearing up all these he-said-she-said thingy if you know what I mean...

Anonymous said...

Bob....Bob...Sponge Bob Betul Hang Nie...Bob Marley Betul Hang Nie....Periuk Nasi Hang Dulu Pun Dari Anugerah Bakat Seni Yang Dipinjamkan Dari Allah S.W.T.Ilmu Agama Belum Mantap Lagi Bob...Dah Mendabik Dada Macam Ayam Jantan.

Anonymous said...

nie lah akibat tak reti membezakan parti dan agama... bob lokman nie dah tahap taksub... kata nak mnedalami agama.. tapi masuk pas.. pas bukan agama.. tapi parti politik.. nak mendalammi agama baik masuk tabligh... tak ler banyak sangat dosa dok mengata kat org...

Anonymous said...

Bob Lokman...satu nama yg popular sebab lagu isabela..kalu dok gak, ore tok kenal pung mu bob...aku pong dok kenal mu...baru dua tigo hari bulih kecek bab agama mu doh panda nok kato mcm2 ko ore...mu dok sedar hok tubik kot muluk mu tu semua busuk belako...sebab mu buke bawok tubit ilmu agamo...mu bwk tubik ilmu kebencian, dendan, ilmu politik sepit Pas..pis.. pus.. mu jange ingat masuk Pas bolih masuk syurga...mu kena kembali kpd isle buken masuk pas...Pas tok Syumul hok syumul adalah agama Isle buken Pas. bodo!!!!...

Anonymous said...

Nak tanya bob lokman, kalau dia boleh akses blog ni. MPV Mitsubishi beli sambung bayar tu dh settle ke ? atau owner masih kena kejar dek maybank? settlekan perkara yg akan dituntut di akhirat sebelum panggil orang yahudi...

Anonymous said...

salam..

saya org UMNO..tp sy selalu mengucap 2 kalimah syahadah..beristighfar..bertahmid..bertaubat... mengerjakan solat lima waktu..solat2 sunat, saya berpuasa pada bulan ramadhan juga berpuasa pada hari2 yang diafdalkan sunat..saya menunaikan zakat, insyALLAh bakal mengerjakan haji...
saya mematuhi suruhan Allah..insyALLAH..

adakah kerana saya seorang ahli UMNO saya dikatakan agen yahudi..PARTI itu tak salah..takde pun yg sempurna dalam dunia ni..waima PARTI PAS sekalipun..jgn kerana HANYA menyertai.UMNO. anda muda mengkafirkan org..melabel org sesuka hati...bukan cara mcm tuh nak buat org hijrah ke parti PAS...
gunakan pendekatan yang baik dan elok..

saya masuk UMNO..setiap hari sabtu pagi ade Kelas Agama, setiap ari kamis malam jumaat..ade bacaan Yassin...ade kuliah subuh...ape2 peristiwa tengah ISLAM parti UMNO akan ade juga majlis...cth maulidur rasul, maal hijrah, qurban, qiamulllail,solat hajat utk anak2 yg menduduki peperiksaan ..iskk panjang plak aku ngomen

dari Kak Ani..Gerai Nasi Dagang depan Wisma

Anonymous said...

mohon buka mata dan buka minda, selidiki siapa anwar yang sebenar... siapa dalang yahudi sebenar dan siapa barua kuasa asing di Malaysia!

ANWAR ADALAH PENGKHIANAT BANGSA MALAHAN ANWAR ADALAH PENYOKONG ISRAEL, SILA CARI WASHINGTON NOTE YANG MENGESAHKAN ANWAR IBRAHIM, MANTAN TIMBALAN PERDANA MENTERI MALAYSIA TELAH MENANDATANGI ANNAPOLIS SUMMIT YANG MENYOKONG PENUBUHAN NEGARA ISRAEL DI TANAH PALESTIN... INI BUKTINYA http://www.thewashingtonnote.com/archives/002540.php

NAK TAHU SEDIKIT SEDUTAN?

former New Jersey Governor and Environmental Protection Agency Administrator CHRISTINE TODD WHITMAN, Nixon Center President and National Interest Publisher DIMITRI SIMES, former National Security Advisor to Vice President Al Gore LEON FUERTH, Brookings Senior Fellow PHILIP GORDON, former US Ambassador to NATO ROBERT HUNTER, former Malaysia Deputy Prime Minister ANWAR IBRAHIM, former CIA Deputy Director JOHN McLAUGHLIN. .

selidiki sendiri siapa malaun-malaun lain yang turut menandatangi Annapolis Summit Tersebut... kita tengok siapa yang kena.... ataupun mr. Bob tak faham omputih?

Anonymous said...

Saya sokong PAS dan DAP. Apa engkau nak katalah, itu pendirian aku. Dulu aku penyokong totok UMNO, kini tidak lagi. Alhamdulillah.

Anonymous said...

saya sokong UMNO dan BN. itu hak saya jugak kan? seri 1-1. Alhamdulillah.

Nok said...

Bahlol lu nak sokong pas ke komunis ke lu punya pasal lah ,kita tak tanya pun.....kita hanya komen kenape hang dgn bob tu sama bahlol???keh keh keh perasan....

Bob tu hutang kete pun tak bayar ,belajar agama baru standard kintegarden dah nak ceramah org....tuiiiiiii nko undi le pas tu ,org tak tanya pun...dah bahlol nak tanya apa....nko ikut le nabi pas...dah murtad....

Anonymous said...

wahai sahabat2...janganlah terlalu bodoh, sesuai dah tengoklah kepala tu...memang patut pun dok dalam uMNO Wa Zalimun. yang komen pun kepala otak semacam je.. gunalah otak dan akal... jangan guna kepala lutut... kalau otak pun dah keras..mana nak masuk hidayah

PASKALIBUT said...

Terasa Anon kat atas nih...hehehe
Mender yg dia nak komen?..UMNO Zalim..kah..kah..kah

Kalau UMNO zalimun, tak ada dah puak2 PAS kat Malaysia nih...habis kena hambat kuar....hahahaha

Silap2 jadi bangsa KURDIS....
Pasal UMNO/BN telus ler korang hidup lagi, siap boleh makan minum berak lagi...ker guaner?.

Nak suruh org guna kepala otak, habis ko komen tu guna kepala lutut tak pikir pun?..apa yg ko nak jelaskan? Tu la..kalau dah tak ada hidayah, apa benda yg nak tulis pun tak tahu..ni bukan setakat hidayah, siap dgn nur pun tak ada...wal mangkuk hayun sungguh la....huhuhuhuhu.

Tak reti nak komen, jgn gatal nak menulis. Duduk diam2 baca dah ler...tuhan anugerah kat ko untuk membaca, bukan utk komen, pasal minda ko dangkal....kah..kah...kah.

PASPISPUS...Korang orang PAS aku ada kisah...?????

Anonymous said...

MR.BOB,JOM MASUK TABLIGH...

Anonymous said...

Korang ni saling tuduh menuduh, last2 korang seme same je, takde beza. Org kata berani kerana benar, bukan bermaksud berani kene byk cakap. Ape pun tak boley korg seme ni. Siapa kita nak hakimi org lain. Tunaikan rukun Islam, rukun Iman, tinggalkan laranganNya, itu pun dah cukup. InsyaAllah selamat di dunia dan akhirat.

Anonymous said...

bersyukurlah sikit-kerana org yang tidak bersyukur itu adalah orang yang mungkar-dan berterima kasihlah kepada manusia kerana org yang tidak berterima kasih itu adalah orang yang tidak bersyukur-org tak bersyukur ini tau.tau sajalah mr.bob-tahniah adlin kerana you org. yg. mengenang budi dan bersyukur

Anonymous said...

..saudara Bob...kenalah diri dulu...jangan mengukum...awak ni nak ambil kerja tuhan ke,,,syirik tu...belajor habis2

Anonymous said...

Hanya Allah yang berhak tentukan kita ni sapa.. So, BOB LOKMAN hati2 lah ye dalam berkata2..

**AFLIN SHAUKI n HARUN SALIM BACHIK, welcome to the club.. GOOD JOB!!!

UMNO terus maju..

Anonymous said...

keburukan dan kecelakaan akan sentiasa melata2 di bumi.hinggalah ke hari kiamat.

Anonymous said...

http://liveradio.super-resources.com/axn-indonesia/ <<-- layan AXN Online secara percuma tanpa perlu langgan astro.

Anonymous said...

Ait...bia betul..kalu cite bi betui, si bob bendul ni mmg tak betui ...

Anonymous said...

Umno zalim?????kalo kau kutip duit bantuan rakyat 1m rm500, aku tak halalkan, kerna aku yakin sumbangan aku sebagai penbayar cukai ada dalam dana tersebut...bodoh

Anonymous said...

Hai mr bob...pintu taubat masih terbuka, awak tu bukanya sihat sangat....entah esok atau lusa, bercerai nyawa dari badan....

vecasts said...

Jom Layan Tv dan Radio live online Teradapatnya pelbagai channel yang dapat ditonton dan didegar secara live Sila

Terdapatnya pelbagai Tv dan radio online percuma diVecastslv
Malaysia Tv
Astro Prima
Tv 1
Tv 2
Tv 3
Astro Ceria
Astro Oasis
Bernama TV
Radio Malaysia
Era Fm
Hot Fm
Sinar Fm
Suria Fm
Thr Gegar
Sport Channel
ESPN
Star Sport
Arena
Music
Inodesia Tv

Just visit MY site Free For All Vecastslv

Powered by Blogger.