Jan 3, 2012

MAKIN GANAZ... POLIS UGUT BUNUH ADAM ADLI!!?







Gambar di atas jika dimanipulasi bakal menggambarkan keganasan pihak polis cuba meleraikan perhimpunan yang dikatakan 'aman' melibatkan pelajar2 IPTA. Perhimpuunan yang diadakan pada malam Tahun Baru 2012 telah dipamerkan keganasan polis di Negara ini.



Gambar di atas ini secara jelas berbentuk ugutan jahat. Meletakkan keranda dengan dipamerkan potret PM Najib Tun Razak. Untuk apa sehingga diprovok sedemikian rupa? Kerana desakan agar dimansuhkan Akta AUKU. 

Apa yang kejam sangat Akta ini sehinggakan terpaksa merusuh membuat provokasi melampau sedemikian rupa? Adakah AUKU ini telah menyebabkan Pelajar2 IPTA secara keseluruhan mati kebuluran? Adakah AUKU ini menyekat pelajar2 IPT untuk menuntut ilmu bagi mencapai kejayaan cemerlang?



Apakah NAJIB selaku individu yang diserang akan melakukan kekejaman seperti yang berlaku terhadap Presiden Saddam Hussein, yang dituduh telah menyebabkan ramai gadis2 muda dirogol kroni2 beliau? Tidak ada. Semua ini dilakukan kerana hendak desak mansuhkan AUKU. Didakwa AUKU ini menyekat kebebasan mereka berpolitik. Benarkah majoriti pelajar2 IPT di Malaysia mahu terlibat di dalam kancah politik?

Didakwa mereka membawa Mahasiswa. Mahasiswa mana? Adakah pihak polis masih mahu berlembut dengan karenah anak2 Muda sehingga melakukan ugutan jahat yang mengancam nyawa PM? Keranda itu sudah jelas berbentuk isyarat sebenar. Ini bukan isu AUKU sebenarnya.


 

Dirancang. Telah dirancang oleh Anwar dan kuncu2 nya. Perhimpunan malam Tahun Baru ini adalah salah 1 perancangan momentum sebelum menanti keputusan Mahkamah 9 Januari ini. Itu sahaja. Suara Mahasiswa. Yang menyertai tidak sampai 100 pelajar. Didakwa mewakili suara mahasiswa di Negara ini.


Adakah ini yang dididik kedua ibu bapa kamu berkorban mengeluarkan wang bekerja keras untuk kamu menjadi seorang pelajar Universiti? Jangan menjadikan AUKU sebagai alasan. Jikalau benarpun kamu hendak membuat propaganda AUKU sebagai alasan demonstrasi ini, janganlah mempamerkannya memperlihatkan ianya tidak masuk diakal. Ugut PM sebegitu rupa semata2 mendesak agar AUKU dibubarkan?

Percayalah. Tanyalah mahasiswa2 secara majoritinya, tidak pernah mengambiltahu akan hal ini. Matlamat utama apabila mereka menjejakkan kaki di gedung Pengajian Tinggi adalah untuk mencapai segulung Diploma, Ijazah waimah ada yang tekad mahu menggapai Master dan PhD.




ADAM Adli yang mengepalai Rusuhan tersebut telah dipergunakan Anwar. Pointer 2.9 itu tidak cemerlang. Alangkah baiknya jika beliau fokus untuk mendapat keputusan yang memberi penganugerahan DEAN Award pada semester seterusnya. Itu fokus mahasiswa. Bukan menyalak bersikap seolah2 Negara ini tidak bertamadun.


8 comments:

Chiko Banh said...

monyetttt

Anonymous said...

monyet2 ANUwar! puiihhh!!

Anonymous said...

klinik xde cctv ke...

Anonymous said...

Balik belajar lah woiiii! Aku taxpayer. Korang student korup! Pinjam duit kami sepatutnya untuk belajar bukan merusuh untuk parti politik PR. Diri sendiri korup tapi nak salahkan kerajaan yang bagi dia belajar.

Kerajaan sudah menunaikan tanggungjawab mereka bagi anda tempat belajar, anda pula yang menyeleweng tanggungjawab tersebut. Lagi mau kata orang salah ka? Dapat 2.9 cgpa pun mau salahkan PM. Poooorah!

Anonymous said...

Nak buat ape ade manusia mahasiswa mcm adam adli kalau semata-mata nak meruntuhkan negara.. Banyak lagi bende yang boleh di buat ke arah membangun daripada berdemonstasi..

Al-Quran dalam surah taha ade menceritakan bagaimana nabi Allah Musa menegur Firaun, cantik dihurai tentang cara-cara tegur pemimpin. Adam Adli dan para pendemonstrasi ni mudah saya rumuskan TIDAK BERIMAN dan mempunyai IMAN YANG LEMAH kerana tidak mencontohi Nabi Musa dan mengikut pedoman Al-Quran.

Lihat Mesir, apa sudah jadi? BAHAGIAKAH? Usah biarkan diri menjadi alat yahudi (yahudi & nasranilah yang mula-mula pencetus REVOLUSI).

-MUSLIM BENCI DEMONSTRASI-

Anonymous said...

ANDA ADALAH ANJING DSAI
HIDUP BARU SETAHUN JAGUNG
NAK TUNJUK BELANG.......
ANDA JGN LUPA BAHAWA NAMA KAMU DAN RUPA PARAS KAMU SENTIASA BERADA DIDALAM MEMORI KU..........

VAT69

Anonymous said...

SINGKIR KAN DARI UPSI
BLACK LIST KAN DARI IPTA/IPTS
BIAR TINGGAL GIGI DENGAN GUSI
SETIAP TINGKAH LAKU ADA BATAS

RAMD

Parang Bengkok said...

..sungguh jambu gambar Adam Adli bergaya sambil tangan memicit-micit kote..adakah dia akan jadi mangsa Al Juburi seterusnya....

Powered by Blogger.