Jan 6, 2012

KHUTBAH - ANWAR FATWA SOLAT JUMAAT HARI INI TIDAK SAH!!







Beberapa penyokong Anwar dikatakan panas 1 badan ketika menunaikan Solat Jumaat di Masjid2 sekitar Kuala Lumpur mendengar Khutbah hari ini.

Ini berlaku apabila teks ucapan atau khutbah yang dikeluarkan Jabatan Agama Islam Wilyah (JAWI) telah menyeru umat Islam bersatu padu dan tidak terpengaruh dengan anasir2 dan kumpulan2 yang cuba mengeruhkan perpaduan umat Islam dengan menganjurkan demonstrasi.

Ianya lebih mengeruhkan keadaan setelah demo tersebut mendapat liputan media2 luar yang sentiasa akan membuat paparan utama menggambarkan ketidakstabilan Negara Islam.

Dikatakan ada sebilangan Masjid telah berdepan dengan sikap kurang ajar jemaah Fanatik Anwar yang bertindak keluar dengan mendakwa badan mereka agak panas mendengar khutbah tersebut. 

Anwar ketika dihubungi mendakwa ternyata Khutbah Jumaat di seluruh KL tidak sah kerana dicemari dengan provokasi yang menghalang penyokong2 bertindak berhimpun dan menidakkan keputusan kes Liwat II yang dijangka tidak memihak kepada beliau.


15 comments:

Anonymous said...

Bro....memang betul fatwa Anwar tu...kan dia IMAM MAHADI....?? keh,keh,keh.!!

abu said...

AKU YAKIN DENGAN IMAM MAHADI. IMAM MAHADI INI SUDAH KENA BADI..HA HA HA

Anonymous said...

Pergi jumaat kat mesjid depan subang parade today.. Dah lama tak sembahyang kat situ.. Mungkin perasaan mungkin betul mungkin tidak.. Tapi rasanya azan dan khutubah agak perlahan sahaja.. Bukan kah azan itu untuk memanggil orang untuk sembanyang... Rasanya kalau kat luar kawasan masjid tak dapat dengar ngan jelas.. Apa dah jadi... Hormat kat cina pegi shopping kat subang parade ke.. Harap JAIS dapat siasat...

Anonymous said...

sebelum datangnya Imam Mahadi (yang namanya bukan anwar b ibrahim) untuk menyatukan umat Islam dan menentang Yahudi, bukankah dajjal dulu yang akn tiba bersekongkol dengan yahudi menjatuhkan umat Islam? Hmm...

taib mahmud said...

kita dah boleh nampak tanda2 ke arah itu.. Wallahualam

Anonymous said...

Maknanya manusia tu dah buat kenyataan solat Jumaat kita siang tadi di sekitar masjid WP tidak sah.

Anonymous said...

Nabi Muhammad pernah berkata:
"Jika kamu semua melihat PANJI-PANJI HITAM datang dari arah Khurasan,
maka sambutlah mereka walaupun kamu terpaksa merangkak di atas salji.
Sesungguhnya di tengah panji itu ada Khalifah Allah yang mendapat petunjuk.
Maksudnya ialah Al-Masih Mahdi.
(Hadis Riwayat Ibnu Majah, Abu Nuaim & Al-Hakim)
***********************************
Al-Mahdi akan tiba di Mahkamah pada 9 Januari 2012. Maka sambutlah dia walaupun kamu terpaksa merangkak di atas JALAN RAYA.

Anonymous said...

Sumber dalaman mengatakan 901 mungkin akan ditunda kerana faktor keselamatan..

Anonymous said...

macam mana pula ahlul2 ulamak pembangkang selalu gunakan khutbah jumaat membalon kerajaan..apakah itu tidak hangat telinga orang yang tidak sealiran dengan pembangkang mendengarnya..

itulah kalau dia boleh orang sebelah sana x boleh ..PRU13 PR hanyutlah..jangan dok harap nak jadi PM walaupun dipenjara. serupalah dengan 16sedp kita jadi kerajaan 16 sep saya PM..semua temberang.. iungat majoriti rakyat sukakah dgn pembangkang..berapa jumlah ahli pembangkang dan berapa jumlah ahli umno/bn belum termasuk yang atas pagar.

jangan syok sendirilah PR menang lebih sedikit pru12 bukan kerana kami suka kamu tetapi sebab benci kpd PM masa itu.

Anonymous said...

Betul tu... Masa tu rsmai buat undo boikot... Tapi skrg ni banyak bngsa lain dah tak sokong bn.. Oleh itu baik kita kempen sama kawan kawan k ita supaya undi bn..

Anonymous said...

901.. Biarlah perhimpunan tu..

Polis patutnya mintak sign Azmin dengan syarat syarat yang telah dipersetujui itu.. Jadi tak ada lah yang nak spin apa apa.. Skrg ni mana yang betul pun tak tahu.. Polis atau azmin.. Kalau betul benda yang telah persetujui itu telah dilanggar maka bolehlah polis ambil tindakan dengan alasan pihak penganjur tak dapat mengawal keaadan.. 901 ini akan jadi landmark case untuk menguji samada akta perhimpunan itu patut di gubal atau di kekalkan.. Samada rakyat Malaysia dah mature and ready untuk akta ini.. Kita sama sama lah lihat..

Rakyat tidak akan dipengaruhi dengan 901 ni... Sebrnarnya semua dah muak dengan permainan anwar ni... Betul lah yang dikatakan selama ini anwar mempergunakan semua termasuk PKR, PAS dan DAP untuk kepentingan diri sendiri.. Semua dah tahu macamana dia dapat kumpul ramai org untuk join.. Paksa setiap bahagian hantar 500 orang.. Jika tidak maka di kira tak menyokong perjuangan parti dan patut dikenakan tindakan.. Seperti apa yang disarankan oleh Azmin untuk ambil tindakan kepada Hassan Ali yang menyeru orang ramai tidak dipergunakan untuk 901...

Pikirlah sendiri..

Anonymous said...

Disarankan ramai reporter dari pihak kerajaan untuk hadir membuat liputan semasa 901.. Focus kepada ahli ahli politik yang hadir dan juga lawyers yang hadir.. Record all the conversation and ask them why they attend the gathering... See what we can get from them.. And what we can do from that..

Anonymous said...

Disarankan ramai reporter dari pihak kerajaan untuk hadir membuat liputan semasa 901.. Focus kepada ahli ahli politik yang hadir dan juga lawyers yang hadir.. Record all the conversation and ask them why they attend the gathering... See what we can get from them.. And what we can do from that..

Anonymous said...

penyokong2 PR memang dah xdak akal..tidak bertamadun..sehinggakan sanggup membelakangi agama...lembu pun lebih bijak berbanding mereka ni..diharapkan pihak polis dan anggota keselamatan tidak patah semangat dan bekerja keras memerangi puak2 puaka nih..

Anonymous said...

...kerusi roda disediakan untuk 901

... pendemo lelaki menyamar pakai purdah untuk kenakan pdrm ... cabul kehormatan

...pendemo memakai pakaian yang tidak berjahit.... apabila dipegang pihak berkuasa.. pakaian cepat koyak dan tertanggal.. bahaya bagi pendemo wanita


...bom asap akan diletupkan oleh pendemo sendiri berhampiran azizah..

..anu war akan diberitakan cedera parah pada 901...cara lakunan agak tragis .... awas tangga yang akan dilalui

...tian cuai bangsat akan memulakan acara serang pdrm

...adam adli akan tercedera parah... berak keluar darah....

perhatian kpd pdrm..

.jika ada pendemo kena rasuk ,biarkan aje diaorang jangan pegang.. biar KKesihatan bereskan.

.jangan guna kenderaan pdrm untuk hantar perusuh ke hospital

.biarkan perusuh serang FRU . ambil gambar... lpas tu belasah kaw kaw puye.



PELIWAT DAN PAS .UMAT SYAITAN

Powered by Blogger.