Jan 9, 2012

HAKIM PUTUSKAN ANWAR TIDAK BERSALAH!!






Hakim Mohamad Zabidin memutuskan Anwar tidak bersalah dalam pertuduhan kes Liwat II membabitkan beliau bersama mangsa Saiful Bukhari.

"Selepas meneliti bukti, saya tidak boleh pasti 100 peratus bahawa bukti telah diusik."

"Justeru, mahkamah keberatan menerima bukti sedemikian dari SP1 Saiful."



Hakim Mohamad Zabidin yang tidak membaca penghakiman penuh kecuali kesimpulannya berkata kedua-dua bukti iaitu DNA dan oral-lisan tak boleh sabit kesalahan.

22 comments:

Sebuah Perjuangan said...

salam saudara, mohon saudara linkkan blog saya

lamanizzs.blogspot.com

kepada blog saudara. saya juga telah linkkan blog saudara kepada blog saya

YB Raz said...

DNA dah sahkan pun masih tak diterima? inilah realiti duniawi. yang berkuasa dijaga, yang lemah dihina.

anwar lepas dari mahkamah dunia tidak semestinya akan terlepas dimahkamah akhirat.

Anonymous said...

Err.. Mana cerita konspirasi mahkamah yang dilaung2kan sebelum ni?

Seronok pulak kena tipu ni..

Anonymous said...

jang selamat...pasni bleh buat lagi,cr lagi jambu berair...yang penting suka sama suka.

Anonymous said...

Bebas tapi meliwat Kahkahkah lebih aib woooo. Mana gay tua ni nak sorok muka?

Anonymous said...

hahhahaahahahhaah....aku suka ....BN mana ??umno mana???xkn dah mengalah kot..hahahhahahahahahah...Allah tu maha adil...makamah ada kebebasan...dulu kene tgkp sbb mahadir tuka peguam negara..la ni...hahhahaa...BN UMNO dah xboleh kata pa dah...hahhahaa...kepada sesiapa yg fanatik kerajaan fitnah nih...sila berubah...jgn jadi bodo dan dungu..hahahhahaahaha....

Anonymous said...

apa yg penting ??? kerjaaasama !!! apa yg penting ??? suka sama suka !!! apa yg penting ??? suka sama suka !!!

Anonymous said...

lagi 1 ..sepul dah dapt berjuta juta aw...korg xpyh lah nk bekap mamat bodo tu...die pon blaja xabis...lagi 1 die dah kaya ..korg ni satu sen pon xdak....hahhaa..

Anonymous said...

jgn jadi bodo..xkn sepul failkan kes liwat makamah sbb suka2...hahhahah..bodooooohhhh

Anonymous said...

AKHIRNYA... ANUAR XBERSALAH!!! YES3.. KIHKIHKIH

Anonymous said...

Allah maha adil.DIA membantu hambanya yg teraniaya.segalanya akn terhitung.sesungguhnya Allah maha BERKUASA. serdarlah wahai sahabat.bukan mudah utk menjatuhkan org2 yg benar.

Anonymous said...

org diatas ni mmg bodoh.....hahaha..nk projet BN lah tu..hahaaha

Anonymous said...

x pew...
doa org yg terniaya pasti d'makbulkan...
hari nie ari dyer..
mungkin suatu ari nnty org tua gay nie plak yg kene...

Nam Ron said...

Lepas ni Pencacai2 Umno yang gentayangan dlm alam maya ni boleh duduk diam2 main jauh2..tah usah komen lagi pasal anwar, termasuk yang punya blog boleh tutup kedai tak usah tulis pasal politik!...gi tonggeng bontot kat belakang mati lagi baik!..kahkahkah!...apa lu org buat semua kantoi, lu org semua kena kencing!..dulu lu org laungkan 'Kekalkan ISA' tup tup Najib mansuhkan ISA...pastu sibuk bantah perhimpunan 901...last2 polis bagi kebenaran berhimpun...banyak lagi!..sekarang lu org bukan lagi kena kencing, tapi kena berak!..kahkahkah!...taraf lu org pencacai semua tukang pikul tong taik Umno!...kahkahkah!

Anonymous said...

Peduli apo anwar lepas peduli apa saiful bersalah ...yg penting aku gumbira istirehat dgn isteriku dan anak anak ku di fusun buah yg menghijau

Esok ... aku anok beranok naik van buruk (tapi kita punye) kita pi pekan dok tepi jalan jual buah sambil perhati org melayu kita bertegang urat bergaduh sesama sendiri

Lpas jual buah kita pi makan hotel !!!!! kita yg bayar bukan Minta org belanja..


kan senang hidup tsk susah org!

Ramli ... from glasgow to padang terap

Anonymous said...

kes liwat 1 & 2, ikut perbicaraan, sepeliwat ni memang buat..ttpi mahkamah kata tak salah tak cukup bukti...yg sokong peliwat je yg giler babi sokong siBABI ni..ini bukan hal umno..ini masalah jenayah woi...nnti jwb dipadang mahsyar...kes video seks 99.9% sah sipeliwattua ni...nnti penyokong2 buta ni nak letak muka kat mana? ini bab jenayah.. isu liwat ni suka sama suka kata karpal singh...itulah buktinya...mahkamah boleh buat keputusan..ttpi realitinya majoriti rakyat tak terima peliwat jd pemimpin negara..minta dijauhkan malaysia jd lubuk golongan firaun ni...

Todak said...

Allahuakbar ! Allahuakbar ! Allah maha mengetahui. Mahkamah cuma boleh buat perhitungan atas bukti yang di berikan. Samaada suka sama suka tunggulah di Padang Masyar. Kubur menanti BRO. Allahuakbar, Allahuakbar !

Anonymous said...

Ini baru Bab 1, beb. Jangan takut, ada Bab berikutan.

Mesti rayu punya. Nanti Mahkamah rayuan putuskan. Sampai ke Mahkamah Federal.

Anonymous said...

Anwar masih boleh di dapati bersalah.

Ingat, Anwar di dapati meliwat di kesnya Sodomi 1. Walau pun Mahkamah Rayuan benarkan rayuan dia di atas sebab sebab teknikal, Hakim Hakim tersebut ada tuliskan di dalam penghakiman mereka bahawa Anwar ada meliwat, beb.

Kes Sodomi 2 ini sekarang perkara "reasonable doubt". Apa dia yang "reasonable" atau munasabah itu boleh lain pengiktirafan di antara Hakim Hakim. Nanti kita tengok lah apa dia bila sampai Mahkamah Rayuan.

Anonymous said...

dapat projek bn pun tak pak jangan dapat projek dari duit lendir dah la---takkan hanpa nak tumpang gomo jugak kut-jgn pilih belakangla oi.. .. .. kalau lelaki islam boleh nikah 4-kalau bukan islam lagi la banayak-takut bini hampa tak takut kat hampa saja kut.

Anonymous said...

There is a twist for this case... Last time he was jailed and then release.. This time it is the other way... wait and see lah..

Anonymous said...

nak pilihanraya dah..tunggu la lepas pilihanraya nnt..confirm ade kes lain

Powered by Blogger.